Wie gaat er binnenkort voor een vierde kindje? Deel 2

Hoi hoi,

Gisterenochtend mijn ouders en de kids verteld over de zwangerschap.

Onze oudste dochter moest gisteren naar zwemles en mijn ouders kwamen daar naar toe. Eenmaal thuis eerst een kop koffie… met geboorte chocolaatjes. :inlove:

Ik zette het schaaltje op tafel en ik zie mijn moeder kijken… en ze blijft naar het schaaltje kijken… kijkt mij aan; “Ben je zwanger?” “ECHT?”

Ze was vooral heel erg verbaasd, want zij wist niet beter of hub wilde er geen kinderen meer bij. Ze heeft vorige week de box bij hun weg gedaan, omdat ze in de veronderstelling was dat er toch geen kinderen meer bij zouden komen. :smiley:

Na een tijdje begon ze ook vragen te stellen en ze zei opeens; ‘Nou snap ik ook waarom je steeds zo moe was!’

Toen kwam zoonlief: ‘Mam, waarom hebben we eigenlijk baby chocolaatjes?’

Waarom denk je?

‘Nou niet omdat je zwanger bent ofzo toch’

Nou, eigenlijk wel

‘Echt? :mrgreen: Dat had ik nog helemaal niet gezien!’

Oudste dochter pakte spontaan haar poppenspullen en kwam ‘al zwanger’ naar beneden, want zij had ook een baby in haar buik en oh ooh die werd nu geboren.

Heb de kinderen omgekocht… als ze nog 5 weekjes hun mond kunnen houden, krijgen ze geld van mama. :lol:

Zal mij benieuwen. :lol:

hmmm… ik zou persoonlijk nooit geld of beloning bieden… straks gaan ze bij alles geld vragen.

Fijn dat ze allen zo leuk en positief reageerden!!

Smurf hoe gaat het met jou, voel je al iets?

Hoe gaat het met de rest?

Hier weinig te melden… Ik druk bezig met mezelf minder moe te voelen, door er vanalles aan te doen.

Hahaha Marda, dat verschilt natuurlijk per kind. :wink:

Hier krijgen ze praktisch NOOIT geld zomaar. Dus dit is voor hun echt een extraatje en ach… als ze het vragen… tja dat staat vrij. Of ik erin mee ga is het tweede natuurlijk. :wink:

We hebben het natuurlijk niet over een jackpot bedrag. :slight_smile:

Ik kan ook iets onbenulligs voor ze kopen, maar ze willen allebei heel graag sparen, dus is het zakcentje voor in de spaarpot denk ik gewilder dan een onbenullig kadootje wat ergens in een kast verdwijnt en nooit meer naar omgekeken wordt. :wink:

leuk broekie, dat ze zo verrast hebben gereageerd! :thumbup: :thumbup:

Leuk te lezen Broekie dat ze zo enthousiast zijn :inlove:

Hier ook goed nieuws: ik heb vanmorgen positief getest :dance: :inlove:

Gefeliciteerd aan de zwangeren !!

:inlove: :inlove: :inlove: :thumbup: :-*

Ik ben super blij voor Smurf en haar gezinnetje!!

Ik vertelde het vanmorgen tegen mijn man en kindjes (zij kennen smurf en haar gezin ook) en vonden het allemaal erg leuk. D. onze 2e dochter van 6 riep meteen ‘Ik wil ook nog een zusje!!’ :lol: … Ik ben echt mega blij voor Smurf maar heb gek genoeg op dit moment geen kriebels ofzo… Ik vind het voor nu goed zoals het is. We zijn met de vakantievoorbereidingen bezig en verder wil ik gewoon even geen bijzonderheden in ons leven, gewoon prima zoals het nu is.

Broekie, hoe gaat het met jou, hoe voel jij je?

Wola, ik zag prachtige foto’s op hyves, gaat alles nog steeds zo goed?

Hoe gaat het met de rest?

YEAH Smurf!!! :dance: :dance: :dance: :dance: Gefeliciteerd meid!

En :clap: voor jou prachtige banner!

Marda; Ik voel me op zich eigenlijk wel goed. Wel wat misselijk maar als ik de hele dag door kleine beetje eet, dan gaat het wel goed.

Gisteren alleen door mijn rug gegaan :roll: Dus liep als een omaatje door huis, hub werkt nu thuis, heeft vanmorgen de kids naar school gebracht.

Ik ben even in een heet bad gaan liggen en hub heeft daarna nog een beetje los gemasseerd en ik kan nu in ieder geval weer rechtop lopen. :smiley:

Dat scheelt al een hele hoop. :smiley:

Heerlijk hoor die vakantie voorbereidingen! Wat leuk dat je gezin ook zo positief over smurf was.

Wij wilden dit jaar ook wel op vakantie en in eerste instantie wilden we naar Zuid Frankrijk, vonden we 2 jaar terug erg mooi en lekker weer.

Maar ik twijfel nu ineens heel erg.

We willen de tweede week van de zomer vakantie (13 - 20 juli), maar ik ben dan natuurlijk wel ruim 6 maanden zwanger. Nu verwacht ik geen gekkigheden ofzo, maar toch…

Wat zouden jullie doen? Het is voor nu even de laatste keer dat we op vakantie kunnen. We hebben namelijke een Seat Ibiza en daar passen geen 4 kinderen in en die kunnen we pas April 2015 inruilen. :?

Ik lees wel met jullie mee maar weinig te reageren eigenlijk…

Wij hebben weer tevreden kindjes snachts … Jbpm bij in de laatste fles gedaan vanacht en ze hebben er heerlijk door geslapen van 23.45 tot 6.30 ongeveer…

Dat was in die nachten er voor wel anders… Onrustig en zo om de 3uur wakker maar eten ook niet echt meer halve flessen en spugen…

Ze zijn nu ongeveer 6 weken oud en een kilo meer als hun geboorte gewicht … Ze doen het super ! J is ongeveer net zo zwaar als D met de geboorte en N is ongeveer net zo zwaar als M met de geboorte … Best gek eigenlijk

Inge wat super om te lezen dat het zo goed gaat met ze.

Ik volg jullie ook op FB vind het heerlijk om foto’s te zien van je kanjers.

Mijn buurvrouw heeft een tweeling van bijna 3 jaar en ik kan er niks aan doen, maar ik heb echt een zwak voor tweelingen. Vind het geweldig om te zien. :inlove:

Smurf vergeet helemaal te vragen hoe je je voelt! :smiley: Dus nog net een Oktober mama geloof ik toch?

@Smurf78 wrote:

Leuk te lezen Broekie dat ze zo enthousiast zijn :inlove:

Hier ook goed nieuws: ik heb vanmorgen positief getest :dance: :inlove:

Gefeliciteerd :-* :-* super nieuws!!

Inge, wat fijn dat het zo goed gaat… ik zag vanmorgen weer een foto op fb… echt super lief 2 van die schattige knulletjes!! :inlove:

Broekie… moeilijke vraag, ehhh ik zou het gewoon even op zijn beloop laten, tot half juni ofzo en dan even kijken wat lukt en waar je behoefte aan hebt. Als je echt weg wilt, dan kun je dan ook nog beslissen.

@Broekie wrote:

Wat leuk dat je gezin ook zo positief over smurf was.

Onze oudste dochter M. zei: toen het babytje dood ging moest jij huilen mama, en nu huil je weer, maar nu van blijdschap he? Hihi.. de lieverd :inlove:

Dus ja ben heel begaan met Smurf, we hebben elkaar leren kennen bij de september 2009 groepje, we zaten veel op een lijn, hebben elkaar verschillende keren live ontmoet, ook bij elkaar thuis geweest, en altijd contact gehouden, zeker omtrent zwangerschappen e.d. Haar 2e zoon is 1 dag ouder dan onze 3e dochter. Ze was de eerste die ik belde toen ik zwanger was van nr 4. en ook de eerste die ik belde toen we wisten dat het een meisje werd, ook in de kraamtijd veel steun aan Smurf gehad, zo fijn!! Het verlies van hun Ravi* heeft onserg aangegrepen. We wonen helaas niet bij elkaar om de hoek, maar het gevoel is er niet minder om. :) Bijzonder dat kok zulke vriendschappen tot stand brengt.

Afstand maakt inderdaad niets uit :inlove:

oooooo gaaf smurf, gefeliciteerd! :inlove: :inlove: :thumbup: :thumbup:

marda, hyves :think: is dat een nickname voor FB :mrgreen: :mrgreen:

maar het gaat heel goed hoor! Alles onder controle 8) Bas is een superrustig mannetje die meestal vrij makkelijk te sturen is. Ik start de ochtend met een verplichte voeding om half 7, zodat ik daarna de handen vrij heb voor zijn drie broers en mezelf. En zo heb ik de rest van de dat ook steeds ongeveer dezelfde voedingstijden waarmee ik dus precies uitkom met brengen en halen van en naar school en middag+avondeten en kids naar bed brengen. Soms komt het niet helemaal lekker uit, maar goed…gelukkig kan Bas vaak wel even wachten. Alleen daarnet niet; wilde nog snel N en T op bed leggen, maar Bas had al besloten dat ie wilde drinken, en liet dat weten ook! Mag ook weleens, want hij doet dat eigenlijk nooit :wink:

@WoLa wrote:

marda, hyves :think: is dat een nickname voor FB :mrgreen: :mrgreen:

Ik geloof dat ik deze uitspraak niet helemaal snap, ik heb je op Facebook, niet op hyves :think:

Maar wat fijn dat Bas het zo goed doet, en normaal dus nooit van zich laten horen voor de voeding… wat een voorbeeldig kind!! Daar mogen die van mij bij op cursus haha :mrgreen:

@ smurf

Gefeliciteerd!!! :inlove:

Hier eigenlijk weinig te melden. J. heeft vandaag super veel (en steeds lang) geslapen - verbaast me niets na de weer erg onrustige afgelopen dagen.

Oh, hoor heftige zuig- en smakgeluiden uit de box komen… - werk aan de winkel! :slight_smile:

Even snel…

Smurf, gefeliciteerd :dance: :inlove:

Bas is vandaag gedoopt :inlove: 8)

Marda, ik reageerde hier op:

@Marda wrote:

Wola, ik zag prachtige foto’s op hyves, gaat alles nog steeds zo goed?

:wink: