Wie gaat er binnenkort voor een 4e kindje?

Ik werk dus 18-20 uur ben er ook wel blij mee even wat anders even gewone gesprekken.

Ik vind voor mijzelf dat ik idealen tijden heb ik ben overdag altijd thuis en kan ze smidaags altijd ophalen uit school en werk pas om 16uur tot23.

meestal gem 3 keer per week.

En daar komt bij dat ik gewoon moet werken anders word het heeeeel schraal en zullen we in een klein huurhuisje moeten.

We hebben 2 autos waarvan 1 waar iedereen (5) inpast en als er een 4de komt past die er ook bij.

die andere is veel te klein is alleen een a naar b werk autootje en evt kids ophalen en dat kan dan want er zit geen airbag in dus voorste plek ook bruikbaar

Ach we zien wel wat de toekomst ons brengt en idd uiteindelijk als t zo is is er altijd een mouw aan te passen en acht een wandje is zo gezet in een grote kamer mocht het problemen geven

T enige vind ik de school later wie heeft dat ook?

School zie ik dus helemaal niet tegenop. Mijn moeder heeft het ook gered en die moest echt ieder dubbeltje 3x omdraaien. Ze komen je echt wel tegemoet als je het financieel wat minder hebt. Nou weet ik dat mijn twee zoons sowieso al niet gaan studeren, want zij hebben een erg laag IQ (63 en 76, waar 115 het gemiddelde is). Zolang zij maar kunnen doen waar zij zelf gelukkig van worden, wij zullen er altijd zijn om ze te helpen als dat nodig is. Onze dochter is wel een pienter ding, huppelt door haar schooljaren heen alsof het niks is. :mrgreen: Wel leuk om te zien, die verschillen.

JWtje:

Ja is ook zo, ik heb ook alles zelf betaald kwa opleiding al deed ik bbl dus dat scheelde natuurlijk en verder we sparen iets voor ze en kunnen ze voor studie rijbewijs etc gebruiken.

Ik gok dat er 1 of 2 gaan studeren ik denk mn oudste middelste is nogal technisch zal wel iets met zn handen doen en misschien mn kleine meisje is idd ook een nogal pienter meisje maar je weet t nooit en ach net wat je zegt als je t slechter hebt(hebben wij niet hoor) dan is er latijd wel een een aanvulling en anders moeten ze gewoon baantjes zoeken had i kvroeger ook niks mis mee.

Onze oudste heeft ADHD en is nogal moeizaam zeer kort lontje en had t liefst enig kind gebleven alleen vandaag zei hij in ene ik vind mn zusje heel lief maar ik wil ook nog wel een klein broertje (nog nooit over gesproken ) geen idee waar hij t vandaan heeft

En niet dat ik me er wat van aantrek maar er zullen ongetwijfeld veel mensen zijn die ns dan voor gek zouden verklaren (tis is hier echt druk vooral met d ejongens ik ben t gewent maar zie zeker verschil bij anderen) mijn kids kunnen moeizaam alleen of gewoon al rustig spelen.

Alleen mn dochtertje kan dat goed

Vooral nu t vakantie is t behoorlijk druk , de oudste wil niet alleen buitenspelen dus als er geen vriendje is is hij binnen en zn broertje net 3 die mag niet buiten de poort die doet alles wat god verboden heeft :angel: met B dus dat is te gevaarlijk dus is t hier enorm druk inhuis als ze in de tuin zijn doen ze met d espullen die waarvoor ze dus NIET bedoeld zijn.

Dat zijn wel momenten dat ik denk pffffffffff :twisted: :wall: waarom kunnen ze niet gewoon spelen ??? en aan speel spullen geen gebrek

zo moest t even kwijt sorry :oops:

Iuno: Oh dat is wel een ander verhaal inderdaad. Tja wat is wijsheid dan he?

Maar zoals je zelf al zegt, uiteindelijk vind je er altijd wel een oplossing voor. :wink:

Tamara: School, tja… Ik denk dat onze oudste al blij mag zijn als hij “ongeschonden” door zijn basis/middelbare school heen komt. :? Hij heeft best wel koppie koppie, maar wordt zo verschrikkelijk gepest en vind school vreselijk.

Onze dochter van 5, is wat laat met alles. Ik zie haar niet snel studeren, maar het zou zomaar kunnen natuurlijk.

Ik wil uiteindelijk wel een potje weg sparen voor alle kinderen.

Mijn oudste kan zich ook niet zelf vermaken hoor. Maar heeft ook heel erg veel moeite op sociaal vlak (pddnos = autisme). Maar is daarentegen stapelgek op zijn zusjes.

Maar zowel zoon als dochter hebben het regelmatig over een broertje erbij.

En laat mijn gevoel nu heel sterk zijn dat er bij ons nog een jongen bij zou komen… :oops:

Ik kan best wel voorspellend zijn;

Gisteren zegt hub tegen mij: Als jij raad hoeveel geld ik in mijn broekzak heb zitten, mag je het hebben. Je mag er 0,50 vanaf zitten.

Nog voordat hij zijn zin afmaakte zeg ik spontaan; 3,75

Hub pakt het geld uit zijn broekzak en begint te tellen; 1 euro, 2 euro 2,50, 3,-… 3,20… 3,40… 3,60… 3,70…3,71…

Hoe doe je dat?

:lol: :lol: :lol: :inlove: :inlove: :inlove:

Dus ik zeg… er komt hier nog een zoontje bij :lol: :inlove: :mrgreen:

broekie, hihih ja erg he.

Ja de oudste heeft ook behoorlijk stel hersenen maar ja zn gedrag maakt het voor hem soms moeilijk bij kinderen die hij kent gaat het ged maar als er vreemde voor hem bijkomen dan kan hij soms heel raar doe n(in de ogen van anderen)

dus we zullen zien !!

Tja, mijn zoon heeft er ook tics bij… :roll: dus hij valt sowieso al in de categorie “raar” :wink:

Soms kan ik me er zelfs aan ergeren… maarja, ik kan het wat gemakkelijker naast me neer leggen, maar een wildvreemde zal waarschijnlijk denken: Wat loopt die jongen raar of wat doet hij gek.

Ik ken ook al zijn mooie en positieve kanten! :inlove: Die kennen niet veel andere mensen! :inlove: :inlove: :inlove:

Ja, een kind met een stoornis is wat moeilijker op te voeden, maar dat maakt het interessant en spannend. Wat bij andere kinderen vanzelfsprekend is, is voor hem een mijlpaal! :mrgreen:

Haha, Tamara, hoe denk je dat het er hier aan toe gaat, met 3 jongens, waarvan de oudste dus ws ook ADHD heeft en de jongste ook al behoorlijk temperamentvol is. :mrgreen:

En de kans is behoorlijk groot dat nr. 4 wéér een jongen is, dus tel uit je winst! 8)

Oudste kan heel goed alleen spelen (wil hij gelukkig vaak ook zelf), maar kan ook enorm drama lopen maken als hij nìet alleen wil spelen, maar er gewoon niemand is die met hem kan/wil spelen (als het buurjongetje b.v. niet komt om te spelen en de middelste slaapt of gewoon geen zin heeft in ‘samenspelen’ (= spelen volgens uitsluitend de regels van z’n grote broer :roll: )). Opvallen doet de oudste hier ook steeds meer, nu nog vooral door z’n onophoudelijke geratel, maar ook steeds meer door z’n tics en soms gewoonweg onmogelijke gedrag.

Wat betreft school: hier in de omgeving is studeren echt een uitzondering, dus geen idee hoeveel er hier later zullen gaan studeren. Van mij mogen ze allemaal, maar ze zullen dan toch echt zelf hun financieen moeten regelen. Heb ikzelf ook moeten doen en heb dat ook nooit een probleem gevonden. Zeker in NL waar de voorzieningen voor studenten beter zijn dan bij ons (wellicht dat er daarom hier minder studeren).

Wel wordt er nu al voor de kinderen gespaard. Geen mega bedragen, maar tegen de tijd dat ze 16/18 zijn iig genoeg voor een rijbewijs/1e autootje ofzo.

@Broekie wrote:

Ik kan best wel voorspellend zijn;

Gisteren zegt hub tegen mij: Als jij raad hoeveel geld ik in mijn broekzak heb zitten, mag je het hebben. Je mag er 0,50 vanaf zitten.

Nog voordat hij zijn zin afmaakte zeg ik spontaan; 3,75

Hub pakt het geld uit zijn broekzak en begint te tellen; 1 euro, 2 euro 2,50, 3,-… 3,20… 3,40… 3,60… 3,70…3,71…

Hoe doe je dat?

:lol: :lol: :lol: :inlove: :inlove: :inlove:

Dus ik zeg… er komt hier nog een zoontje bij :lol: :inlove: :mrgreen:

Hahaha! :thumbup:

Ik heb altijd al geweten dat ik een ‘jongensmama’ ben en zou me ook erg verbazen als het dit keer een meisje zou blijken te zijn. :slight_smile:

Trouwens :thumbup: dat jullie er (weer) grapjes met elkaar over kunnen maken - was een paar maanden geleden nog een heel heikel thema. :-*

Zou op zich een hele leuk verhouding zijn bij ons;

jongen, meisje, meisje, jongen :wink:

maar als er een meid bij zou komen ben ik uiteraard net zo gelukkig :wink:

Ergens vind ik het best raar dat ik nog een kindje erbij wil, want de laatste zwangerschap viel me best wel tegen.

Ben in de derde maand erg ziek geweest, uitgedroogd en twijfelgevalletje voor een opname. Ik hield niets meer binnen.

Heel erg veel last van mijn rug en bekken gehad tot zo erg dat ik amper de trap op en af kon. En over emotioneel (zo er had ik het bij de andere twee niet), heb wat ruzie staan maken met hub om niks :oops:

Ik maak altijd grapjes, anders wordt het helemaal zo’n zwaar onderwerp.

Gelukkig denkt hub er net zo over :wink:

@ Broekie

Wat dacht je van de vorige keer hier, ook niet echt een ‘droomzs’ geweest, met harde buiken vanaf week of 22 en (lichte) weeen met 29 weken :o . Heb uit voorzorg (bmh was gelukkig wel nog lang en dicht)toen zelfs een week aan de weeenremmers gelegen…

Maar gaat helemaal goed komen, bij ons allebei! :wink: :-*

Oh dat weet ik wel zeker Iuno! :mrgreen: :inlove: :lol:

Grr ik probeer een gordijnrails op te hangen, maar wil me niet helemaal lukken.

Typisch ik om dat in m’n uppie te gaan regelen :roll: :lol:

Die stomme vorige bewoners hebben hier zo’n klerenzooi gemaakt van dit huis echt ongelooflijk!

Na twee jaar zijn we nog steeds bezig met opknappen… Wil aan de ene kant helemaal niets meer in dit huis steken, maarja… voorlopig wonen we hier nog wel hihi Dus moet het er wel een beetje leuk uit zien nietwaar? :smiley:

Ik ga weer even verder puzzelen :smiley:

Jeetje, kwekkers! :mrgreen:

Sparen doen wij sowieso, de oudste heeft dan ook al een flink bedrag op zijn rekening staan. Dat blijft daar ook staan voor studie/auto/eigen huisje. Hij moet zelf maar gaan sparen van het zakgeld dat hij krijgt, zodat er ook wat op zijn lopende rekening komt te staan.

We hebben getwijfeld over het betalen van hun rijbewijs. Manlief komt uit een gezin waar alles voor ze betaald werd, ik moest zelf overal voor sparen anders kreeg ik het niet. (vandaar dat ik ook nog maar net mijn rijbewijs heb sinds januari)

Wij gaan het gewoon 50/50 doen; ze moeten zelf de helft betalen, zodat ze ook meekrijgen wat het allemaal kost.

Onze oudste heeft ook PDD-NOS, samen met ADHD en Gilles de la Tourette. Ik weet dus hoe hectisch het er soms aan toe kan gaan. Hij gaat in september beginen op het voorgezet onderwijs en we hopen stiekem dat hij dan wat rustiger wordt, maar goed, voor hem is het natuurlijk een hele verandering en dat voorspeld dus vaak druk, agressief gedrag…

Qua zwangerschappen heb ik nooit wat te klagen gehad. Ben niet misselijk geweest, nergens last van gehad, alleen een lage bloeddruk. Ben alledrie de keren vlot bevallen: 1e 5 uur, 2e 3 uur en de 3e was er binnen anderhalf uur. Heb ook van alles wat, te vroeg, te laat en op de uitgerekende datum. :lol:

Onze jongste is nu 7 jaar, dus we hebben echt de tijd voor een babietje. Nu ik mijn rijbewijs heb is het ook een stuk makkelijker en ben ik niet zo aan huis gebonden. Op vakantie gaan we toch nooit (gezien de problematiek met de oudste) dus dat gaan we niet missen. Volgens mij hoeft niemand iets in te leveren verder, alleen het huis … Oké, worst case scenario: we zouden hier na de geboorte nog een jaar zitten, dan zouden we ons nog wel redden. Maar langer dan een jaar kan de baby echt niet bij ons op de slaapkamer. Ik ben bang dat we hier niet weg kunnen om wat voor reden dan ook.

Oh chips, ik moet eten maken!!! Laters!!!

@ JW

Rijbewijs heb ik een deeltje van m’n ouders ‘gesponsord’ gekregen, studie heb ik helemaal zelf geregeld (al hebben m’n ouders geloof de 1e 2 jaar toen nog wel m’n zk-verzekering betaald) en dat vind ik eigenlijk wel heel goed zo - dus de dingen zelf moeten regelen, maar wel hier en daar (waar het gaat) wat financiele ondersteuning van de ouders.

Ben met de oudste trouwens ook al zo begonnen. Hij had van z’n vader zi’n sticker-verzamel-album gekregen (die dacht dat het een ‘gewoon’ tijdschrift was :doh: ), dus toen moesten er natuurlijk ook stickers komen. :wall: Wilde hem dat eerst zelf laten betalen van z’n zakgeld (krijgt €0,50), maar de zakjes bleken meer te kosten dan wat hij krijgt :shock: , dus toen maar de deal gemaakt dat hij de ene helft betaald en ik de andere. Geef z’n zakgeld ook echt in z’n hand, laat hem de helft apart doen en leg er dan de andere helft bij. Indien even mogelijk, laat ik hem ook zelf de stickers betalen in de winkel. Hoop hem zo nu al het eerste besef van de waarde van geld bij te brengen. Rest van het zakgeld komt op z’n spaarrekening voor later.

Wij zouden het hier ook nog max. 1 jaar na de geboorte uit kunnen houden, maar ben toch blij dat we maar een maandje of 5-6 door zullen moeten zien te komen hier. Bij ons zag het er dus ook heel slecht uit hier nog weg te komen, maar komt tijd komt raad, echt! :-*

@ Broekie

Haha, komt me allemaal zò bekend voor. :lol:

Zowel van het altijd alleen aanklungelen, als van er geen geld in willen stoppen voor die korte tijd, maar het toch wel ‘gezellig’ willen hebben.

wat een gezelligheid weer…

Wel apart om te lezen dat er aardig wat overeenkomsten zijn onder de grotere gezinnen… Ik weet van Lune dat ze 1 zoon heeft die autisme heeft/ervan verdacht word… Broekie d’r oudste heeft wat, Iuno heeft een zoon met iets, Jwtje dan ook en hier dus ook…

Peet heeft autisme, ze zeggen daarbij adhd, maar wij geloven eerder dat zijn hyperbuien een gevolg zijn van zijn autisme en daaruitkomende frustraties.

Ik werk niet, Peet zou verpieteren op een BSO en het is gewoon niet te vinden… een baan van 9 tot 14.45 uur…

Wij redden het financieel prima, kunnen ook nog wel wat sparen en op vakantie. Maar leven dan ook wel erg bewust.

Hier nu nog 2 auto’s, we rijden als Corrie en Carlo achter elkaar aan… :mrgreen: Maar eind van het jaar gaat 1 auto naar de dealer en ruilen we hem in tegen een Ford Galaxy. Vooral omdat de groten nu al amper achter elkaar kunnen zitten qua beenruimte enzo, dat we dat niet beter zien worden naarmater ze verder opgroeien.

Peet zou misschien ook wel het liefst enig kind zijn geweest. Maar anderzijds geloof ik echt dat het heeeeeeeeeel goed voor hem is om niet de enige te zijn. Ook al hadden we het gewild om alles om hem te laten draaien… dat kan gewoon niet en eigenlijk leert hij daar meer van dan enige training hem ooit zou kunnen bieden. Ik zie wel andere kinderen met asperger die alleen zijn of 1 broertje/zusje hebben en daar draait het sneller om dat ene kind en die andere is er dan meer de dupe van.

We zagen wel beren op de weg tijdens de zwangerschap van Suus… Peet heeft bijvoorbeeld na de geboorte van Mies bijna staan overgeven boven de wieg, zo’n afkeer had hij van zijn broertje… hij vond echt alles ubersmerig wat maar met babies te maken had… ging kokhalzen als we de fles lieten staan of als er een monddoekje met spuug ofzo lag…Als hij zag dat Mies een mondje terug gaf, was het huis te klein… Niet grappig. Dus we dachten… oi… die ellende weer.

Maar Peter ontwikkelt zich ook en met toenemende kennis en toenemende zelfacceptatie zie je ook dat hij meer en meer beseft dat HIJ het moeilijk vind, maar dat dit niet de “norm” is. Toen Suus kwam, was hij meteen helemaal weg van zijn zusje en nu nog… “Petuh” is het eerste wat Suus roept als ze wakker is en “Suzy” is het eerste wat Peter roept als ze binnen komt wandelen… Suus is Peters katalysator… hij is ook enorm vergevingsgezind naar haar toe. Zo gaaf om te zien steeds… :inlove:

Enne… bij contact is een groepje met moeders van grote gezinnen… t is een beetje stil daar. Maar is het niet wat om elkaar te helpen… kleding uitruilen, of spullen… hahaha… Ik heb nog een hele lading zomerkleding liggen voor een meisje in maat 80 ongeveer en van t najaar heb ik een berg jongenskleding in maat 104/110…

kan budgettair gezien zo schelen he… Pak ook altijd alles aan wat ik van moeders van school krijg. Is het schoon, is het heel, zie ik het wel staan op mijn kids… dan gaat het de kast is… Ben niet zo moeilijk, eerder praktsich :angel:

peet met babysuus

misschien check voor de 104/110 najaar :angel: .

Niet check voor pdd-nos oid.

Telt HB ook mee? Dan hebben we hier ook wat :lol: .

En dat contact topic… geloof dat ik daar ook nog wel het 1 en ander in gekletst heb… gaan we het nieuw leven inblazen Cell?

Hb telt ook… dat is hier ook…Asperger gaat gepaard met HB… de discrepantie tussen EQ en IQ maakt hem autist :wink:

Ik vind het wel leuk hoor om daar ook verder te kletsen… t hoeft niet alleen over zwangerschappen te gaan natuurlijk. Ik ben daar in elk geval wel klaar mee… hoewel wij een pleegkindje over een paar jaar niet uitsluiten.

Nee, dat heb ik nooit zo meegemaakt met onze zoon. Hij vond het geloof ik allemaal wel leuk, snapte alleen niet zo goed waarom zijn broertje huilde of weer iets moest… Maar goed, dat was ook net in de tijd dat wij hem nog niet zo goed begrepen, dus misschien stonden we er zelf ook nog niet echt bij stil. :roll:

Ik zal de andere topics eens gaan bezoeken, wie weet wat er van komt.

@Cell wrote:

wat een gezelligheid weer…

Wel apart om te lezen dat er aardig wat overeenkomsten zijn onder de grotere gezinnen… Ik weet van Lune dat ze 1 zoon heeft die autisme heeft/ervan verdacht word… Broekie d’r oudste heeft wat, Iuno heeft een zoon met iets, Jwtje dan ook en hier dus ook…

Peet heeft autisme, ze zeggen daarbij adhd, maar wij geloven eerder dat zijn hyperbuien een gevolg zijn van zijn autisme en daaruitkomende frustraties.

Typisch inderdaad, hier ook 4, 2e heeft vorm van autisme ook met adhd en gilles de la tourette.

Mijn (iets zweverige) conclusie is.. Je krijgt wat je aan kunt, ook al is het soms zwaar, deze kindjes zijn niet voor niets bij ons terecht gekomen, simpelweg omdat wij dat aankunnen. Bij ons als ' grote gezin moeders' is ' WELKOM' een belangrijk begrip , daarom zijn deze kindjes bij ons gekomen :D