Ach Broekie :hug: wat naar dat het dan zo loopt, en jammer dat het geen bespreekbaar onderwerp blijkt…Is het niet zo dat hij het momenteel erg druk heeft, moe is, even niet goed met de kids overweg kan? (dan kunnen zijn harde woorden toch van tijdelijke aard zijn ) Sterkte :hug:
@ broekie
Kan je alleen maar zeggen, geef het toch de tijd meid! Jouw hubbie klinkt nl net zo als die van mij… :hug:
Soms kan ik er wel met hem over praten en lijkt hij ook wel ‘gunstig gestemd’, maar een paar dagen/weken later, blijkt z’n pet ook opeens weer anders te staan en vindt hij 3 toch echt wel meer dan genoeg (is idd mn als hij moe is en zich blind staart op de practische ‘probleempjes’).
Voor mij is het echter gewoon tè belangrijk om het er dan maar bij te laten, dus ik blijf bij tijd en wijle in het vuurtje porren om het iig brandend te houden (dat hij wel weet hoe ik er over denk en wat het voor mij betelent) en verder gewoon blijven hopen dat hij rond m’n vruchtbare dagen eens goed gestemd is en het lot het dan verder overneemt…
(ik weet gelukki dat à ls er hier eenmaal een 4e bij zal zijn gekomen, hij er zowieso wèl blij mee zal zijn ).
Maar goed, nu de komende weken eerst dus maar eens wat aansterken, zodat ik lichamelijk überhaupt een zs aan zal kunnen…
Dank je wel meiden.
Ik heb nu al 2,5 uur niet gehuild! :mrgreen:
Ik kreeg vanmorgen een documentje te lezen en daarin stond dat het hem spijt en het niet zijn bedoeling was om me te kwetsen. Dat hij me heeft laten denken dat de deur geopend was, was absoluut niet de bedoeling en niet handig van hem. En dat hij dacht dat ik het wel had begrepen.
En dat we er vanavond maar over moeten praten.
Ik heb hem vervolgens zijn eigen mailtjes terug gestuurd. Alles onder elkaar en gevraagd waar ik tussen de regels door had moeten lezen dat hij geen kinderen meer wilde. Er stond namelijk letterlijk en ik quote:
Ik zeg ook alleen maar nee om praktische redenen hoor, je weet dat ik het niet erg zou vinden om er een 4e bij te krijgen. Maar ja, niks aan te doen.
Daar haal ik dan toch niet uit dat hij helemaal geen kinderen meer wil?
Het zal mij benieuwen of er vanavond wel over gesproken gaat worden. :s
[/u]
Vraag hem dan vanavond wat zijn ‘worst case scenario’ zou zijn met een 4e erbij en probeer er dan samen uit te komen of zo’n scenario werkelijk onoverkomelijk zou zijn. Hier is één van de grootste bedenken van hub dat als hij z’n baan kwijt zou raken, hij niet meer (financieel) voor ons zou kunnen zorgen - dan zeg ik heel realistisch: ook met ‘maar’ 2 kinderen, zouden we dan al een probleem hebben en als je er bij voorbaat al van uitgaat dat je misschien ooit je baan kwijt raakt, had je beter helemaal niet aan kinderen kunnen beginnen (en daarbij overziet hij het feit in geval van nood ik ook een full-time zou kunnen nemen en daarbij zelfs meer zou verdienen dan hij ooit zal kunnen krijgen 8) ).
En als er eens iets is, waardoor je de kinderen allemaal ergens onder moet brengen, is dat met 1 of 2 kinderen prima te doen, maar met 3 kinderen al bijna niet meer en ook daar maken 3 of 4 dan echt niet uit.
Goed, misschien zul je op verschillende gebieden wat meer in moeten sparen, maar als je als ouders het allemaal niet te zwaar op de hand neemt en het altijd probeert toch zo leuk mogelijk te maken voor de kinderen, zullen ze echt geen schade oplopen door nog een brusje erbij.
Mijn kids hebben de neiging te gaan zeuren als ze eens 1 koekje krijgen ipv 2, terwijl de kids van m’n zus (5 stuk ) oprecht blij zijn als ze überhaupt iets bij het drinken krijgen en toch zijn ze daarom echt niet zielig, hoor! 't Is ook net wat je voor jezelf en voor je kinderen wenst.
Goed, jullie zullen met 4 kinderen misschien niet zo gauw 3 weken vakantie gaan vieren in een 5-sterren hotel op eoa tropisch eiland, maar doen jullie dat met 3 kinderen wel? Met andere woorden, hoeveel zullen jullie echt in moeten snijden en is dat het echt niet waard? Kinderen worden ook ouder en zelfstandiger en op den duur kunnen jullie ook (weer) allebei werken, waardoor je dan (weer) een dubbel inkomen krijgt.
Dit, tegenover het knagende gevoel van een gemis dat iig jij je levenlang bij je zal dragen omdat jìj wel nog graag een 4e had gehad, maar hij (uit ‘practische overwegingen’) z’n poot stijf heeft gehouden. Kan hij dà à r wel mee leven? Of is het een mogelijkheid het thema een poosje te laten rusten (jij schreef zelf dat je het wel 2,5 jaar de tijd wilde geven - wat ik al heel knap van je vindt trouwens) en dan over een paar maandjes de stand van zaken opnieuw te bekijken - misschien scheelt het jaargetijde ook echt wel…
Hoop dat je hier wat aan hebt, dat je wellicht ietsje sterker in je schoenen zult staan tegenover je hubbie. :-*
Broekie, hij is idd niet duidelijk geweest en geeft dubbele boodschappen af. Ik hoop dat jullie vanavond een goed gesprek hebben (gehad) :hug:
Het gesprek is, zoals ik al verwachtte, op niets uitgelopen.
Zijn besluit staat gewoon vast en zijn grootste probleem is de auto.
We zouden nooit meer met z’n allen weg kunnen.
Ik heb geen rijbewijs en hij rijd in een leaseauto. Hij verwacht dat hij geen 7 zitter via een werkgever kan krijgen en dus zijn we aan huis gebonden en dat weeg voor hem het zwaarst en is voor hem dus ook de reden om verder geen kinderen meer op de wereld te zetten.
Hij weet wat het met me doet, want ik ben in tranen uitgebarsten. Hij beseft zich ook dat het daardoor altijd tussen ons in zal blijven staan.
He broekie Ik vind het echt erg voor je .
Ik snap aan de ene kant je man ook wel maar voor alles is wel een oplossing toch ? waarom geen eigen auto kopen bv en die van de zaak weg doen … jij je rijbewijs halen kan ook toch ? Ik zelf vind dat ook echt geen goed argument sorry ivm met de auto kan het niet .
Ik ben moeder van 6 en we gaan voor een 7de we hebben 1 auto alleen ik heb een rijbewijs verder zijn de boodschappen misschien iets duurder maar niet veel , het is maar waar sommige mensen hun prioriteiten willen leggen , wij gaan niet elk jaar op vakantie een ander vind dat wel erg belangrijk en zo zijn er nog meer dingen natuurlijk… mijn kinderen zijn goed gekleed ze hebben thuis van alles wii laptops platte tv,s speelgoed etc. ze komen niks te kort.
Op de meeste problemen die wij onderweg ze maar zijn tegen gekomen is wel een oplossing te vinden mijn oudste is nu 21 en dan een van 18 en dan 15 en dan 12 jaar en 5 jaar en 3 jaar . We hebben van alles wat :mrgreen:
Ik zou zeggen laat het even rusten en zet dan eens al zijn nee punten er onder en jij dan met al jouw oplossingen er achter … als die dan nog niet wilt dan denk ik dat HIJ gewoon niet wilt en al het andere als een excuus gebruikt om jouw niet te willen kwetsen door het echte antwoord te zeggen , alleen doet hij dat nu ook al als ik dat zo lees
wil je een dikke knuffel geven van deze kant
Broekie ook van hier eerst een hele dikke :hug: .
En ben het helemaal met Natas eens. Als het volgens hem echt alleen om een te kleine auto gaat, steekt er meer achter. Te kleine huisvesting (met echt geen uitzicht op groter) zou ik nog wel kunnen begrijpen, maar een te kleine auto als enige reden… :snooty: Je kunt altijd nog een grotere auto huren voor die enkele keer dat jullie met elkaar weg willen, zòveel kost dat nu ook weer niet. En heeft hij überhaupt al eens nagevraagd of hij een 7-zitter als lease-auto zou kunnen krijgen, of is dat alleen een veronderstelling van hem?
Verder vind ik het een goed idee van Natas om alles even te laten bezinken en daarna een lijst te maken met al zijn ‘nee’s’ en daar vervolgens jouw oplossingen achter te schrijven. Als hij dan nog steeds bij zijn standpunt blijft, zal hij zich iig niet meer achter die smoesjes kunnen verschuilen en ook al zal het voor jou heel hard zijn als hij toch bij zijn beslissing blijft, je weet dan iig echt waar je staat en wat je verder van hem verwachten kan… :hug:
@ Natas
Vind het echt zo cool dat jullie voor een 7e gaan! :thumbup: En vooral ook heel moedig, omdat jullie oudsten al een stuk ouder zijn. weet niet, maar ik heb toch altijd het idee dat het dan uiteindelijk zwaarder is dan als ze allemaal wat dichter op elkaar zitten. Is dan een paar jaar misschien wel veel heftiger, maar heb je ook eerder je ‘rust’ weer terug (als ze allemaal naar school/de kleuterklas gaan), zeg maar…
Broekie :hug: Ik ben het met de bovenstaande moeders eens :thumbup: Als je weg wilt kun je ook met het openbaar vervoer. Onze buren hebben 5 kinderen en nooit een auto gehad. Ze zijn inmiddels allemaal volwassen en ze hebben zich prima gered. Alles met de trein. Nu lenen ze af en toe onze auto als ze met het hele spul een bruiloft ofzo hebben :thumbup: Nee, die 7-zitter kan het probleem niet zijn…Trouwens, het huis ook niet in mijn ogen (heb ik al eens gezegd: wij hebben voor de kids twee kleine kamertjes van 6 m2 elk, en als hier de 4e komt gaan onze 3 jochies gewoon op 1 kamertje zodat de beeb even een kamertje alleen heeft. Later als het kindje doorslaapt kunnen ze wel 2 aan 2 liggen. Waar een wil is…)
sterkte :-*
Lieve mama’s
Dank jullie wel voor jullie geweldig lieve woorden.
Nadat we op bed zijn gaan liggen hebben we het er nog even over gehad en ik begrijp mijn man nu wel. Hij voelde zich in een hoekje gedrukt en dacht dat ik nu meteen wilde ‘klussen’ voor een vierde.
Na de uitleg dat ik zelf van de week pas sterk het gevoel kreeg dat het nog niet “klaar” was en dat ik er zelf ook nog over na moest denken, maar dat als het aan mij ligt ik nu wel over een jaar zou willen.
Dus uiteindelijk zei hij: Ik zal er serieus en goed over nadenken, maar verwacht niet morgen of volgende maand een antwoord. Ik zal hem die ruimte ook geven en zo nu en dan eens een reminder
En wie weet is de situatie volgend jaar zo, dat ik zelf misschien niet meer wil of hij juist wel. Het is nu in ieder geval een bespreekbaar onderwerp geworden. Gelukkig maar, want daarmee was de donkere wolk die er gisteren hing ook weg getrokken en hebben we vandaag een leuke dag gehad.
To be continued!
Broekie, ben blij dat jullie er uiteindelijk toch nog met z’n 2-en uit hebben kunnen komen - en vandaag toch nog een leuke dag hebben gehad. :thumbup: :-*
Hier heeft hub vaak hetzelfde, hoor, dat hij al bijna bij voorbaat ‘nee’ tegen iets zegt, puur en alleen omdat hij zich overdonderd voelt. Als ik de teugels dan wat meer laat vieren, komt hij er vaak uit zichzelf al vrij snel op terug.
@WoLa wrote:
Nee, die 7-zitter kan het probleem niet zijn…Trouwens, het huis ook niet in mijn ogen
In mijn ogen ook niet, hoor.
Wij hebben zelf ook maar 1x ca 10m² en 1x nog geen 4m² voor de kids. 3 Kids op één kamer zie ik iig nu echt niet zitten (geheid gedonder met slapen gaan en is met 2 kids vaak al best benauwd 's ochtends), dus zal nr 4 hoogstwaarschijnlijk bij ons op de kamer blijven, totdat we (ooit) iets groters zullen kunnen bekostigen.
Ach, bij mijn zus slaapt de jongste van inmiddels 4 nog steeds bij hen op de kamer (die zelfs nog ietsje kleiner is dan onze slaapkamer) en dat hebben zij tot nu toe ook alledrie overleefd.
Oke, we wonen niet in een villa, maar om nu te zeggen dat we klein behuisd zijn? :naughty:
Er zijn sowieso twee slaapkamers die gesplitst kunnen worden, dus daar ligt het probleem echt niet (hoeft hub niet eens zelf te doen, kan ik ook aan mijn vader vragen).
De auto, tja het lijkt mij dat hij toch niet de enige is die graag een 7 zitter rijd. Ik kan me voorstellen dat ze niet een VW busje voor hem leasen, maar ik zag vandaag een hele mooie 7 zitter, van hetzelfde merk als nu. Ook een ecomotive label A (wat we nu ook hebben) dus ook voordelig voor de baas.
Nu is hub sowieso aan het winkelen voor een nieuwe werkgever, omdat hij hier toch niet verder komt. Dus ik vind het een mooi onderhandelingspunt
En dat zal ik zeker aankaarten, want ook zonder een 4de is een 7zitter toch wel lekker
We shall see. Ja, ik denk dat het abrupt nee zeggen gewoon een verdedigingsmechanisme is. Was ook zeker niet mijn bedoeling en ik had ook niet het idee dat het zo overrompelend was.
Hee dat is toch nog een positieve draai aan het nare weekend, fijn Broekie!
WoLa, ja gelukkig ziet alles er nu wat rooskleuriger uit.
Gisteren hebben we bij mijn ouders gegeten. Zegt mijn vader ineens tegen hub:
“Ik verwacht niet dat er nog een kind bij komt, want dan moet je een busje hebben”
zegt mijn moeder: “Nou, dat kan best wel hoor!”
Hub: “Ja, of een 7zitter, dan zou het zomaar kunnen”
Ik heb me heel wijselijk niet bemoeit in dit gesprek. Ik wilde ook niet dat hub dacht dat ik met ze gepraat heb, want ik bespreek dit soort dingen niet met mijn ouders. Ik weet dat mijn moeder het helemaal geweldig zou vinden, omdat ze er zelf ook graag 4 had gehad.
Mijn pa zou er ook blij mee zijn, maar is iets nuchterder.
Wat verder anderen ervan vinden interesseert me totaal niet.
Maar hub reageerde er erg god op moet ik zeggen, dat geeft de vrouw weer een tikkeltje hoop
@ broekie
:thumbup:
Hier vandaag een tante van hub tegengekomen op straat. Had van m’n sm (= haar zus) gehoord dat ik zo ziek was. Had al eerder eens gepolst voor een 4e en me de ‘raad’ gegeven daar iig nog ff mee te wachten, maar nu kwam ze er mee dat het ‘zo toch wel genoeg voor me was, toch?’. :roll: Heb er heel wijselijk niet op gereageerd en het gesprek op een ander thema gebracht. Ze heeft zelf 6 kinderen, dus zou je toch denken dat ze er wat positiever tegenover zou staan, hè, maar ach 't is uiteindelijk toch ònze keuze.
Weet nu ook al dat het voor velen geen echte verrassing zal zijn tzt te horen dat ik weer zwanger ben, maar ook dat ze me allemaal voor gek zullen verklaren (hoor het nu al in m’n hoofd 'meid, waar ben je in ‘s hemelsnaam aan begonnen?!’). :lol:
Iuno; Hahaha ja, stom is dat he? Zelf een fokkerij beginnen, maar andere mensen afraden. Ik trek me er ook niets van aan hoor. Wij maken die keuze en anderen hoeven mijn kinderen niet op te voeden.
Ik denk dat het hier ook niet als een opmerkelijk iets zal vallen
He dames was even aan het lezen hoe het hier ging
Hier gaat het goed laatste loodjes , datum van de ks is ook bekend tijdens de ks gaan ze gelijk klemmetjes zetten. Moet zeggen dat ik heel lang getwijfeld heb maar het is verstandiger om het zwanger zijn af te sluiten lichamelijk gezien is het best pittig. Maar ooooh wat geniet ik van het zwanger zijn, de schopjes slik slik
Denk ook dat ik het gevoel heb dat ons gezin nooit compleet zou zijn als zouden er nog 2 bijkomen.
ga nu even verder bijlezen
Karin, fijn dat het goed gaat, nog even en dan is je kindje er! Succes met de laatste loodjes :thumbup: Lijkt me idd ook een vreemd idee om het zo definitief af te sluiten…maar het is goed om naar je lijf te luisteren :thumbup:
Wola, kriebelt het bij jullie meer?
Iuno, vreemde opmerking van de tante zeker omdat ze zelf 6 kinderen heeft
Broekie dat is wel een positief iets hopelijk mag jou wens door gaan
Natascha hoe is het met jou , blijf elke maand duimen voor je meis :hug:
haha ja hoor, maar niet zo erg dat we er nu vol voor gaan…we zien wel wat er gebeurt