Wie gaat er binnenkort voor een vierde kindje? Deel 2

Sassie, wat een mooie echo!!! wow :inlove: en je krijgt de 5e er niet meteen bij cadeau hihihih…

Hier was de eerste een horror bevalling, maar alle 3 daarna kwamen spontaan zonder inleiding en binnen 3,5 uur… Peet heb ik smiddags nog heeeerlijk lang geslapen, Niek op bed en ik op de bank. Nadat we een wandeling hadden gemaakt van ruim 7 km… (ik zei de gek) 's avonds met CSI 22.15 kreeg ik de eerste wee en om 01.27 werd Peet met 2 persweeën in 3 minuten gelanceerd. Appeltje eitje.

Miesie was om 5.15 in de morgen en hij werd met 2 flinke persweeën geboren om 8.37 in Mesos oudenrijn na een race over de snelweg en als ik niet minstens 8 minuten persweeën had zitten wegzuchten, was hij in de auto op de A2 geboren…

Suus moest eigenlijk komen op inleiding… ik moest me 12/7 om 7.00 uur melden. Maar de avond ervoor, net 10 minuten in de voetbal finale braken mijn vliezen… er gebeurde echter verder nog niks. 00.05 op 12/7 kreeg ik dan echt mijn eerste wee, ik stond onder de douche. We zijn naar het zkh gegaan en om precies 02.00 uur ben ik bevallen van Suus… en ik moest verplicht vanwege protocol 2 uur blijven, dus ik heb gedouched, mijn kleine prutteke haar eerste flesje gegeven, spulletjes bij elkaar gepakt en heel ongeduldig steeds naar de klok zitten kijken tot het 4 uur was… om 4 uur hadden ze de papieren nog niet klaar, maar toen ze 10 over 4 die wel hadden zat ik al in een rolstoel, maxi cosi op schoot… ze hebben er erg om gelachen. Met 10 minuten waren we thuis, we kwam aan om 4.27… Ruud heeft zelf het bord buitengezet en in alle stilte van de ochtend de vlaggetjes opgehangen, ik heb slapend suusje in de box geinstalleerd en ben broodje nuchter effe een wasje in de machine gaan doen, 1tje gevouwen, kopje koffie, geroosterd broodje… en om 7.10 hebben we mijn schoonouders gebeld… “oh, je belt even om te vertellen dat je in het zkh bent aangekomen voor de inleiding?” (kids sliepen al daar vanwege die inleiding) mijn antwoord “nope, ik bel om te zeggen dat ze er al is en we zijn alweer thuis ook…” :mrgreen:

Dus bevallen vind ik ook appeltje eitje… zwanger zijn daarentegen vind ik ruk… dat sla ik liever over :shifty:

Hihi leuk om al die verhalen te lezen. :thumbup:

Eigenlijk vind ik het allebei wat hebben. Ik ben graag zwanger ondanks de kwaaltjes en de bevalling ansich vind ik zo speciaal. Oké, de pijn is echt wel minder haha maar als je de kleine op je borst krijgt die beloning en dat gevoel is zo gaaf! :inlove: Ik vind eerlijk gezegd de placenta uitdrijving na de bevalling het ergste van alles! Dat gaat bij mij nooit spontaan en dat geduw en getrek een uur lang is zoooo pijnlijk :twisted: Dus…als ik dat deel kan overslaan heel graag :mrgreen:

Cell; Jij ook al van die vlotte bevallingen! :smiley:

Smurf: Ik vind zwanger zijn ook heel speciaal. Bij nr1 heb ik naast maagzuur eigenlijk nergens echt last van gehad. Heb me de hele zwangerschap heel energievol gevoeld.

Bij nr2 kreeg ik op het laatst wel last van m’n bekken, heb toen fysio gehad en dat hielp voor geen meter. :slight_smile: Verder fijne zwangerschap gehad.

Nr3 was wat zwangerschap betreft het zwaarst. Hed al snel last van m’n bekken en werd in de derde maand zo ziek, dat ik niets meer binnen hield en uiteindelijk op spierweefsel leefde en ik dus ook behoorlijk ben afgevallen. Mezelf gedwongen om heel veel te drinken zodat ik niet het ziekenhuis in hoefde vanwege vocht tekort, want als het een paar dagen langer aan zou houden, zou dat wel het geval zijn geweest.

Had toen ook wel aardig last van stress, dus dat heeft ook meegespeeld.

Ik merk nu dat mijn bekken wel weer beginnen op te spelen, maar als ik voldoende rust houd is het wel te doen.

Verder kijk ik echt uit naar de tijd dat ik het kindje kan voelen, dat blijft iets magisch vind ik. :inlove:

Zo, nu even koppie bouillon nemen en dan zo maar weer even iets doen. :smiley:

Het voelen van je kindje, de unieke maanden echt samen zijn inderdaad magisch. :inlove:

Hier nu op dag 17 van mijn cyclus en al 4 dagen een negatieve ovutest.

Omdat ik zo onregelmatig ben maar op dag 14 begonnen, gewoon voor de zekerheid. Temp ook laag dus echt nog geen ei gehad.

Wordt dus weer een “lange” cyclus.

Yes, vanmorgen om half 11 was de ovulatietest overduidelijk positief. Werk aan de winkel dus :mrgreen:

Smurf… wat doe jij achter je laptop dan? :lol:

Bespringen die kerel van je! :lol: :lol: :lol: :lol:

Marda… :pray: :pray: :pray: :pray:

Heb jij al nieuws?

:lol:Manlief vindt het helemaal grappig die testen. Je snapt dat hij mij al besprongen is voordat hij naar de voetbal ging :lol:

Ach, en we hebben 24-36 uur de tijd dat scheelt. Moet goed komen :angel:

VOETBAL! :naughty: Met ballen spelen kan altijd nog! :lol:

Maar ik geloof je als je zegt dat jullie er optimaal gebruik van gaan maken en dan heb jij hopelijk over een week of twee een hele mooie positieve test in handen! :pray: :pray: :pray: :lol:

Nou ik duim Smurf hahaha, zou super zijn als het nu gaat lukken!! :pray: :pray: :pray:

Hier al 3 dagen bruinverlies, dat heb ik altijd voorafgaande aan ongi…dus ik vermoed dat het morgen of overmorgen wel weer zal doorbreken.

Ik heb overigens wel allemaal vreemde kwaaltjes, maar dat is de welbekende wishfull thinking die ik elke ronde heb :mrgreen:

Wij hebben na wat rekenwerk besloten tot juli een time out in te lassen.

We willen deze zomer heel graag (voor het eerst!!) 2 weken op kampeervakantie. Dit is iets waar ik al best een tijd naar uitkijk, vorig jaar hebben we een tent gekocht en sinds dien zijn we druk doende met uitzoeken van campings, kampeerspullen en dergelijke. :smiley:

Als ik voor juli zwanger wordt, dan is het zo dat ik óf dit jaar nog beval, dan is op vakantie gaan niet handig want dan heeft mijn man zijn dagen nodig in de weken van en na de kraamtijd, óf ik zou volgend zijn uitgerekend maar dan ben ik ten tijden van de vakantie tussen de 6 en 16 weken zwanger, dat wordt sowieso geen succes gezien ik tijdens de 4 andere zwangeschappen precies die hele periode ziek zwak en misselijk ben geweesrt, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om dan te gaan kamperen… :hand:

In het meest slechte geval, lukt zwanger worden tot die tijd niet en hebben we geen van beiden, dat is natuurlijk helemaal niet leuk… Om dat te voorkomen én omdat we binnen nu en 2 weken het dierenpension moeten boeken dus ook moeten gaan beslissen, hebben we bedacht dat we de vakantie niet willen overslaan… Daarna zien we wel weer verder. Voelt helemaal goed zo :slight_smile:

sassie mooie echo :inlove: gefeliciteerd!!

Duimerdeduim voor de meiden die bezig zijn :thumbup: :thumbup:

Jeetje WoLa, is het gewoon alweer ruim een week geleden dan jij bent bevallen? Voor mijn gevoel ben je eergisteren bevallen. :lol:

Ik merk wel duiderlijker dat ik zwanger ben… vergeet weer van alles, heb wel vaker wat misselijkheid en last van m’n banden.

En ik heb honger… echt de hele dag! Lijk wel een vuilnisbak… :oops: Kan er van alles in gooien… :oops: :oops: :oops:

Overmorgen naar de vk. :dance:

Hey Broekie, hoe laat moet je naar de vk? Succes!

En dat snaaien…ow echt bij R* had ik daar vanaf 10 weken ook zo’n last van…vooral oliebollen :oops:

Hier op het wachtbankje…wat duurt die fase altijd lang zeg! Positieve is wel dat het lijkt alsof mijn lijf zich hersteld. Na 3 maanden weer een eisprong op dag 19 (normaal voor R* rond dag 17), een duidelijke tempdip op de dag van de eisprong en een flinke stijging erna. De stijging zet ook op dag 3 na de eisprong door.

Ben wel blij met de ovu want aan mijn lijf had ik deze eisprong niet gemerkt

:roll: Geen grote hoeveelheid vruchtbaarslijm en geen steken. Hooguit wat kramperig gevoel in mijn onderrug en onderbuik. Was zonder ovu dus te laat geweest met gericht klussen.

Mar, hoe is het bij jou? Ben je inmiddels al ongesteld geworden? Zou toch wat zijn zeg…heb je net een keuze gemaakt komt er weer een verrassing voorbij haha :mrgreen:

Wola, lekker aan het genieten van je kraamtijd?

Sassie, hoe gaat het daar op je roze/blauwe wolk?

Inge, nog steeds genieten met de boys?

Vanmorgen had ik een intakegesprek bij de verloskundige. Alle controles waren goed en verder hebben we alles even doorbesproken. Daarna wilde ze even naar mijn buik kijken en mijn baarmoeder blijkt al tot halverwege tussen schaambot en navel te komen (normaal pas bij 14-16 weken) dus dat zal wel weer een grote buik gaan worden. Het hartje was ook goed te vinden (dat blijft toch mooi om te horen) dus dat maakt me weer minder onzeker nu mijn misselijkheid grotendeels weg is.

@bevallen, ik zie daar nooit tegenop eigenlijk. Bij beide bevallingen had ik een flinke weeenstorm en bij Pete heb ik zelfs anderhalf uur moeten persen (hij was een sterretjeskijker) maar verder zonder scheur of knip bevallen, op de keizersnede van Stan na dan.

Smurf78, toch een positieve ovulatietest gekregen, nu in de wachtperiode, spannend :pray:

Marda, ik hoop dat er nog niks is doorgebroken :pray:

Hi!

Sassie, super dat het zo goed gaat!!

Smurf, wat goed dan dat je die ovutesten hebt gebruikt, jij dus ook 3 dagen na je ei pas temp verhoging… als je er inderdaad vanuit gaat dat het meteen verhoogd, zou je inderdaad je eisprong verkeerd inschatten, goede zet inderdaad. Ik duim voor een positieve test!

Broekie hoe was het bij de vk?

Wola, hoe gaat het bij jou?

Hier een raar lijf!

De ongi heeft maandag ingezet, maar heel anders dan anders. Normaal duurt het ruim een week met flinke buikpijn, waarbij ik dan op dag 2 en 3 enorm veel bloedverlies heb (heb daar ook medicijnen voor). En nu is het eigenlijk helemaal niet zo heftig, ik heb zelfs het idee dat het al aan het afnemen is. :think: Daarnaast de hele tijd misselijk en zere borsten, mijn temp is wel vanaf maandag gekelderd. Ik ben er van overtuigd dat ik niet zwanger ben hoor… maar wel het gevoel dat hormonaal alles een beetje overhoop ligt ofzo :? …

Verder slaap ik heel slecht, ik kan hoe moe ik ook ben niet inslapen met als gevolg dat ik pas rond 1.30 in de nacht slaap en vervolgens de hele dag doodmoe ben om in de avond op nieuw niet te kunnen slapen… :roll:

Ik ben het gedoe en de vermoeidheid (heb ik al jaren last van) beu en heb een afspraak gemaakt met en homeopatisch ‘nog wat’ persoon… waar een vriendin erg tevreden over is. Morgen gaat die persoon mij ‘doormeten’, geen idee wat dat precies inhoud, maar daarmee kunnen hormonale afwijkingen en vitamine tekorten enzo boven water komen… Ik heb natuurlijk al PCOS en vitamine b12 en d te kort, waar ik via bloedonderzoek bij huisarts ben achter gekomen en voor wordt behandeld, dus is er niet zo veel meer dat mij nog verbaasd, dus we zullen wel weer zien… ben benieuwd.

Hier gaat het goed hoor! Bas is een heerlijk mannetje waar we enorm van genieten, ook zijn broers zijn gek op hem :inlove: :thumbup: BV loopt goed, heb alleen nog wel pijn bij het aanzuigen (voed ook nog met tepelhoedje, die kan ik gaan afbouwen als het aanzuigen niet meer pijnlijk is, over een week of 2) Maar komt goed :thumbup: Vandaag is mijn sm voor t laatst, ze gaat vanavond weer weg. En dan weer alles zelf doen…ben benieuwd! Heb vandaag al op de fiets gezeten om met N naar de ha te gaan. HA zei al, wat ben je snel op de been :shock: 8)

Verdorie, weer geen meldingen gehad van hier… :evil:

Sassie ik moest om 8.45 bij de vk zijn gisteren. :mrgreen:

Ik heb alleen een gesprek gehad en bloeddruk meten, verder niks.

26 febr. de eerste echo.

Het snaaien valt op zich wel mee, ik heb alleen het idee dat ik echt de hele dag door kan eten. Maar moet wel oppassen met mijn gewicht, want ik was juist zo blij dat ik er 25kg vanaf had gesport… er zit inmiddels alweer 6kg aan… :oops: En dan moet mijn buik nog komen.

Vreselijk he dat wachten? Vind dat ook helemaal niet leuk… eigenlijk zou je gewoon een soort van inwendig wekkertje moeten hebben… BOING (en dan weet je dat het raak is) :lol:

Sassie jij ook je intake gisteren? Jij bent natuurlijk al wat verder dan ik.

Ik heb wel het gevoel alsof mijn buik wat boller is, maar voordat je dat bij mij ziet… :lol: Ik heb een aardig flubberbuikje over gehouden aan met name nr2. Vorige zwangerschap viel mijn buikje nog wel mee.

Marda; Dus nog niet echt duidelijkheid… Stom he hoe een vrouwenlijf soms reageert.

Ik hoop dat de homeopaat iets voor je kan betekenen.

WoLa; Fijn dat het zo goed met jou en B.as gaat! En hij valt goed in de smaak bij de anderen, ook erg belangrijk! :wink:

Ik ben heel benieuwd hoe onze kinderen gaan reageren.

Ik wil het eigenlijk dit weekend gaan vertellen, maar aan de andere kant zou ik ook nog wel willen wachten tot de eerste echo geweest is.

Maar ik merk dat ik soms een beetje fel reageer op ze… en dat vind ik dan weer zo oneerlijk tegenover ze.

Met name m’n oudste (pdd-nos) heeft al zo’n moeite met dat soort dingen begrijpen (waarom mama nou ineens zo boos doet) en als ik er dan ook geen ‘goede’ reden voor heb… maakt het voor hem ook zo moeilijk.

