Wat een lekker verhaal :mrgreen:
Heerlijk joh, een vijfde erbij. Ik duim voor een positieve test!
Voor mij wordt steeds duidelijker dat ik graag een vierde en een vijfde zou willen, weer lekker dichtbij elkaar. De jongste is van 2004 en ik vind het gat zo groot inmiddels, het lijkt me gewoon erg leuk nog een lekker tweetal. Maar goed, mijn man vindt het hierna echt klaar en qua ruimte en financieen (ik werk niet) wordt het voor ons ook wel lastig denk ik, vijf kinderen. Maar stiekem duim ik voor een tweeling en denk ik ach dat komt allemaal wel goed :lol:
Onze jongens slapen op een grote zolder (waar later evt twee kamers van gemaakt kunnen worden) en dan hebben we nog twee kleine slaapkamers (1 nu voor onze dochter en 1 rommelhok, als we nog een vierde krijgen komt die voorlopig bij ons op de kamer).
@sassie1980 wrote:
Ook ik heb een hele tijd niks gepost, maar we hebben het onderwerp even opzij gelegd.
Mijn man zit even niet lekker in zijn vel (heeft PTSS en krijgt hiervoor therapie) en niet het ideale moment om met een 4e kinderwens bezig te zijn.
Ik ben er meerdere keren per week mee bezig (overal zwangeren om me heen, vrienden en hier op KoK) en mijn wens is erorm groot. Ik weet alleen dat het op dit moment niet handig is, omdat de opvoeding/zorg voor de kids voor mijn man af en toe teveel is in deze toestand. Ook ben ik met een LOI-opleiding begonnen voor mijn werk.
We zijn een paar dagen alleen op vakantie geweest en toen is het onderwerp wel even ter sprake gekomen. Mijn man zei dat hij op dit moment geen beslissingen wil/kan nemen, maar dat we er nog over gaan praten als het weer beter gaat met hem. Dat vond ik al fijn om te horen, dat het nog geen afgesloten hoofdstuk is.
Even mijn laatste berichtje als een quote, ik heb alweer 2 maanden niet gereageerd :oops: maar het onderwerp ligt nog steeds even opzij…
Mijn man is nog steeds bezig met PTSS, inmiddels hoeft hij maar elke 4 weken naar de therapeut en werkt hij alweer 2 dagen van 4 uur. Zijn onrust en spanningen zijn stukken minder, maar vooral zijn concentratie en geheugen zijn nog niet optimaal. Het gaat in ieder geval de goede kant uit.
Luc en Stan sliepen nog steeds niet door na 20 maanden en dat begon een beetje op te breken. Ze hadden vooral last van dware boertjes en windjes en werden hierdoor meerdere keren wakker 's nachts. Via KoK en het CB begonnen we steeds meer aan een lichamelijk oorzaak te denken en zijn we uiteindelijk naar de huisarts gegaan. We hebben een drankje gekregen voor het vermoeden reflux en dit lijkt te werken, de laatste nachten hebben ze bij mijn ouders gewoon doorgeslapen.
Mijn man en ik zijn een midweek samen weggegaan, zodat we even konden bijtanken. We hebben veel geslapen, veel films gekeken en veel gepraat over allerlei dingen.
Ook kwam het onderwerp ‘een vierde’ weer ter sprake. Mijn man zei dat hij nog steeds niet het idee heeft dat hij nu hierover een beslissing kan nemen. Ik begreep alleen nu vooral dat hij vooral geen beslissing kan nemen wanneer we voor een vierde gaan en niet zozeer of we voor een vierde zullen gaan. Hij wil dus nog wel een kindje, maar hij kan nu nog niet beoordelen hoe lang zijn herstel nog gaat duren en vandaar dat hij nog geen beslissing wil nemen. De eerste weken van de zwangerschap ben je toch meestal moe en misselijk en zal hij dan even meer moeten bijspringen en dat gaat hem nu nog niet lukken.
In juni 2011 willen we met mijn ouders op vakantie naar Spanje, wij met de tunneltent en mijn ouders in een bungalow op dezelfde camping, maar dan wil ik niet in mijn eerste trimester zitten. In oktober 2011 wordt Pete 4 jaar en gaat dan voor het eerst naar school.
