Maar dat doe ik ook zeker wel hoor
Ik geniet iedere dag van ze, maar juist dat vind ik soms confronterend.
Ik heb er gewoon te weinig vertrouwen in dat hij bij zijn antwoord blijft.
Ik ben gisteren ongesteld geworden, dus we gaan aan de 2e ronde beginnen.
Ik ben niet heel erg teleurggesteld, want we willen van juni t/m augustus gaan verbouwen, dus het had niet handig geweest als het gelijk raak was geweest.
Broekie, misschien inderdaad het even proberen los te laten :hug:
Als jij zelf pas volgend jaar mei/juni ervoor wil gaan, dan hoeft manlief nu toch nog geen akkoord te geven?
Toen het bij ons voor de zomer ter sprake kwam, zei ik dat ik na september ervoor wilde gaan, na onze vakantie pas. Ik heb aan manlief gevraagd of hij er over na wilde denken en dat ik dan na onze vakantie zijn standpunt wilde weten. In de tussentijd heb ik het onderwerp min of meer met rust gelaten, alleen af en toe grapje/opmerkingen, maar geen serieuze gesprekken. Na onze vakantie ben ik er weer over begonnen en toen zei hij dat hij nog even wilde nadenken, geen week dacht hij er hetzelfde over. Na 2 weken had hij toch de knoop doorgehakt.
Misschien dat je vanavond toch even het gesprek moet aanknopen, zeggen dat hij zei dat jullie er gisteren over zouden hebben, maar dat dit niet gebeurd is. Dat je een termijn wil afspreken dat je het onderwerp min of meer met rust laat, maar dat je dan wel van hem verwacht dat hij gaat nadenken of hij het wil en vanaf wanneer hij ervoor wil gaan.
Sassie, wat jammer dat je toch ongi bent geworden. Oke, het is handiger op een ander moment, maar het is nooit leuk als je er zo mee bezig bent.
Ik heb het over een andere boeg gegooid.
Ik heb hun in een e-mail gevraagd of het voor hem makkelijker is om erover te schrijven of te praten.
Hub is niet echt een prater en ik ook niet altijd.
Schrijven kon hij wel en liet duidelijk merken dat hij echt wel heel graag nog een kindje wil, maar dat we eerst het e.e.a. op de rit willen hebben en daar ben ik het helemaal mee eens.
Hij denkt dat met ongeveer een half jaartje we al die dingen op de rit hebben en ik quote: āDan kunnen we wat mij betreft de pil het raam uit flikkerenā
Dit heeft me erg veel rust gegeven. Ik ben er nog steeds wel mee bezig, maar aanzienlijk minder dan voorheen, maar dat komt omdat ik meer in zat over hoe hij er nu over dacht. Dat weet ik nu en dat geeft rust.
sassie, op naar de volgende ronde!
Sassie jammer meid. Succes voor de volgende ronde :thumbup:
Broekie fijn, dat geeft weer bevestiging en rust. Helemaal niets aan de hand eigenlijkā¦fijn!!
Jeetje WoLa, jij schiet echt al op zeg. Lees niet altijd met jou berichten mee, dus af en toe zie ik een berichtje van je en dan zie ik ineens dat je nog maar een weekje of 8 moetā¦ :mrgreen:
Ik ben ook zeker blij dat hub en ik blijkbaar toch op ĆĀ©ĆĀ©n lijn zitten.
En dat was voor mij ook het punt, ik kon bij hem niet opmaken of we op hetzelfde niveau zaten en tja als je dan niet kan/wil pratenā¦ wordt het erg lastig.
Nu kunnen we verder met dingen die we geregeld willen hebben, eerst te regelen.
haha jazeker, eindelijk is het laatste stuk in zicht. Hier ben ik in mijn favo outfit
Ohh wat een lief buikje! :inlove:
Alles al helemaal klaar of nog wat dingen die gedaan/geregeld moeten worden?
Hoe deden jullie het ook alweer met vervoer?
Wij hebben gelukkig nog genoeg tijd om na te denken, maar we twijfelen of we twee kleine autoās nemen of 1 mpv.
Overigens vind ik het erg grappig om op het nieuws vorige week te horen dat steeds meer mensen ervoor kiezen om kinderen uit te stellen, terwijl ik natuurlijk hier omringd wordt door vrouwen die zwanger willen worden of zwanger zijn! hahaha
En vooral dat ik steeds vaker hier lees dat er mamaās aan een groot gezin beginnen! :inlove:
Wola wat een mooie foto!! Prachtige kleren inderdaad, ook helemaal mijn smaak!
Broekieā¦ Wij hebben 4 kinderen en een 7 zitter auto (renault espace). Bevalt goed.
Ik ben hier een tijdje niet geweest, maar toch besloten weer mee te schrijven, als jullie dat goed vinden . Bij ons is er de wens voor een vijfde kindje. Timing is ook niet optimaalā¦ maar anderzijds denk ik dat perfecte timing niet bestaat.
Ik geef nog steeds bv, maar dat is de laatste weken erg afgenomen. Anderhalve maand geleden ben ik daardoor sinds de geboorte van onze jongste dochter, voor het eerst weer ongi geworden. Omdat ik ook erg onregelmatige cyclussen heb (pcos) en we de ervaring hebben dat zwanger worden of heel spontaan kan gebeuren, maar ook een lange weg met medicijnen kan zijn, hebben we besloten het maar gewoon op zijn beloop te laten. Aan de temperatuur heb ik inmiddels opgemerkt dat ik een dag of 10 geleden een eisprong heb gehad, nu is het dus nu even afwachten en ook spannend. Ik heb wel een kramperig gevoel in mijn buik, maar nog geen ongi te bekennenā¦ afwachten dus.
Marda, spannend meid! En wat ontzettend leuk een 5de! :inlove:
Ik denk zelf ook dat perfecte timing niet bestaat, maar het is wel handig als je het een klein beetje kan sturen toch?
Ik hoop dat de medische molen je bespaard blijft en je āgewoonā zwanger mag raken! Maar dat afwachten heā¦ :lol:
oh marda, echt? Wauw, respect hoor! Ik moet er nu niet aan denken dat er een vijfde zou komen :shifty: Maar dat is eigenlijk ook niet de bedoelingā¦ik ben er wel klaar mee nu en beleef deze zwangerschap echt als de laatste. Wij zijn compleet als dit kereltje er is :inlove:
Maar spannend weer joh! Nog een paar dagen afwachten en wie weet weer een spontane zwangerschap?
Broekie, wij hebben ook een 7 zitter. Tot op heden in gebruik als 5 zitter: een opel zafira. Straks gaat er vanuit de achterbak 1 stoel omhoog zodat we nog wat ruimte overhouden voor de boodschappen en evt. de wandelwagen. Maar misschien probeer ik het ook wel te redden met de mei-tai. Zo heel vaak zijn we toch niet met de auto op stapā¦
Haha, ja die outfit is echt fijn! Heb nu ook wel een mooie aan, ongeveer zelfde model alleen dan zwarte legging en zwart met paars gestreepte tuniek. Alleen de schoenenā¦daar moeten de mensen maar niet meer naar kijken. Heb vandaag besloten om mijn wandelschoenen aan te trekken. Dus ik zie eruit alsof ik een stuk ga rennenā¦hahaā¦echt niet!!
WoLa als jij er maar comfortabel op loopt toch!
Ik heb besloten om het zonder wandelwagen te doen.
Ik heb een Quinny Zapp Xtra (die kan dus in ligstand en twee richtingen op) en een mei tai. Ik wil daar nog ĆĀ©ĆĀ©n doek bij en daar wil ik het mee doen.
Ik vind de wagen eigenlijk alleen maar makkelijk als ik bijvoorbeeld naar de kapper ga en mān kindje niet bij me kan houden. Verder heeft Sofia vrijwel altijd tegen me aan gezeten en nog.
Ze kiest zelf ook eerder voor de mei tai dan voor de wagen (grappig om te zien). Om haar in de wagen te krijgen moeten we eerst een heel gevecht aan, want ze gaat echt niet zo maar zitten en zich vast laten maken hahhaha :lol:
Ik heb voor nu ook wel echt het gevoel dat 5 echt te veel is voor ons.
Ik denk dat 4 voor ons ook echt de max is, maar stel dat het een cadeautje zou zijn de 5de, tja dan is het een heel erg welkom cadeau, maar ik zou er niet zelf voor kiezen.
Maar ik vind het geweldig om te zien hoe sommige gezinnen 5,6,7 of meer kinderen hebben! :inlove: :inlove: :inlove:
Bij de febr mamaās hebben we ook alweer twee zwangeren! :inlove: ĆĀ©ĆĀ©n van nr 3 en ĆĀ©ĆĀ©n van nr 5 :inlove:
Ik geloof dat ik 5,6,7 ā¦ Ook wel zou willenā¦ Maar mijn man en zijn portomonee zullen dat ook niet toe laten dus zullen hier rieel blijven en heel erg gelukkig zijn met de 4 die er straks wel zijnā¦
Ik dacht ook dat er geen 5e meer zou komen toen ik zwanger was van nummer 4
Tja wat is āreĆĀ«elā? Ik denk dat het afhangt van ieders persoonlijke situatie. Voor mij is het het aller belangrijkst om de kinderen allemaal voldoende te kunnen bieden, zowel in vorm van aandacht/zorg maar ook qua praktische zaken, en die overtuiging heb ik. De overgang van 4 naar 5 is natuurlijk minder groot dan van 2 naar 3 of van 3 naar 4ā¦ Maar goed, gelukkig hebben we dan ook de ruimte hebben en niet onbelangrijk denkt manlief die er hetzelfde over en draagt veel mee in de zorg en aandacht voor de kindjes. Logisch dat er mensen zijn die er anders over denken, maar ik ben ik er van overtuigd dat elk van onze kinderen individueel veel meer zorg en aandacht krijgen dan veel kinderen om ons heen uit in een gezin met āmaarā 2 kinderen. Ook heb ik bij wijze van liever een kind meer en een vakantie minder dan andersom. Daarnaast zijn wij doordat we veel hebben meegemaakt met onze 2e dochter, denk ik ook veel meer gewend dan een gemiddeld gezin, waardoor we heel goed in kunnen schatten hoeveel extra draagkracht een kindje vraagtā¦ En om niet te vergetenā¦ de drukte zijn we wel gewend. Die neemt niet meer explosief toe met een 5e :mrgreen: Kortom, het hangt denk ik helemaal samen met de situatie en hoe je erin staat.
Het enige waar ik wel moeite mee heb, zijn de eventuele reacties van anderen, maar anderzijds is wat anderen zeggen/denken aan hun, het is ĆĀ³ns leven, het is niet zo dat ik er iemand mee schaadt of er te kort mee doe, dus ook dat overleven we wel
Ik heb het een beetje verkeerd in de zin geschreven maar rieel was niet op anderen bedoelt maar op mij bedoeltā¦ Nu ik het terug lees komt het over of ik het op anderen bedoelā¦ Sorry
Maar ik snap jou wel hoorā¦
En over wat anderen er van vinden zal me worst wezen het is mijn gezin en ik ben er gelukkig mee
@Marda, door voor een jongetje? :mrgreen:
Om vast opmerking nummer 1 van anderen in te koppen .
Maar wat leuk zeg, nog een kleintje erbij in jullie gezin!
:lol: Hahahahaha Marijeā¦ :lol:
Ja wij willen persĆĀ© een jongetjeā¦ al moeten er nog 80 kindjes komen het MOET MOET MOET!!! Whaha of toch nietā¦ :think: Nee bij nader inzien gaan wij deze keer toch maar voor een labrador, alhoewelā¦ dat was bij jullie ook niet gelukt toch?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Oh ja en anders kunnen we ook gewoon kwartetten samen, dan ruilen we er gewoon eentje om, dan is het āprobleemā ook opgelost, niet waar?? :lol:
Voor wie het niet begrijpt, hierover hebben mamaMarije en ik al eerder over āgesprokenāā¦ mensen kunnen soms ook zoooo achterlijk reageren, en die opmerking zullen wij vast wel weer gaan krijgen.
Inge, oh ik voelde het ook niet als aanval ofzo, geen sorry hoor.
@Marda wrote:
:lol: Hahahahaha Marijeā¦ :lol:
Ja wij willen persĆĀ© een jongetjeā¦ al moeten er nog 80 kindjes komen het MOET MOET MOET!!! Whaha of toch nietā¦ :think: Nee bij nader inzien gaan wij deze keer toch maar voor een labrador, alhoewelā¦ dat was bij jullie ook niet gelukt toch?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Oh ja en anders kunnen we ook gewoon kwartetten samen, dan ruilen we er gewoon eentje om, dan is het āprobleemā ook opgelost, niet waar?? :lol:
Tja meisjes zijn ons ook niet gelukt, dus laat je vooral niet tegenhouden door onze niet succesvolle golden retriever pogingen :lol: .
Enneā¦ heb jij voor mij van de categorie peutersā¦ die zonder piemel?
Kwartet!
@mamaMarije wrote:
@Marda wrote::lol: Hahahahaha Marijeā¦ :lol:
Tja meisjes zijn ons ook niet gelukt, dus laat je vooral niet tegenhouden door onze niet succesvolle golden retriever pogingen :lol: .
Enneā¦ heb jij voor mij van de categorie peutersā¦ die zonder piemel?
Kwartet!
:lol: :lol: :lol:
Even zoeken hoorā¦ Ja heb ik, inclusief peutergrillen, garantie en batterijen, maar blaft helaas nietā¦ :mrgreen:
heb te ruil eentje met piemel in de categorie 8+, schoolkind en verse kleuter.
Blaffen doen ze eventueel op vraag, in ruil voor koekjes sowieso wel.
Het jongste exemplaar met piemel houden we nog even in eigen bezit, al was het maar vanwege de bv .