Wie gaat er binnenkort voor een vierde kindje? Deel 2

Iuno, gefeliciteerd :inlove: En wat leuk een meisje :inlove:

WoLa, nog 2 weken en dan mag je gaan bibben :thumbup:

Broekie, Pete kwam (na strippen) 10 dagen overtijd, Luc en Stan kwamen zelfs (na strippen) 1 dag overtijd.

Marda, goed dat jullie een keuze hebben gemaakt. Hopelijk gaat het op de nieuwe school beter met de meiden.

Ik kan me voorstellen dat je even wacht tot thuis alles weer beter verloopt, hopelijk is dat snel :hug:

Ik zou morgenavond ongesteld moeten worden, maar ik had allerlei (bekende) klachtjes dat ik vanmorgen getest heb en er kwam een lichte tweede streep :inlove:

Sassie gefeliciteerd met je zwangerschap! :dance:

Ik ben overigens bij alle 3 de kids gestript, maar dat heeft geen enkel nut gehad bij mij. Wel had de verloskundige bij onze jongste een geweldige ervaring. Ze keek heel verbaast op zei niks, lachte en zei: Ik vertel je zo wat ik voelde, maar zou de stagiaire ook eerst mogen voelen? Dit is namelijk wel heel bijzonder!

Ze voelde de vingertjes van ons kleine meid. Dat hadden ze beide nooit meegemaakt, dus was voor hun wel heel bijzonder. Ik voelde me alleen wel een beetje een kermisattractie :lol:

WoLa; Hoe voel je je? Trek je het allemaal nog een beetje?

Smurf; Hoe gaat het met jou?

Inge; Jij schiet ook al aardig op! Over 3 weekjes mag jij ook al bibben

Rosel; Hoe voel jij je? Erg veel last gehad van kwaaltjes?

Hier een lekker weekendje gehad met hub z’n werk. Kerstfeest met als thema jaren '20 maffia. Heel leuk gedaan allemaal en lekker aan de wijn gezeten, tja nu kan dat nog! :smiley:

Ben nu wel aardig moe, dus vanavond maar lekker op tijd mijn mandje opzoeken. :wink:

@broekkie … Waarschijnlijk kom ik niet eens aan biben toe …

Haha dat is waar. Hoe voel je je verder?

Sassie, wat super!!! Gefeliciteerd!!!

Broekie wat een bijzonder verhaal van de vk! :inlove:

Wat vervelend dat die school van V. ook niet de juiste begeleiding gaf. Het is zo’n gevecht he… fijn dat het nu beter gaat met V. Ik herken het wel dat je als ouders de vinger aan de pols wilt houden, dat vind ik ook heel belangrijk.

Hier is het rustig, ik voel dat er een eisprong op komst is, en dat is al op dag 20/21… erg vroeg maar wel fijn, normaal zit ik rond dag 40.

Deze benutten we dus niet, maar toch fijn dat deze cyclus zo kort is, zulke korte cyclussen had ik voorheen alleen maar met medicijnen.

Hopelijk blijft het zo!!

Deze week is de laatste week voor de vakantie, vanmiddag gaan we kennis maken met de nieuwe juffen en donderdag gaan de kinderen een ochtend oefenen op de nieuwe school, ik ben benieuwd!

Ik ben moe ook al slaap ik wel goed…

Ik ben me aan het afsluiten van de buitenwereld geloof ik … Ik word een beetje gek van al die vragen en dan krijg je het nog druk straks antwoorden … Dus bijna geen afspraken meer want geen zin…

Aan de ene kant heb ik zo iets blijf nog maar even zitten dan heb ik nog tijd om dingen voor mij zelf te doen… Aan de andere kant heb ik. Zo iets van mannen kom maar want ik ben er wel klaar voor met jullie te knuffelen enz…

Beetje dubbel dus…

Hoe is het verder met jullie allemaal ??

inge, ik kan me voorstellen dat je klaar voor ze bent, maar hoe langer ze nog blijven zitten des te groter de kans is dat ze snel mee naar huis mogen.

Ik kan me voorstellen dat je de buitenwereld een beetje moe bent. Snappen sommigen niet dat ze met hun opmerkingen/vragen diegene onzeker kunnen maken. Ook opmerking over het formaat van je buik (wat een grote buik, wat een kleine buik) dan kun je toch beter zeggen wat een mooie buik. En dat het straks druk wordt, ja, maar het is zo druk als dat je het zelf opvat. Misschien dat jij het met 4 kinderen minder druk ervaart als iemand met 2 kinderen. Gewoon niks van aantrekken van die vragen en antwoorden.

Marda, ik ben benieuwd hoe het kennismaken met de nieuwe juffen gaat en hopelijk gaat het wennen goed en kun je met een goed geval naar de nieuwe school uitkijken.

Inge, ik snap je maar is wel beter als ze nog even blijven zitten.

A.nnelot is met 36,1 geboren en dat was echt te vroeg… een hele week ziekenhuis, couveuse afdeling enz… veel bloedprikken enz. niet leuk!! Als ze 6 dagen later was geweest was het allemaal heel anders gegaan, B. werd met 37,1 geboren en mocht meteen mee naar huis, geen gedoe verder, hoe eerder geboren hoe meer kans op complicaties, elke dag is er eentje.

Inderdaad vervelend die opmerkingen over druk enzo… :hug:

Ik las al een tijdje mee en kom mij hier melden…vanaf januari gaan wij voor ons 4e kindje aan de “klus”.

Mijn cyclus is erg onregelmatig dus eerst maar eens zien hoe dat gaat lopen.

Vorige keren getempt maar twijfel nu ofdat ik dat weer wil of dat ik ga testen met ovulatietesten.

Meissie … Gezellig dat je er bij komt !

Thanx!!

Bij jou word het al spannend he…suc6 met de laatste loodjes

sassie gefeliciteerd :inlove: :inlove: :dance: :dance: gaaf zeg!!

Ja idd, over 2 weken bibben :thumbup: Ben net als inge al die opmerkingen ook flink zat…heb er nooit last van gehad maar bij deze laatste dus wel…heel erg :roll: Zucht, zal ook blij zijn als ie er is. Deze week nog even doorbijten en dan verlof en vakantie, heerlijk!

Inge, ik hoop ook dat je ventjes nog even blijven zitten, zodat je niet of niet te lang in het zh hoeft te zijn. Ik vind het zh helemaal niks namelijk…zo medisch allemaal, had helemaal niet het gevoel dat ik ook nog iets te zeggen had over mezelf of de baby. Succes met de laatste loodjes meis!

meissie welkom hier, en alvast succes :thumbup:

marda, ik hoop dat het allemaal goed komt en jullie de juiste keuze hebben gemaakt. Lijkt me heel lastig om in jouw situatie te komen. Sterkte!

Nee lang zh heb ik ook geen zin in … Slaap zo slecht daar zonder gesnurk naast mij… Dus ben nu al bezig met weer wennen met tv aan slapen … Hoop dat dat een beetje scheelt… Straks nog even mp3 opladen en wat muziek bij op zetten!

Ik heb vanmiddag ruim een uur geslapen maar ben nu al weer moe…

Wola, nog even doorbijten en dan genieten…maar snap heel goed dat al die goed bedoelde interrese behoorlijk vervelend word.

Sassie gefeliciteerd, snel “gelukt” weer hoor!!

Marda, ik heb even terug gelezen maar hoop dat jullie de juiste keuze hebben gemaakt.

Lijkt mij absoluut niet fijn om in jullie schoenen te staan.

Iemand hier ervaring met onregelmatige cyclussen?

Twijfel echt over hoe te handelen, ga ik tempen of testen?

Bedankt voor de felicitaties :inlove:

Het is af en toe nog een beetje onwerkelijk, maar woensdag en zaterdag wil ik weer een test gaan doen (ik heb nog 2 dipsticks liggen) en dan zal het wel meer gaan doordringen.

