wie gaat er ook voor een derde kindje?

Ja, ik weet het winnie…het is dus afwachten deze maand… :shifty: we zouden heus wel blij zijn hoor,maar wel even slikken denk ik!

Ansje, Welkom hier! kom je gezellig mee twijffelen? :mrgreen: Ik denk dat het goed is dat we er allemaal zo bewust mee bezig zijn,want het is geen trui die je terug kunt brengen als ie je niet zint.

Karin, ik begrijp enorm goed dat je de nare tijd goed wilt afsluiten, en op deze manier. Ik denk dat dit een hele goede manier is om het te verwerken. Het is niet te vergelijken,maar toen ik een miskraam kreeg met 13 weken,was het eerste wat ik wilde weer zwanger zijn,ik wilde een baby’tje vasthouden,en wel zo snel mogelijk! Je kunt het niet vervangen,maar het helpt wel… :hug:

Marda,jij zit ook weer in je klusperiode he! het grote wachten komt er weer aan… :-*

Hoi,Hoi, hier was ik weer.

Wat een twijfels hier allemaal :shock: Wij hebben ook wel een beetje twijfels gehad hoor, maar wij willen er toch voor gaan! We hope so…

Kusje, spannend hoor om nu af te wachten, omdat je het dus eigenlijk niet wil. Maar wie weet misschien wil je het bijv. over een paar jaar wel? Fijn dat je in elk geval nog mee blijft kletsen, steun hebben we hier wel nodig :wink:

Nou zat ik eigenlijk nog met een vraagje, wanneer ben je eigenlijk weer vruchtbaar na een miskraam? Is dat eerder of later dan een normale cyclus? En vanaf welke dag moet je rekenen, vanaf de dag dat ik begonnen ben met bloeden of wanneer ik het verloren ben, of wanneer het gestopt is (kunnen jullie mij nog volgen :eh: )

Is natuurlijk wel handig om te weten dan weet ik wanner we moeten klussen :oops: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nou iedereen welterusten he?!

En trouwens kusje, ik wist helemaal niet dat jij ook een miskraam hebt gehad? En met 13 weken nog wel… echt erg voor je. Was het bij jou ook spontaan gegaan, of met een curetage?

Groetjes Tessa

Tessa, ik heb voor m’n oudste zoontje een miskraam gehad met 13 weken. Toen ben ik gecurreteerd, want ik rolde over de vloer van de pijn, had dus echt weeen en hield het niet meer vol na een dag. En 2 maanden geleden heb ik een miskraam met 8 weken gehad. Toen begon het met een lichte bloeding,en die zette een dag later door. 3dagen later was het over en was het vruchtje afgekomen. In principe kun je meteen weer zwanger worden zonder eerst ongesteld te worden,maar ze raden het soms af omdat je anders niet goed weet hoever je bent (vind ik persoonlijk geen rede om te wachten)Je moet de eerste dag dat het bloeden begon tellen als dag 1 van een nieuwe cyclus,net als bij een menstruatie. Soms is je lichaam wat in de war en is je cyclus langer of korter na een miskraam,maar bij mij klopte hij precies, en ik had ook weer meteen netjes een eisprong 2 weken na de miskraam dus…goede hoop voor je Tessa!

We sluiten idd een derde kindje niet uit,maar we verwachten dat als we nu een derde zouden krijgen we het gewoon te zwaar vinden, dus willen we toch nog even wachten (tenzij ik al zwanger ben,dan valt er niets meer te wachten natuurlijk… :slight_smile: )

Een nieuwe zwangerschap zou fijn zijn ja en ik weet dat het geen vervanging is.Ik besef me ook ter dege wat dat het ook later voeten in aarde zal hebben als ze groot worden.Maar als de derde net zo leuk wordt als mijn andere twee kids,mogen er zelf nog 4 bij komen :slight_smile:

@Karinmv3 wrote:

Ik besef me ook ter dege wat dat het ook later voeten in aarde zal hebben als ze groot worden.

