wie gaat er ook voor een derde kindje?

Kusje, zijn die gevoelens niet helemaal normaal? Je moet gewoon even wennen aan een nieuwe gezinssituatie. Daar heb ik ook last van gehad. Maar toen we eenmaal weer een ritme hadden, was het bij mij zo over. Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf beslissen. Ik snap dat je helemaal in de knoei zit met jezelf. Misschien kun je even wachten tot je wat zekerder bent? :hug:

Hey Allemaal!

Ik heb nog even tijd om wat te zeggen, Kusje dat jij je man “besprong” dat deed ik ook (bleek later mijn ovulatie te zijn) en ik bleek zwanger… Dus goede hoop voor jou! :dance: :dance: :dance: :dance:

Kheb zo een verjaardag van mijn schoonma, gezellig!

Maar maandag ben ik er weer met babbelen.

Groetjes Tessa

Winnie, ik denk wel dat het normaal is om te moeten wennen aan de situatie en vanmorgen toen ik haar uit d’r bedje haalde en ze 1 grote spartelende lach was voelde ik alleen maar: “dit wil ik ook”. Ik moest vandaag werken en toen ik thuiskwam was manlief echt uitgeput hahahaha! Ik zei:" wil je nog steeds een derde". Hij zei niet eens nee… :shock: :shock:

Tessa, je bent druk zie ik,veel plezier met de leuke dingen en we “spreken” je maandag weer! :smiley:

Karin en Miranda, waar zijn jullie?

Hier ben ik :mrgreen:

Maarre: ik heb mijn vriend ook besprongen dus, en toen was ik zwanger… Ik met mijn lage libido… voelde het toen wel dus! 8)

En wij hadden ook net die twijfels, maar die zijn verdwenen. Zit alleen nog met de auto, hoe ik ze daarin krijg. Drie stoeltjes naast elkaar past nooit, je kan er nit eens tussen zitten als er 2 stoeltjes inzitten! Dus dat moet ik maar eens gaan navragen tegen die tijd…

Miranda, je kunt je man toch op het dak van de auto zetten? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ohja, of in de kofferbak, die is groot genoeg :mrgreen:

Of in de kofferbak :lol:

Kusje, dappere man heb jij :mrgreen: Als ze naar je lachen dan ben je verkocht he?

Wij hebben de hele dag twee mopperende kindjes gehad, volgens mij zit er iets in de lucht. Dan begin ik me wel af te vragen wat we nu gedaan hebben. Maar gelukkig zijn die twee volgend jaar een stuk ouder. En vanavond waren ze zo leuk aan het klieren in bad (en mama maar dweilen :roll: :mrgreen: ) en dan zie ik er al helemaal nog een kleintje bij zitten.

We zijn trouwens aan het nadenken over de namen. Hebben jullie al namen (overgehouden van de vorige keren misschien?)? We hebben wel een jongensnaam, maar een meisjesnaam vinden we moeilijk. Weten jullie een leuke meisjesnaam die bij Quint en Arwen past? Gelukkig hebben we nog even om er over na te denken :wink:

Morgen gaan we naar een voorlichting over een nieuwbouwproject in de buurt. We zullen toch echt een keer moeten gaan verhuizen, bij geen van de kamertjes kunnen twee bedden staan. Wel met een ledikantje of peuterbedje, maar dan krijgen we een probleem. Misschien wordt het wel interessant morgen.

Hehe, we waren tegelijk aan het typen, Miranda :mrgreen:

Hahaha, ja opgeklapt in de kofferbak,heel opwindend :mrgreen:

Ik hoorde vandaag 2 leuke namen, Donna en Noek. Of Kyra,Senne. ikzelf vind Sarah Loesje en leentje heel leuk. Voor een jongen vind mijn man max of Sam leuk en voor een meisje vind hij Sam ook leuk,maar ik twijffel nog… :think:

Miranda, hoe oud is jouw oudste? Mijn oudste hoeft nml. niet perse in een stoeltje maar mag op een verhogingkje zitten, en dat mogen b.v ook twee kussens op elkaar zijn,dan passen er wel drie acherin bij ons. En anders gaat manlief maar tussen de kinderen gezellig dubbelgevouwen zitten. Kan de maxicosi voorin! :mrgreen: :mrgreen:

Ik ben er ook nog hoor :slight_smile:

Wij hebben deze maand niet zoveel geklust dus het zal ook niets raak zijn.Mijn man en ik zijn doordeweels redelijk bekaf van werken en huishouden enzo dat we al slapen als we ons bed zien :stuck_out_tongue:

Maar goed,wat niet is kan nog komen…

aaaargh!!! Ik heb echt een VRESELIJKE nacht gehad! M’n nichtje wilde niet slapen,en als ze even sliep dan was het na een uur weer hommeles…baaaaah! Nu zit ik hier wrakkig te wezen met m’n wallen op m’n schoenen en mijn man zei vanmorgen dat bij hem nu de twijffel toch ook wel redelijk was toegeslagen :shock: :shock:

Ik ben stiekum heel blij dat m’n zusje haar weer op komt halen… :oops:

Winnie, hoe was de bijeenkomst? O, en karin, gezellig dat je er nog bent! Tsja, het hoeft qua klussen maar 1 keer raak te zijn , dus je weet nooit…!

Hoi hoi,

Sorry dat ik even niets van me heb laten horen, heb nogal een heftig weekje achter de rug… het een dag oude babytje van kennisen is overleden en dat heeft er door omstandigheden nog al ingehakt.

@ Winnie, we hebben al een tijdje een meisjesnaam, ben er helemaal weg van, maar ga m hier niet verklappen, uit ervaring weet ik dat je nu eenmaal nooit weet wie er allemaal meeleest. Een jongensnaam vind ik moeilijker, we hebben 2 meiden dus we hadden al 2 jongensnamen, maar om de een of andere reden wisselt het erg snel in wat we mooi vinden.

Succes met de informatie bijeenkomst!

@ miranda, ik weet niet hoe oud je oudste kindje is maar zou een stoelverhoger in het midden geen oplossing zijn, zodat je oudste in het midden zit? Wij hebben een vrij grote auto, stationcar, er past achter in een Maxicosi, een autostoel en een stoelverhoger in. Maar op dit moment is er bij de middeste plek alleen een heupgordel, dit wil ik nog wel om laten bouwen.

Een meisje uit de klas van mijn oudste dochter heeft onlangs een broertje gekregen, van de week ging mijn dochter daar spelen en ze was helemaal gek op dat babybroertje… ze heeft geen idee dat wij voor haar ook nog een broertje of zusje willen, lijkt me super om haar over een tijdje te kunnen vertellen (als het lukt) dat ze dat ook zal krijgen!

Kusje?

Hou voor ogen:Kind van een ander is ALTIJD anders dan die van jezelf…Van jezelf kan je de boel beter handelen dan als het er een van een ander is.Kindje is ook beetje van streek dmv andere omgeving dus zal het anders gedragen :slight_smile:

MIsschien helpt dit je weer over de grens heen :stuck_out_tongue:

Bedankt karin, dat hoopte ik eigenlijk al…je ze huilt echt om de haverklap en als je even uit haar zicht bent is het helemaal mis… :? Ben dat van onze kinderen helemaal niet gewend. Ze zal haar papa en mama ook wel missen denk ik…best sneu…Maar het helpt inderdaad wel een beetje om te weten dat het met je eigen kindje toch anders is…

hey Marda! natuurlijk, jij was er ook nog! Wat vreselijk van dat kindje…een dag oud getsie…je moet er niet aan denken zeg :frowning: :hug:

Marda, jeetje, dat is heftig :cry: . Sterkte meid!

Karin, het hoeft maar 1x raak te zijn, dus wie weet :pray:

Kusje, tsja, het is al gezegd he, met een kind van een ander is het anders. :wink: Moeilijk hoor, dat jullie zo twijfelen.

Onze middag is niet zo heel goed verlopen. De huizen zouden in jaren 30 stijl gebouwd worden, maar het waren gewoon grote blokken met schuifpuien en die hadden ze volgens mij nog niet in de jaren 30. Verder bleken de huizen niet veel groter dan wat we nu hebben, maar we kunnen wel voor ruim 50.000 euro een extra verdieping laten bouwen, waarmee het huis dus 50.000 euro boven ons budget komt. :roll: Jammer, maar helaas. Verder hebben we ons wel goed vermaakt met een bezoek aan schoonouders en familie.

nou meiden,de kogel is door de kerk,mijn man en ik hebben gepraat en we zijn het er over eens dat we beter nog even kunnen wachten met het krijgen van een derde kindje. Ik ga dus zo snel mogelijk de nuvaring halen (als ik temmniste niet al zwanger ben… :? )tot we zeker weten dat we het aan kunnen en willen. We beseffen dat het met een eigen kindje anders is als met dat van een ander,maar het blijft druk en je moet ook nog maar eens je aandacht verdelen. Nu hebben we nogal drukke kereltjes en we zijn de laatse tijd echt vaak erg moe. Bovendien neigt het bij mij de laatste tijd steeds vaker naar niet willen als naar wel willen. :oops: ik wil nu eindelijk eens een keer op vakantie kunnen,zonder de hele tijd eraan te moeten denken dat er een kindje wegkruipt of loopt,of zit met slaaptijden enzo, gedrein …noem maar op. Ik wil even rust…tijd voor onszelf zo af en toe, en dan,als we besluiten het allebei heeeel graag te willen, dan is het goed, en kan het. het is natuurlijk nog maar de vraag of het lukt (want een kindje nemen doe je niet,dat krijg je)maar dat zullen we dan merken.

Ik blijf voorlopig in elke geval nog meeschrijven/lezen op dit forum.want ik vind het wel heel spannend allemaal, en ik hoop dat diegene die nog niet zwanger zijn dat snel worden!! Ik blijf hard voor jullie duimen. :slight_smile:

Die gedachtes had ik ook heel erg,maar ik denk ook dat het uitmaakt hoe oud je andere kids zijn.Als ze allemaal erg jong zijn en kort po elkaar dan heb je het heel druk ja.Bij mij zijn ze 6 en 3 dus ik heb veel zelfstandigheid en dus meer tijd voor de baby.En het is ook de keuze die je maakt he,wil je de gebroken nachten hebben en weer luiers verschonen nu de andere dat alleemaal achter de rug hebben?Ik wil dat wel nog heel graag een keer.Nog een keer een kleintje van onzelf om voor te zorgen en dan het babygeluk bewust af te kunnen sluiten.IK had altijd goede gevoelens over kids en babys,maar na de vroeggeboorte en de nasleep heb ik een beetje het gevoel dat het mij ontnomen is om daar nog positief over te kunnen zijn.Ik wil het nog steeds goed af kunnen sluiten.Dit mag niet mijn laatste mogelijkheid zijn geweest op babygeluk en er goed over te denken.

Hai iedereen, ik ben nieuw op het forum. Wel al veel gelezen…

Ook hier zitten we met de vraag of we voor een 3e zullen gaan. Ben al wel gestopt met de pil… maar soms twijfel ik wel zo erg.

Nu hebben we 2 heerlijke knullen, 1 van 4,5 en 1 van bijna 3.

we hebben het zelfs al over verbouwing van het huis gehad. Maar waarom toch twijfels? :think:

• nu zijn ze beiden al zo zelfstandig
  • financieel, gaan we er erg op achteruit?
  • auto
  • aandacht verdelen, hoe ?

dit herkennen jullie mischien ook wel…aan de andere kant, zon klein wormpie weer in je armen, oke 2e was een huilbaby, 3e hoeft dat niet te wezen.

nu gaat er 1 naar school, straks al met zn 2en…tijd genoeg voor een 3e?

met de draagzak kom je een heel eind, dus hoef niet altijd met de kinderwagen te sjouwen…

whaaaaaa…als je nu niet doet, en over 10 jaar denk je had ik het maar gedaan…

:think:

herkennen jullie deze chaos aan gevoelens?

Hoi allemaal,

@ Ansje, ja hoor ik heb een hele tijd met dat soort gevoelens rond gelopen, daarbij kwam ook nog eens een keertje dat onze jongste dochter een ontwikkelingsachterstand had en dat het voor ons niet duidelijk was of er een erfelijke factor mee speelde. Wij hebben altijd 3 kinderen gewild maar na haar geboorte ben ik daardoor gaan twijfelen.

Toen mijn jongste dochter 1 was hebben we de knoop van de wil doorgehakt en toen ze 1,5 was, en met onderzoek de meeste genetische afwijkingen werden uitgesloten, zijn we er helemaal voor gegaan, dat wat het enige waar het nog vanaf hing. Ik ben vooral zeker omdat ik heel graag 3 kinderen wil groot brengen en met 3 is alles wat dynamischer en afwisselender, in mijn ogen fijner en voor mijn gevoel dan pas compleet… ik wil graag nog een zieltje, een karaktertje erbij… Het is net alsof er nog eentje op ons staat te wachten, moeilijk om mijn gevoel uit te leggen. Mijn man is ook gaan wisselen van baan waardoor wij ineens meer financiele ruimte kregen, we hebben de plek in huis, in de auto en ik heb de gezondheid, energie en de wil… Ik denk wel eens van als we het bij 2 zouden houden dan zou ik eerder kunnen gaan studeren/ zou ik mijn handen eerder vrij hebben/heb ik meer tijd voor andere dingen enz. maar dat weegt niet op tegen alles wat een kind mij geeft.

Ik denk wel dat als je alleen graag een derde wilt omdat je het zwanger zijn/ het hebben van een babytje zo mist, wat ik ook regelmatig lees en hoor, je het beter niet kunt doen, want dat is maar een korte tijd en een kind heb je voor een heel leven.

@ Karin, ik snap jou ook heel goed dat jij het goed af wilt sluiten, ik wil ook heel graag afsluiten met een gewone zwangerschap (in de vorige was ik ziek, had ik heel veel kwaaltjes, moeilijke bevalling) en daarna ontwikkelde mijn dochter zich niet goed, ik zou dat ook graag allemaal nog een keer anders willen zien gaan. Maar er is wel meer dan alleen babytijd. Zoals ik ook al aan Ansje schreef, een kind heb je niet alleen voor zwangerschap en baby, maar het grootste gedeelte voor de rest van de tijd. En die is denk ik toch het belangrijkst.

@ Kusje, succes met wachten! Goed hoor, bij twijfel inderdaad niet doen denk ik! Knap dat je die keuze hebt gemaakt!

@ Winnie jammer dat het niets geworden is met de infodag, maar wie weet kom je nog wat andes tegen.

Kusje :-* , wat een moedige beslissing van jullie. Maar ehh… je weet hoe het bij mij is verlopen afgelopen maand, he? :wink: Bij ons was de kogel door de kerk en meteen daarna bleek ik zwanger te zijn. Maar even alle gekheid op de stokje: je moet doen waar je je goed bij voelt. :-

Ansje, welkom hier. Het lijkt wel alsof al die gevoelens die je omschrijft standaard zijn voor de derde :mrgreen: . Ook hier hebben we zo rondgelopen en nu nog wel een beetje. We hebben nog een hoop praktische zaken om over na te denken.

Karin en Marda, ik wens voor jullie dat jullie gauw zwanger mogen worden en een geweldige zwangerschap en kraamtijd mogen beleven :-