Ja geld en ruimte zijn dan echt wel dingen om op te letten he? Al maak ik me er nog niet zo heel druk om (we hebben van beiden wel weinig eigenlijk…)
Ha Marion, ook hier :mrgreen: :thumbup: Ik ga jou nu overal tegenkomen vermoed ik :lol: Volgens mij kun je je ook nog wel aanmelden bij een zeker forum onder ‘contact’
Iuno, hoe is het, nog in spanning voor je ongi? (omdat je het twee weken terug gezellig had gehad )
Hier: ik denk toch echt regelmatig aan die vierde…maar weet werkelijk niet wanneer het nu handig zou zijn ivm mijn nieuwe baan :shifty: wat dat betreft ben ik ook voor een verrassing, dan hoef ik er niet meer over na te denken Maar dat zie ik bij ons niet gebeuren, ik ben veel te precies :shifty:
@ WoLa
Geen spanning meer, hoor - de :twisted: :twisted: :twisted: zijn al lang en breed gearriveerd.
Al een flink stuk minder heftig dan normaal en ook alleen de 1e dag een beetje last van m’n rug gehad (normaal toch wel 2 dagen behoorlijk last) :think: :shifty:
@mamav4 wrote:
Hier is geld ook geen leidraad geweest bij allemaal.
Merk wel nu dit een verrassing is dat we even moeten omschakelen.Maar onze instelling is echt van komt goed.En waar een wil is is een weg.
Dat denk ik ook altijd maar.
Onze 2 oudste lagen tot voor kort ook met elkaar op 1 kamer, maar dat ging dus helaas ècht niet goed, zeker het laatste jaar botste het gewoon steeds vaker tussen die 2 (zowel bij het slapen gaan, als ook overdag). Sinds de oudste z’n eigen ‘hokkie’ heeft gekregen (hebben de woonkamer daarvoor met bijna 5m² verkleind), gaat het gelijk een stuk beter tussen die 2. Scheelt voor ons ook weer, want nu kon de jongste gelijk bij de middelste op de kamer en hebben wij onze slaapkamer weer voor ons (alleen hopen dat die 2 ook straks wèl op 1 kamer kunnen blijven - denk het haast wel, passen nu gewoon al ‘beter’ bij elkaar). Als er hier dus nog een 4e komt, zal er altijd 1 van de 4 bij ons op de kamer moeten slapen, want nog ergens een kinderkamertje - hoe klein ook - vandaan ‘toveren’, zit er echt niet meer in…
WoLa: moeilijk hé om een keuze te maken helemaal nu je een nieuwe baan heb.Er zijn zoveel voor en tegens.
Iuno: Ja, is best passen en meten hé als je geen huis heb met minimaal 6 slaapkamers :lol:
Iuno, dat klinkt idd als een klein huisje. Hoeveel woonkamer hebben jullie nog over? Wij hebben hier ook niet veel ruimte. Beneden hebben we uitgebouwd dus nu is de woonkamer 28m2 en de keuken 9m2 (is wel 1 ruimte, keuken en woonkamer) Boven hebben wij een slaapkamer van 2,50x4 ongeveer en twee kleine slaapkamertjes van 2,50x2,50 We hebben een vaste zolder met een vlizotrap. Die staat heerlijk volgebouwd met spullen :oops: Maar de mogelijkheid is er wel om een vaste trap en een nokverhogende dakkapel te plaatsen. Ware het niet dat onze hypotheek nu al hoger ligt dan de waarde van ons huis :? dus dat gaat m voorlopig niet worden… De vierde zou hier ook de eerste paar maanden bij ons op de kamer moeten. En dan later bij de jongste, of we leggen de oudste drie tijdelijk op 1 kamer ivm leren doorslapen van een vierde…ach, komt tijd komt raad
dames ik lees nog steeds mee hoor. ik zit alleen een beetje met mezelf in de knoop.
Mijn man heeft een continue over een vierde. Bij alles maakt hij lollige verwijzingen naar een vierde maar ik twijfel zo.
ik was gestopt met mijn baan ,maar ben toch weer terug begonnen omdat we er financieel toch ineens 800 euro p.m op achteruit gingen en ik mis dat heel erg :eh: :think: :oops:
en van de ene kant heb ik het gevoel van : drie is goed zo, het voelt goed, ik hoef geen voerde.
maar van de andere kant voel ik een soort ’ verplichting’ naar onze derde omdat hij anders echt er bijhangt .
Hai,
Wola, ja het zou dan fijn zijn als de keus voor je gemaakt wordt he. Dan is het gewoon zo. Ik heb het op het moment wel een beetje gehad met mijn baan maarja, ik zit in het onderwijs en heb alle vakanties vrij en verdien ook niet onaardig dus tja…met het oog op een nummertje 4 is veranderen zowiezo niet slim…en ik krijg volgens mij nooit meer zo’n goede secundaire arbeidsvoorwaarden… :?
Ons huis is gelukkig ook groot genoeg. 3 slaapkamers op de eerste verdieping en 2 op zolder. Dus dat is wel erg fijn. Ach, en anders had dat zich ook wel weer opgelost. Zit nog wel steeds erg in mijn maag met de kinderopvang tzt…nu gaan de anderen naar school en passen opa en oma nog maar 2 dagen alleen na school op…Weet niet of die weer op een baby zitten te wachten voor twee dagen…
@ mam van 2
:hug: Niet makkelijk, je situatie…
Maar zou er toch echt alleen aan beginnen als jij er ook een goed gevoel bij/over hebt. Een kind ‘neem’ je nu eenmaal niet ff ‘zomaar’, om hem/haar vervolgens weer weg te doen als het toch niet helemaal bevalt…
@ WoLa
Wat betreft onze woonkamer: die was voor de ombouw nog niet eens zo groot als die van jullie en uitbouwen is bij ons helaas geen optie, omdat wij op 1 hoog wonen - denk niet dat de onderburen daar blij mee zouden zijn. :lol: Wij hebben nu iig nog ca 16m² woonkamer over…
Onze keuken is ongeveer even groot als die van jullie, maar dan apart. De ‘grote’ kinderkamer heeft ongeveer dezelfde afmetingen als jullie slaapkamer en onze slaapkamer is ìetsje groter (ca 3,20x4m geloof ik). De oudste heeft nu ongeveer 2,50x2,00/1,70m (bij de deur breed, bij het raam smal, ging niet anders omdat we een raampartij in 2-en hebben gedeeld, kan moeilijk een raam zelf in 2 delen met een muur :lol: )
Jullie huis/situatie klinkt wel een beetje hetzelfde als bij mijn zus. Die hebben ongeveer dezelfde ruimtes als jullie, maar zelfs al 5 kinderen. 8)
Dakopbouw gaat het bij hen helaas om dezelfde reden als bij jullie ook niet worden (al zou het ook met opbouw op den duur eigenlijk nog steeds te krap zijn voor 7 pers.).
Ach Iuno, ik denk altijd: klein maar fijn En je zus zit dus met 5 kids in eenzelfde ruimte als ik, dat is vast ook heel gezellig 8)
Ach Iuno, ik denk altijd: klein maar fijn En je zus zit dus met 5 kids in eenzelfde ruimte als ik, dat is vast ook heel gezellig
zo denk ik ook :thumbup:
@mamv2: had gisteren je berichtje niet gezien. Ja dat scheelt een hoop per maand! Ik ga 0.2 minder werken, scheelt ook een paar honderd euro per maand. En van dat geld konden we lekker een hoop leuke dingen doen…maarja.
@WoLa wrote:
Ach Iuno, ik denk altijd: klein maar fijn En je zus zit dus met 5 kids in eenzelfde ruimte als ik, dat is vast ook heel gezellig 8)
Enige wat bij ons minder ‘fijn’ is, is dat het hier supergehorig is en wij de enige met kinderen zijn :silenced: :mrgreen: . Hoewel niemand iets van nr. 3 heeft gezegd, verheug ik me straks al op de reacties van vooral de onderburen bij nr. 4.
Idd hééél gezellig bij m’n zus. :lol:
Enige nadeel is dat zij 4 jongens en 1 meid hebben. Nu gaat het zo nog wel, maar de oudste 2 gaan al best hard richting puberteit, dus het zal over een aantal jaartjes vast mof veeeel gezelliger worden. :mrgreen:
hai meiden
mamavan 4 alweer 21 weken snel hoor voel je je goed verder en een jongen na 4 meiden super zeg !!
mamavan2 je moet doen wat je zelf graag wilt ook natuurlijk … misschien kan je nog een paar jaar wachten ?? of kan dat niet ??
Hier nog steeds niks hoor … de rondes schieten wel voorbij zo
He Natas!
Weer enig leven in de tent hier?!
Hmm jammer dat er bij jou ook nog niets is. Hier ook niet, zit weer in de wachtfase… :roll:
hee wat leuk mam van 4, wat een verrassing! Dat zal idd een hele omslag zijn met 4 meiden ineens een jongetje erbij :inlove:
Natas en MSJ: succes met afwachten, hopelijk deze keer goed nieuws!
Hier genoeg geklapper, maar het is echt nog niet verstandig. Geduld…
Mam van 4…
Wat apart ineens een jongen na 4 meiden… het bestaat dus , al kan ik me daar niets bij voorstellen. :mrgreen:
Dat zal vast even omschakelen zijn!
wikken , wegen, wikken, wegen, gevoel, verstand en terug. wat te doen wat te doen …? :mrgreen:
de pil is de deur uit !,ik houd me toch aan het motto waar ik me altijd aan houd en snap niet waarom ik me druk maak om kleine dingen . Voor elk ding is een oplossing te vinden .Ik ben nu net ongesteld geworden voor het eerst zonder pil, dus hierna gaan we er tegenaan hahaha
@ Mam van 2
:thumbup:
Hier ergens ook enorme twijfel niet toch nog ff te wachten (hele verstand schreeuwt dat dat beter/handiger is, maar eigenlijk alleen op financieel vlak), maar aan de andere kant ben ik er nog steeds van overtuigd dat met dat soort dingen alles vast wel los zal gaan lopen (zullen hier en daar wel (nog) wat (meer) moeten bezuinigen, maar de kinderen zullen iig net zoals nu eigenlijk niets tekort komen)… Bovendien weet je zowieso nooit wat er in de toekomst gaat gebeuren en denk dan dat in verreweg de meeste ‘onvoorziene’ situaties het ook niet (veel) zal uitmaken, of je nu 3 of 4 kinderen hebt (denk aan werkeloosheid, wegvallen partner, e.d.).
Spannend mam van 2!
OOOOOhhh wat spannend zeg ma van 2…
Ik voel mij heel goed alleen een lage bloeddruk waardoor ik snel duizelig ben maar dat was bij alle zwangerschappen zo.
Ik ben heel heel blij om na 4 meiden een jongen te mogen krijgen lijkt mij zo bijzonder.
Is alleen wel een stuk moeilijker om kleding te kopen voor een jongen voor meisjes is er een ruimere keus.Maar we hebben nog even.
Ha spannend mam van 2 :thumbup:
Ik klapper nog een paar maandjes door