Doe waar jij je prettig bij voelt…is er iemand bij je? Het is niet fijn om alleen te zijn als je je zo rot voelt, hoe is je man eronder?
Tessa… :hug: :hug: ik wilde dat ik iets voor je kon doen…
Jeetje Tessa , ik ben er ondersteboven van. Hoe is het nu met je?
Wie weet valt het toch nog mee en is de buikpijn van je baarmoeder die aan het groeien is en het vloeien van een beschadigd adertje. Ik voor je dat je morgen nog steeds lekker zwanger bent!
Hou je taai, meid! :-*
Winnie, hoe is het gegaan?? Zo, ik heb gereageerd op een ander topic over mishandeling,nouw…ik had beter niet eerlijk kunnen zijn! Wat een gezeik zeg!! :roll:
Tessa, hoe is het meis…
Hier ben ik weer.
Nou de buikpijn is in elk geval wat minder geworden… Het vloeien is ook niet erger geworden.
Zou het misschien ook een innestelingsbloeding zijn? Kun je daar buikpijn van krijgen?
Want het bloeden is precies hetzelfde als met die miskraam en met de zwangerschap van mijn zoontje, dat hield toen wel drie weken aan… Ze dachten toen dat het kindje het moeilijk had met innestelen en dat daar het bloed vandaan kwam.
Nu begin ik toch iets te twijfelen. Ik zit te denken om van de week een paar testen te halen en dan om de dag een test te doen ofzo. Dan kan ik kijken of het hcg nog aanwezig is of dat het daalt ofzo.
In elk geval heel fijn dat jullie aan me denken en dat jullie meeleven!!! :-*
Groetjes Tessa
O, gelukkig zeg! Misschien valt het dan toch wel mee…? Het kan vanalles zijn. Als je dat ook met je zoontje hebt gehad is dat misschien toch een beetje een geruststelling…Ik weet dus niet of je bij een innestelingsbloeding buikpijn hebt. Heb dat nooit gehad. Ik begreep wel dat een innesteling een paar dagen na de bevruchting is. Dan zou het wel een late innesteling zijn toch? Met dit soort vragen kun je echt het beste terecht bij de verloskundige meid,zij kan je hier antwoord opgeven. houdt in ieder geval moed he! We leven met je mee…
Buikpijn icm met bloeden is geen goed teken, heb ik begrepen. Maar aan de andere kant zou het wel heel snel zijn als het nu al stopt! Ik zou gewoon de vk bellen, mischien dat zij nog tips heeft met wat je kunt doen. Die testen weet ik niet, want het hormoon zit in je bloed, en ik weet niet wanneer dit eruit is als het echt mis zou zijn…
nee, die testen hebben idd geen zin meid. het hcg is pas zo’n twee weken nadat het bloeden is gestopt (dus nadat de mk is afgekomen) uit je bloed…
Ik las dit net:
Het bevruchte eitje is op dat moment in de baarmoeder aangekomen en ‘vreet’ zich in in de baarmoederwand. Soms wordt hierbij een bloedvat geraakt, m.a.g. een beetje bloedverlies. Dit kan variëren van een paar druppeltjes tot een lichte menstruatie. Deze innestelingsbloeding kan meteen plaatsvinden (dus nog voor de verwachte menstruatiedatum), maar het kan ook later starten. Dat komt doordat de placenta die in de baarmoederwand zit vastgehecht, gedurende de 1e weken doorgroeit en daardoor ook later nieuwe bloedvaten kan raken. Innestelingsbloedingen kunnen hierdoor ook vaker voorkomen, zelfs tot in de tiende zwangerschapsweek.
Tessa, dat klinkt positief. staat er ook ergens dat buikpijn erbij hoort? O, laten we hopen dat dat het is!!
Ik hoop het ook!!
Misschien dat ik dan morgen toch nog verloskundige bel en vraag of ik dan naar gynecoloog mag, ik wil liever niet naar haar toe, want ik heb liever dat er niemand vanaf weet! Vooral nu niet!
Ik blijf
De verloskundige mag er met niemand over praten, beroepsgeheim! Dus maak je geen zorgen. Als jij een verwijzing wilt voor een inwendige echo krijg je die over het algemeen wel hoor. Met een “normale” echo kunnen ze in dit stadium nog niks zien. Ze kunnen met een alleen zien of de baarmoedermond open of dciht is. Als deze open is, is het foute boel. is deze dicht kan het nog alle kanten op gaan. Maar we hopen natuurlijk op een gesloten bbm en dat dat zo blijft tot de 9e maand!
:oops: nee, maar ik weet dat er een paar bekenden van mij ook bij die verloskundige komen… en onze verloskundige heeft zelf een echo apparaat…
De vorige keren mocht ik wel naar het ziekenhuis.
we wachten af.
Ik overleg vanmiddag eerst maar even met m’n mannetje.
Hij vind het ook erg, maar ja het kan beide kanten op gaan…
Tessa, ik hoop heel erg dat het inderdaad een innestelingsbloeding was.
Hier is alles goed. We hebben het gisteren al verteld, omdat we anders 16/17 mei een weekendje weg geboekt zouden hebben van een paar honderd euro en die kunnen we nu wel heel goed voor een ander doel gebruiken . Gistermorgen waren eerst mijn vader en zijn vriendin aan de beurt. Ze waren stomverbaasd en daarna alleen maar dolblij. Toen de ouders van mijn man. Ook zijn waren verbaasd. En daarna dus de vriendengroep waarmee we gisteren de knoop zouden doorhakken over het weekendje. Daar zijn twee meiden bij die al twee jaar bezig zijn, dus ik vond het wel moeilijk om het te vertellen.
We keken er wel van op dat de ouders zo verbaasd waren. Mark komt uit een gezin van 4 en ik uit een gezin van 3 kinderen, dus zo vreemd is het niet. Toch verwacht men het niet meer tegenwoordig, lijkt het. Maar goed, de mensen die het moesten weten die zijn op de hoogte. De rest moet wachten tot de afspraak bij de vk is geweest.
Dat klopt Winnie: de vk begon helemaal te glunderen toen ik binnenkwam, en ze vond het zóó leuk dat we in verwachting waren van de derde! Want je zag het tegenwoordig niet zo vaak meer: meer mensen houden het er bij 2, óf er komt later toch nog een nakomertje… Maar ze vond het prachitg, die grotere jonge gezinnen
Wel leuk dat ze zo verrast waren dan he!
Hier wordt het ook als “ongewoon” gezien als je meer dan 2 kindjes krijgt. Sommigen vinden het zelfs heel raar,maar daar trek ik me niks van aan :snooty:
Tessa, gaat het een beetje meid? Nog bloedverlies?
yep, hier nog steeds bloedverlies, niet erg veel maar ik moet wel een maandverbandje voor hebben… Verder ook nog heel misselijk, dus allemaal heel dubbel. Ik ga er denk ik toch maar vanuit dat het misgegaan is, dan kan het altijd meevallen.
Er zitten ook kleine stolseltjes in, maar ja dat zegt ook niet alles want dat had ik en bij de miskraam en bij de zwangerschap van mijn zoontje.
Ik denk dat ik morgen gewoon even bel, om te vragen hoe nu verder. Misschien dat ik eerst nog een zwangerschaptest ga halen, kijken wat die aangeeft.
Nou in elk geval jullie welterusten, ik hoop dat ik ook kan slapen.
En winni, leuk dat ze zo verrast waren!! En van eventuele negatieve reacties niks van aantrekken!!
Groetjes Tessa
Tessa, hoe is het met je? Heb je de vk al gebeld?
Negatieve reacties… die hebben we tot nu toe niet gehad. Zal hopelijk ook uitblijven. Ik heb net de vk gebeld en de assistente herkende me direct. Ik mag maandag 13 oktober komen voor een echo, nog 4 weken dus. Ik kan niet wachten tot het zover is!
Leuk winni! Het wachten zal wel weer lang duren :roll:
Hier nu dus definitief slecht nieuws, het was toch een miskraam, kreeg gisteravond flinke buikpijn (leken wel weeen) en bloedverlies is nu ongeveer hetzelfde als ongesteldheid.
Ik heb net een test gehaald en gedaan en hij sloeg nu negatief uit, dus ik denk dat ik het al verloren ben.
Nu weet ik tenminste waar ik aan toe ben! Ben ook een beetje opgelucht, nu heb ik zekerheid, en kunnen we zeggen op naar de volgende ronde!!
Iedereen veel succes met zwangerworden (inclusief myself hihihi), en voor de zwangeren onder ons geniet er lekker van!!
Groetjes Tessa
ik bel nu trouwens verloskundige niet op, want dat heeft toch geen zin.