In het ziekenhuis waar ik liep maakt het verder niet uit dat de jongens 1 eiig konden zijn. Ze hadden een eigen placenta en een eigen vruchtzak dus dan zou de gyn pas gaan inleiden met 41 weken als er verder niet eerder noodzaak was.
Uiteindelijk dus de verloskundige gebeld (daar kwam ik ook voor controles) en die heeft me met 39+6 weken gestript. Gelukkig heeft dat geholpen.
Wel fijn dat je weet dat je niet tot het einde hoeft te lopen.
Bij een eigen placenta is de kans alsnog 1/3e dat het 1eiig is. Het geeft dan wel minder kans op risico’s, vandaar dat mijn gyn ze zo lang wilde laten zitten.
Wow Sassie wat een mooie buik!!! Die is echt HUGE… prachtig hoor!!!
Spannend nu een eisprong, heb je nu ook weer een grotere kans op een meerling?
Inge (ik kort je naam even in ) Spannend allemaal. Duurt niet lang meer dus. Succes met de laatste loodjes!
Maar weten ze nu nog niet of het 1 of 2 eiïg is dan? En wanneer weten ze dat wel? Geloof dat ik het niet helemaal begrijp :think:
Haha Smurf, ja dat was me wat toen… Moet wel zeggen dat als het zover is dat ik dan toch weer op zoek ga naar hulp voor de vroege ochtenden, hopelijk dan met meer succes!
Op dit moment staat mijn hoofd even naar andere dingen, het gaat niet goed met onze 2e dochter (autisme) op school. De juffen begeleiden haar (zo vinden wij als ouders) onvoldoende. Ze schuiven alles af op dat haar klas zo groot is, ja dat is ook zo… maar dat wil toch niet zeggen dat ze dan helemaal geen extra aandacht verdient… pff lastige situatie momenteel! Als we er helemaal niet uitkomen gaan we verder kijken naar ander onderwijs… lastig dus.
sassie die buik :shock: ben ik toch maar blij dat ik geen tweeling heb :shifty: leek me altijd wel een leuke uitdaging, maar met zo’n buik…wow!
Marda lastig hoor met je dochter. Weet je, het is ook erg lastig als de klassen zo groot zijn…tegenwoordig wordt er zoveel bezuinigd op het onderwijs dat je als school niet anders kunt dan de klassen groot maken. Tegelijk heb je de zorg voor meer bijzondere kinderen, want doorverwijzen naar het sbo is ook heel streng geworden. Je moet als leerkracht een duizendpoot zijn om het allemaal goed voor elkaar te krijgen. Heeft je dochter een rugzakje/lgf-budget? Dat zou in ieder geval voor een aantal uren per week extra handen op moeten leveren voor haar (klassenassistent oid) Als de school jouw dochter niet de zorg kan bieden die ze nodig heeft is het idd verstandig om rond te kijken naar een school die dat wel kan. Maar ik vind ook dat de school dat zelf moet aangeven, waar de grenzen voor hen op dit moment liggen. Want ik geef het ze wel te doen hoor, in deze tijd. Ben wel blij dat ik nu niet voor de klas sta…
Ik heb mijn eisprong dinsdagavond gevoeld (maandag en dinsdag positieve ovulatietesten gehad) dus ik zit weer op het wachtbankje. De vorige keer werd ik 13 dpo 's avonds ongesteld, dus we moeten 17/12 voorbij zonder rode duivels.
Marda, een 1-eiige tweeling is gewoon een ‘foutje’ van de natuur, dat is volgens mij een kans van 1 op 250 ongeveer. Bij een volgende zwangerschap zou je weer diezelfde kans hebben. Bij een 2-eiige tweeling spelen bepaalde factoren (o.a. leeftijd, erfelijkheid) een rol, gemiddeld is de kans 1 op 100 ongeveer. Als je al een keer een 2-eiige tweeling hebt gehad, dan is de kans bij een volgende zwangerschap 1 op 10 volgens mij.
Hoogstwaarschijnlijk zijn Luc en Stan 1-eiig, dus dan zouden we in theorie niet meer kans hebben dan ieder ander.
Vervelend dat je niet tevreden bent over hoe het nu op school gaat. Heb je al een gesprek gehad met een hoger iemand (directeur ofzo) om te kijken of er een oplossing is?
Ik weet het niet zeker, maar vermoed dat ik mogelijk afgelopen maandag toch mijn eisprong heb gehad…
Ik had nl. het weekend meer slijm en een paar dagen een trekkend drukkend pijnlijk gevoel in mijn onderbuik. Dat is sinds dinsdag/woensdag helemaal weg.
Mocht het zo zijn en ik ga uit van een lf van 12 dagen dan heb ik een cyclus van 41 dagen deze 1ste keer. Ben heel erg benieuwd of het klopt.
Ik hou dus gewoon 6 weken aan na de bevalling als nod. Zet mezelf nu dus ook maar op het wachtbankje.
Mar, dikke dikke knuf, ik ga je snel bellen. :-* :-* :-*
Sassie, spannend duimen draaien
En jouw buik van de tweeling wauw! :shock:
Inge, wat bijzonder zeg een tweeling. En twee jongens :inlove:
Smurf, spannend nu toch ineens op het wachtbankje!
Ik duim voor je!!
Sassie, blijft altijd interessante theorie over hoe dat nu zit met tweelingen, heel bijzonder! Maar er is dus niet met 100% zekerheid te zeggen of jou kindjes een of 2 eiïg zijn?
Jij dus ook op het wachtbankje, spannend, ik duim ook voor jou!
Wat betreft school, het gaat echt niet lekker met. D.agmar. De school onlangs gefuseerd en daardoor zijn de klassen groter geworden. Daarbij zit D. in groep 3. Vorig jaar was het contact met de leerkracht heel goed, nu is dat heel anders. Bij alles heb ik het gevoel dat het te veel is voor de juffen, het voelt alsof D. daar niet op haar plek is. Daarbij worden we als ouders niet serieus worden genomen. Er is zo blijkt onvoldoende aandacht en kijk op de kinderen individueel. Er zijn al een aantal incidenten geweest die zelfs schadelijk waren. Begin vorige week was het toppunt… te lang verhaal om hier te vertellen, maar behoorlijk naar. D. is inmiddels het vertrouwen in de juffen kwijt en durft het ook niet meer tegen de juf te zeggen als er wat is.
Volgende week hebben we een gesprek met de juffen waar ook de directeur bij is, en intussen gaan we in het begin van de week even op een andere basisschool kijken. Ik heb niet echt vertrouwen dat dit goed gaat komen, lastig.
Ik heb besloten deze ronde sowieso even over te slaan, ik merk dat het veel met me doet, ik wil eerst even alles behoorlijk op de rit krijgen. Eerst maar eens zorgen dat het weer helemaal goed en lekker loopt (op welke school dan ook).
Maar goed we hebben dan ook absoluut geen haast ofzo… De bedoeling was sowieso om pas op zijn vroegst volgend najaar zwanger te worden, maar gezien mijn lange cyclussen toch eerder begonnen om geen zeldzaam ei overslaan. Maar hoe zeldzaam ook, nu moet ik het wel even overslaan… ik wil deze situatie eerst oplossen.
Smurf, zo te lezen kan dat je eisprong geweest zijn, bij mij zakt het zeurend gevoel in mijn onderbuik ook af de dag na mijn eisprong. Spannend.
Marda, hoe sneller het eitje splitst hoe minder ze samen delen. Een tweeling die een placenta deelt is dus sowieso 1-eiig. Daarna kijken ze naar het tussenschot, maar dat is vanaf 8 a 10 weken moeilijk te beoordelen, ik had pas met ruim 10 weken mijn termijnecho en kwam pas 2 weken later bij de gyn terecht. Dan kijken ze naar het geslacht, maar 2 jongens zijn dan nog niks. Dan kijken ze naar de ontwikkeling/groei, want 2-eiig zie je vaker verschillen, mijn jongens lopen nagenoeg gelijk. Ook kijken ze naar bloedgroep, maar mijn man en ik zijn beide 0-positief en we kunnen sowieso alleen 0-positieve kindjes krijgen. Na de geboorte kijken ze dan de placente en vruchtzak na, maar daar was bij ons ook niks met zekerheid te zeggen. Dan kijken ze naar de uiterlijke kenmerken. Conclusie van de gyn: ze lijken teveel op elkaar om 2-eiig te kunnen zijn.
Marda, is er op die school nog een andere groep 3 waarbij het misschien beter zal gaan? (Bij Pete op school heb je 2 groepen 3 namelijk, ik weet niet hoe groot de school is?)
Wel fijn dat je volgende week een gesprek hebt en ook naar een andere school gaat kijken, dan kun je daarna alles op een rijtje zetten wat jullie nu willen.
Ik kan me voorstellen dat je deze ronde even voorbij laat gaan.
Ik hoop dat jullie een oplossing vinden voor D. en dat het dan beter zal gaan :hug:
Marda; Wat een rot situatie met je dochter. Ik herken het wel, heb zelf een zoon met pddnos, weinig/geen contact met andere leerlingen en zat in onze vorige gemeente op een school die ook deed alsof de neus bloedde.
Er werd te weinig ondernomen, niets besproken en achteraf proberen ze alles in mijn zoon z’n schoenen te schuiven. Hij zou extreem agressief zijn, hij werd bijna dagelijks in elkaar geslagen, t-shirts om z’n nek gebonden, door 2 jongens geschopt en daardoor zijn rib gekneusd etc etc.
Sinds we verhuisd zijn gaat het beter op zijn nieuwe school. Hij zit in een klas met een meester die van aanpakken weet. Hij is streng, maar eerlijk streng. Ik hoop dat het gesprek brengt wat je ervan verwacht en dat ze eventueel op een andere school terecht kan. :hug:
Voor de meiden op de wachtbank…
Ik zal even iets voorbij komen als reactie op mijn “kwaaltjes”.
Ik heb nooit het idee gehad dat ik zwanger was, heb al heel lang last van dit soort kwalen, ik kan niet zo goed tegen alle hormonen in de pil.
Bovendien gebruik ik nu al 1,5 jaar cerazette (minipil) en dat wordt ook niet echt aangeraden. Dus vanaf volgende maand over op een nieuwe pil denk ik.
Moet zo de hond uitlaten… brr weer de kou in en dan maar hopen dat ze me niet omver trekt. :s
Heeft wel nog wat voeten in de aarde gehad (weeenopwekkers en vliezen gebroken), maar om kwart over 12 is dan onze dochter (jaja, dus toch een eigenwijze meid :lol: ) Janne geboren. :inlove:
Nog wel erg moe (2 nachten nauwelijks geslapen), maar verder alles prima. Nu ff wat eten en daarna hopelijk nog wat slaap inhalen…
Waaaat Iuno, je bent gewoon al bevallen :shock: :dance: :dance: :thumbup: :thumbup: :inlove: Wat super, van een meid :inlove: :inlove: :inlove: heeeeeel gaaf hoor! Gefeliciteerd! Hoe gaat het nu? Beetje aan het bijkomen?
Ik ben net vanmiddag bij mijn buurvrouw geweest, die is vannacht bevallen om 10 over 12 van een meid (na 2 jongens) :inlove: :thumbup: ook zo leuk!
Rosel ook gefeliciteerd!! Wie weet ben ik straks niet meer de enige mama hier met 4 meiden
Broekie wat vervelend van je zoon, fijn dat hij nu wel op zijn plek zit!
Ik kan ook niet tegen de pil, daar krijg ik allerlei klachten van… voor mij geen pil meer.
Smurf hoe gaat het met jou? Morgen de as ophalen toch?
Fijn dat jullie Ravi* morgen eindelijk bij jullie hebben!
Veel sterkte morgen :hug: :hug: :-*
Bij ons is meer duidelijkheid, we hebben definitief voor een andere school gekozen. Ik vind het wel ontzettend moeilijk… ook onze oudste dochter gaat mee naar die andere school. Ik hoop dat ze daar beter op hun plek zijn, maar dat is natuurlijk nog maar afwachten. Ons gevoel is in elk geval wel goed, maar ik ben het vertrouwen een beetje kwijt na alles wat er gebeurd is… Na de kerst vakantie, in het nieuwe jaar starten ze daar, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat verlopen. Onze wens voor een vijfde kindje schuiven we daarom ook in elk geval door totdat alles weer lekker en rustig loopt in ons gezinnetje. Geen idee of dat dagen, weken of maanden duurt, maar ik wil graag eerst dat iedereen lekker in haar vel zit en dat het met de meiden helemaal goed gaat.
Marda; Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt. Ik hoop dat de nieuwe school jullie wel serieus nemen en dat jullie daar verder kunnen.
Ik begrijp jou gevoel van het vertrouwen kwijt zijn helemaal, dat had ik ook.
De eerste school waar V. op heeft gezeten wilde me niet steunen in een psychologisch onderzoek, volgens hen was er niks aan de hand terwijl (achteraf) er voldoende kenmerken waren te zien en die ze me ook op papier hadden gegeven.
Op zijn tweede school (i.v.m. verhuizen) wisten ze van de hoed en de rand, we waren toen net bezig met de onderzoeken. Zij wisten dus ook vrijwel meteen waar het vermoeden naar uit ging en konden daarmee ook direct aan de slag, maar dat hebben ze nooit gedaan.
Voordat we daar weg gingen heeft zijn juf me ook verteld dat zij in eerste instantie wel dacht dat het mee viel bij hem.
Hier ben ik vanaf het eerste gesprek met school heel duidelijk geweest. V. is een pittige jongen en kan alleen met de juiste begeleiding verder komen en dat school het ook tijdig moet aangeven als zij het niet meer redden, want dan kunnen we gezamenlijk verdere stappen ondernemen.
Hoe jammer ook dat je wens nu weer even vooruit geschoven wordt. Je weet immers wel waar je het voor doet en je hebt groot gelijk dat de andere 4 nu voor gaan. Wel heel moedig, want valt niet mee als je wens zo groot is. :hug: