wie gaat er ook voor een derde kindje?

waar is iedereen?..

Afdelingsuitje, gourmetten en bowlen :mrgreen:

Niet mijn favoriete uitstapje, maar met de collega’s is het altijd gezellig.

Ik ben speciaal met de auto gegaan, zodat ik een goede smoes had om niet te drinken. :mrgreen:

Hallo, hier was ik ook weer!!

Heb et erg druk gehad, :mrgreen: vooral met de kinders het was zo mooi weer ben lekker veel met ze buiten geweest :mrgreen: !

Komend weekend heb ik ook weinig tijd om er achter te zitten, dus weinig berichtjes van deze kant…

De miskraam is bijna afgelopen… Gisteren verloor ik een prop ter grote van een stuiter, ik dacht eerst dat het een bloedprop was, maar achteraf was dat het vruchtje… Toen ik het verloor bloede ik ook heel erg, daarna maar weinig, nu ook maar kleine beetjes, dus ik kan er denk ik vanuit gaan dat ik het gehad heb, gelukkig maar.

:lol: kunnen we weer klussen :lol: :lol: :lol: :lol:

iedereen veel succes met klussen en zwangeren :wink:

Groetjes Tessa

o gezellig bowlen :? met die prachtige schoenen aan haha! Ach, als het maar gezellig is toch? Ik denk dat als wij met een paar collega’s ergens naartoe gaan dat het niet uitmaakt wat het is,dat we toch wel lol hebben. We varieren in leeftijd van 18 tot 64 maar de een doet niet onder voor de ander! Het scheelt dat we met respect met elkaar omgaan,er is geen competitiedrang ofzo, juist veel behulpzaamheid en socialiteit. hoe zit dat bij jullie op je werk? ben ik wel benieuwd naar! hoe het er bij andere werkgevers eraantoe gaat,je hoort zulke verschillende verhalen. Mijn zusje is een paar weken geleden opgestapt, ze had echt een kenau van een bazin en op een goeie dag was ze het zat. ze heeft haar jasje uitgetrokken en zei: “zoek jij het lekker uit met je eeuwige geblaf, ik ben ervandoor!” Daar was kenau niet blij mee en schreeuwde: “JIJ BLIJFT HIER!!” hahahahahaha! Gelukkig heeft zuslief weer een ander baan, maar gos het zal je baas maar wezen…

Tessa, heb je gekeken of je een vruchtje kon zien of niet? Gelukkig dat het nu voorbij aan het gaan is he,dan kun je weer verder. :hug:

meis wat sneu…

Tessa :hug: . Goed van je dat je zo positief bent. Jullie is ook vast gauw een mooi en gezond kindje gegund. :-*

Kusje, zoals jij het omschrijft is het hier ook. Ook alle leeftijden door elkaar heen en iedereen gaat goed met elkaar om. Het is dan ook weer erg gezellig geweest. De enige met wie ik niet overweg kan is mijn baas :? . Het is best een aardige man, maar we zitten op een andere golflengte en we begrijpen elkaar zo vaak verkeerd dat het niet leuk meer is. Daardoor denkt hij volgens mij dat ik een kneus ben en dat denk ik eerlijk gezegd ook van hem. Dat heeft me vorig jaar een slechte beoordeling opgeleverd, terwijl mijn werk gewoon hartstikke goed gaat. Maar goed, daar komt ook nog bij dat hij hoofd financiele zaken is en ik ben functioneel beheerder van een systeem en we hebben qua werk totaal niets met elkaar te maken. Ik had vorig jaar een andere leidinggevende gekregen die wat meer wist van mijn werk, maar die heeft toen ontslag genomen en er is nog steeds geen nieuwe. Deze man denkt bij alles vanuit de financieen, terwijl ik technisch bezig ben en helemaal niet thuis ben in de financieen. Maar ook over andere dingen hebben we een groot communicatieprobleem. Het gekke is dat ik dat met niemand anders heb, alleen met hem. Over een paar weken heb ik weer mijn beoordeling, ik vrees weer voor een slechte, omdat de man gewoonweg niet weet wat ik aan het doen ben en als ik het hem probeer uit te leggen dan begrijpt hij het niet. :? Erg frustrerend allemaal.

En daar komt dan ook nog bij dat ik dan denk ik al verteld heb dat ik weer zwanger ben, want dat hou ik niet zo lang geheim vrees ik. Het is de week na mijn bezoek aan de vk, dus het kan ook wel, maar ik zou het zo graag buiten mijn beoordeling houden. Ik vrees dat het weer een stressvolle periode gaat worden, want ik wil zo graag goed zijn in mijn werk. Voor mijn gevoel ben ik dat ook, ik heb altijd alles netjes op tijd af en ik maak bijna geen fouten en als ik ze maak dan corrigeer ik ze snel. Maar toch word ik heel onzeker van die man en schiet ik in de verdediging als hij begint te praten over dat het niet zo goed gaat. Brrrr… vervelend allemaal. Maar gelukkig is het allemaal maar werk. Als thuis alles maar goed is en we allemaal gezond zijn, dat is veel belangrijker, he? :wink:

Winnie, dat kan toch niet meid! Zo’n man mag jou absoluut geen slechte beoordeling geven als je goed werk levert! Hij moet dan duidelijk kunnen aantonen waarom hij dat doet! Zo te horen doe je je werk goed en maak je zo heel af en toe eens een fout. Op grond daarvan kun je niet eens slecht beoordeeld worden,want als het overgrote deel van je werk wel goed is,zit je nog niet eens op een “matig”. Nou weet ik natuurlijk niet waar je precies op beoordeeld wordt,maar dat moet wel schriftelijk vaststaan,anders weet je niet waar je aan toe bent. Als jij vind dat je onterecht slechte beoordelingen krijgt is het wel verstandig om dat aan te geven aan je baas. Als hij er niets mee doet,ga je naar een vertrouwenspersoon of naar zijn baas. Ik heb dat zelf ook een keer gehad,en ik was het totaal niet eens met die beoordeling. Ik heb het aangekaart bij de baas van mijn baas en duidelijk gezegd waarom ik het er niet mee eens was. Toen werd alles nog eens puntsgewijs nagekeken, kreeg mijn baas op z’n falie en ik salarisverhoging wegens een goede beoordeling. Ik had de slechte beoordeling gelukkig dan ook alleen getekend voor gezien en niet voor goedgekeurd. lastig blijft het wel,zeker als je bang bent dat het de sfeer niet ten goede komt. Aan de ander ekant,als je open en eerlijk blijft heeft hij het nakijken,en je collega’s zien toch ook dat je je best doet (en daar is het wel gezellig mee!)ik zou idd wel even wachten met vertellen dat je zwanger bent,want anders gaat ie dat er weer bij halen,schiet niet echt op… :roll:

Ik heb vorig jaar ook uren bij P&O gezeten om te praten. Ik vind zelf dat ik mijn werk goed doe. Ik haal alle doelstellingen en werk plezierig samen met mijn collega’s, wat zou dan toch het probleem zijn :roll:. Vorig jaar heeft hij het verslag, op mijn aandringen, wat minder negatief gemaakt. Het speelt ook wel mee dat ik eigenlijk in een te hoge schaal zit. Ik zit een schaal hoger dan mijn collega’s die hetzelfde werk doen en dat vindt hij niet eerlijk zegt hij. Dit is zijn manier om me een schaal lager te krijgen. Ik denk dan, pech gehad, jij hebt me aangenomen. Ik ging al iets achteruit in salaris (maar vooruit in arbeidsvoorwaarden en reistijd :wink: ), maar als hij me toen voor een lager salaris aan had willen nemen dan had ik het misschien niet geaccepteerd. Gelukkig wordt er nog steeds een nieuwe baas verwacht, maar wanneer die gaat komen is nog onduidelijk. Tot die tijd moet ik het met hem doen. Hij was overigens ook niet blij met mijn zwangerschappen, dus wat dat betreft zit ik echt te springen om een andere baas.

Verder heb ik trouwens ontzettend leuk werk en super collega’s. Ik werk 5 minuten fietsen van huis af en ik mag mijn eigen werktijden indelen en als de kids ziek zijn dan mag ik thuis werken. Een betere werkgever kan ik me niet voorstellen.

Ja:

-Je moet worden doorbetaald tijdens je verloven

-Jekrijgt al teveel betaald en dan doe je dus helemaal niets

-Je wilt niet inschikken

Hij is pissed en best logisch hahahahahaha.Zijn probleem.En eigenlijk ook niet want als hij je baas niet is verder heb je niets met hem te schaften verder.Hij kan je er ook niet uitgooien wegens werkweigering of slecht geleverd werk>

Uitzitten en kniezen die vent :stuck_out_tongue:

@Karinmv3 wrote:

Ja:

-Je moet worden doorbetaald tijdens je verloven
Daar is een uitkering voor, mijn werkgever betaalt me niet die periode volgens mij... :think:

@Karinmv3 wrote:
-Jekrijgt al teveel betaald en dan doe je dus helemaal niets

maar de tijd dat ik hier wel ben draai(de) ik veel overuren en heb ik zelfs avonden zitten werken om mijn deadlines te halen. Ik ben de enige die met dit systeem werkt en mijn werk is altijd af, zwanger of niet zwanger.

@Karinmv3 wrote:
--Je wilt niet inschikken

Ik heb in eerste instantie aangeboden om mee te gaan in zijn voorstel van een stap terug (stom achteraf :roll: , maar ik wilde de werkrelatie niet verpesten), maar hij heeft gewoon geen poot om op te staan en heeft het dus nu na 1.5 jaar nog steeds niet uitgevoerd.

@Karinmv3 wrote:
Uitzitten en kniezen die vent :P

Dat is het enige wat ik kan doen ja. Eigenlijk zou hij al vanaf afgelopen januari mijn baas al niet meer zijn en nu is 1 januari as de datum, maar omdat er nog geen nieuwe kandidaat is, zie ik het somber in. Misschien moet ik maar eigen leidinggevende worden :mrgreen:

LOL

nee maar goed,ze moeten wel betalen aan die instantie die jou betaald.Dus het kost ze wel geld maar er wordt geen werk geleverd.Ze moeten iemand anders inhuren om die werkzaamheden te kunen doen.

Dat je overwerkt is is mss ook niet hun probleem (even gezien vanuit werkgevers oogpunt he) want je had het af moeten hebben binnen werktijd?:).Feit blijft dat je toegewijd bent aan je werk en daar kunnen ze niets over zeggen :slight_smile:

En officeel mogen ze je geen minder slaris bieden.Tenzij je word ontslagen of ontslag neemt en dan weer wordt aangenomen.Maar ze mogen je nooit terugzetten,ook al geef jij toe.

@Karinmv3 wrote:

En officeel mogen ze je geen minder slaris bieden.Tenzij je word ontslagen of ontslag neemt en dan weer wordt aangenomen.Maar ze mogen je nooit terugzetten,ook al geef jij toe.

Echt waar? Dan zal dat de reden zijn dat ze het nog niet gedaan hebben. Ik dacht dat het wel mocht als ik ermee akkoord zou gaan. Maar daar heb ik dus wel spijt van. Gelukkig maar dat het geen consequenties heeft :shifty:

check dat even bij de bond of bij een rechtshulp instantie.Wat staat op je contract is bindend en ze mogen je niet een ander contract geven als je nog steeds in dienst bent.Alleen ontbinden en aannemen of verlengen.Ze zijn verplicht te hanteren (ook bij verlening) wat er op het contratct staat.Maar dat geldt ook voor jou!

Karin heeft gelijk wbt dat loon, ze mogen je echt niet terugzetten in loon! Een goede vriendin van ons werkt bij de bond en mijn man heeft er ook behoorlijk verstand van. Hij mag je officieel ook geen slechte beoordeling geven als ie niet goed kan aantonen waarom,dan is het nml. niet gegrond. daarbij wbt je loon, staat los van wat je collega;s krijgen,daar heb jij persoonlijk niets mee te maken (wat loon betreft dan) de een functioneert beter dan de ander terwijl deze hetzelfde werk doet, dus je kunt zeker hoger ingeschaald staan. Hij zal wel gefrustreerd zijn omdat jij meer verstand van zaken hebt dan hij. Over het algemeen kunnen mannen daar slecht tegen haha :mrgreen: (geldt niet voor alle mannen dus…)hij klinkt ook behoorlijk conservatief,of is hij dat niet?

ik heb vannacht mijn man besprongen :shock: ik zal toch niet nu al ovuleren??..

Wie weet, Kusje. Ik had mijn eisprong steeds na het groene vlak in de banner, dus ervoor kan ook wel. Geef er maar lekker aan toe :wink:

Dank jullie voor het advies. Ik geloof niet dat er nu wat gaat gebeuren. Op het moment is er een grote reorganisatie gaande (ik loop gelukkig (nog) geen gevaar :oops: ) en ik zie wel hoe het loopt. Ik ben me nu al aan het voorbereiden op het beoordelingsgesprek op 21 oktober.

Ik begrijp dat je wat voorzichtiger bent met een reorganisatie op til, groot gelijk hoor! We hebben inmiddels de kleine van m’n zusje hier, en ik moet eerlijk zeggen dat het me tegen valt. het is druk en de jongens zitten de hele tijd aan haar,vinden haar schattig enzo, lief bedoeld,maar het kleintje vind het allemaal maar niks dus zet het steeds op een brullen. Ik wordt er onrustig van gewoon…nu liggen ze te slapen, manlief vind het helemaal geweldig, wilde haar de fles geven en sjouwt ermee,maar mijn twijffel is omgeslagen in niet willen…ik vind het ZO moeilijk,ik weet niet wat te doen… :cry:

Kusje :hug:

Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen. Over het algemeen ben ik superblij, maar als de kinderen in een jengelbui zijn dan vraag ik me af waar we aan begonnen zijn. Maar het scheelt als ik bedenk dat we nog 8 maanden hebben om erin te groeien. Bovendien is Arwen al bijna 2 en Quint 3,5 als de baby komt. Arwen kan trouwens sinds een paar dagen lopen :inlove: . Ik ben zo trots op mijn meisje!

Gefeliciteerd met je grote meid!! Dat scheelt ook alweer als je straks een dikke buik hebt,hoef je niet steeds te tillen. :smiley:

Weet je wat het bij mij ook is…ik heb bij allebei de kinderen na de bevalling een week of 2 in een soort van depressie gezeten en ik voelde me diep diep ongelukkig. De hele sfeer en thuis was anders. ik voelde me thuis niet meer “thuis” kan het niet beter uitleggen. En wat ik nu voel op dit moment met weer een baby erbij is een fractie van hoe ik me toen voelde. en het maakt me niet happy zeg maar… ik ben bang dat ik dat weer krijg na een volgende bevalling, en dat ik er dan niet mee om kan gaan of erger… Bah, wat een ellende zeg…ik wil mijn man zijn droom niet afpakken, maar ik wil ook niet voorbijgaan aan wat ik voel…zucht. :frowning: