Wie gaat er binnenkort voor een 4e kindje?

Ik had laatst even gekletst bij ‘Wij gaan voor een 3de, wie nog meer?’, maar ik merk dat ik toch met andere vragen zit als mama’s die voor een 3e kindje gaan.



Bijvoorbeeld: We hebben nu 3 kinderen op de achterbank en dat is al krap, dus ik weet nu al dat een 4e niet erbij gaat passen :lol:



Zijn er nog meer KoK mama’s die binnenkort voor een 4e gaan of al bezig zijn of net zwanger zijn?

Ja ik :angel:

Krijg hopelijk volgende wk een cryo’tje teruggeplaatst als de ontdooiing goed gaat. Ik heb 2 rietjes, 1 met 1 cryo en nog één met 2 cryo’s.

Het kan zijn dat 1 cryo niks is en die andere 2 wel ( of ook niet). Dus er bestaat dan ook nog een kans op een tweeling ( of niks) :shifty: Daar weet jij alles van zie ik :lol:

Voor de 3e hebben we meteen een grote bak gekocht. :wink:

Dus dat is het probleem niet.

Of het moet een 3-ling worden, dan wordt het toch een busje :shifty: :mrgreen:

Nellie… :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:



Jij hebt mij… en Az!! dus echt aangestoken he… :inlove: :inlove: :inlove:





Ik heb nog een Marokkanen busje voor je… met echte room 7 gordijntjes… :mrgreen:



Knap hoor, dat jullie voor een 4e gaan… Sassie, ivm de twins… en Nellie, jij nog 3 kleintjes en dan toch die 4e… wauw… :inlove: maar jij hebt wel THA ROCK in huis he… (Lexxxxx)

ik wil niet, manlief wel.



Ik zie alleen maar beren op de weg, maar hij heeft voor alles een tegenargument.

Voor nu zeg ik dus steeds… nope. Geen 4e.

Maar wie weet denk ik daar over een jaar ofzo anders over.



Ik zit ook met veel vragen/beren.



Overvraag je je hand dan niet, we hebben er nu 3 gezond, wat als…

Dan moet er een nog grotere auto komen, het past nu niet, maar dan praat je toch over een mpv met 7 zitplaatsen. Oke, gezien het aantal kilometers wat we rijden zouden we best een oudje kunnen kopen voor weinig.

Een kamer erbij, opzich ruimte voor, ware het niet dat manlief die kamer voor zichzelf wil bestemmen en dan wil dat er kinderen bij elkaar gaan slapen. Iets wat ik vooralsnog niet zie zitten.

Nu kunnen ze nog kiezen of ze bij elkaar willen slapen, maar als het moet is het wat anders.

Kan ik het aan, ik vind het met 3 soms al erg zwaar en het meeste zal op mij terecht komen gezien de lange dagen die ruud maakt.



en zo nog verder.



Kortom, we zijn er hier nog niet over uitgepraat, momenteel is de stand 50/50 en het hangt op mij.

Ik sluit het zoals gezegd niet uit, maar dan wel pas als Michel al weer dik 2 is. Peter scheelt 2 jaar en 10 maanden met Mies en ik vind het ideaaaall :thumbup:

Yep ikke!



Vorig jaar was ik zwanger van de vierde, maar da’s helaas uitgelopen op een missed abortion. We hebben even onze tijd nodig gehad om dat een plekje te geven en weer op een lijn te komen, maar we zijn zover en gaan er nu weer voor.



Ook hier wel wat “twijfels” wat de praktische kant betreft (ivm auto en slaapruimte enzo), maar we kunnen ons daar aan de andere kant ook weer niet druk om maken (en dit verschilt dan per dag… :lol: ).

Leuk dat er mama’s zijn die ook een 4e willen :inlove:



Wij zeiden altijd dat we graag 3 of 4 kinderen wilde hebben. Nu is 2 en 3 tegelijk gekomen, dus dat voelt toch als 1 keer ook al zijn het 2 verschillende kindjes, je loopt toch elke fase op hetzelfde moment door. Vandaar dat we het gevoel hebben dat we nog niet klaar zijn.



Nu ben ik pasgeleden van baan veranderd en dat is eigenlijk het enige puntje wat mijn tot twijfelen maakt. Ik heb nu een contract voor een half jaar en deze zou in principe per 1 februari verlengd gaan worden voor onbepaalde tijd. Het is gewoon een ideale baan (dichtbij en leuk en parttime werk) en ik wil niet het risico lopen om daar weg te moeten. Nu willen we ook niet teveel leeftijdsverschil, dus wachten we even tot ik rond februari niet verder dan 2 a 3 maanden zou zijn. En dan hopen dat het contract inderdaad voor onbepaalde tijd verlengd wordt en niet door de recessie weer voor een bepaalde tijd zal zijn.



Maxim, ben jij alle andere keren ook met cryo zwanger geraakt? Mag jij zelf zeggen welk rietje (1 of 2 cryo) de voorkeur heeft? Spannend, hopelijk wordt er volgende week een cryo teruggeplaatst.



Faizaa, de eerste weken zijn even erg druk geweest, maar nu gaat alles vanzelf. Het voordeel van een tweeling is dat alles samen gaat, dus tegelijk naar het CB, hetzelfde eetpatroon, hetzelfde slaappatroon en straks ook tegelijk naar school.



Cell, ik kan me voorstellen dat je teveel beren op de weg ziet, die zien wij ook nog wel eens, maar wij als je iets graag wilt dan is er vaak voor alles wel een oplossing te vinden. De zorg zal zo te lezen vooral op jouw schouders terechtkomen dus jij moet er wel voor 100% achter staan inderdaad.



Dekbe, leuk dat jullie het weer gaan proberen. Ik kan me voorstellen dat je even tijd nodig had om die ma te verwerken. Hopelijk ben je snel zwanger en gaat alles nu wel goed.



Groetjes Saskia

Sassie, ik heb ook ooit in een dergelijke situatie als de jouwe nu gezeten (mbt het “wanneer gaan we er voor” dan he).



Uiteindelijk zijn wij er toen toch meteen voor gegaan en was ik ook nog eens meteen zwanger (dat hadden we niet verwacht natuurlijk).



Ik heb toen wel al heel snel aan mijn werkgever verteld wat de situatie toen was, omdat ik me er anders knap lullig over zou voelen.

Zijn reactie was heel verhelderend eigenlijk. Het kwam er kortweg op neer, dat hij gewoon erg te spreken was over mijn functioneren en dat een zwangerschap daar naar zijn idee niks aan afdeed. Ja, tuurlijk zit hij dan met een verlofperiode die moet worden opgevangen, maar daar zijn prima oplossingen voor te bedenken.



Een zwangerschap was dus geen reden om me geen vast contract te geven. Puur vanwege het feit dat het niks veranderde aan mijn functioneren.

En dat is natuurlijk ook waar het om draait he…Je functioneren. Misschien is het ergens zelfs wel vervelender voor je werkgever als hij (net na het aanbieden van je vaste contract) hoort dat je zwanger bent.

Pff, we slapen alweer 4 weken erg slecht. Het lijkt me niet vreemd dat je dan wel eens gaat mopperen als je voor de zoveelste keer naar de babykamer loopt, maar mijn man vraagt dan ‘En jij wil een vierde?’ en dan begin ik toch wel eens te twijfelen. Hebben jullie dat ook wel eens?



Het is gewoon even dubbel zo zwaar met 2 jongens die allebei tandjes krijgen, maar om hiervoor nu niet voor een vierde te gaan? We hebben in die 4 weken geen enkele nacht 6 uur achter elkaar kunnen slapen, dus dan word je gewoon even prikkelbaarder en ga je sneller mopperen. Als ze ons weer wat meer nachtrust gunnen dan komt dat allemaal weer goed.



Debke, we willen sowieso nog even wachten, omdat Luc en Stan net 7 maanden zijn geweest, maar waarschijnlijk slik ik in november mijn laatste pil en dan zien we wel wanneer het raak is. Bij de 1 en 2e zwangerschap was ik elke keer binnen 3 maanden zwanger, maar nu is het natuurlijk weer afwachten. Ik mag via mijn werkgever een opleiding gaan volgen, dus ik denk niet dat ze dan zomaar zeggen dat mijn contract niet verlengd gaat worden.



Groetjes Saskia

Dat zou hier ook niet een reden zijn hoor…



Het is bij mij juist het idee dat ik straks 4 pre tieners (8 a 9 jaar) en echte tieners heb rondlopen en het dan toch nog grotendeels alleen moet doen.

Daaaar zie ik tegenop.

Die babytijd overleef ik wel, ben zo’n flapdrol van een moeder die altijd pas door heeft dat de kinderen tanden hebben als oma dat zegt… aan mij zijn alle poepbroeken, huilbuien en andere sores dan compleet voorbij gegaan… :lol: Ik bedoel, ze zijn er wel, maar ik ben zo’n nuchter wijf dat ik dat niet registreer ofzo…gewoon doorgaan en dan is het weer over.

Moet zeggen dat dit bij mij wel helpt om alles wat makkelijker over me te laten komen.



Maar dan denk ik… straks heb je er 4 meid… bv 1 van 3, 1 van 5, 1 van 8 en 1 van 9 en dan…?

Ze kunnen dan allemaal babbelen, willen allemaal op een cluppie, hebben vriendjes, gaan eisen stellen en en en en arrrhhhhh



Daaaaar moet ik echt nog even naar toe groeien. Maar ik denk dat op den duur die 4e nog wel komt.

de 3 die we nu hebben zijn toch wel erg gezellig en lief en leuk en ik plak ze gemiddeld maar 1 x per maand achter het behang, dus dat valt mee toch? :mrgreen:

:lol: :lol: :lol:



Weet je… Ik heb er een van bijna 16, een van net 7 en een van 2,5…Ik herken je gevoel daarom wel.

Maar joh, het gaat eigenlijk allemaal vanzelf. En ja tuurlijk wil de een dit en de ander dat, maar jij bent er toch als ouder bij om dat bij te sturen? Bij mij zouden ze ook wel allemaal op voetbal, zwemmen een hobbyclub en een muziekles willen, maar dat gaat mij echt een stap te ver hoor!

Hier mogen ze allemaal 1 ding kiezen en verder kunnen ze zoveel spelen als ze willen.

Ik geloof ook echt niet dat mijn kinderen dan iets tekort komen.



Voor mij is het dan ook geen reden om te twijfelen over een vierde. Die gaat vast en zeker ook weer gewoon in ons ritme mee (uiteindelijk dan he…).

Hallo dames,



Hier zwanger van nr.5! :wink:

En… dat is je meeeeeeeer dan gegund!



Heb je relaas zo ongeveer gelezen en wat een wonderkindje!



super…



:inlove: :dance:

Precies! Wat Cell zegt!

Wat een wonder van een kind draag je bij je Kantje! :-*

:inlove: :inlove: :inlove: :-*

Wat leuk om te lezen dat er zoveel moeder zijn die ook een wens voor 4de kindje of 5de kindje hebben!!

Ik hoop dat ons gezin dit of komend jaar ook wordt uitgebreid met een 4de kindje. Wij hebben 3 kinderen in de leetijd van bijna 6 jaar, ruim 3 jaar en dik 10 maand. Ik zou heel graag nu voor een 4de gaan, naar zit nog wat in dubio. Bij onze andere kids was ik lang zo snel niet toe aan een kindje erbij, maar nu kriebelt het ontzettend. Het gaat ook erg goed met de 3de erbij, veel makkelijk dan toen we van 1 naar 2de kindje gingen. Hadden jullie dat ook?