Mijn ouders komen dit weekend op visite… en ik ben dus echt zo bang dat mijn moeder het gaat zien aan me. Of dat ze al ergens een vermoeden heeft.

Mijn moeder zag het ook meteen bij de vorige zwangerschap, nog voordat we een test hadden gedaan.

Maarja… wat is wijsheid…

Broekie, wat lastig! Ik zou zo snel ook niet weten wat ik zou doen in jouw situatie, ja zo lang mogelijk geheim houden maar als de nadelen niet meer opwegen, toch vertellen.

Smurf hoe gaat het op het wachtbankje?

Wola, fijn dat het zo goed gaat, en inderdaad, nu al weer op de fiets, dat zegt wel wat! :slight_smile:

Ik ben gister bij homeopatisch persoon geweest, maar ik vond het allemaal erg onduidelijk. Ze had het over tekorten van mineralen. Daarna wilde ze een duur middel voor mij bestellen… Ik heb vervolgens besloten zelf maar even bij ‘de tuinen’ te kijken, heb nu een potje multivitaminen gekocht met extra mineralen. Hoop dat ik daardoor wat opknap.

Klinkt wat vaag inderdaad Mar. Hopelijk gaat dit potje vitaminen jou ook helpen :hug:

Broekie, tja wat is wijsheid. Ik ben persoonlijk van het pas vertellen rond de 10-12 weken. Dan kun je ook een echo plaatje laten zien.

Nu doe ik dat ook sowieso. Eerste 3 mnd kan er nog van alles mis gaan en ik wil ze het verdriet graag niet nog een keer mee laten maken.

Vind het dan beter als ze van niets weten. En als mama dan niet zo reageert als anders. so be it. Dan ben ik gewoon moe of niet zo fit. Gooi het zo nodig op een griepje oid.

Wat jij wil is het belangrijkste, ieder zo zijn keuzes.

Hier op het wachtbankje. Mijn temp curve ziet er netjes en goed uit. Stiekem heb ik er wel een goed gevoel over, omdat ik nu in tegenstelling tot de vorige maanden weinig tot geen kwaaltjes heb en dat is in mijn geval een positief teken…maar nogmaals het blijft afwachten en kan beide kanten nog op gaan.

Zondag pas een week na mijn eisprong. Vind het wel spannend en ben blij als het volgend weekend is dan heb ik zeker duidelijkheid haha.

Komende dagen worden echter ook spannend want mijn lf is de laatste tijd niet geweldig. Vaak werd ik na een week al ongesteld en dat is zondag. Als dat nu niet gebeurd ben ik al heel blij

:mrgreen:

Hoi meiden,

Hub en ik hebben besloten het toch dit weekend te vertellen.

In eerste instantie voor onze zoon. Ik merk aan hem dat hij onzeker wordt, hij voelt dat er iets gaande is, maar kan zijn vinger er niet op leggen en hierdoor worden zijn tics ook weer duidelijker.

Daarnaast heeft het andere voordelen ten opzichte van zijn agressie.

Bij de vorige keren wist hij het ook al vrij snel.

Ik heb godzijdank nooit een miskraam gehad en als het wel zo zou zijn, dan komen we daar met z’n allen uiteindelijk wel overheen. Natuurlijk is het niet leuk, maar ze zijn wel oud genoeg om bepaalde dingen uit te leggen en te begrijpen. Ik voel me hier prettiger bij.

Ik heb ook zo’n gevoel alsof ik er nog niet blij mee mag zijn ofzo… :eh:

Terwijl ik dat juist wel heel erg ben. :inlove:

Marda: Ja, daar zijn dat soort figuren erg goed in… dure middelen voorschrijven. Ik hoop dat de producten die je nu hebt gehaald net zo goed voor je werken…

Smurf: Spannend hoor! :pray: :pray: :pray:

En Broekie, hoe reageerden de kids? Of moeten jullie het nog vertellen?

Hier weinig nieuws te melden.