wie gaat er ook voor een derde kindje?

echt!!! Winnie!! gefeliciteerd!!! Ik zei het je toch!!! Nou, de keuze is voor jullie gemaakt! geweldig! Geniet heel erg van deze bijzondere dag en de euforie eromheen! TAART!!! :smiley: :smiley: :smiley:

Gefeliciteerd!!! Haha, bij jou dus ook net de twijfel, en toen was het raak! :mrgreen:

Dankjewel voor de lieve berichtjes :-*

Ik ben nog steeds een beetje van de kaart geloof ik. Ik ben superblij, maar ik ben ook aan het denken: hoe moeten we dit doen, hoe moeten we dat doen. Stom he? Terwijl we eigenlijk al tijden overtuigd zijn dat alles zijn plekje wel zal vinden. Het enige wat misschien echt lastig wordt is de auto.We hebben nu een Renault Twingo en daar past met geen mogelijkheid een derde stoeltje in. Dus dat wordt sparen :roll: . Gelukkig hoeven we verder bijna niets aan te schaffen, alle babyspullen staan er nog. Ik stuiter nog steeds…

haha winni, je denkt al net als mij. Ook ik stuiter nu nog, en bij ons is ook het enigste probleem de auto. Heel misschien (waarschijnlijk niet) gaan wij boven op zolder verbouwen, ligt er ook aan of we er blijven wonen of niet. We kunnen als het moet nog 2 slaapkamers maken op zolder. Maar als we hier bijv. weg gaan met 2 jaar dan ga ik niks meer verbouwen.

We hebben zelfs nog twee ledikantjes (Slapen ze nu allebei in) Dus dat schuiven we zo door!

Groetjes Tessa

Wij hebben ook nog twee ledikantjes en hier wordt ook gewoon doorgeschoven. Dat is handig he?

Fijn dat jullie de zolder nog kunnen verbouwen. Bij ons wordt de ruimte wel een probleem, maar ook daar vinden we wel wat op. De baby zal, afhankelijk van het geslacht, bij broer of zus op de kamer komen. De kamertjes zijn wel klein, dus ik vrees dat we al wel een commode moeten opofferen voor een bedje. We hebben geen mogelijkheden meer om uit te bouwen en een andere woning bij ons in de wijk is gewoon niet meer te betalen. We willen ook niet naar een andere wijk, omdat we nu maar een paar minuten reistijd hebben naar het werk en de school is dichtbij, winkels, sportgelegenheid etc. We hebben zoveel tijd extra doordat we nooit lang onderweg zijn en dat is heerlijk. Als ze wat groter zijn dan gaan we ze gewoon opstapelen denk ik :mrgreen:

wij doen ze ook eerst bij elkaar op de slaapkamer en als ze groter worden dan doe ik het naar geslacht zeg maar (kun je het volgen? :roll: )

Een verbouwing zouden we wel kunnen doen maar daar zit natuurlijk ook een behoorlijk kostenplaatje aan. We zouden dan een nieuwe zoldertrap moeten nemen twee kamers maken op zolder en 1 of 2 dakkapellen maken, dus reken maar uit. Als we geen sponsor vinden haha dan gaan ze mooi bij elkaar op de kamer, is nog gezellig ook voor ze!

We hebben trouwens boven 2 grote slaapkamers en 1 kleine

@tessa84 wrote:

wij doen ze ook eerst bij elkaar op de slaapkamer en als ze groter worden dan doe ik het naar geslacht zeg maar (kun je het volgen? :roll: )

Ha ha, dat is precies zoals wij het ook gaan doen :lol:

Tsja, die kosten he? Met drie kindjes wordt het leven toch al duurder en dat houdt ons eigenlijk ook tegen om te verhuizen. Met een verhuizing zijn hogere maandlasten niet te vermijden.

snuf…ben ik nu de enige van dit topic die niet zwanger is… :? ik wil oohook! (toch wel stiekum :oops: )

Winnie, hoe reageerde je man? En heb jet het de kinderen al verteld?

Wij hebben op de slaapkamer van de oudtse een stapelbed staan,maar de jongste is nog te “jong” want hij komt wel 30 keer zijn bed uit dan. We hebben dus besloten om hem in z’n eigen kamertje te laten liggen tot er zich een nieuwe telg aandient!

Kusje, het is wel een vruchtbaar topic blijkbaar, dus als je hier nog even blijft dan is het voor jou vast ook gauw raak :-*

Ik stuur wat hormoontjes jouw kant op, wie weet helpt het.

Mijn man heb ik vanmorgen meteen uit bed getrokken en die is door het dolle heen. Hij zei al: de test is wel heel positief, misschien is het wel een tweeling :silenced: :mrgreen: . Mannen!

De kinderen weten nog van niets. Alhoewel Quint vorige week aan tafel zei: ‘mama heeft baby in buik’, volledig uit het niets. Dat is dan ook apart, he? Maar mijn man en ik praten er wel over en we moeten het de familie toch maar gauw vertellen, voordat Quint het doet :mrgreen:

Dus jullie hebben een stapelbed, Kusje. Dat moet bij ons ook denk ik. Maar Quint is nog te jong om bovenin te liggen, dus we moeten ons nog even behelpen. Gelukkig hebben we nog tot mei om een plan te maken :mrgreen:

bedankt Winnie, voor de hormoontjes, ik hoop dat ze gaan helpen :pray: het rare is dat ik nu alle zwangerschappen goed "voorspeld heb en het ziet ernaar uit dat ik nu weer gelijk ga krijgen… :think: ik heb een aantal maanden geleden gezegd dat ik in oktober zwanger zou raken…het zou echt raar zijn maar stiekum hoop ik dat ik gelijk ga krijgen…ik hou jullie in elke geval op de hoogte.

