Wie gaat er binnenkort voor een 4e kindje?

Hier ook een twijfelaar…

De ene dag wil ik meteen zwanger zijn en de andere keer denk ik nee waarom zou ik dat willen…

En het is niet zo dat ik dan een dochtertje zou willen (ben nu al bang voor de reacties die ik als ik evt zwanger zou worden krijg, dat was bij Merlijn al zo…)

En namen kiezen wordt ook een probleem dat is alle keren al een enorm dilemma geweest :angel:

pfff die rothormonen ook :mrgreen:

Mijn jongens zijn nu, 5,5 - bijna 4,5 en bijna 2 jaar oud… dus het zou ook best vlot achter elkaar zijn…

@Mama_jeanet wrote:

Hier ook een twijfelaar…

De ene dag wil ik meteen zwanger zijn en de andere keer denk ik nee waarom zou ik dat willen…

En het is niet zo dat ik dan een dochtertje zou willen (ben nu al bang voor de reacties die ik als ik evt zwanger zou worden krijg, dat was bij Merlijn al zo…)

En namen kiezen wordt ook een probleem dat is alle keren al een enorm dilemma geweest :angel:

pfff die rothormonen ook :mrgreen:

Mijn jongens zijn nu, 5,5 - bijna 4,5 en bijna 2 jaar oud… dus het zou ook best vlot achter elkaar zijn…

Oh die opmerkingen :twisted:

Weet zeker dat misschien niet de eerste, maar dan toch zeker de tweede die het nieuws hoor gaat vragen of we nu toch wel graag een meisje willen?!

Denk dat als die 4e hier mocht komen dat wederom een knul zal zijn. Maar dat is vooral omdat ik me niet kan voorstellen dat we na 3 jongens ineens een meisje zouden weten te ‘maken’ :lol:

Namen was hier bij de 3e jongen ook een groot probleem, maar na zijn geboorte kwamen we nog zoveel leuke jongensnamen tegen dat het vast goed komt. Om die naam zullen we het in elk geval niet laten… mochten we besluiten voor die 4e te gaan komen we vast ook wel uit die naam :thumbup:

We zijn bijna 2 maanden verder en op zich gaat het aardig hier…

Sinds Kerstavond slapen de jongens vaker wel goed dan niet goed. Mijn man en ik gaan tegenwoordig al om 22.00 naar bed en komen tegenwoordig wel aan aardig wat nachtrust.

Mijn man is pasgeleden met therapie begonnen (waarschijnlijk PTSS) en hopelijk komt hij dan binnenkort wat beter in zijn vel te zitten.

Meestal breng ik Luc en Stan naar bed en een half uur later brengt mijn man Pete naar bed. Gisterenavond was mijn aan het zappen en kwam een programma tegen waarin zwangere waren en toen maakte hij de opmerking ‘dan moet ik straks 3 kinderen naar boven brengen als jij weer zwanger bent’ dus ik denk wel dat het gaat goedkomen met mijn wens voor 4e kindje :wink:

Deerntje, ik zou ook wel een zomerkindje willen hebben, de oudste is van oktober en de jongsten van februari, dus qua weer geen handige periode voor als je wil gaan wandelen tijdens je zwangerschapsverlof. Ik ben volgens mij beide keren tijdens de 3e cyclus zwanger geworden, maar dat geeft inderdaad geen garanties voor een volgende keer.

Ejb, mijn man is opgegroeid in een gezin met 3 kinderen en zij hebben het niet breed gehad. Ik ben opgegroeid in een gezin met 2 kinderen en wij hebben het wel aardig goed gehad. Nu ben ik van mening dat dit niet alleen aan de hoeveelheid kinderen ligt, maar ook aan andere factoren, we zijn inmiddels een generatie verder. Zijn moeder is altijd bij de kinderen thuis gebleven, wij werken beide en hebben financieel meer te besteden. Wij zijn wat beter voorbereid en sparen om de kids later te kunnen laten studeren. Wij krijgen meer bijstand van onze ouders, bijvoorbeeld kleding voor kids of een gift of een keer oppassen. Mijn man dacht dus ‘hoe meer kinderen, hoe slechter het financieel wordt’, maar dat is niet vergelijkbaar met hoe wij opgegroeid zijn, dat heb ik hem gelukkig goed kunnen duidelijk maken.

Mama_jeanet, ik moet eerlijk zeggen dat een dochtertje wel erg leuk zal zijn, maar een jongen zou ik dan weer leuker vinden voor de kinderen. Ik wil gewoon graag voor een 4e kindje gaan, je hebt immers weinig invloed wat het geslacht dan gaat worden.

Groetjes Saskia

Mama_jeanet, lastig die twijfels. En hoe denkt je man/vriend erover? Maakt het hem niet uit, wel of geen vierde?

Sassie, dat klinkt idd goed, die opmerking van je man :dance: . Enig idee op welke termijn jullie er weer voor zouden willen gaan?

En het ‘probleem’ is dat wij het financieel absoluut niet slecht hebben en makkelijk vier kindjes zouden kunnen onderhouden en hubbie is erg goed onderlegd op financieel gebied en heeft ook ‘financiële idealen’ die hij wil halen en dat gaat net wat makkelijker met 3 dan met 4 kids. Maar mijn idee is dan ook…als die ‘financiële idealen’ nu eens over 5 jaar of misschien nog eerder bereikt zijn, dan hebben we misschien alle twee spijt :? (want dan zie ik het denk ik écht niet meer zitten, en qua leeftijd niet en dan ben ik net uit de echte kleintjes en ‘kan ik weer overnieuw beginnen’ en dan zou ik ook nog het gevoel hebben dat ik dan voor dat kind ook nog zou moeten proberen voor een vijfde te gaan :oops: ).

Hoi hoi…

Pffff wat kun je er toch mee bezig zijn he? Elke dag denk ik er wel een paar keer aan, hoe het zou zijn met een kindje erbij en wat er dan weer gaat veranderen.

En de voor en "na"delen tegen elkaar afwegen vind ik ook best latig. Mijn gevoel zegt heel hard JA en mijn verstand zegt soms nog nee…

mamamarije; Ik denk dat ik eigenlijk ook veel liever een jongen erbij zou willen, ik kan me een meid erbij niet voorstellen. En als ik zie hoe wild mijn jongens zijn dan vraag ik me af hoe dat zal zijn, krijgen we er dan ook een drukke meid of krijgen we dan een meisje meisje wat continu “gepest” wordt door haar grote broers :wink:

Onze Pepijn die vraagt al een tijdje om een zusje en toen een vriendin van me bevallen was, was hij daar zelfs heel erg terleurgesteld dat het een jongen was :shifty: hij was toen echt intens verdrietig, dus dat wordt dan ook wat als we hier nog een kindje krijgen, haha

sassie1980; Die nachtrust is toch wel heel belangrijk he? Onze Lucas (5,5 jr) die slaapt per week nog steeds 3 nachten niet door. Hij is ook overprikkeld en druk en met hem gaan we nu een traject in bij het GGZ, ze verdenken hem van PDD-nos of ADHD dus dat is ook wel heftig.

Wie weet krijgen we dan tips om hem wat beter te laten slapen… want afentoe loop ik hier ook als een zombie rond door hem.

Wat fijn dat jou man toch via die opmerking liet weten dat hij misschien toch wel voor een 4e kindje wil gaan! Dat geeft toch weer moed!

Over een zomerkindje, ik heb er 2 :wink: en had de bevallingen bij een buiten temperatuur van 30 graden, gelukkig was het in het ziekenhuis wat koeler, maar hoogzwanger in de zomer vond ik toch geen pretje hoor, wel dat ze de verjaardagen in de zomer kunnen vieren maar weer een nadeel is dat ze beide in de zomervakantie jarig zijn waardoor het kinderfeestje en het trakteren op school op een vroeger of later tijdstip moet…

ejb; Mijn man vind het geweldig! Die had al veel eerder een 4e kindje willen hebben :wink: maar hij werkt heel erg veel en daardoor komt toch een grootdeel van de opvoeding op mij alleen neer, en dat vond ik een tijdje toch wel behoorlijk pittig. Nu Merlijn bijna 2 is en we in rustiger vaarwater gekomzen zijn, zodat de 4e kindje wens toch weer naar boven is gekomen…

Het financiele plaatje speelt toch ook wel mee, ik heb pas gelezen dat 3 kinderen 33% van je maandinkomen kost en dat een 4e kindje meteen 40% is en dat vind ik best wel veel. Vooral omdat ik een dure kinderkleding smaak heb en ik zelf maar 6 uur per week werk en niet meer zou willen gaan werken…

Wij hadden het toevallig gister over financieen/nog een kindje.

Ik vind het moeilijk in te schatten, ik hou wel van kleding kopen voor de kinderen, maar doe dat wanneer er geld voor is. Is het er niet, dan niet. Ik krijg veel kleding (2ehands) en dat dragen ze net zo goed.

Een vierde kindje zou ws dus ook veel 2ehands dragen, maar mijn man krijgt altijd een hartverzakking bijv als ik schoenen koop voor de kinderen. In de zomer dichte schoenen en sandalen, dus vaak zes paar schoenen in 1 zaak, dat zouden er dan 8 worden.

Maar ja, dan heb ik wel iets van kom op zeg, als dat nou de grootste kostenpost is, drie, vier paar schoenen per jaar. Ja, het is waar dat dat bedrag afgaat van wat we af kunnen lossen aan de schuld die we hebben, maar een kindje brengt ook zoveel geluk weer, voor mij zijn dat helemaal geen overwegingen eigenlijk.

Aan de andere kant zegt hij dat het toch vooral mijn beslissing is, hij is er toch bijna nooit enz. Voor hem hoeft het niet, maar als ik er gelukkiger van wordt moeten we het maar gewoon doen. Vreselijk vind ik dat!!

Ik wil het gewoon samen beslissen en ik zou willen dat hij ook een beetje verlangde naar nog een kindje. Hij zegt wel dat hij het wel leuk zal vinden als het kindje er is, maar het hoeft gewoon niet zo nodig voor hem. hij ziet niet zo goed wat het toevoegt, ziet veel nadelen (financieel, ruimte in huis, mt vakanties, de kinderen zijn nu groter, doen meer zelf, met een kleintje erbij beginnen we weer helemaal opnieuw en hij is dan bang dat ik ook een 5e zal willen, omdat we een echt drietal en een nakomertje hebben dan).

Jeanet… jou kindjes zijn van dezelf geboortejaren als de mijne…

hier 17-9-2004, 18-10-2005 en 15-8-2008 en nu dus uitgerekend op 3-7-10

Dan heb ik dus ook in 6 jaar tijd 4 kinderen gekregen.

Ook hier een man die veel werkt en het opvoeden en verzorgen is voor 90% mijn ding, kan ook niet anders.

Ook hier een vrij dure kledingsmaak, maaaaaar ik ben niet vies van 2e hands dure kleding.

Dus ik koop echt wel vingino jeans op mp enzo.

Tot op heden lukt het heel aardig, we houden zelfs wel over en sparen nog.

Hier dan niets gepland, zelfs een hele omschakeling omdat bij mij de wens voor een 4e er niet was. Maar ik vind het nu toch wel erg leuk en ben ervan overtuigd dat alles gewoon goed komt.

@Cell wrote:

Ook hier een man die veel werkt en het opvoeden en verzorgen is voor 90% mijn ding, kan ook niet anders.

Ook hier een vrij dure kledingsmaak, maaaaaar ik ben niet vies van 2e hands dure kleding.

Dus ik koop echt wel vingino jeans op mp enzo.

Tot op heden lukt het heel aardig, we houden zelfs wel over en sparen nog.

Ook ik herken me/ ons gezin hier aardig in. Maar ik zie er dus niet tegenop, nog een kindje…hubbie denkt daar toch wat anders over (en schoonouders die op alledrie kids passen wanneer ik werk trouwens ook :? , al hoop ik dat die ook nog wel te overtuigen zijn dat het wel scheelt dat de oudste in september naar school gaat en daar een continurooster heeft…).

Ik neig steeds meer naar een ja, maar toch zijn de twijfels er nog…

En die gaan niet weg ook hoor…Tenminste…bij mij niet. De ideale wereld bestaat niet en er zullen altijd voors en tegens zijn. Het is een afweging die je maakt. Eentje waar je (naar mijn mening) vooral met je hart achter moet staan, want alle andere dingen heb je simpelweg geen invloed op. We hebben het nu goed, maar de garantie dat we er over twee jaar nog hetzelfde voorstaan heb ik niet.

Ik ben blij dat wij de keuze gemaakt hebben om er voor te gaan (inmiddels met hopelijk goed resultaat! :inlove: ), maar die beren op de weg zijn daar niet mee weg hoor. Ze zijn alleen “overzichtelijker” geworden.

Succes met je afwegingen. Het is heel moeilijk…

Wij zijn er ook voor gegaan… en ik denk dat ik zwanger ben :mrgreen:

Ik heb nog niet getest en het zou dus heeeeel pril zijn maar ik wilde het toch al even kwijt. Niemand weer er verder nog van, spannend dus allemaal!

Wij zijn er ook voor gegaan… en ik denk dat ik zwanger ben :mrgreen:

Ik heb nog niet getest en het zou dus heeeeel pril zijn maar ik wilde het toch al even kwijt. Niemand weer er verder nog van, spannend dus allemaal!

Wat spannend! Wanneer ga je testen? :pray: :pray: :pray:

Debke, gefeliciteerd :inlove:

Lune, jij ook waarschijnlijk gefeliciteerd, wanneer ga je testen?

Ik wil nog steeds graag voor een 4e gaan, maar mijn man heeft nog steeds twijfels. Nu zit hij even niet lekker in zijn vel, maar als het weer wat beter gaat dan hoop ik dat we even een goed gesprek kunnen houden.

Stoer hoor, zo snel na het krijgen van een tweeling.

Bij mij ging het pas weer kriebelen toen de jongste 3 was denk ik!

Mijn man was overigens ook nog steeds niet geheel overtuigd, maar vond dat ik de beslissing maar moest nemen. En als ik het dan echt wilde, dan wel graag zsm, zodat we ook zsm weer uit de luiers enz zijn.

Ik weet nog niet wanneer ik ga testen, ik had een spiraaltje en ben dus al heel lang niet ongesteld geweest. Ik wacht nog even rustig af, misschien volgende week ofzo. Maar gezien de misselijkheid, pijnlijke borsten en vermoeidheid… :mrgreen:

Dank je Sassie! Ik hoop voor jou dat jullie binnenkort dat goede gesprek aan kunnen gaan :-*

Lune, dat klinkt veelbelovend! Ben benieuwd hoe lang je nog geduld op kunt brengen :mrgreen:

Debke, daar was ik al bang voor dat dat gevoel nooit weg zal gaan, haha

Hoe gaat het met jou en je zwangerschap? Wat mooi 8 weken ben je al, heb je al een echo gehad?

Lune, wat spannend zeg!

Hoe oud zijn je andere kids?

Hier is onze jongste net 2, en een 4e rond zijn 3e verjaardag lijkt me wel wat. :mrgreen:

Mijn man wil graag een 4e en laat het echt aan mij over…

Sassie, wat balen dat je man niet zo lekker in zijn vel zit. Ik hoop dat hij zich snel beter gaat voelen en dat jullie dan echt kunnen beslissen of er wel of geen 4e bij komt.

Ja, 8 weken vandaag! Het lijkt al wat zo.

Een echo heb ik nog niet gehad. Wil ik ook nog even niet. Nou nee, da’s niet waar…ik wil wel, maar het zegt me niet zo veel.

De laatste keer (een ma) ging het mis met 9w5d. Dat zagen we op de echo die ik met 10w2d had. Voor die tijd hoef ik dus geen echo. Zo rond de 11 weken…dat zie ik wel zitten.

De 15e intake bij de vk (standaard praatje, niks bijzonders) en dan zal ik een formulier meekrijgen om een echo in te gaan plannen. Eventjes afwachten dus nog.

Het onbestemde gevoel wat ik de vorige keer had, heb ik nu niet en dat voelt al heel fijn moet ik zeggen.

Lune wat spannend!!!

@Debke wrote:

Ja, 8 weken vandaag! Het lijkt al wat zo.

Een echo heb ik nog niet gehad. Wil ik ook nog even niet. Nou nee, da’s niet waar…ik wil wel, maar het zegt me niet zo veel.

De laatste keer (een ma) ging het mis met 9w5d. Dat zagen we op de echo die ik met 10w2d had. Voor die tijd hoef ik dus geen echo. Zo rond de 11 weken…dat zie ik wel zitten.

De 15e intake bij de vk (standaard praatje, niks bijzonders) en dan zal ik een formulier meekrijgen om een echo in te gaan plannen. Eventjes afwachten dus nog.

Het onbestemde gevoel wat ik de vorige keer had, heb ik nu niet en dat voelt al heel fijn moet ik zeggen.

Heeeeeeel herkenbaar!

Heb in jan. 2008 een MA gehad met 9 weken en 5 dagen. Toen ik weer zwanger was kwamen we daar achter met een echo… ik was toen bijna 8 week zwanger :dance: (op 1 april… er bestaan toch leuke grappen :lol: ).

Moest nog wel voor een definitieve termijnecho omdat ik dus geen laatste menstruatie had om vanuit te gaan… toen zeiden ze ook: lekker volgende week? Nou nee echt niet! Ik wil voorbij die termijn, doe mij maar ergens na de 10/11 weken!

Gelukkig was er toen een heel mooi mini mensje te zien en :thumbup: :thumbdown: voor jou/jullie voor de echo!

@mama_jeanet, nog steeds twijfel de twijfel dus? :lol: Volgens mij weet je het idd nooit zeker. Gevoelsmatig zijn wij er hier wel uit hoor, soms vliegt het me dan weleens aan… waaaah 4 kids!!! Maar dan toch… ja 4 kids, dat zou super zijn! :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Zelf wil ik echter sowieso wachten tot onze jongste kan lopen. Hoewel hij 15,5 maand is lijkt hij nog niet echt haast te hebben… net als zijn grote broers :lol: MAar de oudste heb ik tot een kleine maand voor de geboorte van de 2 rond kunnen zeulen… ik wil nu niet weer zwanger moeten tillen en doen, helemaal omdat ik tijdens de laatste zw.schap behoorlijke bekkenklachten heb gehad.

Maar zei laatst ook tegen een vriendin… voor hetzelfde geld voelt het zo lekker een kind dat kan lopen, stukje vrijheid etc dat we dan ineens denken… tis goed zo.

maar wie hou ik nou eigenlijk voor de gek haha als het ons gegeven is lijkt het ons super mooi zo’n prutske erbij nog :inlove:

Oh ja wel ‘lachen’… we zaten laatst op de bank… en bedachten zomaar een geweldige 4e jongensnaam :mrgreen: Zei al… zijn we er een keer vroeg uit, niks geen twijfels… kan die meisjesnaam alsnog van stal en blijft die geweldige jongensnaam ongebruikt :lol: Dat scheelt al 1 beer op de weg, ook voor een 4e knul weten we een naam :stuck_out_tongue:

Sjonge Marije, dan ben je vlotter dan ik! Ik vrees dat die vierde jongensnaam hier echt echt echt echt echt heel lastig gaat worden. Maar ik denk wel dat we die nodig gaan hebben…ik geloof nog steeds niet dat wij in staat zijn meisjes te maken :wink:

Ik heb er wel een goed gevoel over hoor, deze keer. Dus vooralsnog maak ik me nog niet al te druk over een echo (al vind ik het stuk herkenning ook wel weer prettig, voelt me meteen een stuk minder knetter :lol: ).