Wie gaat er binnenkort voor een vierde kindje? Deel 2

Marda, ja dat maakt het net even iets specialer om op die dag uitgerekend te zijn. :smiley:

Ik voel me op zich wel goed. Moe en misselijk, maargoed dat hoort erbij natuurlijk, maar eigenlijk wel goed. :smiley:

Hub was erbij toen ik de test had gedaan en was ontzettend blij met de uitkomst. :inlove:

We gaan de kinderen pas informeren als we de 1e echo gehad hebben dat is op 26 febr.

28 febr is Sofia jarig en zijn mijn ouders toch hier (wij hebben geen huis vol met verjaardagen) en dan gaan we ook hen inlichten. :smiley:

Wat leuk, en nu al meteen een echo geregeld goed zeg!

Hoever ben je dan? Doen ze bij jullie standaard de echoā€™s al in dat termijn?

Met de echo ben ik 9 weken zwanger. Ze wilde hem eerst met 8 weken doen, maar dat viel in de vakantie en dan zijn alle kinderen erbij, dat vond ik niet echt een geslaagd idee. :slight_smile:

Dus weekje later, dan is alleen de jongste mee. Het is overigens een termijnecho (geloof dat dat tegenwoordig standaard is).

Ja, moest even uitzoeken hoe dat hier zat met verloskundigen.

Ik woon in een dorpje waar dus niet een praktijk zit, maar waar in het gezondheidscentrum eens per week spreekuur is :slight_smile:

Hopelijk wordt het niet een last minute zkh bevalling want dan moeten we toch 15 - 20 min met de auto :lol:

Broekie, ik ben heel benieuwd. Ik zou het leuk vinden als je hier blijft schrijvenā€¦ ik vind het leuk je te volgen hoe het je allemaal gaat verlopen.

Wola, is de donkere wolk al een beetje opgetrokken?

Nou ik zit vandaag in een filosofische overdenking: :angel:

Ik las vanmorgen ergens een mooie zin iets in de trant van:

Het leven is niet wachten tot de storm voor bij is, maar leren dansen in de regen

Dat raakte me nogalā€¦ ons leven is behoorlijk stormachtig geweest de laatste tijd, en inderdaad heb ik de instelling om keer op keer maar te wachten op dat het beter gaat met allesā€¦ Als het ā€˜stormtā€™ voel ik me niet prettig en kijk ik steeds uit naar momenten dat het beter gaat, en als zoā€™n moment aanbreekt ben ik blij totdat het weerbericht (onverkomelijk want zo is het leven nu eenmaal) weer omslaatā€¦ en zo is er altijd wel ietsā€¦ Maar eerlijk is eerlijk: de garantie op ā€˜goed weerā€™ is er gewoon niet, er kunnen in het leven zoveel ā€˜stormenā€™ komenā€¦

Nu denk ik ook weerā€¦ misschien moeten we er gewoon maar het beste van maken, dus dansen ook tijdens de storm :wink: De vraag is; heeft een zwangerschap enigsinds invloed op mijn mans baan? Waarschijnlijk nietā€¦ En wel? Tja wat is dan het ergste wat er kan gebeurenā€¦ is er uberhaupt zekerheid in deze tijd?

Soms denk ik weer; misschien moeten we zelfs wachten tot na de zomer, want dan kunnen we op vakantie, of misschien moeten we wachten tot volgend jaar want danā€¦ of tot over 3 jaar, wantā€¦ feit blijft er is altijd wel iets. Ik ben het zat om altijd rekening te houden met ā€˜wat alsā€™. Heel verhaal, maar kortom: Ik ben ineens niet meer zo zeker een kans niet te benutten. :think:

Oh ik blijf hier zeker nog wel schrijven!

Ik blijf hier schrijven tot jij (marda) en Smurf ook een mooie banner hebben! :lol:

Moet stiekem een beetje lachen om je spoiler. :lol:

Mijn man is dus net zo. Ziet altijd beren op de weg, ziet vaak alleen dat er ergens in de toekomst nog een storm in zicht is, want ja laten we eerlijk zijnā€¦ maar donkeren wolken zie je vaak al aan komen drijven.

Maar daarachter schijnt de zon. En in dat donkere wolkendek vallen gaten, waardoor de zon je gezicht aanraakt en je een heel klein moment van warmte en geluk voelt.

Dat soort momenten, daar houd ik me aan vast.

Dat was voor mij ook de reden om nog wel een kindje te willen.

Uiteindelijk zag mijn man ook wat ik zagā€¦ dat zonnestraaltje in dat wolkendek van hem.

Succes met nadenken en bespreken, want denk dat je dat zeker wel moet doen. :slight_smile:

@Broekie wrote:

Mijn man is dus net zo. Ziet altijd beren op de weg, ziet vaak alleen dat er ergens in de toekomst nog een storm in zicht isā€¦

Succes met nadenken en bespreken, want denk dat je dat zeker wel moet doen. :slight_smile:

:slight_smile: Hier is het dus precies andersom, ik ben de gene die de beren ziet en tijdens storm 's nachts wakker ligt in bedā€¦ manlief is meer een typ van zeilen recht houden en doorslapen en anders wel kijken waar het schip strandā€¦ tegelijkertijd zie ik het al 20x stranden, maar in de praktijk valt het (tot nu toe) meestal meeā€¦ :lol:

Kortom: Hij vind dat ik me vaak te druk maak om dingen, dus mocht ik in deze een keuze maken, het zal geen discussie worden. :wink: :mrgreen:

Ik ben ook het type van ā€¦ wie zien wel waar het strand en zelfs al lijkt het uitzichtloosā€¦ dan hebben we in ieder geval elkaar om te steunen, om te troosten, maar vooralā€¦ de motivatie om vooral door te gaan en nooit op te geven of bij de pakken neer te gaan zitten. :slight_smile:

Ik hoop dat je je zonnetje in de toekomst kan zien en je dromen waar kan maken. :inlove:

Even hier, anders blijf ik het januari-topic aan het stalken :wink:

Wola, ik las dat het niet heeft doorgezet, wat jammer, gaat de vk je nog een keer strippen, of laten ze het nu even zo?

Broekie hoe voel je je?

Inge, alles goed bij jullie? Ik zag op fb een super mooi geboortekaartje voorbij komen, waar heb je deze laten maken, echt ook helemaal mijn stijl! :inlove:

Smurf, nog in afwachting van je ei?

Ik zit inmiddels op het wachtbankje, ik vermoed afgelopen maandag of dinsdag mijn eisprong te hebben gehad, we hebben er toch voor gekozen het ei te benutten. Mijn temperatuur is inmiddels gestegen. Nu maar weer afwachtenā€¦ Mijn NOD is rond 5 februari. Het zou gezien zijn nieuwe baan niet het meest ideale tijdstip zijn, maar over een paar maanden is er weer wat anders om beter te wachten (vakantie e.d. ), en wie weet krijgt manlief dan nogmaals een tijdelijk contract en dan blijven we aan het afwachten, dus het is goed zo.

WoLa: Spannend meidā€¦ hoop dat vandaag de weeƃĀ«n gewoon doorzetten. Het rommelt nu wel aardig bij je.

Marda: :dance: Leuk meid! Ik hoop voor je dat het raak is! :pray:

Ideaalā€¦ tja wat is ideaal? Ik zou een woonboerderij ideaal vinden, met een paard in de tuin, een moestuin en een bulk aan kinderen die op de trampoline uit hun dak gaan, maar dat zit er hier niet inā€¦ als ik daarop zou moeten wachten :wink:

Het is ideaal, omdat jullie gevoel zegt dat het zo goed is. :inlove:

Ik ben vooral erg moe. Gisteren ook een lange drukke dag gehad, dus voel me vandaag best wel ā€¦ blegh. Maarja, Danny werkt lekker vanuit huis, dus kan ik heel soms gewoon even liggen.

nou, ik laat het voorlopig even zo. Ik ga er vanuit dat de baby er gewoon nog geen zin in heeft en dat het dus nog wel een paar dagen kan duren. Anders had het vast wel doorgezet gisteravond. Het is sinds 23.00 weer helemaal rustig, dus ik verwacht van vandaag ook niets.

Wola :hug: hoop echt dat de kleine man zich snel aandient.

Mar, :pray: spannend :inlove:

Broekie, al een beetje aan het idee gewend geraakt?

Hier nog steeds weinig te melden. Dag 10 van mijn nieuwe cyclus dus een eventuele eisprong verwacht ik (uitgaande van de vorige2 cycli) pas ergens vanaf eind volgende weekā€¦

@ marda ā€¦ Het geboortekaartje heb ik laten drukken bij de plaatselijke drukkerij hierā€¦ De tekst is door ons zo bepaald ā€¦ En het kaartje kun je aanpassen aan je eigen situatie dus krijg je er meer beestjes bijā€¦

Op de achterkant staat : belarto, knoefie, 712168R

Misschien kun je er wat van vinden ā€¦ Ik zal hem ook even posten in show januari topic voor meelezers die hem ook willen zien :wink:

Of via mijn www knop hier onder mij toevoegen op fb kan natuurlijk ook dan ook meer fotos te zien

Wola, gefeliciteerd met B.as :inlove:

Dubbel :oops:

(Gebeurd wel vaker als ik via mijn smartphone reageer :roll:)

Dankjewel sassie!

Even hier melden; Vannacht is onze 4e zoon Bas geboren! Ben helemaal blij dat hij er is, gezond en wel :inlove: :inlove:

ik ga noooooooiiiit meer bevallen 8)

GEFELICITEERD WoLa!!! :slight_smile:

Wola, ook hier: Hartelijk gefeliciteerd!! :inlove:

Eindelijk is het lange wachten beloond, geniet er van samen, en een mooie naam, past goed bij de rest!

WoLa; Had je gisterenavond al gefeliciteerd bij de Jan. mamaā€™s maar ook hier natuurlijk van harte gefeliciteerd met de geboorte van Bas! Leuke naam!

Hahaha en je spoilerā€¦ :lol: Het is maar goed dat je er al over uit was dat dit je laatste zou zijn. :smiley:

Hier is MvM net geweest. Gek genoeg ben ik altijd een soort van nerveus voor die testā€¦ :think: Alsof hij nu ineens negatief zou zijn. :lol:

Maar het was een dikke positieve test! :smiley:

Intensief weekend achter de rug gehad. Ben dan ook blij dat het maandag is, hub naar zijn werk en kids op school. Heb de boel al lekker gedaan.

Met de misselijkheid valt het nu wel mee. Niet heel erg ofzo.

Zo even de MvM cadeautjes opruimen. :wink: Magazine en wikkeldekentje. :inlove: Altijd fijn om verwend te worden. :smiley:

Smurf hoe is het bij jou? Al een beetje bijgekomen van het avontuur van Lizzy? Ben je al aan het testen met de ovutesten, heb je al zicht op een eisprong?

Broekie, fijn dat je je goed voelt!

Wola, dat zegt bijna elke vrouw net na de bevallingā€¦ op de een of andere manier laat ons geheugen het daarna meestal weer redelijk snel vergeten, althans hoe de pijn voeltā€¦ hoe gaat het nu met B.as hoe reageren zijn broertjes erop?

Hier in afwachting, verder weinig nieuws te melden.

Marda, ik heb dat nooit gezegd hoorā€¦dat komt omdat wij altijd graag 4 kindjes wilden en ik dus wist dat ik het nog eens moest doenā€¦maar nu mag ik het dus zeggen 8) :thumbup: En ik meen het, doe het echt nooit weer. Ga na de kraamweek een afspraak maken voor een spiraaltje :wink: