Marda: Ja dat denk ik ook weleens al is t somms heel zwaar met de oudste en middelste (oudste heeft vaak moeite met de middelste want die is nogal snel en bijdehand en dat vind ie toch erg vervelend en gunt m niks andersom weer wel)
En t is ook wel weer heel leuk een vierde je hebt nooit geen derde wiel aan de wagen (theoratisch dan) bijv met dagjes uit in atracties enzo hihih
Ik denk ook dat je krijgt wat je aankan daarom is onze derde een heel zoet lief meisje geworden :inlove: die haar gangetje gaat(maar zeker t kaas niet van dr brood laat eten want dan hebben de jongens t mis hier hahahaha)
Zo weer even reageren:
JWtje; Sparen deden wij wel voor de oudste, maar we hebben op dit moment gewoon even andere prioriteiten. Dus we gaan daar eerst voor zorgen en dan kunnen we ook wel een leuk bedrag weg gaan sparen i.p.v. 10,- per maand.
Tja… rijbewijs… Mijn vader zei altijd: Als je tot je 18de niet rookt, dan…
Maar mijn antwoord was altijd: En wat als je tegen die tijd er geen geld voor hebt? Ik blijf wel roken.
Uiteindelijk rookte mijn zusje ook en later mijn broertje ook.
Mijn zusje heeft destijds ruim 35 lessen “cadeau” gekregen voor haar verjaardag en mijn broertje mag binnenkort ook afrijden, betaald door pa.
Ik hoop binnenkort te kunnen gaan sparen. Het is een beetje “story of my life” maar ach.
Iuno: Oh ik ben blij dat ik niet de enige ben met dat gevoel!
We doen ons best, maar het wil nog niet echt lukken geloof ik.
Cell: Mijn vader heeft een paar jaar terug een Ford Galaxy gehad, heerlijke auto vond hij het. Door de crisis (en eigen bedrijf) moest hij de privé auto verkopen. Hij hoop ooit wel weer een nieuwe te kunnen aanschaffen.
Mooi he hoe kinderen op elkaar kunnen reageren!
Wij hebben Vincenzo ook altijd betrokken bij de zwangerschappen. Uitgelegd wat er ging gebeuren e.d. (we wisten toen nog niets van zijn autisme). Dat heeft hem heel erg goed gedaan denk ik, want hij heeft met alle twee zijn zusjes een goede band en vind het heerlijk.
Gisteren heeft hij voor het eerst gezegd dat hij het soms wel irritant vind en dat hij ook wel enig kind had willen zijn. Mijn antwoord daarop is:
Dat ben je ook geweest, bijna 3 jaar lang!
Aan de andere kant hadden hij en Larissa het gisteren over dat mama er best nog wel een baby bij kon krijgen, want mama is toch nog jong. Als het dan maar wel een broertje word… :inlove:
Wat een lieve foto!!! :inlove: :inlove:
Marda: Wat een mooie “zweverige” gedachte! Denk dat ik het daar wel mee eens ben.
Tamara: Dat heb ik ook met de middelste. Die is zo ontzettend lief, maar kan ook heel fel zijn als het haar niet zint. Echt een meisje-meisje.
Ik ga weer even wat doen in huis!
Met meer kinderen heb je natuurlijk ook wel gewoon meer kans dat er wel met 1 ‘iets is’. Wat vooral opvallend is, is dat (iig hier) meestal ‘wat’ met de oudste ‘is’.
Ik denk ook dat juist voor bijzondere kinderen het heel goed is meerdere broers/zussen te hebben, omdat ze daardoor idd al van kleins af aan leren dat de wereld niet om hen alleen draait (hoe moeilijk dat soms ook voor ze kan zijn) en ze het daardoor later wellicht wat makkelijker hebben in de maatschappij dat de kinderen die geen of 1 broer/zus hebben. Al wil ik daar natuurlijk niet mee zeggen dat iedereen min. 2 kinderen moet hebben en bij een bijzonder kind zelfs meer. Denk gewoon dat je je kind wel iets ‘meer’ kunt meegeven, in zijn/haar voordeel, als het mogelijk is hem/haar met meerdere broers/zussen op te laten groeien.
Hier momenteel dus een beetje ‘haat-liefde’ verhouding tussen M. en de middelste (jongste is zowieso nog ‘alleen maar lastig’, want die wil altijd alles alleen maar kapot maken ), maar over het algemeen is hij geloof ik toch wel blij met z’n broers.
@ mM
HB wordt heel vaak onderschat, maar ‘telt’ idd ook, hoor - en dat was het dus dat ik eens ergens bij jou gelezen had en waardoor ik dacht dat je ook bij dat andere topic schreef (waar je trouwens dus ook welkom bent).
