Wie gaat er binnenkort voor een vierde kindje? Deel 2

Wola nog onwijs gefeliciteerd met jullie zoon b.as :inlove:

Ik zei na de jongste dit doe ik nooit meer! Hoor mij nog zeggen tegen manlief schrijf het op voordat ik mij later bedenk. Na R dacht ik alleen maar ohhh dit moet ik gewoon nog n keer doorstaan…weet nu wel zeker de vierde keer wordt ook echt de laatste keer.

Mar nog niet begonnen. Begin komend weekend dan zit ik op dag 17 in mijn cyclus.

Wola nog onwijs gefeliciteerd met jullie zoon b.as :inlove:

Ik zei na de jongste dit doe ik nooit meer! Hoor mij nog zeggen tegen manlief schrijf het op voordat ik mij later bedenk. Na R dacht ik alleen maar ohhh dit moet ik gewoon nog n keer doorstaan…weet nu wel zeker de vierde keer wordt ook echt de laatste keer.

Mar nog niet begonnen. Begin komend weekend dan zit ik op dag 17 in mijn cyclus.

Haha ik zei na mijn eerste NOOIT MEER! 3 dagen weeën gehad, ruim een uur persen… nee dank u.

Na de tweede zei ik: ‘Schat als al mijn bevallingen zo zullen zijn, baar ik een elftal voor je!’

Nummer drie was gewoon heel bijzonder… Hub heeft haar ‘gehaald’ en bij mij op m’n borst gelegd, ik heb zelf de navelstreng doorgeknipt.

De hele bevalling heeft ongeveer 3 uur geduurd en ze is in één perswee geboren.

Ben dan ook reuze benieuwd wat nummer vier gaat doen. En heel hard :pray: dat ik dit keer wel thuis mag bevallen.

Bevallen wil ik nog wel 10 keer doen… echt serieus!

Wat een oergevoel, wat een kracht, on top of the world, superwoman eat this… dat gevoel zeg maar :mrgreen: .

Maar wil niet nog 10 zw.schappen doormaken en 10 kids opvoeden :angel: .

@mamaMarije wrote:

Maar wil niet nog 10 zw.schappen doormaken en 10 kids opvoeden :angel: .

Haha, dat heb ik dus net andersom… :mrgreen:

Ook hier even showen :inlove:

Gisterenavond een echo gehad, hartje klopt en kindje was aan het bewegen dus alles goed. Ik ben 3 dagen verder volgens de echo dus nu 24/08 uitgerekend.

Sassie gefeliciteerd!

:inlove:

Sassie gefeliciteerd ! :inlove: :inlove: :inlove:

Ik had het al in het andere topic geschreven maar ook hier:

Nogmaals gefeliciteerd!! :inlove: :thumbup: :dance:

Ik zit nu rond 8/9 dagen na mijn eisprong, omdat mijn luteale fase 12-13 dagen is zou ik za-zo-ma ongesteld moeten worden.

Ik heb geen idee hoe of wat, wel was ik gister duizelig en heb ik al een paar dagen een gevoelige onderbuik, maar dat kan zoveel betekenen, ben benieuwd.

Hoe gaat het met de rest?

Nou nee… een elftal opvoeden en daarvan zwanger zijn red ik ook niet meer vrees ik… :s Hoewel het wel iedere keer weer bijzonder voelt.

Maar bevallen… ja… ik vond dat wel heel erg gaaf! :smiley:

Sassie: Prachtige echo!!! :inlove:

Marda: Spannend dus! :pray: :pray: :pray:

Ik heb sinds gisteren aardig last van mijn bekken… :?

Ik had daar met Sofia ook al last van, tot op het punt dat ik amper een stukje kon lopen. :frowning: Mocht toen de scootmobiel van de buurman lenen om mijn boodschappen te doen.

Dus ik ga hub vragen om alle zware boodschappen steeds in huis te halen, dan hoef ik niet zo te sjouwen, want dat is helemaal funest.

Verder voel ik me eigenlijk wel goed. Wel sneller moe, maar als ik goed naar mezelf luister en af en toe even op de bank ga liggen.

Ga vanmiddag even een sessie zwangerschapsyoga doen.

Stond een leuke op youtube en misschien dat het me wat helpt. :smiley:

Kan ik in ieder geval even ontspannen, wacht alleen wel tot Sofia op bed ligt.

Hub kwam gisteren ineens: ‘Tja, meisjesnaam hebben we al toch? Maar wat als het een jongen wordt?’

Tja ik vind Fabrizio en Guiseppe erg mooie namen, maarja… dat worden ze dus niet… :lol:

Jullie kinderen hebben italiaanse namen toch?

Ik moet even denken aan onze vroegere buren, hij is half italiaans, hun kinderen heten Laura, Luca en Mauro

Verder weet ik niet veel van italiaanse namen…

Mochten wij een 5e krijgen zal het ook lastig worden met een naam denk ik :mrgreen:

Klopt Marda, onze kinderen hebben Italiaanse Griekse namen.

Larissa heeft ook als tweede naam Maria en Sofia heeft als tweede naam Carlina. Maar we hebben het ons wel er moeilijk gemaakt, want ze hebben ook alle 3 nog eens 3 lettergrepen. :smiley: Vin.cen.zo. La.ris.sa. So.fi.a.

Ach we komen er uiteindelijk wel weer uit.

:lol:

mooie echo :inlove:

@Sam, zullen wij dan dat baren doen voor Marda?

Zij haar elftal om op te voeden en wij nog een paar keer die wauw ervaring van bevallen :lol: .

Kans is dan groot dat er ook nog wat jongetjes bijkomen Marda :angel: .

Hier kan ik zo nog wel wat namen uit mijn mouw schudden… geen enkel probleem.

Maar ja dat past in ons hollandse rijtje en niet in die van jullie :wink: .

Hahaha Marije… :lol:

Lijkt me heerlijk, niet hoeven te baren, ideaal!

Dat zou ik maar al te graag uitbesteden! :slight_smile:

Snap trouwens sowieso niet dat er vrouwen zijn die na de bevalling zeggen dat het wel meeviel qua pijn. Ik vind het gevoel te worden overreden door een trein, niet echt mee vallen… hier dan ook standaard ruggenprik (behalve bij de eerste, die bevalling was op het gebied van pijn een regelrechte hel) Zelfs toen ik de andere drie bevallingen met ruggenprik beviel kwam de pijn er dwars door heen de laatste centimeters. Ik ben echt geen miepert… maar laat nog liever mijn hele gebit openboren zonder verdoving :wink:

Maaaarrrr eerlijk is eerlijk er gaat niets boven dat natte warme blote lijfje op je borst… maar de hele martelgang wat er bij de bevalling aan vooraf gaat hoeft voor mij niet. :hand: :shifty:

Hier ook namen die redelijk hollands klinken met een scandinavisch tintje (of net andersom). Zo lang het geen Pien/Pleun/Doris/Dauwe ofzoiets is kan ik het best handelen (hoop niet dat ik iemand beledig) dus kom maar op met die namen :wink: :thumbup:

Vandaag op dag 9/10 had ik weer wat bloedverlies en ook een dalende temp, ik denk dus dat het binnen een aantal dagen weer door gaat breken. Ik denk dat mijn progesteron te laag is. had ik in het verleden ook al last van, toen met medicijnen zwanger geworden… heb daar eigenlijk geen zin in, al zag ik nu dat je die medicijnen ook online kunt bestellen (progesteron in de vorm van utrogestan)… nu twijfel ik of ik dat moet doen of niet.

Marda, jammer als het doorzet. Maar het zegt nog niks. :slight_smile:

En wat betreft die medicijnen… doen wat je hart je ingeeft.

Denk dat ik nog even een half uurtje op de bank ga liggen en andere schoenen aantrekken, heb nu mijn wandelschoenen aan gedaan, dacht dat ik ging wandelen vanmorgen, maar het werd lekker thee leuten :smiley:

@Marda wrote:

Snap trouwens sowieso niet dat er vrouwen zijn die na de bevalling zeggen dat het wel meeviel qua pijn.

check hier zo’n gek die dat alle keren heeft geroepen :lol: .

Zelfs na de geboorte van de oudste die alles behalve soepel is verlopen, medisch gebeuren waar ik ontzettend beperkt werd in mijn vrijheid en dus echt niet om kon gaan met die weeenstorm van rugweeen… en toch… vond ik het meevallen :lol: .

Bij de jongste was het laatste halfuur 1 grote wee, waar geen einde aan leek te komen en toch… ik heb toen wel even de boel vervloekt dat het nu wel genoeg zo was… maar bij toucheren braken per ongeluk de vliezen en was meneer er ook maar zo.

Bij nummer 3 en 4 was ik het meest ontspannen en ondanks dat die weeen vast echt niet minder pijn deden heb ik ze wel als minder erg ervaren. Ik durfde op mijn lijf en gevoel te vertrouwen, die kindjes zouden er wel komen EN LAAT ME NU MET RUST GA UIT MIJN COCON :twisted: .

Na de geboorte van de jongste opmerking van de VK die ik echt nooit meer ga vergeten denk ik haha ‘wat beval jij lief’ hahahahaha nou echt ik heb veel gehoord in mijn leven, maar die was nieuw :mrgreen: .

Hahaha MM ik lig echt in de kreukels om die opmerking van je vk! hahaha

Tja pijn… ik ga niet zeggen dat het een lekker gevoel is, maar echt pijn… nee. Bij de laatste had ik al persweeën en zelfs die kon ik redelijk goed handelen, maar dat kan ook omdat ik ergens heel ver weg was… aldus mijn man. Alsof ik een flinke dosis drugs had gekregen… :lol:

Heb toen ook wel gezegd… misschien is bevallen wel gewoon mijn drug! :lol: :lol: :lol:

@Marda wrote:

Hier ook namen die redelijk hollands klinken met een scandinavisch tintje (of net andersom).

Hier allemaal scandinavische namen, iig bij de jongens. :slight_smile:

3e jongensnaam was al niet makkelijk, meisjesnaam bij de 1e al een crime. 3e jongensnaam uiteindelijk tijdens de zs van de 2 gevonden en toen ook met hub uiteindelijk een leuke meisjesnaam gevonden, die is blijven staan tot de laatste zs. Lijkt dus wel voorbestemd dat de 1e iig een jongen was en de laatste een meid (4e jongensnaam had ook niet zo mooi in het rijtje gepast). Nu is het echt wel ‘op’ met de namen - misschien dat het daarom nu niet meer (gelijk) kriebelt… :lol:

@ bevallen

Vk was al best verbaasd dat ik alleen kwam om te bevallen (voelden zowel hub als ik ons het prettigste bij :wink: ) en nog verbaasder over mijn gelatenheid (beetje à la de cocon van mamaMarije :slight_smile: ). Ze kon pas het allerlaatste stukje (bij de persweeen) aan me zien dat er een wee kwam, daar voor moest ze steeds op de CTG kijken (die wel al als een waanzinnige uitsloeg). :lol: Moet zeggen dat ik dit keer wel echt het meeste tegen de pijn van de bevalling op zag, maar aan de andere kant weet je na 3x ook wel dat het een kwestie is van ‘ff doorbijten’ en hoe sneller je er door bent, hoe sneller je het weer achter je hebt (heb wel de bof dat zeker het laatste stuk, vanaf de echt heftige weeen altijd vrij vlot gaat bij mij) . :slight_smile:

dat is hier idd ook zo… de 1e dus ingeleid, dus die neem ik niet mee in de statistieken… maar de andere 3 keren beviel ik ook wel lekker vlot.

Vooral bij de 3e ging het heel rap en dan zie je pas hoe tijd beleefd kan worden, want mijn man en de VK vonden het erg snel en mijn man zelf hectisch… en ik vond het een hele ontspannen en rustige bevalling… tenminste vanaf dat die stuiterpietjes van mij uit huis waren (nummer 3 is geboren op de dag van de intocht van sinterklaas… die intocht hadden we net met de oudste 2 gekeken dus die waren met toch een potje druk en enthousiast :lol: ).

Ik heb dat echt niet als TE ervaren… al sprak ook het gezicht van de verpleegkundige in opleiding boekdelen… haar dienst was om 16 uur begonnen… wij kwamen om 16.15 uur binnen, ik wel dik in de weeen, maar nog wel in staat tot praten… we werden even met rust gelaten, en even na half 5 was meneer er al… de bevalling was snel, megaplens vruchtwater (wat was ik toen blij dat ik niet thuis in de slaapkamer stond :angel: ), groot kind, lange navelstreng… en alles zonder problemen, ik sprong na een uurtje zo’n beetje uit bed (had ik beter niet kunnen doen, door de adrenaline voelde ik mijn bekken niet…de dag erna des te meer) om te douchen, zelf de kleine man aan te kleden en in de maxi cosi doen en weg waren we weer… half 7 lag ik thuis in mijn eigen bed, heerlijk (eerste weeen om half 2, half 7 in bed met baby, tussendoor nog naar het zhuis gereden en alles en toch voelde dat dus superrelaxed allemaal).