Verder ben ik nog aan het leren, mijn studie is eind juni klaar en als we er nu voor zouden gaan zou ik rond 19 juli uitgerekend zijn. Wat denken jullie zou ik die gok kunnen wagen. Ik ben bij alle drie de kids niet voor 38,5 week bevallen, allemaal rond 39 wk zwangerschap. Ik ben bij alle 3 kids ook niet binnen 3 mnd zwanger geraakt, maar ja daar kun je natuurlijk niet op rekenen. Wat voor leeftijdsverschil hebben jullie tussen de 3de en 4de? Er zou dan weinig leeftijd verschil tussen komen te zitten als het vlot lukt en ik benieuwd hoe dat zal zijn… Erg spannend allemaal, ik kan niet wachten om er voor te gaan, maar ja die twijfel twijfel twijfel :? …

groetjes lente

Ik ben op het moment ook aan het studeren. Moet er even hard aan trekken naast mijn baan. Want half november moet ik examen doen. Week lang praktijkexamen. Voor die tijd moet de theorie afgelsloten zijn.



't is dus te doen hoor, goede planning maken.



Hier was de 4e een “nakomer” zat 9 jaar verschil tussen de 3e en 4e. Dat wordt nu dus 10 jaar! :wink:

Als ik jullie verhalen zo lees, krijg ik spontaan ook zin om aan een 4e te beginnen! :shifty:

Dat heb ik weer; hubby ziet me aankomen… :naughty:

ik lees zo een beetje, mee , maar het klinkt zo geweldig hoe jullie alles zeggen, maar ik vind de keuze voor een 3de kindje al moeilijk, ik dnek dan aan studie’s later en rijbewijs en tiener dingen kleding die ze perce willen enzzzzzzzzz ook hebben we geen slaapkamer meer vrij dus hier moeten we nog een tijdje nadenken , , maar ik vind het erg leuk om te lezen dat mama’s van al 4 - 5 kindjes er totaal geen of weinig problemen zien hihi :inlove:

@pegje wrote:

ik lees zo een beetje, mee , maar het klinkt zo geweldig hoe jullie alles zeggen, maar ik vind de keuze voor een 3de kindje al moeilijk, ik dnek dan aan studie’s later en rijbewijs en tiener dingen kleding die ze perce willen enzzzzzzzzz ook hebben we geen slaapkamer meer vrij dus hier moeten we nog een tijdje nadenken , , maar ik vind het erg leuk om te lezen dat mama’s van al 4 - 5 kindjes er totaal geen of weinig problemen zien hihi :inlove:




Wat studie betreft, had het er vanvond net met mijn man over. Voor de oudste zijn we volgend jaar klaar met sparen. ( spaarplan) Dan kunnen we gelijk door voor dit kindje, merken we dus niet in de uitgaven. :wink:

@kantjeboord wrote:

@pegje wrote:
ik lees zo een beetje, mee , maar het klinkt zo geweldig hoe jullie alles zeggen, maar ik vind de keuze voor een 3de kindje al moeilijk, ik dnek dan aan studie’s later en rijbewijs en tiener dingen kleding die ze perce willen enzzzzzzzzz ook hebben we geen slaapkamer meer vrij dus hier moeten we nog een tijdje nadenken , , maar ik vind het erg leuk om te lezen dat mama’s van al 4 - 5 kindjes er totaal geen of weinig problemen zien hihi :inlove:




Wat studie betreft, had het er vanvond net met mijn man over. Voor de oudste zijn we volgend jaar klaar met sparen. ( spaarplan) Dan kunnen we gelijk door voor dit kindje, merken we dus niet in de uitgaven. :wink:




ik denk niet dat wij het niet zouden merken , maar ik denk ook vaak dat ik me niet zo druk moet maken om dingen die nog heeeeeeeeeeeel lang duren , ik denk al zoooooo veel na over de toekomst , terwijl die in een klap zomaar rigoreus kan veranderen , dus ik moet wat minder zwaar gaan nadenken overal over,



een goed nieuwjaars voornemen toch hihihih