Wat betreft kleding ruilen/doorschuiven, is idd een heel goed idee. Scheelt altijd enorm. Ik woon daar alleen niet echt gunstig voor (beetje ver weg) en ik heb het geluk dat mijn zus ook een aantal jongens heeft (o.a. ouder dan M.), dus krijg daar altijd al e.e.a. van doorgeschoven. Alleen nu hij ouder wordt, is dat wat minder, vooral broeken komen momenteel niet zo veel meer door :lol: , maar dat zal overal wel zo zijn… Alleen als we nu dus een meid zouden krijgen, zou het misschien wel een s handig kunnen zijn (zou dan via mijn ouders moeten lopen).
@ Marda
Oei, dan moet ik blijkbaar wel erg veel aan kunnen, geloof ik. :shifty:
Niet dat M. nu zo vreselijk heftig is (autisme/ASS is denk ik over het algemeen toch vaak heftiger), maar hoewel de middelste op zich een heel rustig karakter heeft, is hij ook vrij snel gefrustreerd en is bepaald niet op z’n mondje gevallen (momenteel vooral tegenover mij :silenced: - brutaal aapje :mrgreen: ) en de jongste gaat qua temperament nu al aardig richting M., dus dat zal nog wel wat gaan worden… :shifty:
Oh, jongste is wakker en duidelijk nog niet in z’n hum (gisteren hele dag hoge koorts gehad)… :?
Luno Slapen (of straks met vierde erbij) er 2 jongens van jouw bijelkaar?
onze oudste is volgens mij erg van zn eigen plekje en vind zn broertje erg irritant maakt er een troep van.
Als hij enigs kind was gebleven was dat niet zo goed voor hem geweest uiteindelijk denk ik hij is nogal erg van ikk ikke ikke dus nu hij toch echt niet altijd de aandacht krijgt en moet wachten op zn beurt soms erg moeilijk maar zo leert hij het wel
@ tamara
Wij hadden oorspronkelijk maar 1 kinderkamer, dus de oudste en de middelste hebben bijna 2 jaar met elkaar op 1 kamer geslapen, maar dat ging op een gegeven moment gewoon echt niet meer (zelfde problematiek als bij jullie), zelfs niet voor ‘nog maar’ 1 Ã 2 ‘jaartjes’, dus hebben we vorige zomer de woonkamer opgedeeld en een extra kamertje gemaakt voor de oudste. Past echt letterlijk alleen maar een bed in (wel hoogslaper gedaan), maar het is ZIJN plekje, voor hem alleen en dat doet hem ongelooflijk goed. Sindsdien slapen de jongste 2 bij elkaar op de kamer en tot nu toe gaat dat prima, al beginnen ze langzaam wel steeds vaker te geiten 's avonds (met nu (meestal) de jongste als ‘aanstichter’ 8) ). De baby zou dan zolang bij ons op de kamer moeten totdat we verhuizen.
Maar nu hebben we dus toch maar met mijn so geregeld dat we volgend jaar in hun oude huis (is nu nog verhuurd) kunnen, totdat we onze woning verkocht en geld genoeg hebben voor iets anders. Daar zijn 4 slaapkamers, 2 grote en 2 kleine, dus ook daar zullen er 2 bij elkaar komen op 1 vd grote kamers (maar die zijn ook echt groot voor een slaapkamer), ws de middelste en de baby, maar dat bekijk ik tzt nog wel precies.
we hebben nog wel een uitbreidingsmogelijkheid en dat is door een dakkapel erbij te plaatsen dan worden het 2 enigzins goede kamers en anders is het er eentje zonder raam dus dan zou het in eerste instantie toch iets worden met kasten ertussen zodat er nog licht en lucht kanomen anders word t zo donker met alleen een deur gat
ach ja dat zijn praktische dingen hoeven ook niet direct kan ook als ze iets ouder zijn over een paar jaar en andere mogelijkheid zou zijn middelste jongen met zn kleine zusje maar wil liever meisje aparte kamer laten houden(tenzij t niet anders kan natuurlijk)
ach dat is toekomst we zien wel!!!
Het is stilletjes hier!
Tamara; Hoe is het met al je beertjes op de weg?
Ik merk dat het hier weer meer gaat kriebelen, ik zie ook heel veel baby’s/zwangere vrouwen om me heen. Als ik door de stad loop en er 3 bolle buikjes naast elkaar op me af lopen is het niet omdat ik er zo op let, maar omdat het in m’n gezicht geduwd wordt.
