Wie gaat er binnenkort voor een 4e kindje?

Wat een leuke foto Wola!!!

En mn oudste heeft ADHD en het gaat nu erg goed door veel begeleiding dus wil t als t even kan nog even zo rustig houden voor m :slight_smile:

T liesfst gooi ik de pil de deur uit maar manlief zal daar zeker niet accoord mee gaan

@ Tamara

Mijn oudste heeft hoogstwaarschijnlijk ook ADHD (en nog wat andere dingetjes). :slight_smile: Weet niet of je al eens onder ‘contact’ hebt gekeken, maar daar is ook een topic voor moeders van kinderen met Autisme/ASS/ADHD e.d. - heel gezellig clubje (o.a. mamaMarije schrijft daar ook :wink: )! :angel:

@Iuno wrote:

@ Tamara

Mijn oudste heeft hoogstwaarschijnlijk ook ADHD (en nog wat andere dingetjes). :slight_smile: Weet niet of je al eens onder ‘contact’ hebt gekeken, maar daar is ook een topic voor moeders van kinderen met Autisme/ASS/ADHD e.d. - heel gezellig clubje (o.a. mamaMarije schrijft daar ook :wink: )! :angel:

Schrijf een hoop op het forum, maar DAT topic daar kom ik dan weer niet :wink: .

Voor zover bekend hier ook geen kinderen met Autisme/ ASS/ ADHD. Ik ben die draagidioot :angel: .

Sorry dan mM… :oops: Moet ik de oude deeltjes nog maar eens goed doorspitten, want dacht dus echt dat ik jou daar wel vaker was tegengekomen en in iig één van de nieuwere deeltjes ook… :think:

(en nee, ik verwar je niet met de ‘andere draagdoekidioot’ namens Lune :lol: ) Maar het blijft wel een gezellig clubje, hoor, ook zonder mM. :mrgreen: :wink:

Wat is t stil hier zeg!! :smiley:

Whahaha kriebel kriebel.

Ik lijk t wel naar voren te schuiven hahaha eerst pas 2014 stoppeb zit nu op half 2013 :lol:

Maar die vervelende beren!!!

+studie later?

+kamer (niet zon groot probleem kan van 1 redelijk grote kamer 2 maken van 2,5/2 niet groot maa rwel eigen plek)

+financieel?? (maar ja waar er 3 eten kunnen er ook 4 eten …

en acht t past zich wel aan denk ik dan volgens mij zullen kinderen uit grote gezinnen ook wat sneller een zakcentje willen verdienen in winkel of kranten oid

Wrken julie zelf eigenlijk?

Ikwerk gemiddeld 2 a3 dagen in de week ook wel lekker vind t alleen tot een half jaar echt vreselijk om dat te moeten heb bij de laatste 2 ouderschapsverlof opgenomen en was al met al steeds 5.5 na geboorte thuis)

Oh hier volop kriebeldekriebels… maarja… hub wil (nog) niet.

Ik snap het ook wel, verandering van werk, financieel hebben we het op dit moment ook gewoon even ruk om het zo te noemen, maar als dat is opgelost, dan hoeven we ons daar financieel helemaal geen zorgen over te maken. Laat ik het zo zeggen als we overal vanaf zijn houden we meer dan 600,- over per maand.

Enige puntje voor hub is de lease auto. Maar ik heb hem al een aantal 7 zitters laten zien en hij wilde ze graag ook in het echt bekijken, dus wie weet… Ik ben toch weer een beetje hoopvol (wat ik eigenlijk niet zou moeten zijn want hij heeft eigenlijk NEE gezegd…)

We shall see… maar Iuno is wel al zwanger van de vierde :wink:

@Broekie wrote:

We shall see… maar Iuno is wel al zwanger van de vierde :wink:

Haha, maar zo’n eigenwijze geit als ik - die per definitie eerder gevoel dan verstand volgt - is natuurlijk geen goed ‘vergelijkingsmateriaal’, hè :lol:

Ach ja overhouden we hebben het niet slecht maar beter kan altijd dat is gewoon zo.

Maar als i kzie wat d ekids allemaal krijgen ach dan maar wat speelgoed minder ze bulken ervan (eigenlijk van de zotte)

Ik denk dat je t gewoon anders moet doen ,ik zou wat bewuster boodschappen kunnen doen :oops: wat minder prularia zal al schelen en ik kan altijd als ze wat ouder zijn en allemaal op school zitten paar uurtjes meer kunnen werken als t zou moeten

Maar we willen allemaal zoveel op vakantie ,grote kado s en eigenlijk

En ach met studie bedacht ik me zo of je nu 4 kids hebt met een mbo/hbo opleiding oid of je hebt er twee waarvan een piloot wil worden dan ben je nog meer kwijt volgens mij

Ach die nu leeft die nu zorgt wij hebben allebei banen waar altijd veel werk in is dus dat scheelt za niet zonder komen te zitten.

whaha zo dit ging weer even in mn hoofd :oops: om(merk dat ik wel heeel graag wil maar nu even t verstand en dan t gevoel over 1 jaar op zn vroegst stoppen

Hallo dames, kom me er ook even in mengen als dat geen probleem is. :smiley:

Wij zijn al vier jaar aan het dubben of er nog een kindje bij zal komen of niet… We hebben lang getwijfeld en besloten om het niet te doen, maar ook geen definitieve keuze gemaakt door sterilisatie, ik heb een spiraaltje genomen. We dachten dat het gevoel over een poosje wel zou verdwijnen, maar nu -vier jaar later- is het er nog steeds!!! :shifty:

Onze jongste is inmiddels zeven jaar, dat heeft zijn voors en tegens, maar ja, dat heeft alles eigenlijk. :think: We moeten weer helemaal opnieuw beginnen, want er is helemaal niets meer voor een baby, maar we hebben dan wel alle tijd voor de nieuwe spruit, aangezien de andere drie kinderen op school zijn overdag.

We moeten wel verhuizen, want dit huis is echt veel te klein, maar dat stond sowieso op de planning, of er nu wel of niet een kleintje bij komt. Een grotere auto zal er ook moeten komen, want om nou overal heen te rijden in twee auto’s is ook een beetje overdreven… :lol:

Ik las al dat ik niet de enige ben die overal apen en beren zie, dus misschien moet ik me er ook maar gewoon overheen zetten en mijn gevoel volgen.

Van mijn man mag het spiraaltje er direct wel uit, hij wil het heel graag nog één keertje meemaken.

Lastig… Of juist niet? :wall:

Ohh doe mij ook zo’n man! :lol: :inlove:

Ik merk dat mijn hub er wel positief tegenover staat, maar het is gewoon de timing die slecht is en ik… ik wil het liefst horen dat ik eind volgend jaar ervoor mag gaan… maarja… we kunnen nu eenmaal niet in de toekomst kijken of al zijn “angsten” dan weg zijn.

Het gevoel is bij mij nog niet weg geweest, wel dagen dat het iets minder is, maar weg… nee. :slight_smile:

Hub denkt er wel serieus over om over 3 jaar een 7 zitter te nemen… :smiley: Dat is al een stap in goede richting. :smiley:

Op zich heel fijn hoor, zo’n man, maar ben ik dan de enige die al die apen en beren ziet? Soms lopen we nu al te mopperen over een rekening die op de mat valt, hoe moet het dan wel niet??

Manlief zegt dat je daarin meegroeit, waar er drie zijn, kunnen er ook vier zijn… Alles in mij schreeuwt dat ik er gewoon voor moet gaan, maar mijn verstand zegt anders… :wall:

Oh maar ik zie die beren wel degelijk hoor! :wink:

Bij ons is het precies hetzelfde. Financieel, ruimte en auto.

Maar financieel zijn we op dit moment keihard mee aan het werk.

Ik werk sinds kort 12 uur en dat wordt mogelijk binnenkort zelfs opgekrikt naar 16 uur. Verdeeld over twee dagen.

Daardoor kunnen we in een zeer rap tempo uit de ellende komen en ook nog wat weg sparen. :slight_smile:

Ruimte… tja ik vind dat als jongens en meisjes wat ouder worden ze niet meer op één kamer kunnen. Dus ik zou dan kijken om 2 meiden op één kamer te zetten eventueel met een kast of een gipswandje ertussen.

Daar zijn 2 kamer hier in huis geschikt voor.

Mijn man rijd in een lease auto, wij hebben onze eigen auto een paar maanden terug verkocht. Dus ook geen eigen auto meer.

Hij heeft in principe gewoon een lease budget, dus hij mag zelf kiezen wat voor auto hij rijd en tot een bepaald bedrag ook in welke prijsklasse.

Dat wat hij niet verbruikt, krijgt hij uitbetaald, dus het loont wel om een goedkope auto te rijden, maar die heb je haast niet in 7 zitters.

We hebben 3 auto’s op het oog, waarvan er eentje nu al te duur is uitgevallen. (hij mag overigens pas over 3 jaar een nieuwe kiezen hoor hahaha)

Seat Alhambra, Volkswagen Caddy Maxi en Nissan Qashqai+2.

Ik probeer het van een zo positief mogelijke kant in te zien.

Maar ik ben me wel degelijk bewust van de moeilijke kanten.

Zo heeft onze oudste de diagnose pddnos gekregen en dat is met name nu flink aanpoten, vooral omdat er nu constant veranderingen zijn om te kijken wat voor hem en ons als gezin het beste werkt.

Hier is het gewoon afwachten en tot die tijd gewoon bezig zijn met dagelijkse dingen en alles wat met zwangerschappen te maken heeft zoveel mogelijk negeren.

:? :lol:

en broekie er zijn zeker goedkopere 7 zitters te krijgen hoor… dus dat stukje is tegen die tijd ook wel op te lossen.

enige nadeel van leasen is die termijn he… daarom rijden wij nu ook in 2 auto’s :lol: .

Tja, twee auto’s in een beetje onzinnig bij ons. Ik heb geen rijbewijs. :lol:

Termijn, tja… Ik vind het zelf niet zo’n probleem. Zelf zouden we niet om de 4 jaar in een gloednieuwe auto kunnen rijden. :wink:

@Broekie wrote:

Tja, twee auto’s in een beetje onzinnig bij ons. Ik heb geen rijbewijs. :lol:

Termijn, tja… Ik vind het zelf niet zo’n probleem. Zelf zouden we niet om de 4 jaar in een gloednieuwe auto kunnen rijden. :wink:

wij ook niet hoor… maar als je een extra kindje ‘krijgt’ dan is het best jammer dat je dan niet iets anders kan bekostigen… omdat je wel met die lease auto/ het contract zit :wink: .

En 2e auto… is een gebakje.

Maar dat tuft nog meer dan prima :thumbup: .

Tja, een baan… Ik heb er wel aan zitten denken, maar ik wil er ook gewoon zijn voor de kinderen wanneer zij thuis van school komen. En dan heb ik het nog niet eens over al die vakanties en vrije dagen van hun!! :shock: Waar laat ik de kinderen dan??

Nee, dat ga ik dus niet doen. Ik ben nu 2 dagen aan het werk op vrijwillige basis, dat is meer om iets voor mezelf te hebben en even het huis uit ben. Uiteraard vind ik het ook ontzettend leuk werk!!

Ruimte hebben wij hier ook niet. We wonen nu in een huurwoning met twee slaapkamers dus dat kan écht niet voor nog een aantal jaar. We zijn wel aan het kijken naar wat anders, maar de bank geeft momenteel gewoon bijna geen hypotheek meer en daarbij komt ook nog dat de woningbouw de huurders de kans moet geven hun woning te kopen. Dat lijkt ons ook nog wel wat, want ons huis is net helemaal opgeknapt. We wonen op de hoek en hebben een mega-tuin om het huis heen. We mogen 3 meter uitbouwen en het dakkapel doortrekken, dus dan kunnen we er makkelijk één of misschien wel twee slaapkamers bijbouwen!

Nou JWtje, dat klinkt allemaal toch hardstikke goed! :smiley:

Hier weer wat positiviteit op kunnen doen afgelopen weekend. Volgend jaar kunnen we in het oude huis van m’n so. :dance: :smiley:

Is weer een zorg minder, want dan hoeven we niet te stressen om onze woning ‘kwijt te raken’ en hebben toch al meer ruimte, zonder dat we met dubbele kosten komen te zitten. Enige nadeel is dat het nogal afgelegen is en er dan dus wel een 2e auto bij zal moeten (naast onze Zafi :wink: )…

Heb me gelijk ook nog maar eens gestort op de mogelijkheden over een jaartje of 4 dan zelf te bouwen en mits we dan op de plaats van dat oude huis mogen bouwen of ergens anders heel goedkoop grond kunnen bemachtigen, zien die mogelijkheden er lang niet meer zo slecht uit als een paar jaar geleden. :smiley:

Zo zie je: ook mettertijd kunnen beren en leeuwen vanzelf minder angstaanjagend worden. :wink:

Luno, dat klinkt goed zeg!! En jij hebt al dat gedoe met die apen en beren al gehad zie ik… nog gefeliciteerd met je zwangerschap!! Heb jij er ook zo tegenaan lopen te hikken als de rest hier? :lol:

Toen ik zwanger bleek van onze derde zag ik het helemaal niet zitten, maar uiteindelijk komt overal wel een oplossing voor bleek achteraf. Of dat nu ook zo zal gaan weet ik niet, nu heb je de keus en denk je overal echt over na. Ik zeg altijd: “Als je twijfelt, moet je het níet doen!” maar als manlief zegt dat we het dan maar niet moeten doen, wordt ik depri… AAAARRRGGGGHHH!!! Vrouwen!!! (Is er geen smiley die zijn haren uittrekt? :lol: )

Marije: Tja over 3 jaar kan hij een andere auto nemen, maar in het eerste jaar rijden we toch niet zo gek veel met een kleintje.

Ja wekelijkse boodschappen, maar dat kunnen we ook dichter bij huis doen en dan ik op de fiets (met fietskar) ga of hij alleen met de auto.

Dus ik vind dat niet iets waar we op moeten “wachten”. :wink:

Maar daar denkt hub nu dus iets anders over. :smiley:

JWtje: Ik werk 2 dagen van 6.00 tot 12.00. Op de woensdag is mijn moeder hier en op vrijdag werkt mijn man in de ochtend vanuit huis. Hij staat net zo vroeg op als ik, dus begint ook 3 uur eerder met zijn werk.

Dus ik ben ook eigenlijk tijd thuis als ze uit school komen. Het zijn wel lange dagen hoor en ik ben ook wel bekaf aan het einde van de dag, maar daarentegen zie ik wel onze schuld minder worden en daarmee de toekomst rooskleuriger! :wink:

Wij hebben ook een huurwoning op een hoek met grote (vreselijke) tuin. Ik zou dit huis niet willen kopen, al zou het voor een euro zijn. Ik heb namelijk best behoorlijke spijt dat we hier in zijn getrokken. De buurt is echt vreselijk.

Maar onze verhuisplannen staan gepland voor verder in de toekomst.

Eerst hier van onze schulden af, dan geld sparen en uiteindelijk naar het Oosten verhuizen. :smiley:

Mijn hub zegt trouwens ook altijd: Bij twijfel, niet inhalen.

Maarja… gevoel en verstand zijn twee verschillende dingen natuurlijk. :wink:

Iuno: Dat ziet er goed uit voor jullie dus! Hoop dat jullie huisje snel is verkocht! En dat jullie uiteindelijk een leuk stukje land kunnen vinden en daar zelf iets op kunnen laten bouwen.

@ JWtje

Ik zie niet zo gauw ergens beren en leeuwen op de weg, maar hub des te meer (en die heb je bij zoiets toch wel nodig, hè :wink:).

Natuurlijk is het niet altijd even makkelijk, maar ik blijf ervan overtuigd dat uiteindelijk voor alles wel een oplossing te vinden valt. In ons geval dus, dat we toch iig tijdelijk in het oude huis van m’n so kunnen (is ook wel een enorm geluk dat die mogelijkheid er überhaupt is, hoor!). Is trouwens ook niet ideaal, hoor (beetje bouwvallig huis, maar nog wel (net) ‘bewoonbaar’ met kinderen), maar voor ons denk ik iig de komende jaren beter dan waar we nu zitten. En over een jaartje over 4 zien we dan wel weer verder. :slight_smile:

@ Broekie

Wij hebben dus geen huis, maar echt een woning (woonhuis met 8 ‘appartementen’ en huisdeuren in het trappenhuis (dus geen galerij)). Is ook al een ‘oudbouw’ en ondanks geplande algehele renovering, zal het waarschijnlijk toch best moeilijk worden om te verkopen (iig voor de prijs die wij er voor willen/moeten hebben). Renovering laat de waarde van de woning natuurlijk wel mooi stijgen, maar aan de andere kant moet daarvoor wel een krediet afgelost worden, wat voor onze woning dan zeker op zo’n €100-€150 per maand (gedurende zo’n 10-15 jaar!), zal komen, bovenop de servicekosten en dat moet de nieuwe eigenaar dus ook wel willen/kunnen betalen…