We hebben besloten om het voorlopig voor onszelf te houden (de vorige zwangerschappen hebben we het onze ouders en broers wel met 4 a 5 weken al verteld) dus ik ben benieuwd of het we gaan redden tot de termijnecho.

meissie, leuk dat jullie ook voor een vierde gaan :inlove:

(Volgens ‘ken’ ik jou van de maart/april 2008 stoppers?)

Toen ik nog een koperspiraaltje had, waren mijn cyclussen ook aardig onregelmatig. Meestal 27 a 31 dagen, maar in die 14 maanden dat ik hem hadf ook uitschieters van 38 en 42 dagen gehad. Vandaar dat ik ovulatietesten gehaald had om een beetje inzicht te krijgen, klopt het dat wat ik voel dat dit met een aankomende eisprong te maken heeft? Ik heb voor ovulatietesten gekozen, omdat ik het fijner vind om te zien dat mijn eisprong eraan komt en niet dat ik zie dat hij geweest is wat bij tempen dus is.

Ja wij “kennen” elkaar idd van dat cluppie.

Mijn cyclussen lopen idd er uiteen…heb zelf een top van 72 dagen :shock:

Ik ga mij van de week maar eens verdiepen in het ovulatietestenwereldje, hahaha.

Ben er liever optijd bij met klussen dan dat ik te laat ben.

Meissie geen ervaring met onregelmatig…

D was een verassing…

M… tegen de tijd dat ik dacht wat de regelmaat was was het al zo ver…

En van deze twee kreeg ik geen tijd…

Ik duim voor jullie allemaal die gaan voor een kindje erbij

Hier duurde het voor W.essel zo’n 2 jaar voordat het raak was, bij S.tijn hebben we sneller ingegrepen en een afspraak gemaakt bij de gyn, daar zagen we op de echo dat er eitje opknappen stond dus met huiswerk naar huis gestuurd en toen ook zwanger geraakt.

En J.olijn tja dat was erg snel na de geboorte van S.tijn, ben toen niet ongesteld geweest en 11 maandjes na de geboorte van S.tijn hadden we er een dochter bij.

Nudus weer afwachten…en daar ben ik zo goed in :liar: :liar:

Ik kan me ook goed voorstellen dat jullie de opmerkingen zat zijn, al denk ik niet dat mensen zich er heel erg van bewust zijn en denken dat ze ‘iets’ moeten zeggen. Vaak weten ze niet wat ze moeten zeggen en dus zeggen ze maar wat.

Ik zal ook zeker nog wel wat commentaar te horen krijgen of dat er achter m’n rug om wordt gekletst als het hier eenmaal zover is. Maar ik trek me daar weinig van aan.

Nu ben ik sowieso al een wat meer op mezelf gericht persoon. Ben niet iemand die veel vriendinnen heeft of wekelijks bij iemand op de koffie gaat. Ik vind mijn gezin het allerbelangrijkste en soms vind ik het leuk om even onder de mensen te zijn, maar zeker niet iedere dag.

Meisie; Spannend hoor! Veel succes! Wel een mooie begin van het nieuwe jaar!

Ik ben redelijk aan het aftellen… over een maandje of 5 stoppen met de pil en over 6 maandjes onze eerste pogingen… ze staan nog net niet in mijn agenda genoteerd. :wink:

Tempen is er niet helemaal lekker van gekomen, drukke dagen/weekenden en dan vergeet ik het weer. Vanaf Januari maar weer opnieuw tempen. :wink:

Dat wat ik getempt heb… slaat helemaal nergens op… 2 dagen iets hoger… dan 4 dagen iets lager, dan weer 3 dagen iets hoger… pfff werd er ook niet veel wijzer uit, maar we proberen het gewoon nog een keer.

Meissie hier ook onregelmatie (en lange) cyclussen.

Ik voel mijn eisprong meestal wel aankomen, de temp bevestigt het daarna alleen maar. Tempen om een eisprong te zien aankomen lukt niet, je temp gaat pas daarna omhoog, ovulatietesten kan wel, mijn ervaring is alleen dat de goedkopere hardstikke onbetrouwbaar zijn.