Karin, wat bedoel je hiermee? Ik begrijp je niet :oops:

Wat een heftige dingen hebben jullie meegemaakt :cry:. Ik hoop dat voor ieder van jullie jullie wens in vervulling gaat :-*

Hier is alles prima. Ik had verteld dat we zondag naar de voorlichting van een nieuwbouwwijk zijn geweest en dat het niets was, he? We hebben daarop maandag de knoop doorgehakt en besloten dat we hier blijven wonen en we willen gaan onderzoeken of er toch niet ergens nog wat ruimte te winnen valt. En wat denk je… staat sinds gisteren het huis 5 deuren verderop te koop: met een slaapkamer meer! Ik ga dus zo de makelaar bellen voor een bezichtiging. Knopen doorhakken werkt erg goed bij ons geloof ik :mrgreen: .

Heel simpel.Ik doelde op de financiele sectie als ze de puberteit ingaan.Kleding,school,hobbies.Dus als je 3 kids hebt is dat moeilijker en moet je meer verdelen dan wanneer je twee hebt en het dus iets meer zou kunnen bieden.Maar niets is zeker in het leven dus… :slight_smile:

@ Winnie, spannend! Succes hoor!

@ Karin, ja lijkt me ook dat de kosten dan enorm op gaan lopen… Hangt denk ik ook af van hoeveel leeftijdsverschil er tussen de kids zit om het wat te kunnen verdelen.

@ All, hier gaat het even wat minder, gisteren is tijdens de echo gebleken dat het follikel dat er zit troebel is, het kan dus ook een cyste zijn… Oh wat baal ik hier van, had zo graag een goede kans gehad, zou het zonde vinden als er weer een ronde verloren gaat.

Hoeveel leeftijdsverschil zit er tussen jullie kinderen en wat vind je daarvan?

Tussen onze jongste en oudste dochter zit 2,5 jaar, ik vind het ideaal! Ik had dat ook graag nu weer gehad, maar wij zijn al weer 15 maanden bezig en nu gaat er al minimaal 3 jaar tussen zitten als we een derde krijgen. Onze oudste dochter wordt in oktober 5, als ze nog een broertje of zusje krijgt zal ze al bijna 6 zijn, ik vind dit nog niet zo erg, maar hoop toch dat ze niet 4 en 7 zijn voordat ze er een broertje of zusje bij krijgen. Dan vind ik het leeftijds verschil weer erg groot.

Mijn kinderen schelen echt precies 3 jaar en twee dagen.Als ik nu zwanger zou zijn dan scheelt deze kleine ook precies 3 jaar (hoe KRIJG je het voor elkaar hahahaha) want dan zou ik ook in mei uitgerekend zijn…

pff nog steeds twijfels hoor… Onze ouste is 4,5 en onze jongste wordt in nov 3.

Dat betekend dat als ik zwanger raak, de jongste ook bijna 4 zou zijn, dit lijkt me een voordeel, omdat ze dan op school zitten…

Hoeveel qua financieen zou je moeten bijleggen denken jullie?

ik ga zowieso niet meer aan de pil, maar om gelijk een knuppie bij hubbie te laten leggen vind ik ook weer zo wat :?

Hoeveel een derde kindje extra gaat kosten is denk ik niet in getallen uit te drukken, omdat dat bij iedereen denk ik anders is. Ik denk dat dit heel erg afhankelijk is van een aantal zaken:

• je gezins inkomen
  • krijg je een jongen of meisje (wij hebben al 2 meiden, dus in ons geval is een jongen duurder omdat we dan bijna alles nieuw moeten kopen)
  • je eigen keuzes (wil je alles nieuw vor je kind, kun je spullen van oudere kinderen of 2e hands gebruiken, kies je voor A-merken, geef je borst of flesvoeding, waar ga je op vakantie, hoeveel hobby’s mag je kind hebben, wat vind je nodig en wat niet, wat geef je aan zakgeld, later aan kleedgeld, hoe zit het met cadeau’s, zwemles, rijles, studie, hoe duur moet de kinderkamer/tienerkamer zijn, en vooral: wat vind je belangrijk?)

Ik ken mensen die graag een derde kindje wilden maar dit niet deden omdat ze het te duur vonden maar wel een vakantiehuis kochten, ze hadden dus andere prioriteiten, prima toch, maar wel handig als je dat inderdaad weet wat je wilt. Ik ken ook mensen die kopen voor zich zelf luxe computer en media spullen, maar hun kind krijgt alles 2e hands, het is dus maar wat je wilt. Als je denkt dat je het niet kunt bekostigen: Welke luxe die je voor jezelf wilt hebben zou je in willen ruilen tegen het hebben van een kindje erbij en heb je dat er voor over?

Er wordt ook wel eens gezegd waar er 4 eten kunnen er ook 5 eten, dat is wel zo, maar wel te kort door de bocht, er is veel meer nodig dan eten.

Het CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek) heeft berekend dat één kind gemiddeld 17% van het netto-inkomen kost. Twee kinderen kosten gemiddeld 26% van het inkomen en drie kinderen 33%. Maar de hoeveelheid is natuurlijk afhankelijk van het inkomen.

Gelukkig hoeven wij ons om het financiele gedeelte geen zorgen te maken, maar weet vanuit het verleden wel wat het is om niet gemakkelijk rond te komen en dan kan het verschil tussen 1 kind meer of minder denk ik wel weer veel uitmaken.

Als ik naar mezelf kijk dan vind ik voeding en verzorging gewoon erg belangrijk. Als we een meisje krijgen zal ze wel het een en ander van haar zussen gaan overnemen (speelgoed, kleding enz). Wij vinden 1 hobby en normaal zakgeld voldoende. Zwemdiploma’s moeten ze wel halen zowel A en B. Een rijbewijs mogen ze zelf bekostigen, maar ik wil wel bijdragen aan studiekosten. Ik vind leuke en verzorgde kleding belangrijk, maar hecht weer geen waarde aan merkkleding. Ik wil graag op vakantie, maar ik hoef geen vliegreis met all inclusief hotel enzo, een leuk bungalowpark in Nederland of een camping vakantie in het buitenland is ook goed… en zo kan ik nog wel even door gaan, heel verhaal maar mijn punt is: het hangt er dus maar vanaf wat je wilt en belangrijk vind!
Gelukkig hoeven wij ons om het financiele gedeelte geen zorgen te maken, maar weet vanuit het verleden wel wat het is om niet gemakkelijk rond te komen en dan kan het verschil tussen 1 kind meer of minder denk ik wel weer veel uitmaken.
Als ik naar mezelf kijk dan vind ik voeding en verzorging gewoon erg belangrijk. Als we een meisje krijgen zal ze wel het een en ander van haar zussen gaan overnemen (speelgoed, kleding enz). Wij vinden 1 hobby en normaal zakgeld voldoende. Zwemdiploma's moeten ze wel halen zowel A en B. Een rijbewijs mogen ze zelf bekostigen, maar ik wil wel bijdragen aan studiekosten. Ik vind leuke en verzorgde kleding belangrijk, maar hecht weer geen waarde aan merkkleding. Ik wil graag op vakantie, maar ik hoef geen vliegreis met all inclusief hotel enzo, een leuk bungalowpark in Nederland of een camping vakantie in het buitenland is ook goed.. en zo kan ik nog wel even door gaan, heel verhaal maar mijn punt is: het hangt er dus maar vanaf wat je wilt en belangrijk vind!

Wat grappig, zo denk ik er dus precies over!! En zo ben ik dus ook zelf op gevoed... Geen rijbewijs gehad ofzo, maar mijn ouders betaalden wel de studie. En de ziektekosten (was 80 gulden terwijl je 90 stufi krijgt...)
En nu zitten we nog krap, omdat we ook een schuld aflossen. Maar als dat klaar is hebben we wel weer extra 500 tot 800 per maand 'over'!

Ik ben het helemaal met marda eens,denk er ook zo over. Soms gaan we zelfs helemaal niet op vakantie,maar de kinderen hebben het altijd naar hun zin,we maken het zelf leuk! Er is ook altijd wel iemand om je heen die nog leuke kinderkleren heeft liggen die er als nieuw uitzien. Wij hebben voor de oudste tot z’n 4e jaar nauwelijks kleding en schoenen hoeven kopen,en die kleding gaat weer naar de jongste. ik gaf aan beide zo’n 4 maanden borstvoeding (kost ook niks) en tijdens de kraamweek vroegen we aan iedereen luiers. We hebben dus 4 maanden geen luiers meer hoeven kopen :smiley: . Verder spraren we per kind 25,- per maand, dus voldoende voor later vinden wij. Voor de rest kunnen ze zelf ook werken straks,is goed voor ze :wink:

Tussen de oudste en de jongste zit 4 jaar. heel prettig vind ik omdat de oudste dan naar school gaat en je de rust hebt voor de baby.

Ik ben het er ook helemaal mee eens hoor! Ook wij vinden een campingvakantie prima, vinden we dat de jongens goed gekleed naar school moeten gaan… en wij zitten ook niet erg krap bij kas.

Maar we hebben wel besloten om het niet te gaan doen. We hebben nu al de vrijheid geproefd, we kunnen zoveel dingen al doen met ons 4en… En ook dat de jongens de aandacht nodig hebben. Vandaag waren ze ook ontzettend druk, ik zie het dan zelf niet zitten om er nog een kleintje bij te hebben. Het is goed zo, tevreden zijn met wat je hebt. En natuurlijk kan het later in de toekomst altijd nog, ben pas 31.

Maar jullie allemaal ontzettend bedankt voor het inzien van bepaalde dingen, en heel veel succes met het zwanger worden van de derde. Blijf zeker lezen!

Ik ben zelf opgegroeid met nog minder middelen dan een normaal gezin.Geld was er gewoonweg niet en al helemaal niet voor leuke dingen.Geen vakanties hebben we gehad.Ja een dagje naar het park.Zakgeld?Alles op geteld krijg ik nog 2000 gulden (ja gulden :P) van me ouders hahahaha.Het was er gewoon niet.In de winter geen verwarming hebben omdat het was afgesneden kwam ook vaak voor.Hierdoor werd ik wel heel snel bewust van het feit dat als je iets wilt,er zelf zeker goed kan komen met wilskracht.Je maakt je eigen kansen.

Daarom wil ik ook dat mijn kinderen ook zullen leren wat geld inhoudt,en moeten ze "klusjes"doen voor wat (zakgeld)centjes.(kamer opruimen,en nee geen auto’s wassen of de administratie doen hahahahaha).Ook wij doen dus niet aan overdreven luxe en verspilling.Ook onze twee kids dragen kleren van elkaar en zelfs van neefjes.Je kan merkkleding kopen in de uitverkoop want dat scheelt soms wel 70% en het is wel goed spul dat jaren meegaat.Een nieuwe auto is hard nodig en ook een nieuwe pc,maar dat kunnen we niet.Eerst eten,dan de luxe.Willen ze autorijden,prima.Maar ze betalen het zelf.Studie?Wij sparen voor beide jongens iedere maand een klein bedrag bij elkaar zodat we ze dat voor hun studie kunnen geven als ze dat gaan doen.Anders krijgen ze het pas op hun 21e.Vakantie?We kunnen vaak met de ouders van mijn man mee omdat die meestal een huis huren met alles erop en eraan en mogen wij ervan meegenieten.Dat is een luxe die wij zelf niet kunnen veroorloven maar we genieten er wel van.Verder doen we dagjes uit en ook die kan je beperken in je financien.

Zo waren we laatst es spontaan naar de dierentuin.Alleen even niet in de gaten gehad hoeveel dat nou kost.Een dagje met zijn 4en en dan heb je nog niet eens gegeten:68 euro!!!Volgende keer gaan we lekker naar het bos ofzo.De prijzen van vandaag de dag zijn niet leuk meer hoor.Hou me hart wel vast voor later.

Typisch dat we er allemaal een beetje hetzelfde overdenken, het is toch vaak keuzes maken voor óf het een of het ander, of allebei een beetje :slight_smile:

@ Ansje, Ben benieuwd of je bij je standpunt blijft, verlangen is niet iets dat je denk ik met je verstand kunt wegdrukken. :wink:

Heel veel geluk en succes met alles!

@ All, morgen moet ik weer naar het ziekenhuis om te kijken of de follikel gegroeid is, ik hoop dat het echt een follikel is en geen cyste!

Hoi Hoi

Nou ik denk er net zo over! Hier hebben wij het ook niet echt luxe, dure vakanties zit er bij ons ook niet in. Dit jaar zijn we zelfs helemaal niet geweest, we moesten de tuin aanpakken, en ja dan is het kiezen of delen he?! Verder dragen mijn kinderen ook kleren van neefjes en nichtjes. Mijn dochter heeft zelfs meer kleren van een ander dan van haarzelf :wink: . Maar wat maakt dat uit, als de kleren nog goed zijn kan dat toch mooi? Ik moet ook altijd opletten met boodschappen doen, maar vind dat niet erg hoor, zo wordt je bewust van de waarde van geld, en zo kun je je kinderen in elk geval goed opvoeden in het leren omgaan met geld. Weten we in elk geval zeker dat we geen verwende kindjes krijgen :lol: :lol: :lol:

En zijn er nog wat aan het twijfelen over wel of niet een derde?

Wij gaan ervoor!!

Ben alleen benieuwd wanneer mijn eisprong is…

We wachten wel af.

Iedereen veel succes, en (ben even de naam kwijt) ik hoop dat je goed bericht krijgt van het ziekenhuis!

Groetjes Tessa :smiley:

Marda, hoe was het in het ziekenhuis? Was het een follikel?

Karin, wij laten onze oudste ook klusjes doen voor zo af en toe een centje. Hij vind het leuk en hij leert er nog van ook!

Wij kunnen niet zomaar een nieuwe (of goede 2ehands) auto kopen,maar ons beestje is veilig en kan nog 5 jaar mee! En onze vakanties (als we al gaan) bestaan sinds kort uit een ritje naar Frankrijk want m’n schoonouders wonen daar,dus kost verder niks en de kindern hebben er alle ruimte (ze wonen op een boerderijtje)

Gisteren ben ik met m’n oudste zoontje naar de bank geweest om z’n spaarcentjes te storten. Liep hij daar, trots met z’n spaarpot stevig in z.n handen geklemd. Nu heeft ie een “echt” pasje (weliswaar zonder pincode,maar toch…) en hij vond het geweldig haha! Van zulke dingen geniet ik dan wel hoor! :smiley:

M’n ei is vanmorgen gesprongen,want ik ben gisteren met erg veel buikpijn en een pijnstiller naar bed gegaan,vanmorgen had ik het heeeeeel heftig en opeens was het over! Bewust niet geklust gisteren…ben benieuwd want we hebben het 3 dagen geleden nog wel gedaan… :oops: ga er niet vanuit dat dat wat doet eigenlijk!

Karin, jij hebt het wel pittig gehad toen je jong was! Wij hadden ook geen cent te makken,althans, mijn vader wel,maar m’n moeder kreeg wienig huishoudgeld van m,zodat ze echt elk dubbeltje om moest draaien,nou met 6 kinderen is dat moeilijk hoor. Zelf ging meneer wel lekker op vakantie een paar keer per jaar…pffff…! Ik denk wel dat wij er zelf niet slechter van geworden zijn van “niks krijgen” ik ben nu erg snel tevreden en lust alles. kan echt genieten van hele simpele dingen!

:smiley:

En Marda, hoe is het afgelopen?

Wat is het rustig hier…

Ik ben sinds gisteren begonnen met temperaturen, omdat ik nu niet weet wanneer ik mijn eisprong is. Ik heb hem nu steeds 36.6, terwijl ik de vorige keer na mijn eisprong rond de 37.0 zat dus valt het goed te meten bij me. Mocht ik zwanger raken weet ik ook precies hoever ik ben :mrgreen:

Groeties Tessa