Wie gaat er binnenkort voor een 4e kindje?

haha dat vind ik ook altijd zo leuk als ik met de jongste 2 de hort op ben… ‘oh geniet ervan ze zijn zo groot, helemaal als ze naar school gaan straks’.

Ja ik weet het, daar heb ik er ook 2 zitten :mrgreen:

Die blikken zijn dan geweldig :lol:

Kwam laatst oud clubgenoot tegen en die zat daar met zijn vrouw, 2 kindjes en vrouw behoorlijk zwanger van nummer 3. Hadden elkaar al jaaaaaaren niet gezien, dus even kletsen. Oh wat leuk ook net een kleintje, straks misschien nog een 3e?

Nou zeg ik… hij is de 4e.

Oh sssttt laat mijn vrouw het niet horen, wil ze er straks ook nog eentje 8)

@Nathascha wrote:

niet veel mensen weten he mijn ma zal een rolling krijgen als ze der achter komt :roll: :roll: maar ja ach dat deed ze al bij de 2de .

Mijn schoonloeder zei ipv gefeliciteerd bij de 2e 'nou hierna is het wel klaar he?!'. Zouden we dat even zelf mogen beslissen? (nou weet ik wel dat het voor haar waarschijnlijk ook gewoon stak, zij wilden heel graag nog een 2e, maar die is er nooit gekomen, maar dan nog... kan je ook eerst feliciteren? en als je dan wilt weten of er nog meer komen kan je het ook vragen ipv zo zeggen natuurlijk).

Mijn ouders waren minder verrast als ik had gedacht toen de 4e eraan kwam. Bij de 3e waren ze dus wel heel erg verbaasd, hadden ze niet (meer) verwacht. Er zou dan ook wel 2,5 jaar tussen die 2 kids gezeten hebben, is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang :lol: (heb toen ma gehad en uiteindelijk zit er bijna 3 jaar tussen 2 en 3... tussen de oudste 2 zit 1,5 jaar).

Mijn broertje was helemaal niet verbaasd. Die zei direct na felicitaties dat hij het wel gedacht had. Vrienden waren ook niet verbaasd eigenlijk.

Nee hier was het bij 4 voor veel mensen weer heel gewoon, terwijl we bij de 3e best grote ogen kregen als we het vertelden.

En 5e aankondigen zal vast wel weer :shock: zijn als dat zou gebeuren.

@mammarije hahahah lekker is dat zeg :slight_smile:

en leuk zo,n schoonmoeder :frowning: dat kan idd flink verkeerd vallen .

een groot gezin wilde ik graag en ik ben echt blij dat ik 6 kids heb mogen krijgen :slight_smile:

ik zeg altijd maar grote kinderen grote problemen en kleine kinderen kleine problemen .

of het soms druk is ja , boodschappen gaan der zo door heen :slight_smile: we kunnen niet op vakantie want je de huisjes zijn niet zo groot vaak en anders zijn ze heel erg duur .

maar we gaan wel leuke dingen doen

de 3 oudste dames gaan morgen voor een week naar engeland en blijven dan bij mijn zwager en zijn vrouw en 2 kids lekker een weekje weg voor ze . en wij willen in de na seizoen op vakantie gaan met de kleintjes zeg maar :slight_smile: dus een beetje verdelen nu :slight_smile:

komt wel goed :slight_smile:

vandaag pil nummer 3 in nemen :slight_smile: hoop stiekem dat het deze maand raak is dat zou echt een super wonder zijn hahahah

Ik hoop dat het deze ronde raak is natascha!

Hier waren de reacties met nr 3 minder positief, terwijl veel mensen een nummer 4 heel logisch vonden, bij ons vonden passen en zelfs verwacht hadden, en dat terwijl nummer 3 na veel moeite er voor te doen kwam en nummer 4 zich niet geheel gepland aandiende.

Mama’s met 4, (mamamarije, lune) willen jullie nog een nr 5?

Ik ben echt klaar straks met 4, vind het leuk om te zien gezinnen van 6 of 7, maar vind het op alle fronten wel prima zo :wink:

@marda naar is dat he als ze zo doen :? ik snap sommige ook niet dan vreemd voor een 3de maar goed voor een 4de .

Ik ben erg blij met ons grote gezin nu en voor later als ze op elkaar kunnen terug vallen e.d .

ik las wel pas ergens dat een vrouw al 19 kinderen had gebaart en ze ging gewoon door tot ze niet meer kon :shock:

Ik vind het wel een aanslag op mijn lijf hoor… ik kan me echt niet voorstellen zoveel kinderen te kunnen krijgen (en je nog lekker voelen).

Ik zou zelf wel een 5e wilde eigenlijk, nog 1 x twee snel achter elkaar. Maar financieel, in huis, man en kind met behoorlijk autistische trekjes (wordt nog onderzocht, kind dan, man is duidelijk) is het gewoon niet verstandig. Dit is dus wel 99% zeker echt het laatste kindje.

En Natascha; wb vakanties zou je misschien kunnen overwegen met twee tenten te gaan, een voor de oudste kinderen en 1 voor de rest :slight_smile: Scheelt een hoop geld en dan kunnen jullie toch met elkaar weg :smiley:

Welkom Natascha, wauw voor de 7e! Gezellig hoor! Kom maar meekletsen, anders zit je idd vast erg remi in een topic :mrgreen:

@lune dat is het meestal wel hoor ik zelf ben nooit binnen het jaar weer zwanger geworden ivm met opknappen en ontzwangeren van je lijf.

maar ik heb geen kinderen met autistisch gedrag dus daar kan ik niet over mee praten lijkt me ook byzonder moeilijk . hoe lang voor je wat meer weet ?

een tent is voor ons geen optie ik heb hms en ik kan niet op een gammel bedje of opo de grond :cry:

@wola dank je wel :slight_smile: ja denk niet dat ik zo een topic zal starten :slight_smile:

dacht ik dat het even rustig was met mijn rammelende eierstokken, zit ik gister die film cheaper by the dozen 2 te kijken, zucht… hoe heerlijk zou dat zijn? zoveel kinderen ? lijkt me geweldig !!!

helaas zal er hier hooguit nog 1 bij komen en dan is het klaar voor mijn man, tenzij we de staatsloterij winnen :lol:

@Mam van 2 wrote:

tenzij we de staatsloterij winnen :lol:

Mochten wij hier de staatsloterij winnen zou er waarschijnlijk ook nog wel een kleintje bij komen (als het weer gegund is).

Het is nu toch ook grotendeels wel een beredeneerde beslissing dat 4 genoeg is.

Het moet ook leuk blijven, die kindjes worden groter en ook als je ze niet alles koopt en wilt geven (wat wij dus niet doen… mensen om ons heen lijken het ook heel apart te vinden dat onze oudste 2 week terug zijn eigen nintendo kocht… heeft hij een dik jaar voor gespaard… moet ik dan alles geven :shifty: ) en persé heel luxe wilt leven (wat wij toch al niet doen/hoeven).

Maar als het schip met geld nog binnenkomt… dan kan ik al die logica laten varen en de eierstokken misschien nog een rondje laten klapperen :mrgreen:

Wat een heerlijk topic zeg :slight_smile: Al kan ik totaal niet meepraten want ik heb er nog geen 1 :oops: Haha, maar ik roep al 10 jaar dat ik later 4 kinderen wil, dus erg leuk om te lezen :smiley:

Ik ben nu gastouder en loop dus ook vaak met een kind of 3 rond en dan krijg je ook wel eens opmerkingen, of dat het zusjes zijn? Donker kindje, blank kindje, schelen 2 maanden… jaja, ik denk het ook :shock:

Maar dat zul je altijd houden, of je er nou 2 of 6 hebt denk ik :slight_smile:

Veel succes voor de zwangere dames van nummer 4!!

Hier geen 5e. Manlief zijn knoopje werkt naar behoren :wink: Dus als er hier over een poos toch een banner te zien zou zijn, dan is het van de melkboer :lol:

Ik heb hier relatief weinig echt bekijks trouwens, met mijn 4 tal.

Maar ja, het gemiddelde hier op school is 3 en wij wonen natuurlijk onder de rook van meer dan 1 behoorlijk gereformeerde woonplaats (IJsselmuiden, Genemuiden, Staphorst) en dan kom ik maar net kijken hoor… 10, 12 en zelfs 18 kinderen is geen rariteit … Dus vrijdags op de markt tel ik nog niet eens mee… :lol:

Genieten doe ik wel, juist nu ik nog 2 kleintjes heb en die 2 groten al op school zitten.

Mies en Suus zijn erg leuk met elkaar… Mies vind het geweldig om zijn zusje lepeltjes fruit te voeren en zij flappert dan blij met haar armen.

Elke avond willen de jongens ook nog een kussie van Suus.

Ons huis is vol, mijn fiets is vol, de tafel is vol, oergezellig maar het blijft bij 4 :inlove: :thumbup:

meer dan 10 hier? Ik heb ze nog niet gezien hoor Cell! Maar ik kom dan ook niet op de markt :mrgreen:

@Cell, las laatst een verhaal van een vrouw die 10 jaar na het knupje van haar man zwanger werd… van haar man :lol: .

Gevalletje oeps ja soms gebeurt dat. Maar laten we er voor het gemak maar vanuit gaan dat Suus jullie enigste ‘ik kom eraaaaaaan’ kindje zal blijven :thumbup:

Zag net foto van haar in je showtopic, wat is ze alweer groooooooot en leuk :inlove: .

En 10… ja dan doe jij echt niet mee met 4, amateur :mrgreen: .

Zelf vind ik 4 ook wel meevallen… maar ja heb er zelf dan natuurlijk ook 4 he hihi. Laatst foto’s gemaakt met de buuf. Zij met haar kids en ik met de mijne… ja dan is het toch wel een hele kudde hoor 9 kids met 2 volwassenen :lol: maar als ik alleen mijn eigen bij me heb heb ik echt niet het idee dat ik veeeeeel kinderen heb.

3 zie je hier wel heel veel in de omgeving, maar voor de meeste mensen houdt het daar praktisch op.

Hier is dat bij 4 toch wel en ik vind het zelf ook toch wel mooi zo. Tot paar week geleden kon ik heel erg heen en weer vliegen van compleet naar oh nooit meer, ik wil nog een kleintje.

Maar ik kan nu verhalen van andere zwangere lezen zonder te denken: wil ik ook nog een keertje! Tis mooi zo.

of we moeten de staatsloterij winnen, dan gooien we het nog een keertje in de groep :angel:

tis zeker mooi ,

maar echt grote gezinnen ben ik hier ook nog niet vaak tegen gekomen :frowning:

ik hoop echt dat ik snel zwanger mag zijn van mijn 7de :slight_smile: als zover is laat ik dat weten hahahaha .

hai damens hoe is het hier ?? en met iedereen ??? is wel een beetje stil hiero hahahaha

Grappig hoe dat verschilt dan he. Ik woon hier in een ontzettend christelijk buurtje, piepjonge moeders die dan een paar maanden nadat het huis nog leeg stond/verbouwd werd, dan volgt het Hulde aan het bruidspaar-bordje en vervolgens de dikke buik… Bizar vind ik dat altijd om te zien, maar iedere keer weer. Maar ze houden het allemaal bij 2 of hooguit 3 hoor, dat dan weer wel :lol:

Bij ons op school zie je het wel weer veel, ik ben nu tegelijk zwanger met nog een stuk of 5, allemaal van de 4e of 5e.

Ik ervaar het zelf ook helemaal niet als veel eigenlijk. Ik weet nog wel dat ik bij de derde alsargument gebruikte dat je met ‘maar’ twee kindjes toch nog niet echt een gezin vormt, meer een klein gezinnetje :lol: Het voelde ook gewoon echt niet af, compleet.

En nu kijken we enorm uit naar de komst van de vierde :inlove: Mijn moeder zei al iets van joh die je nou echt die meidenkleertjes weg, moet je die niet nog bewaren, er komt er toch zeker nog 1 :lol:

hahaha ja dat klopt , is en blijft toch leuk ,

maar jij bent zwanger zie ik :slight_smile: gaat alles goed ?? gefeliciteerd vind het altijd een leuke tijd die ook weer erg snel gaat :slight_smile:

Ik geniet er aan de ene kant enorm van, maar vind het ook niet zo erg dat het snel gaat hoor… Zwanger zijn is toch echt geen hobby van me :wink: Erg last van mn bekken en sinds een week ook van pijnlijke harde buiken, al eens eerder een kindje te vroeg geboren dus ik moet nu echt rustig aan doen en dat vind ik niet makkelijk. Maar ja, nog maar eventjes he, we weten waar we het voor doen :smiley:

ow das mooi om te lezen :slight_smile:

last van je bekken is geen pretje ( weet uit eigen ervaring) maar vroeg weeen nee je kleine moet nog wel ff blijven zitten !!

erna is ook genieten hoor hahaha dat op zeker :slight_smile:

geniet van je dag :slight_smile:

Lune wat vind je nu precies bizar aan de volgorde: huis kopen/trouwen/kinderen krijgen?