Wie gaat er binnenkort voor een 4e kindje?

Dat is toch juist helemaal niet erg Wola? Je lekker uitspreken over wat het meest ideaal zou zijn… Of het dan nog zo lukt is een tweede, maar dat je er al over nadenkt is toch alleen maar ‘leuk?’ Nu kan het nog…

Wola dat herken ik wel ‘oh alsof je het kan plannen’.

Maar hier was ik ook elke keer zo maar zwanger.

5 zw.schappen heeft in totaal een half jaar geduurd… (4e zw.schap niet bewust mee bezig geweest, die is direct na ma/ curettage ontstaan, dus die reken ik niet mee in bezig zijn).

Ik weet nog dat toen wij voor een 4e wilden gaan nog zei ‘ja maar het zou ook gewoon een paar maanden kunenn duren etcetc’ en een week of 2 later een positieve test in handen had.

Hoewel ik er voor ons natuurlijk heel blij om was en ben… heb ik me er naar vrienden weleens heel vervelend onder gevoeld… die hadden na 7 jaar waarvan grootste deel medische molen 1 kindje.

En mijn broertje en zijn vriendin zijn inmiddels ook bijna 1,5 jaar bezig, in de mm… (klinkt misschien ook stom, maar ik ben wel blij dat zij pas begonnen zijn nadat ik al zwanger was van de jongste en wij dat toen verder ook niet wisten, anders had ik me heel erg bezwaard gevoeld denk ik).

@Wola/mamaMarije, ja dat plannen herken ik ook hoor. Maar net wat je zegt, dat wil niet zeggen dat je er luchtig over denkt ofzo, het is en blijft een wonder en dat besef ik me terdege!

Ik had ook zitten plannen dat de vierde dan mooi rond mei/juni zou kunnen komen, maar helaas, toen was ik niet zwanger haha. Dus als het nu raak zou mogen zijn dan is het eind juli en anders wordt het dus nog later…terwijl ik ook echt dacht dat het dit keer weer zo snel zou gaan als bij nr 3… :roll:

Ohja en over dat schuldig voelen naar anderen toe, dat schreef ik in het begin al. Een vriendin van mij met haar vriend is eigenlijk mijn broertje met vriendin maar durfde dat hier toen niet neer te zetten ivm meelezers, maar ach, ik gok het er op

die zijn dus ook al lang bezig en zitten in de MM. We hebben hen dus wel verteld dat we voor nr 4 gaan. Ik janken, zo erg vond ik dat om te zeggen. Ben ook erg bang voor reacties van anderen hierdoor. Wij nummer 4 en zij tot op heden niet 1… :cry:

Hmm stil hier…

Hier nog geen :twisted: Weet ook eigenlijk niet zo goed wanneer mijn NOD is…Ik denk morgen…of vandaag…Voel wel al de hele week zo’n soort getrek in mijn BM. En af en toe een MS gevoel. Maar achja, dat wil dus niets zeggen. Afwachten dus maar weer! :thumbup:

Sterkte met afwachten MSJ :hug: :thumbup:

Het was nog wel een heel dun streepje, maar ik roep zelf altijd een streep is een streep!! :dance: :dance:

Zojuist getest, niet met ochtendurine en ben 1 dag overtijd.

Het is dus nog wel heel pril, hopelijk gaat alles goed maar:

Nummertje vier is op komst!!! :dance: :inlove: :inlove:

Spannend!! Gefeliciteerd!

MSJ, van harte gefeliciteerd!!

Hopelijk heb je een hele fijne en gezonde zwangerschap!!

Nou, hier vanochtend, met ochtendurine, een nog lichtere streep… :frowning: :thumbdown: Niet goed dus. Ik voel nu ook helemaal niets meer. Dus vrees dat ik nu binnenkort wel weer ongesteld wordt. Nouja, op naar de volgende ronde dan maar!

:frowning:

:hug:

@MSJ wrote:

Het was nog wel een heel dun streepje, maar ik roep zelf altijd een streep is een streep!! :dance: :dance:

Zojuist getest, niet met ochtendurine en ben 1 dag overtijd.

Het is dus nog wel heel pril, hopelijk gaat alles goed maar:

Nummertje vier is op komst!!! :dance: :inlove: :inlove:

Gefeliciteerd :dance: :dance:

@MSJ wrote:

Nou, hier vanochtend, met ochtendurine, een nog lichtere streep… :frowning: :thumbdown: Niet goed dus. Ik voel nu ook helemaal niets meer. Dus vrees dat ik nu binnenkort wel weer ongesteld wordt. Nouja, op naar de volgende ronde dan maar!

ow huh? Dit lees ik net na mijn vorige bericht…afwachten nog even dus… :hug: Heb hetzelfde merk test gebruikt?

Hai Wola,

Ja weer KV test. Vanmiddag nog een en die was ook weer behoorlijk licht…Dus heb er niet zoveel vertrouwen meer in…

Komt omdat mijn MK ook begon met een neg test van MvM. Dus toen verdween ook eerst het HCG. Dit wil uiteraard niets zeggen, sommige hebben 2 superstrepen en daar kan het ook fout gaan, en andersom. Maar toch. HCG moet toch flink stijgen in het begin, en als het dat niet doet dan geeft me dat niet zo’n fijn gevoel…

Kan ik me voorstellen MSJ, ik zou er ook absoluut niet gerust op zijn als mijn test lichter werd :frowning: Sterkte :hug:

Hoi dames,

Voorgevoel was toch juist. Gisteravond ong geworden. :thumbdown: Helaas. Maarja, tis toch wel anders als je al drie gezonde kindjes rond hebt lopen. :slight_smile: Op naar de volgende ronde!!

MSJ :hug:

Na veel aarzeling meld ik me dan toch maar hier aan, want is toch wel fijn af en toe met ‘gelijkgezinden’ :lol: van mening/ervaring te kunnen wisselen… (hopelijk alleen geen bekende meelezers :shifty: )…

Wij hebben al 3 jongens (zie onderschrift) :inlove: en hoewel we (nog) niet echt ons best doen, doen we er ook niet alles aan om een zs te voorkomen :angel:. Van hub mag het zowieso een ‘op langere termijn taak’ worden :lol: , terwijl ik het gevoelsmatig eigenlijk alweer liever gisteren dan vandaag zou zijn. :silenced:

Zo stom, want je zou toch denken dat je na 3 toch relatief dicht op elkaar er iig wel ff ‘genoeg’ van zou hebben, maar op de één of andere manier kriebelt het bij mij nu juist nòg meer dan de vorige keren. :shifty:

Heb voor de laatste zs eindelijk een tandemwagen kunnen kopen en die wil ik gewoon nòg een keer kunnen gebruiken! :mrgreen:

Bij ons in de regio ben je met 3 kinderen al een best grote uitzondering (zeker als ze ook nog zo dicht op elkaar zitten), hoef hier dus niet met de wens voor een 4e aan te komen. Maar hoe meer het tijdstip naderde dat ik van de jongste zwanger raakte (t.o.v. de leeftijd van de middelste), hoe zenuwachtiger ik ook word en hoe meer behoefte ik er aan krijg het tòch met anderen te delen en erover te praten. Vandaar dat ik me dus toch maar hier aanmeld nu. :smiley:

@ MSJ

Balen meid! Aan de ene kant maakt het al ‘hebben’ van 3 kids het misschien wat makkelijker, aan de andere kant, als de wens voor/het verlangen naar een kindje er eenmaal is… :hug:

Welkom hier Iuno. Ook drie jongens 8) Jullie jongste wordt binnekort 1 zie ik? En dus al een wens van jouw kant, leuk! Als jullie niet heel erg voorzichtig zijn, zit je dan niet iedere maand in spanning?

wat leuk zeg deze topic.

Ik moeder van 4 meiden heel kort op elkaar gekregen maar nu zwanger van nr 5 en deze was een verassing…

Wij kregen onze meiden kort elkaar en dat was zeer leuk en gezellig maar achteraf ook best tropen jaren.Nu ze allemaal naar school zijn is het ook wel lekker om rust te hebben.

Was dan ook niet gepland om er nog een te krijgen maar dat konden wij wel niet plannen maar nr 5 is onderweg :mrgreen:

Kwa opmerkingen van mensen in het begin echt heel vaak te horen gekregen van zo is het een 4ling? Terwijl nr 1 toch echt een kop groter is dan de rest :shock: en de laatste kleiner dan de 2ling hahaha.

Over nr 5 geen opmerkingen gekregen (nog niet hahaha).

Hoop dat jullie allemaal een goede keuze kunnen maken.

mamav4 gefeliciteerd!!

Wat leuk een mama met ook 4 meiden!!! (die ben ik hier op kok volgens mij nog niet tegen gekomen :think: ) :inlove:

Ik heb zelf 4 meiden in de leeftijd van (bijna)8, 5, 2, en anderhalve maand oud.

Wie weet komt er bij ons ook nog wel eens een nr5. Wij sluiten het in elk geval niet uit, dat zal vast dan ook weer een meisje worden :slight_smile:

Verwacht jij zelf dat het nu ook weer een meisje zal zijn?

Als ik zo vrij mag zijn te vragen, hoe oud ben jij en je meiden, hoe lossen jullie het op qua ruimte e.d. in huis?