Vandaar dat ik geen problemen heb om mijn man nog even de tijd te geven, omdat ik het komende half jaar toch niet zwanger wil worden. Mijn idee is om vanaf onze vakantie geen pil meer te slikken, maar of dat ook zo gaat gebeuren, is nog even afwachten…
Lune, we zagen laatst een reclame van iemand die een 3D echo kreeg bij haar tweelingzwangerschap en dat je ineens een 3e gezicht tussenin zag verschijnenen, haha. Mijn man zei, dat zou jou zeker wel leuk lijken, weer een tweeling? Aan de ene kant moet ik er niet aan denken, omdat het best wel druk is en we niet echt een eenvoudige tweeling hebben (40+1 geboren, beide 7 pond, hongerig, nog niet doorslapen na 20 maanden, druk en driftig qua karakter) maar tegen de tijd dat we voor een vierde gaan, zit er aardig wat leeftijdsverschil tussen Pete en een vierde en is gelijk een vijfde erbij wel gezelliger, hihi.
Sassy, je mag wel hier meekletsen, er zijn niet veel die voor een vijfde gaan, hihi. Jouw jongste is dus 7 maanden? Gaan jullie bewust snel door voor een vijfde? Toen Pete 6 maanden was, gingen wij voor een tweede en na 3 maanden was ik dus zwanger van Luc en Stan. Ben jij de vorige keren snel zwanger geraakt? Ik beide keren na 3 a 4 maanden, dus wij hebben geen klagen gehad.
Hoe gaat het met de rest? Debke, ik las dat je rondom NOD zit?
Groetjes Saskia :-*
tjeetje ben je bekomen van de schrik van een tweeling… verrassing :mrgreen:
nee, dat vind ik dan weer een beetje overdreven hoor, een tweeling lijkt me heeel erg leuk (en vermoeiend). En praktisch gewoon, 1 zwangerschap, 2 kindjes :lol: Ben niet zo dol op zwanger zijn.
Ach ja… wie weet.
Fijn dat je man het iig wel nog wil. En als jij het nu ook nog even niet wil is het prima toch, nog even wachten.
Wij hadden het ook zo, afgesproken na de vakantie en toen het eindelijk zover was krabbelde mijn man opeens terug, toen weer niet meer… en nu duurt het maar :?
Valt eigenlijk mee hoor, maar ik verlang al zooo lang naar nog een kindje erbij dat ik het wachten nu echt vervelend vind.
nee, dat vind ik dan weer een beetje overdreven hoor, een tweeling lijkt me heeel erg leuk (en vermoeiend). En praktisch gewoon, 1 zwangerschap, 2 kindjes :lol: Ben niet zo dol op zwanger zijn.
Ach ja… wie weet.
Fijn dat je man het iig wel nog wil. En als jij het nu ook nog even niet wil is het prima toch, nog even wachten.
Wij hadden het ook zo, afgesproken na de vakantie en toen het eindelijk zover was krabbelde mijn man opeens terug, toen weer niet meer… en nu duurt het maar :?
Valt eigenlijk mee hoor, maar ik verlang al zooo lang naar nog een kindje erbij dat ik het wachten nu echt vervelend vind.
Ach ja… wie weet.
Nou Sassie…je hebt het al gezien, maar ik geloof dat het met mij goed gaat! :inlove: :inlove: :inlove:
Wat heeerlijk :mrgreen:
Van harte gefeliciteerd!
meiden ik heb net een positive test gehad!!
we verwachten ons 5e kindje!!
helemaal in de wolken :inlove:
@sassy wrote:
meiden ik heb net een positive test gehad!!
we verwachten ons 5e kindje!!
helemaal in de wolken :inlove:
wauw, gefeliciteerd!
En Debke, is bij jou het nieuws al een beetje geland?
Weet wel dat ik hier bij de 4e langer aan het idee moest wennen als de zw.schappen ervoor. Eh bij de jongste was het ook onwerkelijk, doordat we bij een echo hoorden al 8 week zwanger te zijn… maar ook deze keer toch de eerste weken wel de angst er in gehad…
Dat er maar veel mooie 4e (en 5e ) kindjes geboren mogen worden :thumbup:
die reclame ken ik trouwens ook… moest er wel om lachen… bij een ander … tadaaaa het zijn er 3 :o (ooit ook artikel in de kinderen of ouders van nu gestaan van een gezin met 3 kinderen… 1 alleen en een tweeling… zij wilden heel graag nog 1 kindje, nog 1x zwanger etc, al het dubbele spul was de deur al uit… bleken het er 3! Die vrouw was dus 3x zwanger geweest en had 6 kids).
Bij de buren lift momenteel nummer 5 mee met nummer 4.
Ik wist net dat ik zwanger was toen het er bij hun 2 bleken te zijn. Toen had ik wel zoiets: ja dat kan natuurlijk ook nog :lol: .
Als dat hier zo was geweest had ik echt wel moeten slikken, maar denk dat het idee snel genoeg zal wennen en bovendien… je doet er dan nog zo weinig meer aan he
Wauw!!! Debke en Sassie, van harte gefeliciteerd!!! :inlove: :inlove:
Over meerlingen; een tweeling is leuk maar ook druk, maar 3… pff ook leuk, maar lijkt me echt énorm druk, om nog maar niet te spreken over alle risico’s!
Ik heb die angst ook gekent, met de hormoonspuiten ging het een ronde mis waarbij 6 follikels op springen stonden, en dat terwijl wij net voor die echo nog de kans benut hadden, zonder dus te weten van die 6 follikels. Ik heb toen wel even in flinke angst geleefd en zelfs een paar nachten niet kunnen slapen, gelukkig bleken ze uiteindelijk niet gesprongen te zijn… pfff…
Sassie, bedankt voor al je antwoorden!!
Ik ben gewoon enorm benieuwd hoe anderen dat managen. :thumbup:
Mijn man wil graag nu al een 7-zitter kopen, en vertelt ook tegen anderen (afgelopen vrijdag nog tegen de buren, die hun 1e verwachten) dat we een 4e niet uitsluiten, je ziet mensen dan echt kijken van :shock:
Toch lastig dat je je na een 2e bijna zou moeten gaan verantwoorden.
Ik merk ook wel dat mensen vaak grapjes maakten over nog meer kinderen, en als je dan bevestigd dat het best zou kunnen staan ze toch een beetje gek te kijken :lol:
Sassie, van harte gefeliciteerd!
hoewel ik gedacht had dat veel mensen idd verbaasd zouden zijn… was ik dus verrast door het feit dat velen het bij ons eigenlijk wel verwacht hadden :lol:
Ook het aantal mensen dat begint over ‘jullie hopen zeker op een meisje’ opmerkingen vallen mee deze keer. Denk dat ik de vorige zw.schap afentoe misschien iets te bijdehand uit de hoek ben gekomen bij dergelijke opmerkingen :shifty: . :shifty:
Tuurlijk ze zijn er wel… maar niet zo stellig en vervelend als de vorige keer… het is nu meer vragend: zou je het niet leuk vinden als… vorige zw.schap was het echt: nou het moet wel een meisje zijn etc etc.
Heb deze zw.schap pas 1x de golden retriever opmerking uit de kast hoeven halen :mrgreen:
Golden retriever opmerking???
Weten jullie al wel wat het wordt, of is dat nog een verassing?
Hier hetzelfde hoor… wij krijgen ook opmerkingen over jongens…
Ik maak altijd een grapje dat wij geen jongens kunnen krijgen en mijn man toch alleen maar meiden produceert. :mrgreen:
Ik vind trouwens een lichte voorkeur voor een geslacht (in het algemeen en geldend voor iedereen) niet zo raar hoor. Al zou het wat mij betreft bij een 4e echt niet uitmaken. Mijn voorkeur was altijd een meisje en dat zou ik bij een 4e ook echt weer geweldig vinden, en heel practisch, maar een jongen is natuurlijk ook leuk, want die hebben we nog geen. Manlief, zou wel heel graag een zoontje willen, maar 4 meiden zou hij ook super vinden.
En heeeeel cliché maar o zo waar: Als het maar gezond is!!
En zelfs als dat niet is, is het nog gewoon hardstikke welkom!! :thumbup:
@Marda wrote:
Golden retriever opmerking???
Als mensen iets zeiden in de trant van hopen op een meisje dan riep ik dat ik eigenlijk hoopte op een golden retriever, maar dat op de echo was gebleken dat het weer niet was gelukt :lol:
En ja wij weten ‘wat’ het is, al denken mensen om ons heen van niet… ‘pruts lag er niet goed voor bij de echo’
En clichés zijn er omdat ze gewoon waar zijn … net als het cliché ‘geniet er van, voor je het weet zijn ze groot’. Vond het bij de oudste zo irritant als mensen het zeiden… en nu betrap ik mezelf er weleens op :silenced: .
:lol: , wat een opmerking!
Hier steeds twijfel of we wel of niet wachten en tot wanneer.
Hai, Ik heb al een tijd niet meer geschreven op het forum maar nu wil ik toch wel even een paar dingen vragen.
Ik ben "bang"dat ik ondanks de pil toch zwanger ben van nr 4. het is nog te vroeg om t etesten maar het gevoel is er. Vage misselijkheid, vage pijn in de borsten wat weeiig gevoelin de buik en ontzettend labiel.
Ik ben op dit moment echt zeer ongerust en zie alleen maar hele grote nadelen. En dan vooral op financieel gebied. Hier komt dus ook mijn vraag: Hoe erg heeft een 4de kindje in het budget gehakt?
En is het erg druk?
Help mij alsjeblieft om het weer een beetje zonniger te zien :?
Op dit moment zijn er erg veel beren op de weg.
mamapluis
Mamapluis, wat een vervelende situatie als het je wens niet is.
Ik zou ik eerst een zwangerschapstest doen, want wie weet zit je nu voor niets in een stress-situatie.
Mocht je toch zwanger zijn en je wilt meer weten over financiën, dan heb ik de volgende tips voor je:
Kijk eens op de site van het Nibud, hier staat veel informatie over de kosten van kinderen.
Er is ook een site waar je veel informatie kunt vinden over het hebben van 4 of meer kinderen, op allerlei gebieden. http://grootgezin.nl
Er zijn ook boeken, een boek dat ik heel practisch vind is ‘geldwijzer kinderen’ Dit boek is ook van het Nibud, daar staat onder ander in wat een kind per maand kost afhankelijk van het inkomen en het aantal kinderen.
Ik heb (nog) geen ervaring met het hebben van 4 kinderen dus daar kan ik niet over mee praten. Persoonlijk denk ik wel dat je er bij elk kind wat voor zult moeten inleveren, zowel financieel als op andere gebieden, maar dat overal een mouw aan te passen is, als je dat er voor over hebt.
Je zult er vast ook veel voor terug krijgen :thumbup:
Misschien dat de eerste schrik heel groot is, maar ik denk dat het ook een kwestie van wennen is. De meeste beren zijn denk ik door logisch te beredeneren wel van de weg af te schieten
Ik heb nu 3 kinderen, jij ook, dus het volgende zal jij ook vast herkennen: Als ik naar mijn omgeving kijk zeggen mensen met minder kinderen vaak van ‘goh, jij zult het wel druk hebben, ik vind 1/2 al druk!’ Voor mij zelf denk ik dat ik het niet als drukker ervaar puur omdat het voor mij gewoonte is 3 kinderen te hebben en die gewoonte veranderd naar de situatie waar je in zit. Dus als je er 4 hebt, ben je dat ook snel gewend en is het ook denk ik snel niet meer dan gewoon. Financieel is het een kwestie van hetzelfde inkomen + extra kinderbijslag, kinderkorting etc. met 1 persoon meer te moeten delen en eventueel voor één kind meer te gaan sparen, maar ook dat kun je verdelen. Ik denk dat als je van 3 naar 4 gaat dat al een veel minder groot verschil is dan van 1 naar 2 kinderen.
Een ander verschil is dat je wel een grotere auto nodig hebt dan met 3, maar deze heb je in álle prijsklassen. Ruimte in huis is ook wel te verdelen, desnoods plaats je een stapelbed, daar is ook geen kind slecht van geworden denk ik. De beren zijn vaak beelden die je misschien liever anders zou zien, maar misschien geen onoverkomelijkheden??
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, hoop dat als je inderdaad zwanger bent je het kunt accepteren, en laat dan nog eens weten hoe het straks is
Dank je voor je nuchtere reactie marda. Dat had ik even nodig
Voor nu laat ik de boel even rusten en probeer mijn gedachten te ordenen.
Ik laat wel weten hoe of wat verder.
mamapluis
Ik had nog even een typfoutje aangepast, maar je was me al voor
Ik was benieuwd of je al iets meer wist en ben even in je berichtgeschiedenis gedoken en zag dat je in het voorjaar ook in het zelfde schuitje zat.
Als je geen vertrouwen hebt in de pil is het misschien beter om (mocht je niet zwanger zijn) een ander anticonceptievorm te nemen?
Lijkt me heel erg stressvol om deze situatie mee te maken. :hug: