WoLa, de eerste stap is inderdaad gemaakt, nu wordt het pas echt :shifty:
Iuno, krijg je binnenkort nog een echo of moet je nu wachten tot de bevalling om te weten wat het wordt?
Vervelend dat je al zoveel last hebt van harde buiken. Vaak toch wel een teken dat je wat meer rust moet nemen. Maargoed, dat gaat niet echt met nog 3 kinderen in huis…
ow vervelend die harde buiken Iuno :hug: maar fijn dat alles er nog wel goed uit ziet. En een eigenwijsje dus, haha. Dat zijn toch meestal de meisjes? Ik hoop het iig wel voor je!!
Heb over een maandje pas weer controle, dacht zonder echo. Daarna ben ik ‘klaar’ bijd gyn. en moet verder controles in het zkh afspreken, als ik dat wil. Daar krijg je dan wel steeds een echo, dus misschien dat het er dus nog na week 36 ofzo te zien is dan, maar ga er nu maar vanuit dat we het pas na de bevalling zullen weten. Gyn. neigt wel meer naar een meid, idd m.n. omdat het het steeds zo zorgvuldig verstopt.
Ik probeer al zoveel mogelijk te rusten en doe echt nog maar een fractie van wat ik normaal doe, maar mijn bm schijnt bij elke zs gevoeliger te zijn geworden en vandaar dat ik inmiddels zo naar voorweeen/voortijdige weeen neig. Heb ze ook vnl ‘in rust’ en zijn vaak niet eens meer ‘gewone’ harde buiken, maar al echt (voor)weeen. Moet af en toe al echt even op m’n ademhaling letten, zo venijnig zijn ze soms al. :silenced:
ai spannend Iuno, ik hoop maar dat het weer wat rustiger wordt in je buik, kindje mag nog wel eventjes blijven zitten
Ik ben vanmorgen ongesteld geworden (cyclus van 28 dagen :thumbup:) dus we gaan ronde 1 in :inlove:
Iuno, spannend. Hopelijk blijft dit niet wekenlang aanhouden, dat lijkt me erg vermoeiend.
Ik doe graag mee, zit in eerste ronde heb nu mijn menstruatie
Hoi meiden,
Zo nu en dan lees ik hier een beetje mee, want zoals jullie wel kunnen zien verwachten wij ons 4e kindje
Het lijkt me leuk om mee te praten, maar de ervaring leert dat ik het niet altijd voor elkaar krijg. Genoeg te doen vaak al met 3 kids toch?
Misschien dat ik het zo nu en dan toch voor elkaar krijg om mee te kletsen. Zouden jullie dat gezellig vinden?
@ Ilse
Welkom!
Misschien wel zo leuk ook nog even jullie verhaal
(zo gedetailleerd als je zelf wilt ) te vertellen?
@ tilly
Jij ook welkom en gefeliciteerd!
Is hier over het algemeen erg rustig, omdat je met 3 kinderen vaak idd wel al genoeg tedoen hebt en et is ook net wieer behoefte heeft om te schrijven.
Hier blijft het over het algemeen onrustig. Gaat denk ik ook niet meer beter worden, ook niet met meer rust (of het zou echt bedrust moeten zijn). Maar goed, einde komt langzaam in zicht: inmiddels nog maar 5 weekjes en beebje mag ´officieel´ al komen…
Ilse en Tilly, welkom hier! Het kletsen gaat hier toch niet zo hard hoor, dus dat is makkelijk bij te houden Tilly, gefeliciteerd met je zwangerschap! En Ilse veel succes met zwanger worden :thumbup:
Balen Iuno, dat het nog niet zo lekker gaat en het ws zo blijft…hoop maar dat beebje het verder goed doet? en nog even blijft zitten Je kunt al bijna gaan aftellen :thumbup:
Hier gaat het goed. Een maand geleden vond ik het al best zwaar, maar dat kwam ws door een groeispurt. Dat is voor mijn gevoel nu niet erger geworden, denk dat ik nog een even dikke buik heb als een paar weken geleden. In elk geval ben ik er meer aan gewend, en als ik geen gekke dingen doe gaat het prima Heb alleen wel van die poetsbuien, haha. Die zijn voor mijn lijffie wat minder, maar voor mijn geest wel goed 8)
Hoi meiden,
Inderdaad rustig hier. Zo kan ik het wel volgen.
Hoe is het met de zwangeren onder ons?
Ik ken jullie natuurlijk nog niet echt… maar er zijn er toch in elk geval 2 meiden al een heel eind op weg in de zwangerschap, toch??
Sessie en Ilse, voor jullie wordt het spannend deze maand. Ik ben benieuwd!!
Hier afgelopen maandag de eerste echo gehad. Ik bleek ineens 6 dagen minder ver te zijn dan we dachten. Dat was stiekem wel even slikken. We wilden het deze week ook aan de jongens vertellen, als de echo goed zou zijn.
Nu is echo wel goed, maar we vonden het dan toch ineens erg vroeg om te vertellen.
Over 1,5 week mogen we weer voor een echo. Ze willen toch graag de termijn goed in kunnen schatten en als het goed is lukt het dan beter. Als het nodig is wordt dan ook de uitgerekende datum gewijzigd. We wachten af!!
Fijn Tilly, dat de echo in principe wel goed was :thumbup: minder ver zijn hoeft niets geks te betekenen hoor, als jullie een kloppend hartje hebben gezien zal het waarschijnlijk gewoon goed gaan
Iuno en ik zijn inderdaad al ver, de tijd vliegt :shock:
Met mij gaat het goed, heb genoeg energie en nog steeds poetsbuien :lol: 8) Ben wel ongeveer klaar met alles, heb op de een of andere manier het gevoel dat ik op tijd moet zijn. Of misschien is het meer het idee; ik heb nu de energie en zin, dus laat ik dit of dat maar vast doen. Scheelt weer voor straks, ik ga er vanuit dat het nog een stuk zwaarder gaat worden als de winter invalt…
Ik heb mijn eisprong achter de rug dus het is nu even afwachten.
We hebben in ieder geval goed ons best gedaan
Iuno en WoLa, hoe gaat het met jullie?
Tilly, bij Pete werd ik volgens mij een week terug gezet. Zoveel dagen verwacht je meestal niet. Het is allemaal nog zo klein en dan is een meetverschil van 1 mm al gelijk een paar dagen.
En ik hobbel daar weer net achter aan …
Hier gaat het ook goed het word wel zwaarder…
Ik merk ook dat ik dingen nu echt gedaan wil hebben…
Vanmiddag de maxi Cosi gesopt en de bekleding uit gewassen …
De flesjes uit te verpakking gehaald en de magnetron stellirisator … En meteen maar gebruikt van gemaakt dus alles schoon en klaar voor gebruik…
Als die ukkies er zijn en thuis zijn doe ik het ng wel een keer maar voor nu lekker fris…
Leuk twee nieuwe lezers/schrijvers!
Hier is het voor mijn gevoel allemaal nog een beetje onzeker.
Hub zegt wel van ja en blijft het ook zeggen dat hij erachter staat, maar als ik dan kom met iets concreets zoals; Wat dacht je ervan om volgend jaar mei/juni met de pil te stoppen?
Dan overval ik hem weer en dan wordt er weer gezegd dat hij erover na zal denken en vervolgens hoor ik er weer niks over.
Ik krijg er echt geen hoogte van. Maarja… ik moet eerst het één en anders bij de tandarts laten doen, dus zal ALS het er van komt toch pas volgend jaar worden.
Ik zou alleen willen dat ik iets meer duidelijkheid zou hebben.
he broekie, ook niet fijn :hug: Misschien moet je hem de open vraag stellen wanneer hij weer zou willen? Dan hoef je m ook niet voor het blok te zetten of te overvallen, kan hij er rustig over nadenken en een voorstel doen…
WoLa, als het had geholpen… Maar hij zegt er niks over.
Hij zegt wel dat hij er over nadenkt, maar hij zal het niet zelf ter sprake brengen en tja… ik zit er niet zo op te wachten dat ik een half jaar moet wachten tot hij er over nagedacht heeft.
Ik heb nog steeds de cerazette pil (wel heel strikt iedere dag, zelfde tijdstip innemen). Die heb ik omdat er dan minder hormonen in mijn lijf zitten. Het nadeel van deze pil is dat ik regelmatig zwangerschapsverschijnselen heb, terwijl ik dus niet zwanger ben.
Zo nu ook alweer een paar dagen, jeuk, gevoelige borsten etc.
En dan kriebelt het alleen maar nog meer.
Achja… ik wacht nu even af, wil hem niet onder druk zetten ofzo.
geduld hebben broekie, dat is het enige wat je nu kunt…ik hoop voor je dat ie er op terug komt met een termijn :thumbup:
Geduld is helaas niet mijn sterkste punt, maar het is niet anders.
Zucht… Eergisteren vraagt hub: Wat is er?
‘Niks’
‘Jawel, zeg het nu maar.’
‘Ik wil niet aan je hoofd zeuren, dus laat het maar zitten’
‘Ik denk dat ik het al weet’
‘Mooi dan hoef ik er niet over te beginnen.’
‘Gaat het over een kindje?’
‘Ja’
‘Wat dan?’
‘Ik vroeg me alleen af of je over mijn “voorstel” hebt nagedacht, meer niet.’
‘Nee, dat heb ik niet’
‘oke, maar dat is wel handig als we er een kindje bij willen’
‘Ja, dat bespreken we morgenavond dan even samen, goed?’
En zo gaat het dus altijd… “we bespreken het morgen” dat is eigenlijk een soort code taal voor: “We zeggen er niks meer over”. :roll:
Ik heb gisterenavond zo op m’n tong moeten bijten om er niet weer over te beginnen, HIJ stelt het toch voor om te praten en vervolgens wordt er niks over gezegd.
Achja… pompiedompiedom… we wachten wel weer verder.
Maar ik zou het zo graag willen bespreken en samen weg willen dromen.
broekie :hug: Misschien proberen het toch maar even los te laten. Je weet zelf al dat het komende halfjaar het niet gaat gebeuren. Laat het dan even los, hij heeft de deur immers niet dicht gegooid? :-* Je maakt jezelf gek als je het NU wilt weten…echt…zet t even van je af en richt je op de 3 kindjes die je al hebt :inlove: :hug: