Wie gaat er binnenkort voor een 4e kindje?

:lol: wat een fantastisch verhaal marije :thumbup: :thumbup: daar mag hij zijn leven lang trots op zijn 8)

en hoe gaat het hier allemaal ?

Hoi ,

Hier aftellen tot zondag! Voel wel vanalles :roll: :roll:

spannend!!

Ja ik voel sinds een week echt mijn banden, van die steekjes. Dat herken ik nog van de andere zwangerschappen. Vandaag zelfs af en toe in mijn rug! :shock: Maar vooral rechtsonderin mijn buik, naast schaambeen zeg maar. Verder geen gevoelige borsten ofzo. Wel opgeblazen buik, broeken zitten echt mega strak. Maar dat kan ook komen omdat ik gewoon meer eet hahaha, denk steeds; ach, straks wordt ik (hopelijk) toch weer dik… :wink: En ik weeg normaal maar 52 kilo en als ik aan kom is dat wel gelijk op mijn buik. Dussssss, ik kan er nog niets zinnigs over zeggen.

Gevoel schiet wel van de ene kant naar de andere. De ene minuut denk ik; ooh ik hoop dat het raak is, dat ik zwanger ben en dat alles goed gaat!! En dan denk ik weer oh nu al zo’n bandenpijn, direct zijn het er weer twee!! :shock: En ja, als dat zo is dan is het zo, maarja, als ik zou mogen kiezen dan liever niet…snappie?

En gelijk daarna denk ik dan weer, ach zeur niet, je wordt zondag gewoon ongesteld en je zit nu al te zeuren over 2!! GEK wordt ik van mezelf!!

:? :?

zelfs ik dacht: wat als het er weer 2 zijn… hoezo 4e kindje, gewoon nummer 5 er ook nog even bij :silenced: .

Buuf/vriendin had dat ook… wij wisten van elkaar wel graag nog een 4e kindje te willen… zij was iets eerder zwanger en op de dag van de echo paste ik op hun meiden en had heel sterk een ‘het zijn er 2 gevoel’.

Duurde maar voor ze terug kwamen en toen ze terug kwamen zaten daar dus idd 2 mini beebjes in die buik.

Nummer 5 lifte daar dus met nummer 4 mee.

We hebben hele leuke drieling foto’s met onze jongste kids :inlove: :inlove: :inlove: .

Ben erg benieuwd wat zondag/ maandag gaat brengen!

Ohhhh hahaha ja als het zo is dan is het zo…maarre…pffff ik zou wel even 10x harder moeten slikken als bij de eerste keer hahaha. Toen vond ik het eigenlijk meteen wel leuk.

spannend hoor ! en stel je toch voor inderdaad…

Ik zou het wel leuk vinden een tweeling , al geloof ik best dat het pittig is hoor ! maar wat als nummer 4 ineens ook nummer 5 bij heeft…jeetje… lijkt me toch heftig !

hier kriebelt het steeds vaker. Het lijkt wel of ik overal baby’s tegenkom, ontvang reclames in mijn mailbox over baby’s, zap ineens langs allerlei programma’s over baby’s. Misschien een teken ? :mrgreen:

Ik denk toch dat het voorlopig niets wordt hier. ik zie teveel beren op de weg.

En dan geen kleine beertjes, nee groooooooooooooooooooote grizzly beren !

:eh:

:-*

@Mam van 2 wrote:

hier kriebelt het steeds vaker. Het lijkt wel of ik overal baby’s tegenkom, ontvang reclames in mijn mailbox over baby’s, zap ineens langs allerlei programma’s over baby’s. Misschien een teken ? :mrgreen:

Als dat tekens zijn dan zou er hier nog een 5e moeten komen :) .
Droomde laatst zelfs dat ik zwanger was en aan de VK aan het uitleggen was dat het een gewenst ongelukje was :lol: .

Nou hecht ik weinig waarde aan de geloofwaardigheid van mijn eigen dromen, maar je weet maar nooit.

het was ook een beetje gekscherend bedoeld hoor :wink:

het valt me gewoon ineens meer op. Misschien dat ik er onbewust meer mee bezig ben dan ik toe wil geven ?

maar goed , die beren he …

@Mam van 2 wrote:

het was ook een beetje gekscherend bedoeld hoor :wink:

het valt me gewoon ineens meer op. Misschien dat ik er onbewust meer mee bezig ben dan ik toe wil geven ?

maar goed , die beren he …

denk ook zeker dat je er onbewust meer mee bezig bent dan je denkt… en tja die beren… die kan alleen jij van de weg jagen, eventueel samen met je vriend/man.

Daar kan een ander niks aan veranderen.

Hier had ik het eigenlijk alleen toen ik net zwanger was van de 4e.

Lekker op tijd zeg maar :wink: . Dat ik ineens van die ‘en en en en’ gedachtes kreeg.

Uiteindelijk is er maar 1 beertje op de weg blijven zitten en die is van praktische aard… we hebben geen auto waar we met z’n allen tegelijk in kunnen rijden.

Maar zoals gezegd… dat is een beerTJE en slechts praktisch.

Al die andere beren zijn allang van de weg afgeschopt.

pfff ik zal mijn , beren , eens op een rijtje zetten :

• onze oudste 2 kinderen zijn echt 2 driftkoppen, apart van elkaar zijn het voorbeeldige lieve kinderen ,maar zodra ze samen zijn maken ze me het leven regelmatig zuur :wink: en ik kan daar met mijn temperament soms moeilijk mee omgaan haha

• nummer 3 is nog geen jaar

• ik heb sinds een half jaartje eindelijk een baan na vele jaren TBM geweest te zijn ,fijn voor het geld maar ik weet eigenlijk niet of dit wel blijvend is

• ik ben veel te zwaar en ik kom altijd vele kilo’s aan bij een zs en daar ben ik bang voor

• geld, daar hebben we geen boom van in de tuin helaas

• schuldgevoel tegenover de andere 3. want ondanks dat ze vragen om nog een broertje of zusje ben ik toch bang dat ik ze te weinig aandacht geef

• reacties van de omgeving. hier is meer dan 2 kinderen vaak vreemd en toen nummer 3 kwam vroegen ze al of het een ongeluk was. ik heb geen zin me altijd maar te moeten verdedigen .

• 3 is al zoveel onpraktischer dan 2 en met 4 zal het alleen nog maar moeilijker worden [/spoiler]

@Mam van 2 wrote:

pfff ik zal mijn , beren , eens op een rijtje zetten :

• onze oudste 2 kinderen zijn echt 2 driftkoppen, apart van elkaar zijn het voorbeeldige lieve kinderen ,maar zodra ze samen zijn maken ze me het leven regelmatig zuur :wink: en ik kan daar met mijn temperament soms moeilijk mee omgaan haha

heb je het over die van ons toevallig? :wink: En ben jij mij? :shifty:

• nummer 3 is nog geen jaar

dat gaat vanzelf over :angel:

• ik heb sinds een half jaartje eindelijk een baan na vele jaren TBM geweest te zijn ,fijn voor het geld maar ik weet eigenlijk niet of dit wel blijvend is

dat is idd echt zo’n heel persoonlijke keuze waar niemand anders iets zinnigs over kan zeggen

• ik ben veel te zwaar en ik kom altijd vele kilo’s aan bij een zs en daar ben ik bang voor

ook weer behoorlijk persoonlijk. Hier na de 3e eigenlijk weinig moeite gedaan voor die laatste kilo’s :oops: ondanks dat ik ook wel wat overtolligs meesleep. Ergens ‘wist’ ik gewoon dat die 4e nog bij ons mocht komen.

• geld, daar hebben we geen boom van in de tuin helaas

hier ook niet, maar we redden het wel en kunnen ook nog leuke dingen doen. Het is vooral een kwestie van keuzes maken (hier kiezen we ondanks hoge kosten toch voor nummer 3 op de psz bijv. zouden we ook andere dingen voor kunnen doen, maar dit vinden we voor hem belangrijk).

• schuldgevoel tegenover de andere 3. want ondanks dat ze vragen om nog een broertje of zusje ben ik toch bang dat ik ze te weinig aandacht geef

dat hoor ik heel veel, maar ik ben inmiddels er wel achter dat het niet in de duur van de aandacht zit, maar in de aandacht zelf. Is die echt of een beetje half erbij (en de oudste 2 zie ik op het moment soms amper… krijg nu al afentoe het idee hotelmanager te zijn, mag zorgen voor eten en een schoon bed :lol: ).

• reacties van de omgeving. hier is meer dan 2 kinderen vaak vreemd en toen nummer 3 kwam vroegen ze al of het een ongeluk was. ik heb geen zin me altijd maar te moeten verdedigen .

gewoon stoppen met verdedigen, jullie leven, jullie keuzes. Mocht er een 4e komen en anderen opmerkingen maken als ‘goh wel druk’ gewoon heel blij antwoorden met ‘ja leuk he, zo gezellig straks de tafel vol’ of iets in die trant. Weinig mensen die dan nog negatief doorgaan.

• 3 is al zoveel onpraktischer dan 2 en met 4 zal het alleen nog maar moeilijker worden

op de auto na vind ik dat verder eigenlijk wel meevallen hier… druk was het toch al :mrgreen:

Nee alle gekheid op een stokje… kindjes, nog een kindje of toch niet meer… het is gevoel, het is persoonlijk, het is echt iets van een stel en dan kan je als buitenwereld wel je mening hebben… maar die buitenwereld hoeft dat kindje niet groot te krijgen he :slight_smile: .

Ja helemaal mee eens. Je kunt ook alle voors en tegens naast elkaar op papier zitten en daarna diep in je hart kijken wat je nou eigenlijk wil. Wie weet wil je wel een nummer vier maar bv pas over een of twee jaar.

Hier zijn de twee oudste ook best druk hoor, gaat flink tegen mekaar op. Maar bij mij zitten ze nu wel allemaal op school, dus dat scheelt wel heel veel.

De beren waren bij mij voornamelijk:

-Oppas, nu passen mijn ouders 2, heel soms 3 dagen in de week op. Nu is dat nog maar erg weinig want ze gaan alledrie naar school en blijven ook over. Dus het gaat om na school. Maar toen ze kleiner waren zijn ze dus altijd hele dagen bij opa en oma geweest. En ik weet niet of die zitten te wachten op weer een kleine haha. Nou kan die kleine uiteraard ook naar het KDV hoor, maar dan worden dat dus weer extra kosten.

-Mijn broertje en vriendin willen ook heel graag zwanger worden en zijn al lang bezig…ik gun het hun eigenlijk meer…(ze weten wel dat wij bezig zijn, dat moest ik van mezelf vertellen)

-Reacties van anderen (en nog steeds is dat een pandabeer hoor…)

-Financieel (al hebben we het niet slecht, een weekendje weg met z’n 6-en is toch wel weer een aanslag op je portemonnee)

haha, ik denk dat ik hier praktisch dezelfde vragen en antwoorden kan neerschrijven.

Ik heb ook net een baan, na 3,5 jaar invaller te zijn geweest. En daarom wil ik niet nu al zwanger raken. Maar op termijn kan het best, ik werk maar 10 uur verdeeld over 2 dagen, precies onder schooltijd :slight_smile: Alsnog komt er hier niet veel geld binnen, dus idd keuzes maken. Ook de ruimte zou hier een bezwaar kunnen zijn; we hebben boven drie slaapkamers, waarvan twee heel kleine kinderkamers. De oudste twee slapen op een stapelbed, die tezamen met een kledingkast het kamertje al vult. Een vierde zou ws eerst bij ons op de kamer slapen en als de nachten wat beter worden bij de nu nog jongste; een ledikant en een peuterbed zouden daar net passen.

Die lijn, haha, dat is toch een verschil, ik heb geen overgewicht (al ben ik de laatste paar maanden wel 2 kilo aangekomen en zit ik op het randje van een andere broek nodig hebben :oops: dus het moet er weer af, want geen geld voor nieuwe outfit :wink: ) maar alsnog heb ik maat 38 8)

O en de auto is hier gelukkig geen probleem, we hebben na de geboorte van de jongste een auto-op-de-groei gekocht (opel zafira met 7 zitplaatsen) :mrgreen:

Dus als het aan ons ligt komt die vierde er wel, alleen nog niet nu :wink:

Haha auto op de groei, ja hebben wij ook gedaan. Heerlijk zo’n 7 zits.

Hier ook geen overgewicht, maatje 36 dus mag niet klagen.

Ik werk best veel (3 dagen) en dat vind ik ook nog wel eens een beer…de meeste mama’s van vier die ik ken zijn fulltime mama. Ik heb dan zo’n gevoel van; “mag” ik er wel vier als ik niet fulltime thuis ben? :oops:

haha, ik lees toch regelmatig over reacties van anderen, daar ben ik hier niet bang voor; iederen hier om mij heen ongeveer weet dat wij altijd al graag 4 kindjes zouden willen hebben, al vanaf dat de eerste er was. Dus ws is niemand verbaasd als de vierde zich zou aandienen :slight_smile:

He Wola,

Dat is wel fijn! Ik heb ook wel vaak gezegd dat ik er nog wel een zou willen, maar dan zegt iedereen; ach wees jij maar blij, jij hebt ze nu op school, bij jou wordt het makkelijker! :?

ik heb vandaag een hele belangrijke beer opgeruimd .

en dat is eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen :mrgreen:

ik heb mijn ontslag ingediend !!! en it feels sooooooooooo good ! ik vraag me af waarom ik me daar zo druk om gemaakt heb!

Hoi dames,

Mama van 2, wat goed zeg!!!

Ik ben gewoon ongesteld geworden!!! :shock: Vier dagen te vroeg!! :shock: Nouja, beter te vroeg dan te laat maar ik ben er gewoon verbaasd van!