Hub zegt namelijk dat het alleen maar komt omdat ik er mee bezig ben. Dat zal ook vast wel hoor. Maar ik heb liever zelf gelijk :lol: :mrgreen:
't Is inderdaad stilletjes hier, wordt er hard gewerkt? :lol: :lol:
Ik zat vanmorgen bij de huisarts, heb zo’n last van mijn ogen de laatste tijd! Vooral als de zon schijnt begint het te prikken en te tranen als een gek! Kan dan ook amper mijn ogen open houden en een jeuk!!! Ik dacht eerst dat het van de mascara kwam, dus dat heb ik een poos niet gebruikt, maar de klachten bleven. Mijn ha dacht gelijk aan hooikoorts, maar ik zei dat ik er nog nooit last van heb gehad en het dan wel vreemd vind dat het nu uit het niets komt. Hij kon er echter niet veel van maken, dus tóch pilletjes mee voor hooikoorts, kijken als het helpt. Mocht ik nu ineens binnen ook met een zonnebril gaan lopen om het felle licht tegen te houden, dan moest ik de tabletten laten staan en een nieuwe afspraak maken (dan is het géén hooikoorts). :roll: Het moet wel snel aanslaan, dat scheelt dan weer. EN…: M’n spiraal is er uit!!! :silenced: :mrgreen: We geven het een jaar de kans, lukt het dan niet dan laat manlief zich helpen en storten we ons op de toekomst. We zien wel wat de toekomst ons brengt.
JWtje: ik kreeg ook op mn 28 ineens hooikoorts :shock: gebruik neusspray en pilletjes als er veel pollen voorspelt worden (cetrizine bij de lid zelfde als bij de kv alleen deze kosten maar 1euro)
De beren zijn wel al minder manlief is nogal stribbelig maar dat was hij bij nr 3 ook ik zei anders moet je er zelf maar wat aan doen hahahaahha nou dat wil hij absoluut niet hihihih (scheiterd)
En t is nog lang niet zover zou wel willen maar er moet eerst wat rust zijn in huis etc. wil dat de jongste eigenlijk toch wel 3 is wil niet weer met dubbele wagens etc zou dan 32 zijn dus dat is voor mijzelf (ieder voor zich ) acceptabel
@tamara24 wrote:
wil dat de jongste eigenlijk toch wel 3 is wil niet weer met dubbele wagens etc zou dan 32 zijn dus dat is voor mijzelf (ieder voor zich ) acceptabel
Dubbele wagens :inlove: - ben zo blij dat ik hem nu nòg een keertje lekker kan gebruiken en wil zelfs de tandembuggy die ik vorige keer eigenlijk ook nog wel had gewild (maar wat een beetje veel werd ivm de nieuwe tandemkinderwagen), alsnog hebben. Daarom hoopte ik juist zooooo dat de jongste nog lang geen 3 zou zijn. :lol:
Ieder zo zijn ding hè.
@ JW-tje
Wat het ook mag zijn - hoop dat er uiteindelijk iig ìets zal aanslaan en je er weer vanaf komt (of iig van de symptomen). :hug:
Eh…ik ben er ook nog. Zie mijn banner :inlove: :thumbup: De vierde is onderweg!!
WoLa GEFELICITEERD!! Super zeg!! :inlove:
WoLa :shock: :shock: :shock: :dance: :dance: :dance: ! :inlove:
@ JW-tje
Dan gaan we dus ook maar voor jullie .
Dankjewel Luno! :-*
hee hoi
wola van harte gefeliciteerd!!!
en jwtje succes!!!
ik heb mijn spiraal er nu een week uit! :dance: alleen begint mijn man nu heel erg te twijfelen, vooral mbt het financiele plaatje!
hoe doen jullie dat me de kids? werken jullie allemaal, en hebben jullie bso of kdv??
mijn man is hier de kost winner en ik werk in de thuiszorg en werk voornamelijk op inval basis omdat er hier geen oppasmogelijkheid is mbt tot school vakanties, kwa ruimte zal er ook hier 2kids op 1 kamer moeten, maar dat is niet erg aangezien de jongste (4) nu ook al bijna dagelijks bij de middelste (5) in bed kruipt
de oudste 7 zit op speciaal onderwijs ivm zijn adhd en wat zwakkere begaafdheid, maar is zo zorgzaam dus dat zal zeker niet voor problemen zorgen.
mijn man zijn grootste angst is dat we het financieel niet gaan redden. die van mij natuurlijk niet hahahahaha
dus iemand tips???
groetjes kim
@ kimmetje
Garanties heb je natuurlijk nooit, maar je zou eens samen kunnen kijken hoeveel er nu in komt en uit gaat en wat de prognoses zijn met nog een kind erbij. Blijf jij dan evenveel werken, of ga je minder werken, hoeveel kinderbijslag, andere heffingskortingen e.d. kun je dan krijgen, etc…
Zeker als je alle/veel babyspullen nog hebt (en/of veel krijgt via kraamcadeau’s), kost zo’n kleintje in het begin niet zo heel veel (m.n. luiers en evt. FV - kost ook wel het nodige, maar valt nog goed te overzien ). Daarna (Na zo’n 2-3 jaar) zou jij misschien evt. wat meer kunnen gaan werken, of wellicht verdienen jij en je man tegen die tijd zowieso allebei wel wat meer. Prijzen in de winkels stijgen natuurlijk ook wel door de jaren heen, maar als je niet nu al van alles standaard het goedkoopste neemt, kun je daar tegen die tijd ook evt. nog wat op insparen…
En verder ben ik persoonlijk altijd van mening dat - mits je niet echt helemaal aan de grond zit - waar een wil is, ook altijd wel een weg gevonden zal worden. Misschien altijd de prettigste/meest ideale, maar het leven is zowieso vol met compromissen, 't is maar net waar je waarde aan hecht (vaak/duur op vakantie, dure auto, merkkleding, altijd A-kwaliteit levensmiddelen, of van alles wat minder en sommige dingen helemaal niet)…
Hier is het hoofstuk toch nog niet afgesloten dus misschien kom ik over een paar maanden wel even meekletsen Mijn man heeft de laatste 3 jaar veel in de ziektewet gezeten ivm PTSS en CMV en vond 3 kids wel voldoende.
Het gaat sinds het voorjaar beter, sinds april werkt hij weer fulltime, dus ons leven is weer normaal.
Mijn kriebels zijn nog niet minder geworden en laatst kwam het weer een keer ter sprake (mijn zwager en schoonzusje zijn met de pil gestopt) en mijn man zei dat hij er wel weer even serieus over na wilde gaan denken.kimmetje23, het financiele plaatje is voor iedereen weer anders denk ik.
Hoe gaat het nu financieel? Komen jullie elke maand net rond of hebben jullie wat speling? Heb je nog spullen van de jongste of moet je alles opnieuw aanschaffen?
Mijn man werkt fulltime (onregelmatige diensten) en ik werk parttime (21 uur op vaste dagen) dus wij maken wel gebruik van kdv/bso. Mocht er een vierde komen dan zit de rest op bso en zal de vierde naar kdv moeten gaan, ik weet alleen niet hoe dat qua belastingteruggave zal uitvallen.
Hoezo is er geen oppasmogelijkheid mbt schoolvakanties? Meestal kun je qua bso ook alleen een vakantie-pakket afnemen?
Iedereen die inmiddels zwanger zijn geworden van de vierde, gefeliciteerd :inlove:
Ik heb een discussie geopend, ben benieuwd naar jullie meningen:
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=5331970#5331970
Kimmetje, leuk, spannend!! Succes!!
Wat het financiele plaatje betreft, ik denk dat jullie samen alles eens goed op papier moeten zetten en kijken wat er echt over is. Wij hechten niet veel waarde aan merkkleding en vinden de euroshopper producten net zo lekker als de A-merken. Verder ben ik het wel met Luno eens.
Sassie, ben benieuwd! Fijn dat het beter gaat met je man!!
Hier gewoon al sinds woensdag weer ongesteld. Na al die maanden weet je meteen op dag één alweer: Ohja, zo was dat! :roll: Ben wel blij dat het zo snel alweer op gang is gekomen. Heb ook wel gehoord dat het soms wel maanden kan duren voordat je weer een menstuatie krijgt. Nu heb ik meteen weer inzicht in mijn cyclus.
wij hechten echt geen waarde aan a merken, wij halen nu ook geweoon lekker bij de aldi en de euro shopper producten, dus daar zit het probleem niet,
ik heb net even bij ons op de site van de ske gekeken en wat ik daar zo wijs uit worden kan,gaat het ons dan netto 393 euro kosten dus dat betekend 4 x 4 uurtjes pw bso, en 4 x 4 uurtjes pw kdv
de bso is dan idd een vakantie pakket, en ik ga dan meer werken en hou dan meer over dan nu hahaha…en als er geen vakantie is neem ik aan dat ik dan die bso niet hoeft te betalen, en dat houd in dat ik voor de maanden dat ze gewoon naar school gaan, ik alleen voor het kdv moet betalen en dus maandelijks 216 euro kwijt ben
nu is het maar de vraag of er inval werk is en dan heb ik de optie om meer vaste adressen aan te nemen ik heb nu maar 1 vast adres en de rest is op inval basis…
ik heb de ske een mailtje gestuurd met mijn berekening, nu wachten of die daadwerkelijk klopt
we moeten idd alles weer opnieuw aanschaffen, maar ikea heeft ook heeele leuke baby bedjes, en accesoires. en marktplaats bied ook veel aanbiedinkies :inlove:
@marda ik ga ff kijken in het discussietopic
@jwtje, ppff erg is dat he!!