Wie gaat er binnenkort voor een 4e kindje?

@Karin1981 wrote:

Iuno, vreemde opmerking van de tante zeker omdat ze zelf 6 kinderen heeft

grote kans dat die tante het zelf boven het hoofd groeide en als ze het over mocht doen minder kindjes had gewenst (hoeveel ze nu ook van haar huidige kinderen mag houden).

Dat hadden wij toen ik zwanger was van de 3e … een moeder bij school met zelf 3 was ook heel negatief… nou pff moeilijk moeilijk… en die zei zelfs: tja het is dat we natuurlijk een tweeling kregen, maar dat vind ik tot op de dag van vandaag nog weleens moeilijk… toen waren die kids al ruim 4!

Prima dat iets anders uitpakt als je vantevoren voor ogen had… maar eh 4 ja na dato nog zulke uitspraken??

En kwam bij dat het bij ons natuurlijk wel een bewuste keuze was een 3e kindje :smiley: .

Hai dames

Hier nog niet zwanger helaas ronde 17 is in gegaan 2de ronde puregon alweer

ja verder val ik wel langzaam af dus dat gaat goed maar het mag wel wat sneller nu hahhaha

Karin dank je meid i duim dat het nu wel eens snel gebeurd maar heb de hoop niet zo meer ( ik ben al een oude muts volgens de stats ) hahahaha

je bent er bijna he ik weet het het is soms best zwaar , geniet er van en ik hoop snel te lezen dat je weer een wondertje er bij hebt :slight_smile:

Liefs Tas :-*

Poosje niet meer hier geweest… :oops:

@ Natasha

Goed bezig met afvallen, dus. :thumbup:

Duimen draaien nog steeds volop voor jullie, hoor! :hug:

@ mM

Ken ook zo’n gezin. 2 Zoons van nu 8 en 10, 2 jaar geleden ongepland en eigenlijk ook ongewenst zwanger. Zou je denken dat ze daarna dan toch echt wel beter zouden oppassen of zelfs de nodige maatregelen zouden nemen. Nou, in september 2010 is ze bevallen en binnen een paar maanden bleek ze dus wéér zwanger. :? Jongste is nu 3 maanden en nog steeds laat de moeder in gesprekken duidelijk merken dat ze de 3e eigenlijk al nooit had gewild en de 4e al helemaal niet, want die maken alles zo lastig en zwaar/moeilijk - heb ik d’r verschillende keren zelfs letterlijk horen zeggen :shock: . 't Is dat oma echt de instelling heeft van ‘ach, die 2 extra krijgen we heus ook nog wel groot!’ (en echt heel veel bijspringt :thumbup: ) , maar anders… :thumbdown:

Maar wel steeds aan mij vragen wanneer er bij ons een 4e bij komt, dat dan weer wel. :lol: :eh:

Nou… eh… over een maandje of 8? :mrgreen: :silenced:

@Iuno :dance: :dance: :dance:

leuk leuk leuk, gefeliciteerd

@mamaMarije wrote:

@Iuno :dance: :dance: :dance:

leuk leuk leuk, gefeliciteerd

Thnx. :smiley: - met een beetje geluk straks dus toch nog 2012 gehaald. :mrgreen:

kerstkindje nog binnen de mogelijkheden of is dat te ver weg :lol:

Dank je wel dames :slight_smile:

Luno ben je zwanger ??? of mis ik wat :lol: :lol: :lol:

Hier nog niks gelukt hoor zit nog op wachtbankje aankomde woensdag is me NOD :slight_smile:

@ mM

Kerstkindje zou op zich best kunnen, zou ik een paar dagen over tijd moeten gaan :), maar aangezien ik zelfs nog nooit de 39 weken heb gehaald, is die kans denk ik wel héél klein bij mij - lijkt me eerlijk gezegd ook helemaal niet leuk een kerstkindje te zijn/hebben.

@ Natas

:mrgreen: - vorige maand ‘pauze’ ingelast, misschien dat dat ‘geholpen’ heeft :think: , of gewoon het feit dat het ‘alweer’ de 8e ronde (pauze niet meegeteld) was… :think:

Dan gaan we ff nòg wat harder duimen. :-*

Luno owww hahahaha wie weet spannend meid :slight_smile: we kunnen niks anders dan wachten :slight_smile:

Helaas hier slecht nieuws :cry: dacht eerst nog dat ik bloedverlies had door de SX van morgen want er voor ging ik naar de wc en er was niks en erna vel rood verlies en nu ook nog steeds en word meer … heb ook krampen in me onderbuik dus mijn ongi zet denk ik door en zal ik vandaag als dag 1 moeten doen is wel weer vroeg voor mijn doen mijn nod is pas over 2-3 dagen dus nu 11-12 dagen na mijn ei me ongi

zo word het nooit wat natuurlijk normaal heb ik 14 -15 dagen afgelopen maand eerder en nu ook . Nou ja nu op dag 3 naar de ferti voor bm kijken of genoeg afgebroken is anders narcose ben ik bang voor een curettage …

ik wil er niet al te veel bij stil staan en me verdrietig en down voelen op naar ronde 19 alweer .

liefs :-

Hè gat Natas. :frowning: Hebben ze helemaal geen idee (behalve misschien overgewicht) waarom het deze keer maar niet wil lukken? :hug:

(mijn Nick is trouwens Iuno ;))

Mooie Nick name :slight_smile:

Ja ik heb pcos maar daar voor loop ik bij de ferti arts ik heb clomid al gehad ben nu aan de puregon spuiten en dan erna de iui en da uiteindelijk ivf …

waarom het net lukt weet ik niet mijn overgewicht moet gen probleem meer zijn ik en genoeg afgevallen weeg evenveeltoen ik zwanger werd van mijn jongste nu . wel heb ik een te dik BM slijm maar dat heb ik altijd gehad , vandaar deze keer dat ze wil kijken en toch maar eens weg halen …

ik kan alleen mijn leeftijd bedenken ik ben nu 40 dus ik denk dat het eerder daar mee te maken heeft al ben ik nog lang niet in de overgang en ik nog goede kansen maak zegt ze alleen gaat het langer duren

ronde 19 moet ik wel duidelijk zeggen eerst zelf proberen okt tot april toen aan de clomid 6x toen stop 4 maanden en nu sinds 2 maanden aan de puregon niet alle clomid pogingen haddden een ei ook :frowning:

ik ben nog steeds bezig met afvallen :slight_smile: er moet van me zelf nog meer vanaf want ik heb nog steeds overgewicht volgens de bmi :slight_smile:

Pcos kan het idd wel wat moeilijker maken, maar dat had je denk ik bij de anderen ook al? Leeftijd en gewicht kùnnen idd ook een rol spelen, maar als je al eerder met dit gewicht zwanger bent geraakt… En zoooooo oud ben je nu ook weer niet :slight_smile: :-* , maar wellicht dat alle factoren bij elkaar er dan nu voor zorgen dat het niet zo wil vlotten…?

Als ze het bm-slijmvlies helemaal weghalen, heb je daar dan alleen de eerstvolgende cyclus evt. zeg maar ‘profijt’ van, of houdt het effect als het ware een aantal cycli aan (dus heb je steeds een dik slijmvlies, of raak je elke keer niet alles kwijt, waardoor het zich ‘aanzamelt’)?

(en zie dat het forum de letters anders weergeeft dan je typt - wilde dus duidelijk maken dat Iuno dus iuno is, maar dan met hoofdletter i :slight_smile: )

Forum-dinnetje van een ander forum raakte na 2 jaar proberen met 40 pas voor het eerst zwanger. Zou de 1e van 7 mk in 2 jaar tijd worden. Onderzoek gehad (geen oorzaak gevonden, niet voor het moeilijk zwanger raken en niet voor de vele mk), IUI gedaan… :frowning:

Blijft onbegrijpelijk waarom sommige stellen elkaar maar hoeven aan te kijken - bij wijze van -, terwijl het bij anderen ondanks alle bloed, zweet en tranen gewoon maar niet wil lukken…

Hahah ja dat komt daar door denk ik :slight_smile: sorry iuno :slight_smile:

ja ik heb al heel lang pcos meer als 22 jaar :frowning: mijn bm bouwt denk ik snel op ik ben altijd al flink ongi maar ja ik weet het niet ik ga zeker overleggen want ben niet van plan om elke keer een curettage te moeten doen

nee oud ben ik niet voel me niet oud hoor :stuck_out_tongue: maar ja me eitjes denken er anders over denk hahahahaha

Ik snap het soms ook niet ik mag niet klagen hoor ik heb kinderen alleen het gevoel blijft natuurlijk wel het zelfde de teleurstelling e.d Al moet ik nu wel zeggen dat het me steeds beter afgaat nou ja deze maand wel dan :slight_smile:

Is logisch dat als je al meerdere kinderen hebt, dat je er toch wat minder mee bezig bent dan als je nog geen kinderen hebt (meer afleiding hè :lol: ), maar toch, als de wens van nog een kindje erbij er eenmaal is, blijft het ook dan knagen als het maar niet wil lukken.

Ook voor mij geldt dat ik absoluut niet mag klagen, maar toch… als het nu mis zou gaan en daarna weer langer zou gaan duren of misschien helemaal niet meer zou lukken, zou ik het daar ook heel moeilijk mee hebben. Na deze zwangerschap (als het goed blijft gaan - waar we voor de nodige positiviteit maar ‘gewoon’ van uit gaan :)) is het voor mij (en voor hub zeker) ‘klaar’, maar nu gewoon nog niet.

Iuno, gefeliciteerd!!! :dance: :dance: :dance:

Wat leuk! Iuno gefeliciteerd! :dance:

En dat gevoel van een kindje niet persee willen hebben ken ik wel… dat had ik wel echt hoor toen ik zwanger bleek van Suus… maar met 26 weken was de knop wel echt om en echt, het is het allerleukste en liefste Suusje wat er is. Dus dat ik nu ooit zo in de knoop heb gezeten kan ik me niet eens meer voorstellen, laat staan dat je het er ooit nog over hebt :naughty:

Onze 4e word dan alweer bijna 2… zo hard gegaan, echt onvoorstelbaar.

Ledikant is verruild voor peuterbed, de kinderwagen voor lopen en een buggy, de kinderstoel beugel is eraf, ze zit zelf, ze danst, probeert te fietsen op haar driewieler en is uber ondeugend… ik geniettttt! :inlove:

Cell, ik begrijp jouw verhaal niet helemaal bij het gevoel van Iuno? :think: Of begrijp ik er gewoon niets meer van? :mrgreen:

hahaha… was ook wel beetje hakje op takje post… alleen de felicitatie van Iuno lezen en de rest is commentaar op commentaar eerder over moeder die zeuren over niet blij zijn met meer kindjes en daar ook nog over zaniken als kinderen al 4 zijn ofzo… (tweeling verhaal enz)

Los van elkaar dus… t was laat he :mrgreen:

aha, op die fiets eh…tak :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: