Wie gaat er binnenkort voor een 4e kindje?

Iuno welkom!

Heel herkenbaar hoor. Die behoefte en er met niemand over kunnen praten. En ervaringen en gevoelens delen over zoiets belangrijks is gewoon heel erg fijn!! :smiley: Haha ja ik herken dat wel van mijn man. Dat oefenen is ook al heel leuk! :lol: Bij nummer 3 was het de eerste ronde raak toen had ik ook de instelling van ach, we zien het wel. Nu bewust gewacht tot juli, vanaf toen wilde ik er weer voor gaan. (Had voor mezelf al maanden in mijn hoofd dat ik manlief in juli voor het laatst zou vragen hoe hij tegenover een nr 4 stond. Zegt hij ineens in maart dat hij graag een nr 4 wil, toen moest ik nog ff wennnen :wink: ) Dus nu mag het en nu wil het nog niet echt lukken… :? Die vorige instelling werkte toch beter… :think:

mamav4 proficiat zeg!!! Leuk hoor!

@ mamav4

Gefeliciteerd! En wat fijn dat nr. 5 dan toch wel gewenst is! (lees/hoor je weleens anders bij 'verrassingskindjes, zeker als er al meerdere broertjes/zusjes zijn).

Haha, hier wordt ook regelmatig gevraagd of de oudste 2 of de middelste en de jongste een tweeling is, terwijl je toch echt wel duidelijk kunt zien dat ze alledrie van een andere leeftijd zijn - maar is meestal als de jongsten in de tandemwagen of fietskar zitten (dan gaan ze er al gelijk vanuit dat het om een tweeling gaat) en als de middelste en oudste een muts op hebben. De jongste is bij ons trouwens ook eigenlijk standaard een meisje - alsof je na 2x hetzelfde geslacht de 3ex wel het andere mòet krijgen. :roll:

@ Marda

Leuk dat jullie misschien ook nog wel voor een 5e gaan.

Mijn zus heeft 5 kinderen, dus weet hoe gezellig dat kan zijn. :mrgreen:

@ WoLa

Aangezien het bij ons tot nu toe altijd wel ca een half jaar heeft geduurd voordat het raak was, waarbij we er bij de laatste 2 zelfs een paar maanden heel bewust en doelgericht mee bezig zijn geweest, ga ik er dus niet vanuit dat het nu ineens heel vlot (en zonder ‘nahelpen’) zal gaan. Maar als het tegen m’n eisprong erg gezellig is geweest (zoals gisteren :shifty: ), is het natuurlijk toch wel wat spannend en uiteindelijk - gek genoeg - zowel een teleurstelling als opluchting als de :twisted: :twisted: :twisted: hun intocht weer houden.

@ MSJ

Je weet het toch nooit hè. Soms is de ‘we zien wel’ instelling idd beter, maar soms ook niet (weet eigenlijk wel zeker dat als wij niet wat ‘meer moeite’ zouden hebben gedaan voor nr. 2 en 3, het zeker langer zou hebben geduurd voordat die er zouden zijn geweest).

Marda: Sorry je bent niet meer de enigste mama met6 4 meiden :lol:

Onze meiden zijn 7 jaar en dan hebben wij de 2ling 6 jaar en de jongste 5 jaar.Ik zelf ben 30 jaar.(vroeg begonnen :lol: )

Hier slapen de meiden 2 aan 2 op een kamer en ze willen nu ook niet anders.Als ik ze nu alleen zou zetten op een kamer zoeken ze elkaar toch weer op :lol: .

Ik ga er gewoon vanuit dat het een meisje wordt hahaha.Waarom?Ik ben zo aan meisjes gewend dat een jongen helemaal raar zou zijn.

Maar we wachten het nog af.

Iuno: was wel schrikken hoor maar als we kijken naar onze 4 meiden is deze zeer welkom.Is alleen even omschakelen wij hadden alles al de deur uit gedaan.Kunnen we nu weer alles gaan aanschaffen!

hihi Marda niet meer de enigste met 4 meiden :lol: .

Zijn er eigenlijk wel gezinnen met 4 jongens hier? :think:

Wel heel veel gezinnen met 3 jongens dan wel meiden, ook in onze ‘live’ omgeving.

@mamav4, gefeliciteerd met je zw.schap.

Je hoort het nog best vaak die verrassingskindjes, die willen gewoon graag een leuk huis hebben om te wonen :slight_smile: .

Mocht er hier ooit een 5e komen, dan wordt het ook 2 aan 2 slapen en 1 alleen. Met 2 grote kamers is dat geen enkel probleem. De 2e en 3e slapen nu ook samen, binnenkort gaan we voor een stapelbed… de 3e is toe aan een groter bed (maar oh wat zie ik daar tegenop… dat juist hij los in de kamer kan lopen :mrgreen: ).

ik meld me voorlopig even af voor dit groepje… sorry

Geeft niet mam van 2 :hug:

mamvan4, welkom! Wat leuk een verrassingskindje :inlove: Ik denk wel eens: gebeurde dat hier maar, zo’n verrassing. Maar ik geloof dat ik er veel te precies voor ben in onze anticonceptie. En dan ben ik geeneens aan de pil :wink: Maar goed, het idee dat ik er verder niet meer over na hoef/kan denken omdat het gewoon zo is spreekt me wel aan 8)

hey dames hoe gaat het hier ??

MSJ :hug: :hug: jammer dat niet goed is gegaan zeg :frowning: hoop dat je snel opnieuw zwanger zal zijn .

hier een gezin met 4 meiden en 2 jongens :slight_smile:

@mamav4 wrote:

Marda: Sorry je bent niet meer de enigste mama met6 4 meiden :lol:

Jabe heeft trouwens ook 4 meiden (bedacht ik me net toen ik een stukje van haar in één van m’n maand-topics zag). :slight_smile:

@ Natascha

Lekker gezellig, hoor, bij jullie! :smiley:

hahahaha ja sorry :stuck_out_tongue:

maar gezellig is het wel vanaaf gaan we heerlijk zwemmen is alweer een tijd geleden voor mijn helemaal dus zal wel een leuk feest worden :slight_smile:

@mamaMarije wrote:

hihi Marda niet meer de enigste met 4 meiden :lol: .

Zijn er eigenlijk wel gezinnen met 4 jongens hier? :think:

Wel heel veel gezinnen met 3 jongens dan wel meiden, ook in onze ‘live’ omgeving.

@mamav4, gefeliciteerd met je zw.schap.

Je hoort het nog best vaak die verrassingskindjes, die willen gewoon graag een leuk huis hebben om te wonen :slight_smile: .

Mocht er hier ooit een 5e komen, dan wordt het ook 2 aan 2 slapen en 1 alleen. Met 2 grote kamers is dat geen enkel probleem. De 2e en 3e slapen nu ook samen, binnenkort gaan we voor een stapelbed… de 3e is toe aan een groter bed (maar oh wat zie ik daar tegenop… dat juist hij los in de kamer kan lopen :mrgreen: ).

Twijfel jij nog aan een 5e?

Bij ons hetzelfde 4 slaapkamers, dus als er een vijfde komt is het 2x 2 en 1x1. Ook hier komt er dan een stapelbed.

Ik vraag me ook af of er meer zijn met 4 jongens, jij zult in dat geval ook vast weer een jongen krijgen!

mv4: onze 4e was ook een verassingskindje, nou ja we twijfelden nog over of en wanneer maar ze was ons getwijfel denk ik beu en kwam gewoon :mrgreen:

Vind je het niet lastig nu alles weer opnieuw aan te moeten schaffen?

WIllen jullie wel vooraf weten wat het wordt en vertel je het dan ook hier?

Hier hebben wij 1 stapelbed en de andere 2 slapen in een 2persoons hemelbed.

Dit omdat de jongste gewoon naast haar zus gaat liggen en dat vond ik niet zo’n goed idee in een 1 persoons bed dus na veel overwegen een 2 persoons bed gekocht en dan een hemelbed en nu is het volgens hun hun prinsessenbed :mrgreen:

Of ik het lastig vindt dat ik alles weer aan moet schaffen hmmm :think: beetje wel want ik moet het hele babyuitzelt bij elkaar gaan sprokkelen.Ben echt blij met Marktplaats!!!Kost namelijk al zoveel.

Wij gaan kopen een commode een wiegje een wandelwagen(maxi cosi is al gekocht door manlief!) en beddengoed nou je kent het wel de hele rambam moeten we aanschaffen.Meest frusterende is dat we nog geen kleding kunnen kopen omdat wij nog niet weten wat het wordt…ben zo benieuwd en mochten we dat weten gaan we LOS!!!Hahahaha.

Ik weet nog niet of ik ga vertellen wat het wordt eerst zelf weten wat het wordt hahahaha.Is ook wel leuk om mensen in spanning te houden.

Bij de jongste wilden wij het ook niet weten maar toen had ik nog heel heel veel meisjes kleding en heb toen van mijn schoonzus wat jongens babykleding gekregen voor het geval het een jongen zou zijn.

Dus nog even afwachten.

Leuk hoor, al die meiden gezinnen! :smiley:

Bij nummer 3 wisten wij ook wat het zou worden. (Tweeling zijn jongens, nr 3 is meisje). Ik had zo’n sterk gevoel dat het een meisje zou worden. En dat wilde ik gewoon tijdens de zwschap al weten. En idd met die kleren is het wel heeel handig als je het weet. :lol:

@Marda wrote:

@mamaMarije wrote:

Twijfel jij nog aan een 5e?

Soms… heel soms… en stiekum soms ook best iets vaker… hebben wij het er weleens over, hoe het zou zijn met nog een kleintje erbij :silenced: .

Mocht het/ zou het … dan wel wat verder in de toekomst hoor.

Het is niet een enorme kriebel die nu onmiddelijk direct dadelijk vervult moet worden. En de kans is groter dat het bij 4 blijft… maar grotendeels is dat een financiele (dus praktische/ verstandige) keuze.

Als het schip met geld binnenvaart dan is de kans op een 5e redelijk groot :angel: .

Ik kan me goed voorstellen dat geld een belangrijke rol speelt.

Bij ons is dat hetzelfde, wij zitten nog met 2 huizen waarvan er 1 al bijna 2 jaar te koop staat. Is allemaal nog prima op te brengen, maar je wilt toch zekerheid hebben, aan de andere kant geeft niets zekerheid. Blijft toch lastig, wij zijn er ook nog niet uit, behalve dan dat we de spullen voorlopig bewaren en het in mijn hoofd blijft hangen. Anderzijds was ik er bij 3 zeker van dat er geen 4e zou komen en toen ik zwanger was van nr 4, zeker van dat er geen 5e zou komen… Ik blijk tot mijn eigen verbazing dus niet echt rechtlijnig te zijn in deze keuzes, soms denk ik dat de wens misschien wel nooit op houd, straks heb ik 5 kindjes, wil ik er 6… enz… Vraag me toch af hoe dat toch komt dat de drang en wens zo groot blijft, en eigenlijk met elk kindje groter wordt, zo lijkt het.

Aan de andere kant vraag ik me af dat als het financieel te doen is, wat er nog op tegen is… ja de maatschappij die het afkeurt, omdat 2 nou eenmaal de standaard is… maar ach die standaard zijn wij toch al voorbij, en als wij er maar gelukkig mee zijn :slight_smile:

Pff ik hoop toch echt wel dat mijn kinderwens na nummer 4 weg is hoor!! :shock: :roll: :lol:

Dat vind ik echt genoeg.

Al zou het een heel ander verhaal zijn als we de staatsloterij zouden winnen, we dan zouden kunnen stoppen met werken, we in een mega villa zouden kunnen gaan wonen, we een werkster voor elke dag zouden hebben en dan nog genoeg geld zouden overhouden voor leuke dingen!!! Maarja…dat zie ik nog niet gebeuren… :wink:

Hallo?? :frowning:

Hallo! :mrgreen:

Best raar… Wij hadden geen hoop op een vierde en het lijkt er op dat die er toch aan komt… Best spannend, weer helemaal opnieuw beginnen…

Hoop voor jullie dat jullie wens snel in vervulling mag gaan meiden .Want ondanks dat dit kindje niet gepland was is het toch wel heel bijzonder en geweldig om weer zwanger te zijn…

@MSJ wrote:

Hallo?? :frowning:

Hallo! :smiley:

Haha, wel erg rustig hier, hè - iedereen druk bezig met/voor de 4e… :wink:

@ Marion

Alvast voorzichtig gefeliciteerd dan maar!

Wel geweldig, hoor! Heb ik altijd van gedroomd (‘ongepland’ - maar wel gewenst - zwanger te raken)… :slight_smile:

Wat betreft geld: is denk ik voor iedereen persoonlijk, want voor mij zal dat dus nooit een leidraad zijn (ja, tenzij we aan het einde van de maand alleen nog pasta met ketchup en droog brood zouden kunnen eten). Is hier nu al geen vetpot (al hebben we ook weer niets te klagen, sparen ook best veel ivm hopelijk ooit nog eens een eigen ‘huis & tuin’) en het onderdak ook eigenlijk al te krap (iig de komende jaren helaas ook nog geen uitzicht op wat groters), maar toch is dat vooral voor mij geen reden (voor hub wel een beetje) om de wens van een 4e dan maar een jaartje of 3 uit te stellen. Heb respect voor mensen die dat wèl doen, maar ik kan m’n gevoelens simpelweg niet zo lang wegstoppen/onderdrukken - ken mezelf, gaat dan op den duur aan me knagen…

Hier is geld ook geen leidraad geweest bij allemaal.

Merk wel nu dit een verrassing is dat we even moeten omschakelen.Maar onze instelling is echt van komt goed.En waar een wil is is een weg.

Zoveel ruimte hebben wij ook niet.Ik beschik niet over 6 slaapkamers maar al zou ik die hebben willen de meiden nog niet alleen slapen.Die zijn zo gewend om samen te slapen.Die gaan zelfs samen s’nachts naar de wc :mrgreen:

Misschien dat wij over 5 jaar gaan kijken voor een grotere huis maar nu nog niet nu is het goed en allemaal te doen.

Alleen 5 kinderen is echt genoeg hoor! :lol: