@Broekie wrote:
Oh leuk, kunnen we ze niet koppelen?! :lol: Past wel goed bij elkaar dan hahaha
Dan kunnen jullie kleinkinderen in het vervolg de 1e maandag van de maand alarm controle ingillen? :lol:
@Broekie wrote:
Kijk daar zal de overheid blij mee zijn, dat scheelt toch weer wat centen voor ze :lol:
@Broekie wrote:
Dan kunnen jullie kleinkinderen in het vervolg de 1e maandag van de maand alarm controle ingillen? :lol:
:lol: dat zou ook nog kunnen inderdaad.
:lol: Geweldig die opmerking over dat luchtalarm :lol:
Het lijkt er op dat mijn ongi eraan zit te komen, temp is gezakt. Dit was dan dus een cyclus van ongeveer 50 dagen. Ben benieuwd hoe lang de volgende duurt.
Enerzijds wel jammer, anderzijds ook wel prima. We hebben dan ook (nog) geen haast ofzo, we zien wel hoe het verder loopt.
Mar, wat lees ik nu? Leukkkkkkkkkkkk! :inlove:
Ohhhhh nog zo’n lief en knap meisje erbij straks is wel errug leuk! Een jongen natuurlijk ook. Als het maar gezond is en geen hond :lol: En jullie zijn top ouders dat komt helemaal goed.
Helemaal gaaf als we weer een keer samen zwanger mogen zijn
Ik ben in afwachting van mijn eisprong en ongi dan gaan wij er ook weer voor. Weet nog niet waar ik ga schrijven…het voelt als een vierde kindje maar in het hier en nu is het de derde :think:
Smurf, je bent welkom om hier mee te schrijven hoor, gezellig.
En wat betreft samen zwanger… ik gok dat jij toch echt eerder aan de beurt bent… en dat is je dan ook van harte gegund…maar wie weet, zou helemaal leuk zijn weer bij dezelfde maandmama’s te schrijven
Oh ja en over dat jongen/meisje… ik kan me dus echt niet voor stellen dat wij een jongen zouden kunnen krijgen, ik verwacht dan ook geen jongen, wij hebben zo verwacht ik, maar één recept en zouden een ‘Robert ten Brink-gezin’ geweldig vinden. (oh, en die had toch ook een hond?? :think: :mrgreen: )
Smurf; feitelijk gezien is het toch ook je vierde kindje Er is er alleen één te vroeg heen gegaan. :**:
Gezellig juist als er meer meiden hier mee schrijven.
Marda; Nieuwe ronde dus voor jou op komst! Heeft dan wel geen haast, maar zou toch leuk zijn als het spontaan lukt!
Hier snap ik geen snars meer van mijn lijf.
Ik heb weet ik hoeveel symptomen van een zwangerschap, maar een negatieve test. vollere, gevoeligere borsten, gevoelig voor geur en dus vaak misselijk, moe, vooral heel erg moe.
Ik heb totaal geen regelmatige cyclus, volgens mij heb ik helemaal geen cyclus meer en doet mijn lijf maar gewoon wat.
Praktisch gezien zou het beter zijn om nog eventjes te wachten, maar kwaaltjes zonder zwangerschap… dat hoeft voor mij ook niet. :s
Nou dan blijf ik stiekem hangen hoor hihi. Las al mee.
Je hebt gelijk hoor Broekie, sterker nog op papier is het ook officieel onze 3e zoon hij staat ingeschreven bij de burgerlijke stand en in ons trouwboekje met stempel :inlove:
Mar, wij hebben ook alleen het mannen recept hoor. Ik ga er na drie keer een jongen ook niet vanuit dat wij een meid krijgen en dat maakt mij helemaal niets uit. Als het maar gezond is.
Gisteren had ik een lage temp, nu maar 2 tiende hoger. Even morgen afwachten,…hoop dat mijn cyclus snel een beetje op gang komt. Vandaag nog even langs de KV om te testen of mijn hcg al gezakt is.
Zou mooi zijn als de test nu al bijna negatief is.
Deze ronde doen we safe met cd’s dus hoef ik mij niet druk te maken om kwaaltje nog.
Broekie, dat is raar inderdaad, misschien anders gaan tempen om wat meer overzicht te houden. Ik vul mijn temp en gegevens altijd netjes in op fertilityfriend… geeft een goed overzicht. Hoe gaat het nu met je? Misschien ook wel handig als je nog niet zwanger wilt worden, wel rekening te houden dat een eisprong zich ook in een onregelmatige cyclus zomaar aan kan dienen… ik heb die ervaring met nr 4
Smurf, wel fijn om alvast te weten dat je lijf het ‘weer doet’. Hopelijk gaat het snel lukken (en stiekem moet ik ook een beetje aan mijn februari uitspraak denken )… En ik denk dat het deze keer bij jullie WEL een meisje wordt
Ik heb sinds in ongi ben flinke opruimwoede, geen kastje is meer veilig voor mij, zelfs de garage heeft er al aan moeten geloven… met fijn resultaat, een boel spullen zijn weer opgeruimd. Ook wel handig gezien er volgende week met pakjes avond weer een boel bijkomt
Onze 2e dochter wil graag een zusje van Sinterklaas haha… Manlief zei: misschien nog ooit maar niet van Sinterklaas! :mrgreen:
Mar, ik zet ook in op februari :mrgreen: Een meisje :think: denk je dat echt? Ik kan mij er nog niets bij voorstellen hahahaha. Zou wel leuk zijn net als een jongen.
Hier nog geen eisprong gehad hoor volgens mij. En wat een rot dingen die cd’s… toch maar niet gebruikt :oops: Als mijn lijf er niet klaar voor is komt er vast geen zwangerschap en zo wel dan is het ook goed.
Broekie, wat irritant zeg. Ik temp net als mar, toch makkelijk om een beetje zich te hebben op je cyclus. Misschien ben je nog net te vroeg geweest met testen. Dat wachten is gewoon heel vervelend :hug:
Marda; Ik vind dat eigenlijk helemaal geen slecht idee. Wanneer temp je dan? In de ochtend of de avond? En dan iedere dag op hetzelfde tijdstip neem ik aan?
Ja, dat is ook waar ik een beetje “bang” voor ben, ik gebruik dan wel de pil, maar is natuurlijk ook niet 100%.
Die ervaring heb ik dan weer met nr1.
Geef mij eens wat van je opruimwoede?! Die kan ik hier wel gebruiken haha
Hahaha wat zijn die mannen toch jaloers op Sinterklaas he? Er worden wat baby’tjes aan hem gevraagd!
Smurf; Hier ook een hekel aan cd’s hoor. Doordat mijn hub besneden is (al heel jong) is het voor hem ook gewoon echt niet leuk met cd’s.
Ik heb deze klachten al eerder gehad, die positieve test bleef toen ook uit. Ach, geeft niet. Moeten toch eerst hier alles op de rit hebben.
Hoewel ik het ook niet vreselijk zou vinden hoor als ik wel zwanger zou zijn hahaha liever gisteren dan vandaag, maarja… dit hebben we samen zo besloten.
Broekie… ik kan tempen wanneer ik wil, moet dan alleen daarvoor wel 5-10 minuten stil hebben gezeten/hebben gelegen en het niet te warm hebben. Mijn temp is voor de eisprong áltijd 36,7 of 36,8 en na de eisprong áltijd rond de 37,2/ 37,3. Ik moet wel zeggen dat mijn basale temp (dus die 36,8, iets hoger is dan die van de meeste vrouwen. De meeste vrouwen hebben van nature een iets lagere basale temp zoals ik gezien heb op FF).
Ik begin meestal met tempen als ik wat ‘buikveranderingen’ voel. meestal voel ik dan wat steekjes enzo en dan weet ik dat er iets aan het groeien is. Vaak voel ik ook de eisprong, eerst heel veel zeurend gevoel aan een kant in mijn buik en daarna een soort napijn van weeïg gevoel in mijn baarmoeder. Mijn temperatuur stijgt altijd pas 3 dagen na de eisprong. Dit weet ik allemaal zo precies omdat ik lange tijd hormoonbehandelingen, pregnyl en echo’s heb gehad. Daardoor heb ik geleerd het gevoel in mijn buik aan de situatie te koppelen en weet ik welke signalen bij mij wat betekenen en vaak is het stijgen van de temp enkel de bevestiging. Het stijgen van de temperatuur na de eisprong is overigens bij de meeste vrouwen sneller dan bij mij. Mijn luteale fase (tussen eisprong en ongi) is bij mij ook maar 11-12 dagen. Dat is bij de meeste vrouwen ook langer.
Wij zijn de afgelopen dagen allemaal ziek geweest, het oro-virus, het heerst hier enorm. Flink veel overgeven en misselijk… Toen ik zo zoek in bed lag, dacht ik wel even dat ik er niet aan moest denken dat weer van week 6 tot 16 te voelen zoals ik dat bij mijn 4 meiden heb gehad. :?
Niet dat daardoor mijn wens kleiner is, maar ik besef me daardoor wel dat ik een aantal dinge van te voren wel goed moet gaan plannen in combi met de zorg voor de andere kinderen e.d. Heeft me dus met de neus op de feiten gedrukt.
Ingemamavan4 hoe gaat het met jou? Spannende tijden gezien je zwangerschapsduur, of valt het nog mee?
Tempen doe ik s morgens zodra ik uit bed kom en toch naar het toilet moet. Tijd kan best een klein beetje afwijken, sta niet elke dag stipt om 7 uur op bijv. Mijn basale temp is gem. genomen 36.6/36.7. De dag van of vlak voor de eisprong zakt het naar de 36.3/36.4 om daarna te stijgen naar de 36.9 of hoger. Mijn luteale fase is doorgaans 12 dagen,net als Mar.
Mijn eisprong is meestal rond dag 16/17.
Vanmorgen had ik een lage temp. Ik ben dus heel benieuwd of hij morgen gestegen is…spannend.
Oh ja Mar ik weet het nog van de vorige keer bij A. Misschien kun je die dame nog optrommelen GRAPJE :mrgreen: :lol:
Smurf en marda, dank jullie wel voor de duidelijke uitleg! Daar kan ik iets mee!
Goh afgelopen weekend razend druk gehad en vannacht kon de jongste niet meer slapen van alle prikkels en dus is mama maar de hele nacht met haar opgebleven… :roll: gevolg is dat mama nu gesloopt is, ukkepuk toch alweer 4 uurtjes heeft geslapen…
Vroeg naar bed vanavond.
Smurf… jij bedoelt die dame die moest komen maar niet kwam… of niet… :lol:
:lol: inderdaad, en als ze kwam waren de kids te laat op school en waren hun haren mooi gekamd…
Het gaat hier goed… Rust is er weer… En we doen lekker rustig aan …
Soms wat rommelen en met de feestdagen bezig…
Niet het idee dat hier wat gebeuren gaat de komende tijd…
Het word wel zwaarder (nu +18kg) en dat begin ik wel te merken … Maar zelfs soms als ik met iets bezig ben en ik ze niet voel bewegen “vergeet” ik het ook nog wel eens even dat ik ook nog zwanger ben… En dan komt weer het : oja jullie zijn er ook nog… :oops:
Woensdag gaan we in gesprek over het verloop van de laatste weekjes en de bevalling…ik ben benieuwd…
Het duurt nu niet heel lang meer … Een weekje of 3 a 4 zo ongeveer…
Maar eerst deze week even heerlijk sinterklaas … Mijn moeders verjaardag en zondag word M 3 jaar… Erg leuk om die blije snoetjes weer te zien in deze leuke tijd…
Er zijn heel wat pagina’s bijgekomen, vooral kletspraat (kwartetten enzo) zo te lezen :lol:
Broekie, ik heb begrepen dat je ook van je natuurlijke hormonen zoals prosteron en oestrogeen kwaaltjes (o.a. gespannend borsten en misselijkheid en moeheid) kan krijgen en dat zit ook in anticonceptie verwerkt. Vervelend dat je er zo last van hebt.
Smurf, welkom hier. Had je nog een KV test gedaan om te zien of je hcg al laag was? Ik hoop dat je snel zwanger bent en na 9 maanden een gezond kindje in je armen mag sluiten.
Marda, zo te lezen ben je dus ongesteld geworden?
Dat heb ik ook wel eens, dat ik ineens bedenk dat sommige dingen niet zo handig zijn als je zwanger bent en/of een baby hebt. Zoals op de bakfiets gaan met 3 kleuters erin en een hoogzwangere buik. Dan denk ik maar dat dit maar tijdelijk is of dat we dan een tijdelijke oplossing bedenken.
ingemamavan4, nog 3 a 4 weken? Bij mij duurde het ook tot 40 weken en 1 dag :silenced:
Of heeft de gyn al gezegd dat je rond 36 weken ingeleid zal gaan worden? Ik hoor dat wel vaker dat dit in sommige ziekenhuizen het beleid is bij tweelingen.
Ik had vanmiddag mijn eerste positieve ovulatietest, dus hoogstwaarschijnlijk morgenmiddag ook en dan zal mijn eisprong morgenavond zijn. Manlief is vanavond weg en komt pas laat thuis, maar gisterenavond hebben we nog geklust en morgenavond kunnen we ook nog.
En dan weer afwachten
Eeneiig met 36 weken inleiden en tweeeiig met 37 weken kijken wat ze gaan doen… Dus 40 gaan we niet halen … Dan zal ik helemaal op knappen staan denk ik…
Nog 2 nachtjes en dan horen we meer… De kids tellen af tot de sint ik tot de gyn :mrgreen: