Lune, ik lees bij de juli 2011 mama’s dat je zwanger bent?
Gefeliciteerd :dance: :inlove:
Jaaa, het duurde even voor het helemaal bezonken was, maar het is echt echt en zitten helemaal op een roze wolkje :oops:
waaahhh Lune, gefeliciteerd :dance:
Lekker blijven zitten op dat wolkje!
Ehm die :oops: moest natuurlijk :mrgreen: zijn!
Dankjewel mamaMarije
Lune, gefeliciteerd!!!
Mamapluis, hoe is het nu?
@Deerntje wrote:
Mamapluis, hoe is het nu?
Ik ben ook wel benieuwd!
Deentje, gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik ben "gelukkig"ongesteld geworden. En heb voor komende maand een afspraak bij de dokter staan voor het plaatsen van een spiraaltje. Ik heb echt geen vertrouwen mee in de pil. Ook deze keer was ik 4 dagen overtijd.
Op dit moment is het voor ons gewoon niet goed om een 4de kindje te krijgen. We hebben een te klein huis, financieel gaat het op dit moment niet en onze oudste is behoorlijk pittig op dit moment en daar hebben we onze handen echt aan vol nu.
Het is niet uitgesloten dat er nog een kindje bij komt want de wens is er wel maar wel pas over een jaar of 2. Vandaar dat we nu voor een wat zekerder middel gaan maar nog niet voor sterilisatie.
Wel bedankt voor het meeleven
En voor de mensen die zwanger zijn, van harte en dat het allemaal maar soepeltjes mag verlopen zonder al te veel kwaaltjes , zeker als je er al een paar hebt rondlopen schiet dat niet op.
Groetjes en hopelijk tot over een jaar of 2 als het wel uitkomt bij ons…
Mamapluis
Ik zou eigenlijk ook wel een 4e willen maar kan ik dat wel aan? Ik heb er nu dus 3, 2 op het middelbaar van 12 en 13 en 1 van 2 jaar.
Ik ben dus alle ellende weer vergeten van de weeën en van de zwangerschappen en zie alleen maar het leuke in van zwanger zijn. Mijn man wil eigenlijk (nog) niet omdat hij het te druk vindt. Mijn 2 oudste zijn van een andere man en die maken vaak ruzie.
Ik heb momenteel geen voorbehoedsmiddel dus dat maakt het al wel een stuk makkelijker zeg maar. Ik hoef nergens mee te stoppen.
Alleen ik durf er ook nog niet echt voor uit te komen en toen ik van de week ongesteld werd, was ik wel heel erg blij.
Ik denk dat ik een beetje in de war ben maarre ik ben wel iemand die vindt, dat je niet moet gaan plannen want het leven plan je niet. Dat is iets wat je overkomt, sommige dingen in je leven plan je wel maar een kindje dat is een gift. Die krijg je niet zomaar. Kijk maar eens hoeveel vrouwen er niet zwanger kunnen worden. Dan ben je toch gezegend als je er wel een kunt krijgen.
Financieel komen dingen meestal echt wel op zijn pootjes terecht hoor want er zijn altijd mensen die ineens vanuit het niets aankomen met dat ze nog spullen hebben staan. Het belangrijkste is dat je je kind liefde geeft. Vroeger hadden ze toch ook niks! En ze hadden veel meer kinderen. Ze hadden geen auto’s, geen dubbel glas dus allemaal wollen dekens, weinig speelgoed, weinig geld maar dus wel veel kinderen.
tja… vroeger en aan de andere kant van de wereld…
Ik ben het wel met je eens hoor, er worden tegenwoordig wel heel veel eisen gesteld aan een baby-uitzet bijv. Maar ik vind toch ook dat je nu je de in deze tijd de kans hebt om eea te plannen je daar ook wel rekening mee kan houden.
Ik vind het belangrijk dat wij onze kinderen bepaalde zaken kunnen bieden. Zouden er hier zeven kinderen rondrennen wordt dat lastig Ik word zelf ook gewoon gelukkiger van af en toe eens op vakantie kunnen bijv. Natuurlijk is er altijd wel een mouw aan te passen maar de keuze voor een groot gezin, moet je toch wel bewust maken vind ik.
wannabe keukenprinses…het klinkt heel “romantisch” hoor, zoals je het omschrijft, maar ik ben het toch met Lune eens. Soms is een beetje “planning” (voor zover dat mogelijk is) niet verkeerd lijkt me. Als je gaat voor een groot gezin, vind ik dat je dat wel goed overdacht moet hebben. Dat betekent niet dat ik vind dat je het niet moet doen als je niet kunt beloven dat je de studie voor al je kids straks kunt bekostigen, maar ik vind wel dat je voor jezelf de afweging moet maken of je het wel aan denkt te kunnen op welk front dan ook (geestelijk, lichamelijk, financieel enz.).
ik bedoelde het gewoon om wat meer te relativeren.
Dat snap ik…maar je spreekt jezelf een beetje tegen
Je wilt niet plannen, want je vindt dat je zulke dingen niet altijd helemaal moet uitplannen en daarvoor schrijf je dat je in je hoofd wel heel erg bezig bent bepaalde dingen tegen elkaar af te wegen en dus indirect toch wel aan het plannen bent.
Logisch hoor! Dat doen we allemaal denk ik en dat lijkt me ook goed. Ik lees je twijfels en toch die wens die er wel is en ik kan niet anders dan zeggen, dat je jezelf de tijd moet gunnen om het op een rijtje te krijgen. Je merkt vanzelf of je uiteindelijk vooral naar de “voors” of naar de “tegens” aan het zoeken bent en als je zover bent, kun je ook een “echte” beslissing nemen.
Debke, ik las dat je een goede echo hebt gehad en inmiddels ook een hartje hebt gehoord :inlove:
Krijg je nu rond 12 weken nog een echo of pas met 20 weken weer?
Wannabe keukenprinses, ik geef je gelijk dat een kindje niet te plannen is, maar je kan wel beslissen onder welke omstandigheden je wel/niet ervoor wil gaan.
Vroeger, toen waren de verwachtingen/eisen ook anders. Tegenwoordig kosten kinderen gewoon meer geld, alles is ook duurder geworden. Mijn moeder komt uit een gezin van 14 kinderen, het lijkt me erg zwaar om als zo’n groot gezin nu te moeten leven.
Gisterenmiddag ben ik op kraambezoek geweest bij mijn collega, die heeft een dochtertje van 6 weken, wat een schatje. Ik vertelde dit tegen mijn man tijdens het avondeten en toen begon mijn man erover dit ik ons gezin zeker meer in evenwicht wilde hebben, omdat we alleen jongens hebben. Toen zei ik dat ik een 4e kindje wilde en niet alleen een meisje, maar dat dit wel leuk zou zijn. Toen begon hij vanzelf verder te praten over waar de baby dan moest slapen, of Luc en Stan dan naar de 2e etage zouden moeten en waar zijn fitness-spullen dan moesten gaan staan.
De vierde kinderwens is al een tijdje aanwezig bij mij en niet zozeer voor per direct (we willen o.a. in juni nog naar Spanje) maar ik vind het al fijn dat mijn man over praktische zaken aan het nadenken is, omdat hij een paar maanden geleden het nog niet zo zeker wist allemaal…
Groetjes Saskia :-*
Ja Saskia! Het lijkt hier deze keer, eindelijk!, toch goed te gaan! Maandag krijg ik nog een echo. De officiele termijnecho. En daarna ben ik opeens weer een “gewone” zwangere en moet ik wachten tot de 20 weken echo. Maar dat geeft dan ook niet meer. Ik ben ondertussen wel aardig gerustgesteld geloof ik. En op de momenten dat ik toch bevestiging nodig heb, mag ik mijn vk bellen en dan mag ik naar het hartje komen luisteren. Dus ik klaag niet!
Wat fijn dat je man er nu toch langzaamaan wat open voor lijkt te gaan staan! Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is als die wens alleen de jouwe is. Heerlijk dat er nu toch weer een flinke sprank hoop komt!
evenwichtig wordt het nooit geloof ik als je al 3 grote knullen hebt en dan een klein wichie erbij
Wij krijgen deze keer gelukkig stuk minder toespelingen op ‘nu hoop je zeker wel op een meisje’ blabla, errug fijn. Kregen wel 1 kaartje ‘we hopen voor jou op een beetje vrouwelijke versterking, maar hoeveel mensen kunnen er nou zeggen dat ze een kwartet hebben?!’
En zo voel ik het zelf eigenlijk ook… een meisje erbij lijkt me hartstikke leuk, maar wauw 4 jongens is ook wel erg gaaf.
He jak is het cliché ‘als het maar gezond is’ toch ook weer een cliché wat helemaal waar is :mrgreen:
Kan me overigens ondanks dat ik inmiddels 31 weken zwanger ben en al eerder kinderen heb gekregen (duuuhhhhh) nog steeds weinig bij voorstellen dat onze jongste straks niet meer de jongste is, dat we geen middelste meer hebben… dat we ‘gewoon’ 4(!) kinderen zullen hebben :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
En toch… bij de 3e had ik dat ook… en zodra hij was geboren was het binnen een dag heel normaal en alsof het altijd al zo was geweest :thumbup:
Ik kan me er ook nog helemaal niks bij voorstellen. Ja, geen middelste meer inderdaad… Niet bij stilgestaan nog
Ach ja, ik kreeg nu al vaak zat de opmerking, oooh zou wel leuk zijn voor x he, als ze er een zusje bij krijgt. Ik vind dat toch irritant hoor. Bij de derde was het helemaal erg, na twee jongens. Terwijl drie knullen mij ook onwijs leuk leek.
Ow ik geef ruiterlijk toe dat ik, voor de 2 ma’s, heel blij was geworden als nummer 4 een meisje zou zijn. Maar nu…na die ervaringen…nee, ik kan oprecht zeggen, dat het me geen fluit meer uitmaakt! Wij willen, nee correctie, wij krijgen! een vierde kindje! Jongen/meisje, allemaal even welkom! Gezondheid, dat is inderdaad het cliche wat het meest waar is!
Geen middelste meer…daar had ik ook nog niet bij stilgestaan! :mrgreen:
@Lune wrote:
Ik kan me er ook nog helemaal niks bij voorstellen. Ja, geen middelste meer inderdaad… Niet bij stilgestaan nog
Ach ja, ik kreeg nu al vaak zat de opmerking, oooh zou wel leuk zijn voor x he, als ze er een zusje bij krijgt. Ik vind dat toch irritant hoor. Bij de derde was het helemaal erg, na twee jongens. Terwijl drie knullen mij ook onwijs leuk leek.
toen ik zwanger was van de 3e was het idd ook behoorlijk extreem.
Zelfs wildvreemden die vroegen of we nu geen meisje wilden… nee een golden retriever nou goed :doh:
Mijn man kreeg echt gewoon opmerkingen ‘ja het is wel een beetje egoïstisch als je je vrouw geen dochter ‘geeft’’ :shock:
Wij waren toen inmiddels op de hoogte van het geslacht van onze 3e spruit, dus lieten die opmerkingen van rug (en buik :mrgreen: ) afglijden, maar jemig heb me afentoe echt op mijn tong moeten bijten hoor.
Toch ben ik toen blijkbaar afentoe venijnig genoeg geweest, want mensen beginnen er nu amper meer over :lol:
en dames , al plannen aan het maken voor 2011 ?
hier is het onderwerp 4e kindje ook al op tafel gekomen.
ik zou zo graag nog een kindje willen en gelukkig mijn man ook :dance:
ik weet niet wanneer we er weer voor gaan ,maar hopelijk vind ik hier contact met mama’s die hetzelfde verlangen delen en me niet raar aankijken als het over de 4e gaat ( zoals de omgeving wel diet )