Wie gaat er binnenkort voor een 4e kindje?

spannend ! hopelijk is het snel 6 oktober dan !

Ja idd dan weet ik ook meer over andere dingen hihi

andere dingen …? vertel… of heb ik weer ergens overheen gelezen ? :oops:

Dan hoor ik ook of ik nog 1x vlo id. Moet of III doen of overga op hormoon ondanks me gewicht.

Spannend zeg!

He ladies, vraagje; iemand bekend met een hele snelle eisprong??

Ik ben vorige week do ongesteld geworden maar had gisteren al vruchtbaar slijm. Vandaag al allemaal steekjes…maar dat is toch veel te snel! Kan zo’n ei toch niet rijpen? En ik werd dus vorige keer 4 dgn eerder ongesteld…zou ik een hele korte cyclus nu hebben?? Maar kan zo’n ei dan wel rijpen? Volgens mij niet…

MSJ een ei springt pas als het rijp is :wink: Ik moet zeggen dat ik sinds de zomervakantie ook al op dag 6 vruchtbaar slijm heb (normaal op dag 8/9) Ik ben dus ook van de leg :mrgreen:

@MSJ wrote:

Spannend zeg!

He ladies, vraagje; iemand bekend met een hele snelle eisprong??

Ik ben vorige week do ongesteld geworden maar had gisteren al vruchtbaar slijm. Vandaag al allemaal steekjes…maar dat is toch veel te snel! Kan zo’n ei toch niet rijpen? En ik werd dus vorige keer 4 dgn eerder ongesteld…zou ik een hele korte cyclus nu hebben?? Maar kan zo’n ei dan wel rijpen? Volgens mij niet…

Ik werd eind december, ik geloof tussen de 28ste 30ste ongesteld (of in elk geval een bloeding) en had 28 januari een positieve zwangerschapstest, een paar dagen daarna heb ik meteen een echo gekregenomdat ik geen idee had van de lengte van de zwangerschap en de clear blue al 3+ aangaf, ik bleek al 6 weken zwanger en had terug gerekend op 4 januari een eisprong! (net na de bloeding)… volgens gyn is die (heftige) bloeding waarschijnlijk geen mensturatie geweest, het kan dus wel!

@ MSJ : ik kan je niet helpen, ik ben echt een nitwit als het over eisprong dingen gaat :?

@ marda. valt een vierde mee in tegenstelling tot 3?

ik bedoel is het veel drukker? enne …financieel .? ( sorry voor de onbeschofte vraag ) :oops:

He thx voor de reacties!

Bloeding van vorige keer was wel echt Ong hoor. Met krampen en alles erop en eraan. Wola haha jij ook van de leg!

Ja dat dacht ik ook, hij zal niet onrijp springen. :think: Ach, ik zal alles de komende dagen eens extra goed in de gaten houden, ws heb ik me vergist en heb ik binnen een paar dagen mij ei…

Mamv2 ja goeie vragen aan Marda, ben ik ook wel benieuwd naar!! :mrgreen:

@Mam van 2 wrote:

@ marda. valt een vierde mee in tegenstelling tot 3?

ik bedoel is het veel drukker? enne …financieel .? ( sorry voor de onbeschofte vraag ) :oops:

Geeft niets hoor, ik was voorheen ook altijd benieuwd naar ervaringen van anderen en alleen maar blij als iemand er iets over kwijt wilde.

Vragen mag altijd.

Ik heb natuurlijk nog maar 3 weken ervaring.

Voor nu vind ik de overgang enorm meevallen.

Nou, ik hoorde net op de radio dat Rutte zich toch weer gaat buigen over het kindgebonden budget voor lagere inkomens met meer dan 2 kinderen. Hopelijk pakt het dan nog goed uit voor ons :pray:

Ja, dat las ik gister ook, hoop maar dat dit bijgesteld wordt! Hier scheelt die honderd euro KB per kwartaal echt wel hoor, dus zeker als het kgb minder wordt, en opvang voor 3 kids…

Gister had ik het er weer even over met vriendlief, over een vierde… En het eerste wat ie zei was: "als ik nu zeker wist dat we een meisje kregen…’ En dat is het verkeerd antwoord 8)

@ marda : ok 'het valt dus wel mee ’ . Stom eigenlijk he dat ik van 2 naar 3 minder eng vind dat van 3 naar 4 ?

ik hoop ook dat mensen met 3 of meer kinderen er niet financieel op achteruit gaan, wat dat betreft kun je beter in belgie wonen hoor :shock:

Nog een leuk nieuwtje :

Vanochtend stond mijn vriendin hier aan de deur te wapperen met een positieve test ! ik ben helemaal blij voor haar ! het word hun derde kindje waar ze bijna een jaar over hebben gedaan om zwanger van te raken !

Ik smste het mijn man en die had gelijk zoiets van : gaaf !!! en nu wij :D:D:D

de rollen zijn omgedraaid hoor hahaha normaal zijn het de vrouwen die graag weer willen

Marda wat een leuk nieuws voor je vriendin!

Haha ja hier heeft manlief er ook echt zin in. Las alleen laatst ergens dat de kans om zwanger te worden boven de 30 maar 15% per maand is… :shock: Pffff

Ja ik vind van 3 naar 4 ook veeeeeel enger…

Haha Miranda, ja dat is idd niet de goede reden! Maarja, het is dus niet definitief nee…

Pff ja die KB. In Belgie is het idd veel beter. Of in Finland, 3 jaar BETAALD VERLOF!!! :shock: :shock: :shock:

Nee idd, het was ook een beetje gekscherend hoor, maar toch wil ik zeker weten dat hij nog een kindje wil, en niet omdat het een meisje zou kunnen zijn… De grootste reden bij ons wat ons tegenhoudt, zijn de financien. Nu hebben we het krap, maar ff doorbikkelen en dan hebben we het goed. Maar als er nu een vierde komt, betekent dat ook dat ik stop met werken en hebben we het dan ook nog ‘goed?’

Leuk nieuws voor je vriendin mam v2! En zeker de reactie van je partner daarop, haha

Hoe is het in Belgie geregeld dan voor de gezinnen? Finland:shock: , ik ga verhuizen!!

in belgie krijg je kraamgeld.

voor een eerste kind van de vader of van de moeder bedraagt het kraamgeld € 1.129,95 en anders € 850,15. Voor een meerling wordt per kind € 1.129,95 betaald

en kb:

de basiskinderbijslag bedraagt:

€ 86,77 voor het eerste kind,

€ 160,55 voor het tweede kind,

€ 239,72 voor elk kind vanaf het derde.

EN DE KINDERBIJSLAG IS DAAR MAANDELIJKS

dat zou betekenen dat wij 487,04 per maand zouden krijgen als we in belgie zouden wonen

maar hoe zit het dan met dingen als belastingdruk? kosten voor boodschappen? etc etc?

Oké dat laatste is op te lossen door vlak over de grens met nl te gaan wonen en alsnog in nl je boodschappen te doen :angel:

Dat is toch niet per kind? Dan krijg je dus als je twee kinderen hebt, het vierdubbele?

mamamarije in belgie betaal je 21% btw ipv de 19% hier maar inderdaad vlakbij de grens gaan wonen zou dan een optie zijn toch .

miranda : wat is niet per kind?