Wie gaat er binnenkort voor een 4e kindje?

Debke, ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap een MA gehad toen kregen we juist pas heel laat de echo met 11 weken en toen bleek het hartje van het kindje al met 7 weken en 6 dagen te zijng estopt dus ik heb elke volgende zwangerschap rond de 8 weken een eerste echo gehad en toen met 10 weken en daarna nog een met 12 :stuck_out_tongue:

Ik heb ook een behoorlijke echo angst ontwikkeld, kan pas genieten van een echo als ik de 20 weken echo achter de rug heb.

@mamaMarije wrote:

@mama_jeanet, nog steeds twijfel de twijfel dus? :lol: Volgens mij weet je het idd nooit zeker. Gevoelsmatig zijn wij er hier wel uit hoor, soms vliegt het me dan weleens aan… waaaah 4 kids!!! Maar dan toch… ja 4 kids, dat zou super zijn! :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Zelf wil ik echter sowieso wachten tot onze jongste kan lopen. Hoewel hij 15,5 maand is lijkt hij nog niet echt haast te hebben… net als zijn grote broers :lol: MAar de oudste heb ik tot een kleine maand voor de geboorte van de 2 rond kunnen zeulen… ik wil nu niet weer zwanger moeten tillen en doen, helemaal omdat ik tijdens de laatste zw.schap behoorlijke bekkenklachten heb gehad.

Maar zei laatst ook tegen een vriendin… voor hetzelfde geld voelt het zo lekker een kind dat kan lopen, stukje vrijheid etc dat we dan ineens denken… tis goed zo.

maar wie hou ik nou eigenlijk voor de gek haha als het ons gegeven is lijkt het ons super mooi zo’n prutske erbij nog :inlove:

Oh ja wel ‘lachen’… we zaten laatst op de bank… en bedachten zomaar een geweldige 4e jongensnaam :mrgreen: Zei al… zijn we er een keer vroeg uit, niks geen twijfels… kan die meisjesnaam alsnog van stal en blijft die geweldige jongensnaam ongebruikt :lol: Dat scheelt al 1 beer op de weg, ook voor een 4e knul weten we een naam :stuck_out_tongue:

“de” jongensnaam ligt voor ons ook al vast, wij krijgen toch weer een jongen als we ervoor gaan :mrgreen: kan me helemaal niet voorstellen dat ik een meisje krijg (voor zover je ze krijgt :wink: )

@Mama_jeanet wrote:

“de” jongensnaam ligt voor ons ook al vast, wij krijgen toch weer een jongen als we ervoor gaan :mrgreen: kan me helemaal niet voorstellen dat ik een meisje krijg (voor zover je ze krijgt :wink: )

2 van jullie huidige jongensnamen hebben op ons lijstje gestaan en jullie 3e naam ‘bijna’ (namelijk Merijn ipv Merlijn).

Overigens hebben ze het uiteindelijk geen van 3 ‘gehaald’ :lol: (Pepijn stond heel lang bovenaan bij de jongste tot we de pretecho hadden gehad… toen was het… neeeee dit wordt het!) maar denk dat ik jullie 4e jongensnaam hoe dan ook al leuk vind :thumbup:

Hee, wat leuki. Dit topic nog even opgezocht, en zie ik dat er een aantal meiden er toch voor gegaan zijn. Gefeliciteerd (alvast :pray: ) :inlove: :thumbup:

Hier definitief besloten om er niet meer voor te gaan. Ik heb een paar interviews gezien met kinderen van oude vaders, en die bevestigden allemaal wat mijn man zelf ook al zei: 't is voor een kind bijna nooit echt leuk om een oude vader te hebben. Wij zijn er dus uit.

Nu de anticonceptie nog… :?

Hallo dames,

Ik lees hier jullie twijfels over een vierde kindje terwijl ik nu aan het genieten ben van mijn tweede beebje.

Ze is nu 3,5 maand oud en ik heb twee jaar getwijfeld over een tweede. Mijn zoontje was een enorm slechte slaper en ook erg druk.

Nu gaat hij in april naar school en kan ik mij richten op de kleine meid.

Mijn gevoel zegt dat ik nog graag meer kinderen wil, maar mijn verstand zegt dat het niet praktisch is en dat ik ook moet denken aan de toekomst als ik nog wil studeren en andere praktische zaken.

we zullen er nog een tijdje over twijfelen…

Ik wil jullie in ieder geval sterkte wensen bij jullie beslissing en wanneer de beslissing genomen is voor een vierde kindje, jullie snel zwanger zijn!

Voor degene die al zwanger is, gefeliciteerd!

Conny

jee wat een verhalen bijgeschreven!

Debke, fijn dat je er nu een beter gevoel bij hebt, al zal het wel spannend voor je blijven.

Ik merk dat ik elke zwangerschap er minder vanuit ga dat het wel goed zal zijn. Bij de eerste maakte ik me echt nog helemaal geen zorgen, nu kan ik me haast niet voorstellen dat ik een gezond kind ga krijgen…

jaja positief getest dus!

We zijn helemaal gelukkig. Onze kinderen zijn nu 8, 6 en 5. Ik denk dat ik zo december uitgerekend zal zijn (krijg binnenkort termijnecho omdat ik geen idee heb van mn cyclus door spiraal die ik had). Onze jongste is dan bijna 6, oudste bijna 9 en middelste dus 7.

Grote verschillen wel eigenlijk he?! Jeetje, wat vliegt de tijd toch. Voor mn gevoel ben ik pas net uit de kleintjes.

Toch vind ik het wel lekker hoor, even een paar jaar ‘rust’ en op de bank kunnen crashen onder schooltijd als ik moe ben… Dat was wel anders mijn laatste zwangerschap, toen had ik een dreumes en een peuter rondrennen en waren momentjes voor mezelf zeer schaars.

Mama Janet ik ben heel benieuwd naar jullie andere namen! Lucas en Pepijn hebben ook op onze lijstjes gestaan, toch wat anders geworden. We hebben nu ook al een aardige lijst voor zowel jongens als meisjes liggen. Ik denk stiekem dat het een meisje is… Bij mijn knullen was ik nooit zo misselijk en moe.

Gefeliciteerd Lune!!! :dance: :dance: :dance:

Maarre…december? Nee joh! Dan kun je niet nu al positief getest hebben! November zal het zijn.

Ik herken het wel wat je zegt trouwens…Dat iedere zwangerschap minder “vanzelfsprekend goed” is dan de vorige. En groot verschil bij jullie? Leuk toch? Tenminste, vind ik wel hoor! Bij mij is dat ook zo (oudste is 16, middelste is 7 en jongste is bijna 3) en ik geniet daar wel van moet ik zeggen.

Hanneke, knap dat jullie knopen hebben kunnen doorhakken. Anticonceptie…tsja, dat zal hier ook wel een punt gaan worden als de vierde er straks is…Ik denk dat vriendlief toch aan de beurt is nu hoor, maar of hij daar net zo over denkt? :wink:

Wij hebben toen heel bewust gekozen voor klein leeftijdsverschil, ik krap drie jaar tijd drie kinderen gekregen, dus dit is wel even heel anders.

Ik ben een beetje bang dat ik het kindje alleen zal gaan vinden en toch een vijfde zal willen om nog een keer zo’n lekker dicht op elkaar stel te hebben :roll: Ja, het is vooral gewoon heel anders, maar ook zeker erg leuk!

De eerste weken krijg je natuurlijk kado he :think: Ik heb pas een krap maandje geen spiraaltje meer, dus het zal echt heel pril zijn iig. Vijf weken dan nu hooguit (incl de 2 (toch?) kadoweken).

Lune gefeliciteerd :dance:

Enne… denk dat als jij nu positief getest hebt… dan zit je volgens mij half november.

Ik ben van de jongste direct na een curettage zwanger geworden en pas met echo achtergekomen dat ik zwanger was. Op 1 april (jaja goeie grap was dat toen :lol: ) zagen we toen een wurm van bijna 8 week, dus dat loopt dan redelijk gelijk met jou denk ik als je nu rond 4/5 week zou zitten.

Dus eh… 2e helft november denk ik zo.

Oh ik vond het zo speciaal zo’n heel klein wurm met sinterklaas en kerst enzo. Heerlijk kneuteren in huis.

Heb je nu trouwens ook 3 jongens? Of ook al een meisje?

