wie gaat er ook voor een derde kindje?

O…hoe kan dat nou…ik stuur je ff een test pb o.k?

ik heb ook geen pb :think:

en nu Winnie? o, tessa, dan is er iets fout gegaan, ik probeer het nog eens o.k?.. :oops:

ik heb ook geen pb?

we krijgen van het weekend ons nichtje van 7 maanden te logeren! We hebben er echt zin in, en kunnen we alvast “oefenen” voor als het ooit echt zo mag zijn! Ik heb alleen jongens dus zal met sommige dingen wel wennen zijn hahaha! Ik weet eigenlijk ook niet meer zo goed wat je de hele dag doet met een kindje van 7 maanden… :oops: ze zit pas en begint een beetje te kruipen begreep ik. Ik ben natuurlijk gewend dat die van mij gewoon lekker rondlopen en zichzelf vaak vermaken… ik ben benieuwd! Mijn man vind het helemaal geweldig, zo’n klein frutje! Ik hoopte vrij te zijn zaterdag,maar kon helaas niet ivm bezetting en drukte dus mijn man staat er dan alleen voor. Ik schrijf wel een vel vol met wat hij allemaal wel en niet moet doen :mrgreen:

hehehe leuk!!

Wat leuk, Kusje! Tsja, wat kun je doen met een meisje van 7 maanden. Oh wat erg, ik weet het ook al niet meer :oops: :mrgreen: . Heb je nog een box? Dat maakt het een stuk makkelijker. En verder… wandelen en lekker rond laten tijgeren in de woonkamer, dat vinden ze prachtig. Als de ouders wat speeltjes meegeven dan komt het helemaal goed. Jammer dat je moet werken!

nee, ik had de box al weggedaan, dat was zo’n hele lelijke oude waarvan je de bodem niet eens omhoog kon doen. we hebben wel een campingbedje en kleden en speelgoed genoeg dus dat zal wel goed komen denk ik!

Winnie hoe voel je je? Nog misselijk?

Nee, dat valt wel mee eigenlijk. Ik begin wel weer erg moe te worden. Ik kan nu 's middags niet meer slapen, dus ik ben me toch een potje chagrijnig aan het eind van de middag! :oops:

ai…dat is wel lastig ja…en als je even gaat liggen als de kinderen slapen? of slapen die niet meer overdag?

Quint niet meer, nee. Ik probeer nog wel op de bank te gaan liggen terwijl hij aan het spelen is, maar hij vindt het leuk om heel hard ‘MAMA’ in mijn oor te roepen als hij ziet dat ik in slaap begin te vallen. Wat een boefje! :roll: :mrgreen:

mmm…dan is het wel lastig ja…in je oor roepen? hihihi…o.k ik zal niet lachen… :silenced: Ik leg de jongste consequent rond half twaalf op bed,of hij nou slaapt of niet,dan heeft hij even een rustmomentje, en eigenlijk valt hij altijd na een half uur toch wel in slaap. Als ik dat niet doe heb ik echt een stierend sjagerijnig kind om 5 uur, en ik ben dan ook niet meer zo fris zeg maar hahaha!

En kun je hem zo af en toe niet een uurtje wegbrengen ofzo? Dat je in elke geval even rust hebt?

Dat gaat lastig, want er ligt een klein meisje boven te slapen dan, die maakt nog wel een flinke ruk s’middags. Tsja, wij wilden drie kindjes kort na elkaar, dan moeten we ook de gevolgen dragen 8)

Hihi, dat ben ik blij als mijn vriend vroeg heeft: is ie om 15.00uur thuis en kan ik ff pitten, haha. En vandaag moest ik half 7 beginnen, 12 uur thuis, en kon ik ook ff liggen omdat hij de kids onder zijn hoede nam :mrgreen:

winnie, tuurlijk zit je dan nog met je meisje ja! En idd de consequenties van 3 kindjes kort na elkaar zijn voor jezelf, wat natuurlijk niet wegneemt dat het weleens lastig kan zijn…maar misschien een stomme vraag, als je jongste dochtjertje slaapt is er dan geen buuf ofzo die zich even over je knulletje kan ontfermen? Ik haal Tim ook wel eens van school als Binck nog ligt te slapen :oops:

als ik zwanger raak kan ik in elk geval de momenten dat Tim op school zit en Binck slaapt even rusten. Daarbij gaat Binck ook al 2 dagdelen naar de voorschool dus dan heb ik echt even m’n handen vrij. Daar geniet ik dan ook echt even van hoor! Dat vind ik zelf een groot voordeel van wat meer leeftijd tussen de kids. Aan de andere kant zou ik willen dat ik sterk genoeg was om ze kort op elkaar te krijgen,ik trek dat gewoon niet. Ik heb dan ook veel respect voor moeders (en vaders,maar die zijn vaker weg van huis) die dat wel aankunnen. :-*

Helaas Kusje, de buurvrouw aan de ene kant is niet zo goed van gezondheid en de anderen werken eigenlijk allemaal overdag. Maar ik vind het niet zo erg hoor. Volgend jaar gaat het wel iets makkelijker worden. Na mijn verlof gaan Quint en Arwen naar de peuterspeelzaal en dan ben ik even alleen met de baby. Na een half jaar gaat Quint dan naar de basisschool.

We zitten nu alleen te kijken hoe we het financieel moeten gaan doen. Mijn man is aan het uitrekenen geslagen wat er gebeurt als hij weer fulltime gaat werken (hij werkt nu 4 dagen). We moeten dan de drie kids een dag extra naar het kdv brengen en we lijken er dan maar een paar tientjes mee te winnen, terwijl mijn man dan geen papa-dag meer heeft. En het kan maar een jaar, want dan gaat Quint naar school en is hij vrijdags vrij. Hij kan dan niet meer naar het kdv, dus dan moeten we voor hem weer iets anders regelen. Het is wel heel ingewikkeld zo. Hoe gaan jullie het doen met drie kids?

o.k ik begrijp dat de buren dus geen optie zijn… :think: lastig, maar wel fijn om te weten dat het volgend jaar makkelijker wordt.

Wat betreft de opvang van de kinderen. Bij ons is het zo dat mijn man 2 vaste vrije dagen heeft. Hij is vrij op dinsdag en zaterdag. En ik werk op maandag dinsdag en zaterdag. Dus de kinderen gaan alleen op maandag naar de gastouder. Zo blijven we het ook doen met een derde. In het uiterste geval ga ik op maandag stoppen met werken zodat we geen opvang meer hoeven te betalen. We leveren dan wel wat in maar niet zo heel veel want opvang kost ook een hoop. Daarbij gaat dan de kinderbijslag omhoog. Mijn man werkt ook nog eens 2 keer per maand op zondag een paar uurtjes en die worden 200% uitbetaald dus dat is lekker. Al met al kost een baby natuurlijk niet echt veel (ik wil weer borstvoeding geven dan) pas als ze groter wordenen dan ga ik wat meer werken als ze alledrie op school zitten. Dan hebben we alleen maar opvang nodig voor tussen de middag en vakanties,maar dat is goed te doen hier. Ik maak me over opvang dus niet al te druk. Als ik dan naar m’n zusje kijk, die wacht nu nog steeds op een plaatsje bij de opvang en haar kindje is al 7 maanden! Das echt niet leuk meer… :?

ligt eraan welke plaats je woont he…jhier in almere is de max wachttijd 3 maanden :slight_smile:

nou, je hoeft niet zo te katten! :lol: :lol: :lol:

grapje…het is waar dat het uitmaakt waar je woont,zij woont in amsterdam en daar is het echt verschrikkelijk! Hier in brabant zijn er ook maar hele korte wachttijden gelukkig!