Ja, wij hebben een stapelbed, maar de oudste is dan ook al 7 dus dan is het geen probleem. Kunnen jullie wel 2 een persoonsbedden op 1 kamer krijgen? want dan is het ook te doen toch!

Leuk dat je man zo blij ermee is! het blijft toch een wonder zo’n kindje in je buik vind ik!!

Hey Kusje, ik zal ook wat hormonen jou kant op sturen!!

Voor diegenen die zwanger zijn, hebben jullie de verloskundige al gebeld? Zo ja wanneer hebben jullie de eerste afspraak?

Ik bel pas als ik ongeveer 8 weken ben denk ik. Er gaan veel bekenden van mij naar dezelfde verloskundige en aangezien wij minstens tot 12 weken willen wachten met vertellen, probeer ik pas een afspraak te maken met 12 weken. Ik hoop dat ze dat willen, wat gewoonlijk wordt er hier altijd eerst een termijn echo gemaakt met 9 weken, nou dat kan toch ook wel met 12 weken?

Met onze dochter vertelden we het met 11 weken en met onze zoon pas met 14 weken, maar dat kwam vooral omdat we daarvoor een miskraam hebben gehad en dan wordt je toch wat voorzichtiger he?!

Groetjes Tessa

Nou Kusje, met zoveel hormonen en die voorspelling kan het bijna niet meer mis gaan, he? :wink:

Twee eenpersoonsbedden op één kamer past helaas niet bij ons.

Tessa, ik ga denk ik maandag de vk bellen. Wij gaan het wel snel vertellen denk ik. Ik wil graag meedoen met Moeders voor Moeders en hun ophaaldag is op dinsdag, als mijn schoonouders bij ons in huis oppassen. Bovendien kletst Quint nogal :mrgreen: en die verklapt het nu misschien voordat wij de kans krijgen om het te vertellen. Dus ik denk niet dat we kunnen wachten. Dat is overigens wel alleen voor de ouders. De rest van de familie en mijn collega’s krijgen het wel pas later te horen.

ik kreeg geen berichtreacties meer via de mail dus vandaar dat ik er niet was…

Kusje je bent niet de enige die niet zwanger is hoor :slight_smile: Ik denk alleen wel dat ik nu de spring heb dus ik denk dat ik ff ga klussen vanavond met me man :).Moet ik opschieten oo,want dat gevoel wordt al minder.ik dacht eerst een ontsteking te hebben omdat ik andere afscheiding heb enzo.Maar schijnt tussentijdse bloeding te zijn dus je weet nooit :slight_smile:

Winnie van harte meis!!

bedankt lieverds voor al jullie hormonen, nu moet het wel goed komen! :wink:

Karin! je bent er weer,ik was ff vergeten dat jij ook nog bezig bent voor nog een kindje! Dus jij zit nu op dag 14 ongeveer? spannend! klusze he meid! :mrgreen:

Karin, veel succes meid. We gaan hier voor een score van 100% zwangeren :mrgreen:

Ik begin me trouwens wel af te vragen of het slim is om Quint en Arwen samen op een kamer te leggen in het begin. Ze liggen nu al vaak een hele tijd te kletsen en nu zit er nog een muur tussen :mrgreen:

Mijn jongens liggen samen op de kamer enzijn 3 en 6.Omdat we dus zwanger waren hebben we die jongens op een kamer gelegd zodat de baby eeneigen kamer zou hebben.Enfin,verhaal kennen jullie nu wel.

De jongens hebben veel lol samen.Soms teveel.Dan gaat er een in ons bed en als de ander slaap mag ie er weer bij

En het helpt btw ook wel als je de jongste een kwartier eerder naar bed gooit.Hier dan wel tenminste :).Hij slaap dan al als de oudste naar bed gaat…

En mij vergeten?!?!Wel potverdorie! :stuck_out_tongue:

Op vakantie hebben wij de kinderen ook bij elkaar op de kamer gehad, en dat ging ook hartstikke goed! Alleen het nadeel was dat ze tegelijk wakker waren. Normaal gesproken is mijn zoontje om 7 uur wakker en mijn dochter om 8 uur, dat vind ik wel relaxed want dan kan ik eerst de ene en dan de andere doen :wink:

En we gaan inderdaad voor 100% zwangeren!!

Ik blij :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: voor jullie!!

Bij ons zouden eventueel wel 2 persoons bedden op 1 kamer kunnen staan, wel wat krapjes maar het kan.

Maar in het begin staan er 1 ledikantje en 1 1 persoons bed

Groetjes Tessa :smiley:

sorry Karin… :oops:

Winnie kletsen ze door de muur heen met elkaar?? hihihihi :lol:

Ja, ze beginnen met elkaars naam roepen en dan gaan ze gekke klanken maken en “zingen”. Het is geweldig om naar te luisteren, ik sta dan stiekem op de gang te genieten. :inlove:

hahahahahaha! gekke kinders! Toen wij de jongens op 1 kamer hadden gelegd hoorden we ze ook schateren, wij dus ook stiekum op de gang gaan staan en lachen,maarja na een uurtje of 2 vergaat het lachen je wel een beetje,zeker omdat de oudste z’n bed s’ochtends niet meer uit kwam,maar wel naar school moet… :?

Ach, ik ga ervan uit dat als ik zwanger ben Binck “wijs” genoeg is om nu wel braaf in z’n bedje te blijven liggen. tegen de tijd dat nummer 3 er is is hij alweer 3,5 dan moet het zeker wel gaan toch!