Twee jongens en een meid :smiley:

Heerlijk hoor, zo’n hummel in die lekkere binnen-periode! Ik verheug me ook al helemaal op volgende zomer, lekker veel wandelen, dochter met dr poppenwagen :mrgreen:

Ik ben heel benieuwd, zal dan idd toch nov nog zijn, vind ik eigenlijk ook wel lekker ivm sint en kerst en een jarige in januari :lol:

@Lune wrote:

Twee jongens en een meid :smiley:

Heerlijk hoor, zo’n hummel in die lekkere binnen-periode! Ik verheug me ook al helemaal op volgende zomer, lekker veel wandelen, dochter met dr poppenwagen :mrgreen:

Ik ben heel benieuwd, zal dan idd toch nov nog zijn, vind ik eigenlijk ook wel lekker ivm sint en kerst en een jarige in januari :lol:

Nou ik vond het nog druk zat hoor haha

Ik was 13-11 uitgerekend. 11-11 nog sint maarten gelopen (ik had enorm last van mijn bekken, maar ik moest en zou mee… kort rondje… want wie weet wanneer de baby zou komen), 15-11 de intocht van sinterklaas en die dag is hij ook geboren :inlove: (moet je ook niet aan het begin al roepen: oh een leuk schoencadeautje voor de grote broers :mrgreen: ) en dan idd 3 weken tot sinterklaas etc. Maar het was wel heerlijk hoor… ik zie mezelf nog zitten met de kerstboom in huis en dat ventje aan de borst op de bank… en die 2 grote broers die het helemaal geweldig vonden :inlove: :inlove: :inlove:

Oh ja en misselijk etc… ik was bij de middelste kotsmisselijk, heel wat gezellige uurtjes met de wc pot gehad :wink: en toch echt OOK een knul. Dus tja… het blijven bakerpraatjes natuurlijk… afwachten maar :lol:

Oh ja, tis eigenlijk wel een drukke periode verder he :think:

Ik moet voor school ook altijd een hoop doen die tijd.

Ik wist niet dat de bakerpraatjes zo zijn, alleen dat het bij de vorige zwangerschappen zo ontzettend opvallend verschilde, en nu voel ik me dus weer net zo, vandaar :slight_smile:

Gister een echo gehad, en idd half november uitgerekend! Alles verder ook goed gelukkig.

Jeetje, wat een verrassing zeg, zo snel al! We hadden er toch eigenlijk niet op gerekend dit jaar nog een kindje te mogen krijgen :mrgreen:

Ik zit nu enorm te twijfelen of ik uit de wintercollecties die nu natuurlijk onwijs afgeprijsd zijn vast wat dingetjes zal kopen in de kleinste maatjes. Qua seizoen kan het echt niet missen, op en top winterbaby!

Even weer een berichtje hier…

Lune, gefeliciteerd met je positieve test en eerste echo! Waarom heb je zo vroeg al een echo gekregen?

En stoer, zo snel na het krijgen van een tweeling? Ik ben gewoon gek op kinderen en voor mijn gevoel is ons gezinnetje nog niet compleet. Het zal sowieso druk worden, of we nu 1 maand of 3 jaar wachten, haha.

Mama_jeanet, een kleine ronde de 3e verjaardag van de jongste, dan moet je binnenkort al aan de slag gaan? :lol:

Debke, als het goed is dan heb je de intake bij de verloskundige gehad? Heb je al een afspraak voor een echo gemaakt?

Groetjes Saskia

He fijn Lune!

Gefeliciteerd!

Sassie, volgende week vrijdag krijg ik een echo…Ben NU al zenuwachtig… :roll:

Leuk joh!

Ik kreeg al zo vroeg een echo omdat ik geen idee had van hoelang ik zwanger was (nog helemaal niet ongesteld geworden na verwijderen spiraaltje).

Ik vond de eerste jaren met drie kleine kinderen (drie kinderen in drie jr tijd gekregen) best heftig. Ik zei toen heeeel overtuigd dat ik echt klaar was, terwijl ik altijd een groot gezin heb gewenst.

@sassie1980 wrote:

Het zal sowieso druk worden, of we nu 1 maand of 3 jaar wachten, haha.

Wij kregen dat ook altijd te horen toen de oudste 2 1,5 jaar scheelden… ja alsof een kleuter en een baby samen niet druk zijn?

Nu gingen ze nog tegelijk naar bed overdag :mrgreen:

Wel grappig trouwens… kwam afgelopen week een oud lerares van de middelbare school tegen toen ik met de jongste in de stad was… oh leuk jullie eerste? nee de 3e? oef ik word oud was haar conclusie :lol:

Maar toen ze hoorde dat de andere 2 op school zaten: oh lekker nog zijn kleintje er achteraan.

Zelf heb ik het nooit al er achteraan beschouwd eigenlijk. De meesten in onze omgeving vinden het nog vrij vlot allemaal haha (de oudste was 4 jaar en 4 maanden toen de jongste geboren werd).

@Lune, leuk dat je nu al een echo gehad hebt! Nu is het echt al echt :thumbup:

@Debke, duim hier voor je mee :thumbup: :thumbdown: dat je volgende week een mooi bewegend gupje gaat zien hoor!!! (al waren onze kids lui en deden die weinig tijdens termijnecho’s :mrgreen: alleen de jongste stak een handje op).

@sassie1980 wrote:

E

Mama_jeanet, een kleine ronde de 3e verjaardag van de jongste, dan moet je binnenkort al aan de slag gaan? :lol:

Ik was begonnen met foliumzuur toen ik ernstig in paniek raakte, het voelde niet goed dus nu doen we het maar weer veilig met condoom. Dus misschien wil ik het toch niet.

Lune, wat fijn dat je echo goed was!!

Debke, een termijnecho blijft altijd spannend!

Lune, ik heb zelfs 3 kinderen in nog geen 1,5 jaar tijd :wink: :lol:

Ik vind het op zich ook wel heftig, maar ik hoef het allemaal niet in mijn eentje te doen. Mijn man helpt veel mee met het huishouden, koken en de kids. Mijn schoonouders wonen in de buurt en passen regelmatig even op, zodat wij een middag rust hebben of even uit eten kunnen gaan. Ook komt elke week een huishoudelijke hulp voor 3 uurtjes voor o.a. bovenetage stofzuigen en strijk wegwerken.

mamaMarije, hoe deed jij dat toen de jongste geboren was en de oudste naar school moest? Dat is een van de redenen dat ik niet te lang wil wachten, omdat het mij zoveel gedoe lijkt om een pasgeboren kindje mee te nemen als ik Pete naar school moet gaan brengen.

Mama_jeanet, weet je ook waarom je in paniek raakte?

Ik heb ook wel eens momenten dat ik denk dat zo ook wel voldoende is, maar als ik dan in mijn omgeving hoor dat er iemand zwanger is of een baby zie, dan komen die kriebels weer in alle hevigheid naar boven en dan wil ik dat allemaal ook nog ene keer meemaken.

@sassie1980 wrote:

mamaMarije, hoe deed jij dat toen de jongste geboren was en de oudste naar school moest? Dat is een van de redenen dat ik niet te lang wil wachten, omdat het mij zoveel gedoe lijkt om een pasgeboren kindje mee te nemen als ik Pete naar school moet gaan brengen.

Gewoon gaan met die banaan :lol:

Qua ritme… heb er nog nooit eentje zo strak in het ritme gehad als de jongste… bij de oudste 2 was het heel erg: als zij willen slapen, dan slapen ze maar lekker en of dat 1,2,3 of 4x per dag is? Dat maakt niet uit.

De jongste zat heel snel in het ritme van in de ochtend een slaap en in de middag… en dat doet hij nu nog al worden de slaapjes per stuk iets korter.

De eerste weken sliep hij overal en altijd nog, dus sliep hij veel tijdens lopen naar en van school. Toen rond een maanf of 3 wel even butperiode… toen begon hij al te brullen als hij de kinderwagen alleen maar zag… dat was echt eventjes niet leuk, want hij huilde de hele weg door naar school en vaak tot we weer thuis waren.

Kiende het dan een beetje zo uit dat ik vroeg op school of psz was en dan voedde ik hem daar en dan weer terug naar huis. Kon hij dan op bed.

Maar het schoolgebeuren zag ik ook het meeste tegen op en uiteindelijk is dat dus heel erg meegevallen allemaal.

Sassie, ik heb dezelfde ervaring als Marije! Finn is de enige so far die dat strakke ritme had. Die ging zijn bed in 's ochtends als ik Basten naar school had gebracht (vaak rond 9 uur/half 10) om er dan net voor ik weer naar school moest weer uit te komen. Dan eten en weer naar school. Finn ging dan ook weer meteen bij thuiskomst zijn bed in en kwam er kort voor ik weer naar school moest weer uit.

Was ideaal! :mrgreen: