Woehoehoe Sas…geweldig! :thumbup: :inlove:
@sassie1980 wrote:
@Mandala wrote:Woehoehoe Sas…geweldig! :thumbup: :inlove::-*
Niet doorvertellen he
:silenced: :mrgreen:
Geweldig sassie! :dance: :silenced:
Ik zit nu achter de gewone pc, dus dan kan ik even uitgebreider reageren.
Miranda, fijn dat de therapie jullie goed op weg heeft geholpen.
Iuno, mijn wens is ook groter dan de wens van mijn man, maar de wens is wel bij beide aanwezig. Ik denk dat de meeste mannen niet veel met baby’s hebben. Mijn man vind het sinds Luc en Stan 3 jaar zijn een stuk leuker geworden, ze hebben minder zorg/verzorging nodig en hij kan wat meer dingen ondernemen zoals voetballen en spelletjes spelen. Ik zal dus ook de eerste periode vooral aan de bak moeten en dat zal ook wel even zwaar zijn, maar uiteindelijk gaat het weer allemaal makkelijker worden.
WoLa, een vierde zoon op komst, gefeliciteerd :inlove:
Ik kan me wel voorstellen dat je even aan het idee moet/moest wennen. Tot die 20-weken echo heb je toch hoop gehouden dat het een meisje zou kunnen worden en nu is het zo definitief. Ik kan me er alles bij voorstellen, dat had ik bij Luc en Stan ook.
De verbouwing ziet er erg netjes uit :thumbup:
tamara24, we hebben 4 slaapkamers waarvan er nu 1 als hobbykamer (fitnessapparaten) in gebruik is, Luc en Stan slapen samen. We zijn druk bezig met een aanbouw, de vergunning hebben we vorige ingediend, en dan zouden we de bovenetage van de aanbouw kunnen inrichten als washok en hobbykamer. Dan komt er dus een slaapkamer vrij waar Luc en Stan naartoe kunnen gaan en dan hebben we weer een babykamer vrij. Ik vroeg dus gisteren aan mijn man, stel je voor dat de aanbouw afgekeurd wordt (kleine kans, maar niet geheel afwezig) wil je dan niet wachten met een vierde tot wat daarover zekerheid hebben? Gelukkig zei hij dat dit voor hem geen belemmering zou zijn, dan gaan de fitnessapparaten de deur uit en hebben we alsnog die kamer vrij. Dat vond ik wel fijn om te horen.
Qua financieen? Wij hebben een spaarrekening waarop we elk kwartaal de helft van het kinderbijslag storten. Tegen de tijd dat ze oud genoeg zijn om te studeren staat daar een aardig startbedrag op. Hoe meer er gaan studeren, hoe minder ze per persoon hebben. Daarbij heb je inderdaad studiefinanciering, aanvullende studiefinanciering, studielening, bijbaantjes, maar dat zien we tegen die tijd wat er nodig is. Je weet niet hoe alles over 15 jaar is, dat zien we dus dan wel.
Groetjes Saskia
Morgenochtend dus de huisarts bellen, ik zie daar best wel tegenop. Niet omdat ik het eng vind, maar omdat de praktijk waar ik als patient zit in hetzelfde gezondheidscentrum zit als de praktijk waar ik als doktersassistente werk. We hebben een gezamelijke balie en ik zie mijn huisarts dus regelmatig. Een voordeel is dat onze praktijk gesloten is ivm vakantie, waardoor mijn werkgever niet aanwezig is als ik in de wachtkamer zit te wachten.
Laatst was ik daar geweest, omdat we last hebben van de touwtjes van mijn spiraal bij de seks en ik zou nog nadenken of ik 1. een nieuwe wilde met langere touwtjes of 2. touwtjes nog korter wilde afknippen. Ik denk dat ik ze nu ga proberen wijs te maken dat we helemaal geen spiraaltje meer willen en weer nuvaring of pil gaan gebruiken.
Hun gaan volgende week een week dicht ivm vakantie, dus ik hoop dat ik aankomende week nog terecht kan.
Ik vind het allemaal wel spannend. Beide zwangerschappen was ik na 2 a 3 rondes al zwanger. Dit geeft geen garantie voor de toekomst natuurlijk, maar als het allemaal meezit dan hebben we volgend jaar rond deze periode een baby in huis…
Net de huisarts gebeld. Ik ga meestal voor dit soort dingen naar de vrouwelijke huisarts, zij werkt op maandag, donderdag en vrijdag. Voor vandaag was er helaas geen plek, maar voor donderdag wel. Ik ben al blij dat ik in mijn vakantie en voor hun vakantie mag komen.
Ik zit nu op dag 23 dus volgende week moet ik ongesteld worden en kunnen we daarna gelijk aan de slag. Spannend dus.
Oh spannend sassie, wat een goed nieuws :dance: En zo snel al :shock: Fijn hoor, ik hoop dat jullie weer zo snel zwanger mogen zijn. Hier alle 4 al de eerste ronde :shock: gezegend met een zwangerschap. Dus wie weet bij jullie?? Succes met afwachten alvast :thumbup:
Spannend Sas, en snel al!
Hier vandaag te horen gekregen dat ze onze zolder gaan isoleren (vliering), dus alles moet weg daar. Maken we mooi van die gelegenheid gebruik om daar daarna echt een kamer/leefruimte te maken, want nu is het echt een rommel/opbergplek. Heel misschien komt daar een keer een vaste trap, dat zou het mooiste zijn natuurlijk (dan hebben we er echt een kamer bij)
Ik ben inmiddels dus met de pil gestopt, maar gebruiken nog wel het hoesje. Nu op dit moment komt een kleine nog niet uit, vooral vanwege de financien… Maar het zou wel fijn zijn als ik weer hormoon vrij ben…
Zo is mijn man dan wel. Als hij een beslissing genomem heeft dan wil hij er gelijk voor gaan :lol:
Ik had ook niet verwacht dat hij nu al eruit was. Na onze vakantie ruim 2 weken geleden zei hij dat hij nog twijfels had. Hij zou er nog verder over nadenken, misschien nog met een neutraal iemand erover praten. Ik had dus niet verwacht dat we er dit jaar nog voor zouden gaan.
We hebben vorige week de vergunning voor de aanbouw ingediend. De planning is om vanaf eind mei t/m augustus hiermee bezig te zijn. Mochten we de 1e ronde zwanger zijn dan ben ik eind augustus uitgerekend. Dan moet mijn vader dus een beetje doorwerken :lol: Maargoed, ik verwacht nu ook zeker 3 rondes bezig te zijn.
Miranda, het stoppen met de pil is de eerste stap. Dan kun je inderdaad alvast ontpillen. De stap om de cd’s aan de kant te gooien is vaak kleiner.
@ Sas
Spannend!
@ Miranda
Voor de toekomst.
@ Wola
Wow, wat gaat jouw ticker hard zeg! :shock:
Weet nog dat je het net kwam melden. :lol:
Hier bij de laatste 2 ook eerste ronde bij de middelste 3 ronde … Dus kan alle kanten op…
Vind het wel gek idee hoor… Het idee is hier nog steeds 3 we weten het wel maar het echte besef komt volgens mij pas als er 2 in mijn armen liggen straks…
Ik wens jullie ook veel geluk toe…
Klopt Sas, bij de eerste was ik gestopt met de pil, en hebben we nog een jaar cd’s gebruikt tot we voor het echie gingen (wat nog een jaar duurde trouwens…) Maar wel fijn dus dat het kan als we ervoor willen gaan…
Thanks luno
ingemamavan4, dat had ik ook, dat ik pas na de bevalling echt goed besefte dat het 2 baby’s waren.
Vandaag was ik nog even gaan teruglezen op het forum en las ik dat het bij Pete al de 1e ronde raak was. Bij de Luc en Stan wel de 3e ronde, maar de 1e ronde was ik halverwege van mijn cyclus ziek (flinke griep) en de 2e ronde mijn man, dus toen waren we niet echt actief ermee bezig geweest. Ik vind het dus wel erg spannend, stel je voor dat het nu weer zo snel raak is…
@sassie1980 wrote:
Ik vind het dus wel erg spannend, stel je voor dat het nu weer zo snel raak is…
Lekker toch!
Hier rondes 5-8-5-8. 8)
Ik zal dan ook niet gaan klagen
We moeten dan alleen goed gaan plannen qua aanbouw :eh:
Het koperspiraaltje is eruit
Als het goed is word ik volgende week ongesteld en dan kunnen we met ronde 1 beginnen.
:shifty:
Iuno, anders jouw ticker wel :shock: :thumbup: Gaat het nog goed? complicaties? En weten jullie al wat het wordt of blijft dat een verrassing?
sassie, spannend, de eerste stap is gemaakt :thumbup:
@WoLa wrote:
Iuno, anders jouw ticker wel :shock: :thumbup: Gaat het nog goed? complicaties? En weten jullie al wat het wordt of blijft dat een verrassing?
Haha, ja, maar die van mezelf zie ik (zo goed als) dagelijks, dus dan valt dat jezelf minder op. :lol:
Heb inmiddels sinds een week of 4 echt veel en ook al aardig wat best heftige harde buiken (bijna elke middag tot avond wel zo om de 5-10 min., als ik mazzel heb/echt zo goed als niets heb gedaan misschien om de 15-20 min.), maar de boel schijnt verder goed te houden (begin deze week nog bij de gyn. geweest), dus moeten we het er maar nog ff mee doen, hè. Als beebje er voor de volgende controle (over weekje of 4) nog niet is - waar we maar gewoon vanuit blijven gaan -, ga ik wel een hulp voor iig de kinderen proberen te regelen tot een week of 38 (dat ze afwisselend van school worden gehaald/'s middags een poos bezig worden gehouden).
Beebje wordt trouwens een eigenwijsje. Wilde laatst dus idd wéér niets laten zien. Nog ff geduld dus, vrees ik - zowel voor jullie als voor onszelf :lol: