Smurf; Tussen mijn oudste en middelste zit 20 dagen (2 en 22 juli).
Heel sneu want de oudste is dus altijd midden in de vakantie jarig, terwijl de middelste het vaak wel nog net op school kan vieren.
Ik wens je veel succes toe aankomende periode!
Inge; Het zijn ook wel plaatjes van jongens hoor! Nu vind ik tweelingen over het algemeen al ĆĀ¼ber cute! :inlove: :inlove: :inlove:
Fijn dat je wel nog wat hulp krijgt van je zus.
Hier is het rustigā¦ behalve de kinderen hahaha
Spannend broekie
ja spannend wanneer hij besluit te komenā¦maar voorlopig nog BIB hier.
Wola, morgen 40 weken, wie weet behoort jouw beebje tot die 3% die op de uitgerekende datum komtā¦
Broekie, spannend, ik duim voor je! Op hoeveel dagen na je eisprong zit je nu?
Smurf, ik ben benieuwd wat de ovulatietesten gaan uitwijzen, welke gebruik je?
Inge, fijn te lezen dat het allemaal zijn gangetje gaat. Niet verwonderlijk dat je het druk hebt, fijn dat je mannetjes het zo goed doen.
Wat betreft zwangerschapstermijnen, ik heb nooit de 38 weken gehaald. Ik ben 2x spontaan bevallen bij 37,1 en 37,5 en 2x ingeleid, 37,6 en 36,1. Ik kan me niet voorstellen overtijd te lopen, ben eerder bang te vroeg te bevallen. Ook liggen de geboortedagen uit elkaar, de oudste is in oktober geboren, de tweede in april, de derde in augustus en de vierde in september.
Mijn man heeft inmiddels het contract getekend en mag maandag beginnen. Voordeel van deze baan is dat hij nu elke dag een uur langer werkt en daardoor 1 dag in de week extra vrij is. Dat uur zat hij eerst in de auto dus voor de tijd dat hij thuis is maakt het niet uit, eigenlijk heel fijn!! Hij heeft veel zin om aan de slag te gaan, want het is een leuk bedrijf. Hij heeft een contract gekregen voor 4 maanden. Dat vind ik een goede tijd om even af te wachten hoe het allemaal gaat lopen. Als de komende 4 maanden goed gaan en het contract wordt verlengt, pakken we misschien daarna onze wens weer op. Intussen dus goed uitkijken juist niet zwanger te worden, aan anticonceptie in vorm van hormonen durf ik niet meer te gaan, zeker neit nu ik eindelijk na jaren weer een beetje een cyclus heb. Daarnaast blijf ik bij houden hoe mijn cyclussen lopen, is misschien handig voor later.
Intussen ben ik wel veel moe, ik denk door alle gedoe en stess van de laatste maanden, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het wel goed komt nu er (hopelijk) weer rust in de tent komt.
Klinkt heel goed die baan en uren van je man marda :thumbup: :thumbup: Ik hoop dat het hem bevalt, en dat hij ook bevalt voor het bedrijf, zou fijn zijn als het een mooi vast contract wordt Lijkt me idd verstandig om nu die termijn af te wachten en alvast wat zicht te krijgen op je cyclus. We zullen zien hoe het allemaal loopt dit jaar, in elk geval zijn jullie nu weer op de rit :thumbup:
WoLa: Dan hoop ik voor je dat hij/zij na de verjaardag van je andere kindje komt, lullig voor jou, maar kraamtijd met een huis vol is ook niet leuk en verjaardag skippen is voor je zoon niet leuk natuurlijk.
Maar het liefst nog hoop ik dat je morgen gewoon āeventjesā bevalt :lol:
Marda: Ja het is zeker spannendā¦ ik zit nu op 15 of 16 dagen na mān eisprong. Ik meen mijn eisprong vrijdag 4de te hebben gevoeld. Dus ben benieuwd.
Ook als het ervoor of erna was blijft de kans groot hoor We hebben goed ons best gedaan hahaha
Klinkt helemaal top. 4 maanden is nog te overzien en hoe lekker dat hij gewoon een dag vrij is. Lekker.
Ik hoop dat hij over 4 maandjes nog steeds op zijn plek zit daar en dat hij gewoon een vast contract krijgt.
Dat je moe bent lijkt me ook niet raar tochā¦ is niet niks wat je heb moeten doorstaan afgelopen tijd. :hug:
Hier is het nog rustig. Ben wel moe, last van mān rug en erger me rot aan alle rommeltjes (terwijl ik dat normaal helemaal niet zo heb).
Nog even een dag wachten
@Marda wrote:
Wola, morgen 40 weken, wie weet behoort jouw beebje tot die 3% die op de uitgerekende datum komtā¦
Hier is de 2e op UD geboren... op een zondag!
Wel krap op je andere jochie, maar hebben ze in elk geval wel een eigen dag.
nu iig nog BIB helaas. Hoop toch nog wel op vandaag, moet er niet aan denken om deze week nog opgesloten te zitten doordat er buiten sneeuw ligt :? :? dan maar beter in mijn kraambed liggen genieten :inlove: :thumbup: :thumbup:
Ohhh arme WoLaā¦ Kom op beebje!!!
Hier nog niksā¦ :mrgreen: Dus ik hoop op een enorm positieve test morgen! :inlove:
Nou broekie al 16 dgn na ei is wel een positief teken 8) duim dat de test je goede gevoel bevestigd
Wola ik hoop dat de kleine snel komt. Merk je al veranderingrn aan je lijf? Meer gerommel bijv .
Nou broekie al 16 dgn na ei is wel een positief teken 8) duim dat de test je goede gevoel bevestigd
Wola ik hoop dat de kleine snel komt. Merk je al veranderingrn aan je lijf? Meer gerommel bijv .
Aan de hand van mijn eisprong zit ik op 28 dagenā¦ dus was gisteren mijn NOD. :mrgreen: En heb niet het idee dat er vandaag een ongi aan zit te komen. Dus ik hoop jullie morgen een hele mooie foto te kunnen showen :inlove:
Hier ook weer eens een berichtje van mij :oops:
Ik heb gisteren en vorige week zaterdag een praktijkdag gehad en dat is naast de kids en mijn werk doordeweeks best wel zwaar. De komende weken (t/m begin maart) nog 4 zaterdagen en dan ben ik klaar met de praktijkdagen. In mei nog 4 examens en nog wat stage-opdrachten afronden en dan hoop ik voor juni/juli alles afgerond te hebben, zodat ik gediplomeerd ben. Het zou wel fijn zijn om klaar te zijn voor ik met zwangerschapsverlof ga.
Nog anderhalve week en dan heb ik mijn termijnecho. Ik ben echt zo benieuwd, maar ik vind het ook wel een beetje spannend.
Qua kwaaltjes heb ik niet heel veel te klagen. Ik ben wel enorm moe, maar ik ga gewoon op tijd naar bed (lees 21.00-21.30) en dan kom ik de dag wel aardig door. Ik ben met vlagen misselijk, maar als ik elk uur wat eet dan kan ik het aardig onder controle houden. Verder heb ik last van mijn borsten en af en toe al bandenpijn.
WoLa, leuke fotoās kwam ik nog tegen :inlove:
En nog steeds BIB, hopelijk gaat het toch een deze dagen op gang komen
Inge, fijn om te horen dat alles goed gaat en dat de drukte nog meevalt.
Ik weet niet hoe jij het doet, maar ik heb de jongens zoveel mogelijk in hetzelfde ritme proberen te krijgen. Als er eentje voor een fles kwam, dan kreeg de ander ook een fles. Als er eentje moe werd en wilde slapen, dan ging de ander ook liggen. In principe sta ik meer achter voeden op verzoek (ook bij flesvoeding) maar het leek me erg moeilijk om 2 babyās in een verschillende ritme te hebben.
Smurf, jammer dat je een ronde verder bent :hug:
Marda, je man kan al snel aan de slag zeg, fijn zeg. En ook wel fijn dat hij nu 1 dag per week vrij is, is dat op een vaste dag? Manlief werkt ook 9 uur per dag (36 uur per week) en heeft op vrijdag papadag.
Hopelijk kunnen jullie jullie wens snel weer oppakken.
Broekie, spannend
Heb je vruchtbaar slijm of een eisprong opgemerkt? Was je cyclus zonder anticonceptie ongeveer 28 dagen?
@bevallen, Pete is op 41+3 's avonds geboren (na strippen de dag ervoor) en Luc en Stan zijn op 40+1 net na middernacht geboren (na strippen de dag ervoor) dus als alles goed gaat dan zal ook deze wel na de uitgerekende datum komen.
Even een vraagje voor degene die al een baby hebben gehad en schoolgaande kids. Hoe hebben jullie dat gedaan in die eerste weken? Tegen de tijd dat ik uitgerekend ben dan is de zomervakantie weer voorbij. De school zit 1,5km verderop dus 4 keer op een neer lopen met de kinderwagen is niet handig, vooral niet tussen de middag. Een pasgeboren baby in de bakfiets wordt ook niet aangeraden. We hebben gelukkig nog genoeg tijd om erover na te denken, dus ik was benieuwd hoe jullie dat opgelost hebben.
Groetjes Saskia
Hier ook een gelijk ritme voor de twins ā¦ Dus ook samen eten samen slapen enzā¦
Voedingen zitten ongeveer 4 uurtjes tussen nu en als ze eens eerder of later komen ook primaā¦
ml vond 2 kids voldoende maar omdat ik graag 3 kids wou heeft hij toegezegd omdat hij mij ook gelukkig wou zienā¦ Toen kwamen de twins dus nr 3 en 4 in ons gezin ā¦ En nu kwam ml van de week zelf ā¦ Als het zo goed blijft gaan kunnen vind ik een nr 5 ook wel gezellig :shock: Ik laat het nog maar even een paar jaar bezinken maar een nr 5 is hier dus niet uitgesloten ā¦ Dit had ik echt totaal niet verwacht ā¦
whaha inge, die is leuk 8) :thumbup:
Sassie, ik heb hier geluk denk ikā¦ik breng en haal om en om met de buurvrouw. Toen de 3e kwam, bracht ik hem bij haar (of zij kwam bij mij) en na een half jaar kreeg zij haar 2e, dus die kwam dan bij mij als zij ging brengen. Nu heeft zij in dec. haar 3e gekregen en doen we het weer hetzelfde. Straks kan mijn baby naar haar toe als ik breng. Dus dat is wel zo handig ĆĀ©n gezellig :inlove: Als ze zelfstandig kunnen zitten en op de fiets kunnen doen we het allemaal zonder op elkaars babyās te passen, maar nog steeds om de beurt brengen en halen :thumbup:
Straks is het voor haar alleen wel wat lastig als ik ga werken, dan kan ze haar baby niet bij mij brengenā¦ze wil dan ws. de baby in de drager doen en zo naar school. Dat lijkt mij ook de fijnste oplossing. Heb een draagdoek gekocht via mp, en daar zou ik ook wel mee op de fiets kunnen gaan straks als het iets mooier weer is.
Ik had trouwens bij de 3e ook een fietskar, hij lag daar met 2/3 weken al in (zelfs tijdens dat eerste ritje over de kop gevlogen met die kar :shock: maar niks aan de hand verder gelukkig) Dus ik zou de baby wel gewoon in de bakfiets doen dan, in een maxicosi :thumbup:
Sassie, ik ging dus inderdaad lopen. Wij hebben wel het geluk dat ik maar twee keer heen en weer hoefde omdat ze continurooster hebben hier.
Was heel blij dat hij met 10/11 maanden eindelijk goed kon zitten zodat ik lekker de fiets kon pakken als ik geen auto had.
En WoLa, al aan de puf? :mrgreen: :lol:
Inge, je spoiler :inlove:
Wola, moest jij niet bevallen?? :naughty:
Nou ik duim voor je dat het beebje in elk geval niet morgen komt.
Sassie, schoolgaande kids en beeb is inderdaad een enorm georganiseer.
Toen nr3 werd geboren, woonden wij nog ergens anders en was de school op 4 km afstand. Toen ging ik met de auto en haalde ik B. uit de cosi en deed haar in een draagdoek terwijl ik op het schoolplein stond te wachten. Het was toen ook nazomer dus dat ging prima. Als ik echt naar binnen moest of langer moest wachten, haalde ik de kinderwagen uit de auto, of ik sjouwde de cosi mee, dat gaat de eerste maanden nog wel.
Toen nr 4 werd geboren, woonden we op 7 minutenloopafstand, toen ging ik in het begin vaak te voet met draagdoek of met kinderwagen met kidsit voor nr 3. Nu onze 2e in groep 3 zit, ga ik ook wel eens met de auto, en laat ik de schoolgaande kinderen vaak zelf naar de auto lopen, dat scheelt me een boel gesjouw naar het schoolplein. Het blijft inderdaad een geregel.
Broekie, ik vind het heel spannend, ik duim heel hard voor je, ik hoop op mooi nieuws morgen!!
Inge, hoe herkenbaar!! Wij waren er bij de 3e en 4e zwangerschap ook echt van overtuigd dat het de laatste keer zou zijn, maar net als bij jou sloeg het precies rond de 2 weken na de bevalling om. Heel gek, maar ik hoor dat vaker dat juist in dat termijn (1-3 weken na de bevalling) dit gevoel omhooog komt, met daarna gevolgā¦ Leuk!! :inlove: mag je je naam ook weer aanpassen tegen die tijd
Ik voel aan alles dat er binnenkort een eisprong aan zit te komen. Voelt heel tegennatuurlijk om hem niet te benuttenā¦ we doen het niet, maar ik vind het wel lastigā¦ dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik door de pcos in mijn leven niet veel eisprongen heb gehad en voor nr 3 zelfs anderhalf jaar in de mmm heb gezeten. Het voelt heel onnatuurlijk om dan nu een ei te laten schieten. Toch laten we hem onbenut. pfffā¦
Toen m was geboren woonde wij 15/20min lopen van school af en dat liep ik dan ook 4x per dag ā¦ Maar ging ook vaak onder school tijd boodschappen doen en 1x per week baby zwemmen op een school ochtend
( winkels en zwembad waren dichterbij als huisā¦) en ik had ongeveer een vaste koffie ochtend vlak bij schoolā¦ Dus dat scheelde ook lopenā¦
Nu zijn we ongeveer 2 jaar terug van school gewisseld en wonen we nu om de hoekā¦ Dus d gaat zelf en staat met en minut of 2 op schoolā¦
M zijn peuterspeelzaal zal ik wel weer 2x per week lopen en hoe lang dat lopen is gaan we volgende week woensdag zienā¦ Dan gaan we voor het eerst met de twins m lopnd naar school brengen ik gok ook een minut of 10 ā¦
We kijken dat even aan hoe het gaat ā¦ Gaat dat goed en redden we het allemaal gaat hij misschien ook naar de taal groep op andere locatie (hij praat erg onduidelijk en krijgt daar extra hulp) voor 2 middagen per week en is naat d zijn oude school dus ook 15/20min lopen ā¦
Ik loop dus straks 4 dag delen per weekā¦
Ik zou niet weten hoe het anders moet want fietsen lukt niet met m en twins en auto heeft ml meeā¦
Sassie: Goh ook alweer 9 weken! :inlove: Fijn dat je praktijkdagen erop zitten en je je diploma hebt voor je verlof. Goed voornemen!
Tot dusver verloopt je zwangerschap dus prima! Fijn om te lezen.
Ik heb trouwens zowel vruchtbaar slijm en dag erna de eisprong gevoeld. Wat mijn cyclus zonder anticonceptie isā¦ geen idee wat ik was net gestopt.
En daarvoor ben ik ruim een jaar niet ongi geweest van de bv en daarvoor was ik zwanger. Morgen weet ik het zeker.
Op je vraag:
Toen ik nr3 kreeg, had ik twee schoolgaande kids. Gelukkig woonde we 10 min lopen van de school af. Ben de eerste paar keren met de wandelwagen gegaan, maar al snel overgestapt op een draagdoek, vonden ik en baby veel prettiger. Het is pittig, maar wel te doen. Dat was overigens meteen na de kraamweek al vol aan de bak, want mijn moeder ging naar huis en hub had nog geen vrij toen.
Nu wonen we op 5 minuten van de school af en zal ik ook weer op en neer moeten met peuter en baby (als het zover is tenminste). Lijkt me ook zwaar, maar ook dat overleef ik wel.
Larissa zit dan in groep 4 en Vincenzo in groep 7. Ze kunnen als het moet wel met buurtjes mee lopen, misschien dat ik daar zo nu en dan nog even gebruik van maak.
Inge: hahaha je spoiler! Hmm ik ben er zeker van dat dit onze laatste zwangerschap is. Dus hier geen 5de (tenzij het een tweeling wordt)
WoLa: Wat een ideale oplossing met de buuf! Heerlijk lijkt me dat.
Marda: Dank je wel voor je duimpjes! Lijkt me inderdaad heel tegennatuurlijk voor je om deze kans niet te benuttenā¦ maar het is voor een goed doelā¦ :hug:
Mijn hub zegt net: āIk kan je nu al vertellen dat dit echt de laatste keer is! ahaha 4 is echt genoeg! :Dā Gelukkig vind ik dat zelf ook.
Hier krijg ik binnenkort ook zwemles erbij en judoā¦ Dus dat wordt ook heel leuk om alle kids mee te zeulen hahaha Ach, ik zie wel hoe het allemaal verloopt.
WoLa: van harte gefeliciteerd met de verjaardag van W.out! :dance:
Laat beebje morgen maar komen
Ik heb vannacht gewoon wakker gelegen.
We zijn vroeg naar bed gegaan, werd om 0.10 wakker, ben gaan plassen (ik hoef er NOOIT 's nachts uit om te plassen!) en toen was ik wakkerā¦
Heb het gewoon nog 2.17 zien wordenā¦
Ik werd in eerste instantie dus wakker omdat ik droomde dat ik een positieve test in mān handen hadā¦ :lol:
BIB
En een jarige oudste zoon :thumbup: Hij is helemaal blij met zān kadootjes, dus dat is genieten! Buurman brengt ze met de slee, ook leuk voor hem!
Ik heb net de jongste met de slee naar het kdv gebracht, dus een lekker rustig ochtendje. Ga straks een appeltaart bakken, want vanmiddag verwacht ik nog een klein beetje bezoek
Vijfdeā¦haha, nou ik roep deze zwangerschap al de hele tijd dat dit echt de laatste is. Manlief heeft nog zo zān twijfels, maar ik vind het eigenlijk wel best zo. Weet niet wat ik denk over 3 weken? Maar ik ga er vanuit dat het echt klaar is zo. Wens was altijd al 4 van mijn kant, dusā¦(man wilde er altijd 5, komt zelf ook uit een gezin van 5)