Het probleem bij ons is dat de basisscholen in een nieuwbouwwijk zijn gekomen en dat het bijna 20 minuten wandelen is of 10 minuten fietsen. Om dat stukje nu 4 keer per dag te moeten wandelen met 4 kinderen :eh:
Als Pete 4 jaar is dan zijn Luc en Stan 2,5 jaar en kunnen dat stuk niet helemaal wandelen en hoe moet ik dan nog een baby meenemen?
Fietsen met een fietskar (of bakfiets) zou dan de enige optie zijn…
Hier is school ook gauw 20 minuten lopen.
Ik hoefde dan alleen maar een baby mee te nemen, maar misschien is een draagdoek een optie voor je? Op de fiets kun je dan natuurlijk niet, maar wandelen wel. Finn is van april, dus we gingen wel het goede seizoen in toen.
Anders is een fietskar of bakfiets geen verkeerde oplossing denk ik.
lopend met een peuter (want dat was de middelste toen ook nog) waren wij ook zeker 20 minuten onderweg… en dat dus idd 4x per dag :roll: Dus toen heb ik heeeel snel alsnog een meerijdplankje gekocht :lol: (tussen de oudste 2 zit 1,5 jaar en toen nooit dingen als duowagen of meerijdplankje gekocht… maar ja toen MOEST ik ook niet persé ergens heen lopen… dan ging ik lopen als de oudste lekkre fit was of de baby in de draagdoek).
Daar heb ik een aantal maanden echt heel veel plezier van gehad :thumbup:
In jullie geval… 2 ling wagen voor de beeb en 1 van het duo en dan een plankje er achter?
Zelf had ik idd ook het plan opgevat de baby in de draagdoek te gaan dragen, maar door bekkenklachten die nog maanden aanhielden was dat helaas geen optie… heb het geprobeerd, maar zijn geboortegewicht van 9,5 pond was al teveel van het goeie… heb hem nu weleens in de draagdoek overigens… wel zwaarder als die 9,5 pond, maar mijn lijf kan er weer tegen.
overigens heb ik dat ook weleens hoor… denk ik… en dan straks misschien weer een beeb, de nu nog jongste ook nog niet supergroot… maar ach, ik heb dat meerijdplankje nog… en misschien dat ik dan alsnog voor een duo op MP kijk en die er na een paar maand net zo hard weer op knikker :lol:
Problemen? Nee joh, uitdagingen :mrgreen:
(al denk ik dat auto vervoer hier wel een daadwerkelijk probleem zal worden, maar dat zien we dan wel weer… voorlopig is hier nog geen 4e onderweg, dus ach, komt tijd komt raad)
Is opvang tussen de middag, of een school met continurooster, geen optie?
Onze kinderen zitten op een vrije school en als de baby er dadelijk is gaat de jongste op de lange dag (van de oudste twee) maar fijn een uurtje naar de nso, anders blijf ik fietsen.
Nu doe ik dat dus wel (eerst om 13u en dan om 14.45 op school staan, 25 min fietsen enkele reis, dus ik ga vaak ook even naar kinderboerderij, boodschappen doen, bieb en dan weer naar school).
Sassie; luxe hoor! Wij hadden destijds de centen niet voor een werkster, maar ik stond er echt alleen voor, man 12u per dag van huis. Mijn ouders ook niet heel vlakbij, maar die kwamen nog weleens als ik of 1 van de kinderen ziek waren ofzo. Verder niet, echt noodgevallen alleen dus.
Dat viel mij ook wel tegen, dat je niemand hebt om op terug te vallen. Gelukkig inmiddels een netwerkje opgebouwd hier (we verhuisden toen naar een andere gemeente, dus kenden niemand in de buurt).
zo’n netwerkje is idd wel lekker :thumbup:
Maar dat heb ik hier eigenlijk ook pas na een tijdje echt opgebouwd. Juist bij school…
Hier verderop in de straat woont een stel met inmiddels ook 3 kids. Hun oudste zat eerst bij onze oudste in de klas en nu bij onze jongste. En dan loop je vaak tegelijk etc, kom je elkaar weeeer tegen :lol: dus dan is het eens: goh zal ik die van jou straks mee naar huis nemen? Ja is goed, breng ik ze wel!
Kijk dat scheelt dan ineens sowieso 1 loopje op een dag en bij ‘noodgevallen’ etc kan er onderling veel. Zoals vorige week toen de jongste een gat in zijn hoofd viel… belletje en ze stond er snel om de middelste op te vangen en de oudste van school te halen. Erg fijn en hoop dat dat contact onderling zo blijft de komende jaren.
Nou…een deel van jullie heeft het al gelezen denk ik…maar hier zijn we weer terug bij “af”…
Vandaag echo gehad. Was niet goed.
Bah bah bah bah bah bah bah en nog eens bah!
Ah nee Debke, wat verschrikkelijk
Ik weet niet wat ik moet of kan zeggen, heb zelf een MA gehad tijdens mijn eerste zwangerschap en ik voelde me toen zo ongelooflijk k*t en down. Ik hoop dat je er goed met je man over kan praten.
Krijg je nu een curettage? Of moet je afwachten?
Sterkte :hug:
hey debke, had het idd al gelezen en je een virtuele knuffel gegeven in het andere topic, maar daar kan er best nog eentje bij :hug:
Heb zelf ook een ma gehad, echo bij 11 week, kindje 10 week en geen kloppend hartje… maar weet dat jij dit helaas ook al een keer eerder hebt mee mogen maken
Ben je gisteravond de avond een beetje doorgekomen met de kids eenmaal op bed?
:hug:
ah neeeeee
Ik zie ineens bij de 9 maanden mama’s staan dat ze meeleven met Debke… jemig… mijn handen lagen direct helemaal stil…
Wat ontzettend verdrietig Deb… geen woorden voor. Waarom nou 2 x achter elkaar…
dikke dikke knuf voor jou… :-* :hug:
Voorlopig gaat hier nog geen 4e komen…
Op het moment ziet mijn man dit niet zitten (hij is door een burn-out maar voor 3 x 4 uur aan het werk en hij gaat aan een traject beginnen om te kijken of hij ptss heeft) en ik ben bang dat we straks niet meer aan een nieuwe babytijd willen beginnen.
Ook ga ik met een opleiding starten (via mijn werk) en hier zal ik 1 a 1,5 jaar (nog afwachten hoeveel vrijstelling ik ga krijgen) zoet mee zijn.
Mijn gevoel zegt nog steeds ‘ja’ en misschien over een jaar nog steeds…
Lune, de basisscholen in ons dorp hebben geen continuerooster en ik vind 4 dagen per week overblijven best wel veel, dan maakt hij best wel lange dagen. Op het kdv gaan ze nu ook maar 1 ochtenddeel en 2 middagdelen, omdat ik een hele dag te lang vind voor een kind.
Wij hebben trouwens ook geen centen voor een huishoudelijke hulp, maar we krijgen van mijn ouders een bijdrage, omdat mijn moeder wel bij mijn broertje kan schoonmaken en bij mij vanwege de afstand niet, dus uiteindelijk kost het ons maar 20 euro per maand.
Debke, heel veel sterkte, verschrikkelijk om dit allemaal nog een keer te moeten meemaken, terwijl een 4e zo gewenst is! :hug:
Jeetje wat heftig van je man Sassie. Ik hoop voor jullie dat hij snel opknapt, al gaat er altijd wel wat tijd overheen he, dacht ik.
En leuk, weer aan de studie! Dat blijft mij ook altijd trekken, er is zoveel boeiends te leren.
En inderdaad, hele dagen zijn ook wel erg lang he, ik wilde dat ook nooit.
En Debke, wat vreselijk verdrietig, ik wens je heel veel sterkte!
@Cell wrote:
ah neeeeee
Ik zie ineens bij de 9 maanden mama’s staan dat ze meeleven met Debke… jemig… mijn handen lagen direct helemaal stil…
Wat ontzettend verdrietig Deb… geen woorden voor. Waarom nou 2 x achter elkaar…
dikke dikke knuf voor jou… :-* :hug:
Waarom? Tsja, dat zullen we nooit weten. Ik ga er in ieder geval maar vanuit dat alles om een reden gebeurd. Nuchter bekeken is het kindje gewoon niet goed doorontwikkeld geweest. Shit happens natuurlijk, maar ik baal stevig dat het me nu 2 keer achter elkaar overkomt hoor…Het vertrouwen in mijn eigen lijf neemt behoorlijk af zo.
Bedankt voor jullie medeleven hoor! :-* :-* :-*
Ik sta nu op standje “afwachten” trouwens. Er zijn twee opties he…Afwachten tot het vanzelf loskomt of een curretage. Aangezien een curretage een ingreep is en ik (net als mijn vk) daar niet zo happig op ben, wacht ik eerst maar eventjes af. Uit de echo bleek dat mijn lijf al druk doende was met het hele proces van afstoten, dus ik hoop dat mijn geduld niet zo lang op de proef gesteld gaat worden als de vorige keer.
Als het me te lang gaat duren, kies ik denk ik toch voor een curretage, maar ik acht de kans groot dat ik de grens van het “afwachten” voor mezelf steeds verleg.
en dan zie ik ineens een banner bij mamamarije :inlove: :dance:
Gefeliciteerd meis!
Spannend hoor.
Hier inmiddels dus 4 kids… en t gaat best heel goed tot nu toe… (nouja, zover je dat kan zeggen in een dag of 12)
Vind het wel even heftig hoor… komt ogen en oren te kort en vooral mezelf douchen en verzorgen moet ik echt gaatjes voor zoeken.
Maar goed, ze hebben nu ook vakantie, dus dat word straks wel weer beter.
Vind het wel genieten, heerlijk weer zo’n klein purkie erbij :inlove:
enne… ik ben echt gewoon 15 minuten bezig om ze allemaal in de auto te sjorren… whahahaha…
dankje :-*
Een kwartier om het spul in de auto te krijgen… doe je best netjes vind ik :lol: Moet nog maar zien hoe snel ik dat straks voor elkaar ga krijgen hihi.
Denk dat het zeker scheelt dat de kids nu vrij zijn qua tijd voor jezelf. Straks zitten er toch 2 op school en heb je tussentijds vast ook wel wat momentjes… al was het om rustig te plassen :lol:
Ben heel benieuwd hoe het straks hier allemaal gaat lopen, maar dat merken we tegen die tijd wel.
Geniet van Suus en je andere kids he!
MamaMarije, gefeliciteerd met je zwangerschap! Heerlijk voor je :thumbup: :inlove: . Ik wens je een heel goede zwangerschap en een gezond kindje tzt!
Ik hoop zelf ook binnenkort weer in verwachting te zijn, manlief is mee, dus we gaan ook aan de klus :dance: :shifty: !
Cell, ik vind een kwartier ook erg netjes hoor :thumbup: . Dat lukt nu al niet altijd :roll: . Maar dan denk ik aan laatst, dagje dierentuin, alles inpaken, alles insmeren, N en R naar toilet sturen, alles in de auto, dan duurt het sowieso langer dan een kwartier.
Nou… 15 minuten minimaal he…
dan lukt het doorgaans wel.
Maar zoals van de week… zaten ze net allemaal… hoor ik pfrrttttt… jahoor, Suus d’r broek vol… sjucht, nou weer los, verschonen en dan zitten die andere 3 dus te wachten…
Ja dan duurt het wel langer.
je moet dus vooral geen haast hebben.
Verder gaat t wel oke, ben gisteren met de duowagen op pad geweest, maar mies heeft nagenoeg de hele weg gewoon gelopen.
Die gaat dus weer op marktplaats zodra we de babyschaal van de fietskar binnen hebben.
Die kan bij twijfeldagen als Mies sjaggy is ook als duowagen mee en verder vind hij het plankje gewoon helemaalgeweldig… hebben de kidsit, plankje en zadel ineen…
Dus valt me allezins mee hoe mobiel ik nog ben eigelijk…
je hebt wel veel bekijks met 4 kids… oudere mensen vinden het geweldig, die zeggen vaak… oh wat gezellig, ik kom zelf ook uit een gezin met 4.5.6. of meer…
Jongeren beginnen te lachen en denken dan dat je niet hoort hoe ze tegen hun vrienden miespelen " jee, bij de konijnen af enzo…"
Daar lach ik net zo hard om, dus geen nood.
Maar op de 1 of andere manier is 3 nog enorm geaccepteerd en is 4 ineens bij de konijnen af :lol:
Heej jullie hebben dit topic weer naar boven gehaald! Leuk!
Nou, hier nog steeds aan de klus dus. Of beter gezegd, alweer. Het is nu zo’n beetje 2 jaar geleden dat we stopten met ac om voor een vierde kindje te gaan. Hopelijk hoeven we nu niet heel lang geduld meer te hebben.
Cell, ben wel blij te lezen dat het je alles meevalt hoor! Je hebt wel gelijk trouwens, 3 is heel erg geaccepteerd ondertussen, maar een vierde…Nee, dan zou je toch zo langzamerhand een “fokverbod” moeten krijgen :lol:
Marije, ik ben stiekum heel benieuwd of je nu na 3 jongens een meid gaat krijgen :mrgreen: Lijkt me een enorme omschakeling hoor…Wel leuk natuurlijk, maar ook enorm wennen!
Deerntje, jullie gaan er ook weer voor? Wat leuk! Hopelijk is het snel zover!
Ben je tussendoor gestopt dan Debke? En waarom, als ik vragen mag :shifty: . Wat heb je ook alweer al, ook drie jongens toch? En in welke leeftijden? Ik hoop dat het voor jou ook snel raak is . Leuk allemaal vierde kindjes. Oh, ik verheug me er zó op!
Nee, niet gestopt hoor Deerntje. In september 2008 was het “raak”, maar dat liep bij 11 weken uit op een missed abortion. Toen is er een hele poos overheen gegaan voor mijn lijf weer mee wilde werken en het duurde heel lang voor ik weer zwanger was. Dat was dus afgelopen januari zover, maar ook die zwangerschap liep uit op een missed abortion (kwamen we achter bij de 11 weken echo). Nu heb ik net weer 1 normale cyclus achter de rug en hopen we maar dat het snel weer zover mag zijn, met ditmaal een goede afloop.
Ik heb 3 jongens inderdaad. De oudste wordt inmiddels bijna 17, de middelste bijna 8 en de jongste is net 3 geworden (net als jouw middelste).