Ik kan natuurlijk nu ook nog geen uitspraken doen of er straks 5e kinderwens is, maar ik verwacht het niet. En ook al is die er dan wel, ik vind het met 4 gewoon op alle fronten genoeg en compleet.
Wat ik al wel heel duidelijk merk is dat ik bij de 3e geen spullen weg kon doen, en bij deze zwangerschap nu al aan het plannen ben aan wie ik mijn zwangerschapsboeken en kleren kan gaan geven. Alles mag nu met een goed gevoel weg, bij nr 3 wilde ik het allemaal persé bewaren!
Ik zag me zelf vroeger niet als moeder van 4, nu voelt het als grote rijkdom. Voel me echt bevoorrecht ten opzichte van moeders met minder of meer kinderen :oops: :inlove: :mrgreen:
Dus ik denk voor ons precies genoeg.
Leuk om te lezen, jullie verhalen over de vierde :inlove:
Hier ook nog steeds de wens hoor! Als ik heeeeeeel eerlijk ben hoop ik toch erg stiekum dat als er een vierde mag komen dat het een meisje is :shifty: Al overheerst het idee dat hier straks gewoon vier jongetjes rondlopen hoor, maar dat is ook meer omdat ik het me niet kan voorstellen dat er ook een meisje bij ons kan komen. Ik vind het ook zo knap of hoe wil je t noemen dat mamamarije er ook echt helemaal blij mee is dat er vier jongetjes zijn. Dat zou ik ook zijn hoor, maar het zou me toch ook een beetje steken als ik eerlijk ben…
ik had gisteren ongesteld moeten worden ,maar nog niets :think:
zal misschien iets later komen denk ik…
hoop ik…of niet…
( ben de pil in week 2 een keer vergeten )
Mam van 2 wat spannend!
Maar kun je zwanger worden van 1x pil vergeten?
(hier iemand die sowieso niet zo makkelijk zwanger wordt, dus heb geen idee)
Wat zou je zelf het liefst willen?
@WoLa wrote:
Leuk om te lezen, jullie verhalen over de vierde :inlove:
Hier ook nog steeds de wens hoor! Als ik heeeeeeel eerlijk ben hoop ik toch erg stiekum dat als er een vierde mag komen dat het een meisje is :shifty: Al overheerst het idee dat hier straks gewoon vier jongetjes rondlopen hoor, maar dat is ook meer omdat ik het me niet kan voorstellen dat er ook een meisje bij ons kan komen. Ik vind het ook zo knap of hoe wil je t noemen dat mamamarije er ook echt helemaal blij mee is dat er vier jongetjes zijn. Dat zou ik ook zijn hoor, maar het zou me toch ook een beetje steken als ik eerlijk ben…
Ik kan dat heel goed voorstellen!!
Mijn voorkeur lag ook altijd bij een meisje, zelfs bij de derde terwijl ik al 2 meiden had. Nu zou ik het weer heel leuk vinden, al is een jongen een leuke afsluiter! Eerlijk is eerlijk, ik denk dat als ik 3 jongens zou hebben, ik daar ook heel blij mee zou zijn, maar nog altijd dat meisje zou wensen!
Knap ook dat je dat uit durft te spreken, er hangt toch altijd een soort van taboe om voorkeurs wens!
Ja hoor Marda, dat kan. Je kunt zelfs zwanger worden als je de pil niet vergeet… Is wel de uitzondering op de regel, maar het kan wel.
Spannend hoor mam van 2. Ik duim voor je, op welke uitkomst je dan ook hoopt!
ik weet dat de kans klein is en ik word ook gewoon ongi denk hoor.
van de ene kant zou ik het wel heel leuk vinden ,maar die kleinste is nog zo jong.
dus beetje wel/niet gevoel.
als ik zwanger zou zijn zou ik wel heeeeeeeeeeeeeeeel erg schrikken en niet weten of ik er wel zo blij mee ben
maar word ik ongi zal ik best een beetje balen hahaha
:lol: :oops:
Ach joh, als je ongi wordt, mag je best even balen. Ook als het eigenlijk toch niet zo goed uit zou komen om nu al zwanger te zijn.
En als je wel zwanger bent? nou, dan heb je gelukkig nog een poosje om aan het idee te wennen
Ga je nog lang afwachten voor je gaat testen?
ik heb de hele avond al ontzettend kramp dus ik denk dat er een ongi aankomt…
heb t alleen nog nooit zo erg gehad zeg , ben er gewoon ziek van!!!
Vervelend joh!
Ik herken wel wat er gezegd wordt hoor, ik zag mezelf vroeger echt als meisjesmama voor me zeg maar, dat benoemde iedereen ook zo erg toen ik zwanger was van de eerste. Toch maakte het me toen weinig uit, er was wel een soort overtuiging dat er wel een meisje (of meer) zouden komen ofzo.
En nu, drie knullen straks, en een meisje. Dat vind ik toch wel een beetje weinig dan hoor :lol: Nooit gedacht een echte jongensmama te worden, maar ach, het is heerlijk :mrgreen:
Overigens ben ik dus zo een die ondanks vanalles zwanger raakt :shifty:
Een keer dwars door een hele lichte pil (leuk joh, een nieuwe pil uitproberen op een meisje van nog geen 20 :doh: Later uit de handel genomen vanwege vele zwangerschappen), de keer erna was ik de (zwaardere uiteraard) pil een keer vergeten, aangedrongen op een morning afterpil bij de ha ook al was het volgens hem echt niet nodig… en zwanger hoor.
We zeggen altijd maar dat onze jongens erg graag bij ons wilden komen
@Lune wrote:
Ik herken wel wat er gezegd wordt hoor, ik zag mezelf vroeger echt als meisjesmama voor me zeg maar, dat benoemde iedereen ook zo erg toen ik zwanger was van de eerste. Toch maakte het me toen weinig uit, er was wel een soort overtuiging dat er wel een meisje (of meer) zouden komen ofzo.
En nu, drie knullen straks, en een meisje. Dat vind ik toch wel een beetje weinig dan hoor :lol: Nooit gedacht een echte jongensmama te worden, maar ach, het is heerlijk :mrgreen:
Misschien zit daar wel het verschil... ik heb mezelf altijd als jongensmoeder gezien. Ondanks mijn eigen niet meisjes meisjes gedrag zag ik mezelf wel heel erg graag moeder worden en ik zag mezelf dan eigenlijk altijd met een stuk of 3 blonde jochies door het leven banjeren.
Stuk of 3... ach 4 komt er dicht in de buurt :lol: en ze zijn in meer dan wel mindere mate allemaal idd blond.
Heb zelf ook 2 broers, na de eerste jaren van mijn sportleven te hebben geturnd en trampoline te hebben gesprongen ben ik gaan basketballen... over mannenwereldje gesproken.
De laatste zw.schap had ik alleen in het begin nog weleens dat ik de meidenkleertjes wel erg leuk vond (waardoor dus de conclusie van velen was dat het dus vast wel een meisje moest zijn), maar dat vind ik ook nu nog wel!
Maar eerlijk is eerlijk... ik zie het mezelf niet kopen voor mezelf/ een kind van mezelf. Ook niet aan het begin van de zw.schap. Uiteindelijk dwaal ik altijd af richting de wat minder gevulde rekken met stoere jongenskleren.
En voor dat kleine beetje meisje meisje wat in mijzelf zit heb ik gewoon windschermflappen voor mijn fiets gemaakt van tafelzeil met van die Matroesjka poppetjes :inlove: Fröbel ik zelf dingen in elkaar (zoals nu nieuwe figuurtjes voor aan de boxmobile).
Hoop wel op ooit in elk geval 1 nichtje... wil nog 1x helemaal over the top roze kunnen gaan. En hoe beter dan voor mijn eigen stoere voetbalbroer he :mrgreen: .
en de kramp is weer weg :eh:
ik voel helemaal niets meer en nog steeds niet ongesteld.
hmz vreemd dat het me zo bezig houdt… :oops:
mama van 2
Spannend jho
Misschien toch een beetje kramp van het in nestellen :oops:
hou ons maar op de hoogte :thumbup:
gr sjouz
ongesteld…
opgelucht & teleurgesteld … :oops:
:hug:
Mamamarije, ik denk idd dat daar het verschil zit, hoewel ik absoluut altijd ook graag een jongetje heb gewenst (ik ben een hebberd he :mrgreen: ) zag ik het altijd voor me met een mooi verdeeld gezin of meer meiden dan jongens, niet andersom.
Ik weet nog wel dat ik toen mijn dochter kleiner was weemoedig bij de kleine jongenskleertjes stond te kijken, en nu heb ik dat toch ook weer net zo hard andersom :roll:
Tja, het is ook echt niet zo dat wat je verwacht te krijgen, dat je dat ook werkelijk krijgt. Ik moet zeggen…ik was vroeger een echte poppenmoeder, maar wilde vooral graag met mijn jongenspop spelen…die was anders dan alle standaard-meisjepoppen :shifty: Maar ik had daarnaast ook meisjespoppen hoor. Ik zag dus eigenlijk ook een mooie mix voor me in mijn gezin later. Dat is er tnt niet van gekomen, al zit de mix m wel in hun karakter en uiterlijk :inlove: (maar dat zien anderen weer niet hoor, die vinden onze jongens allemaal op elkaar lijken)
even topic uppen .
het is zo stil hier ???
Hoi Meiden
Het is hier echt stil hoe is het met de zwangere onder ons ??
Ik denk dat bij ons de 4e echt niet komt hub wil echt niet en misschien is het ook wel goed zo al zou ik het wel erg leuk en gezellig vinden.
en we hebben drie gezonde kindertjes.
groetjes sjouz
sjouz :hug:
Lijkt me heel vervelend als je zelf graag wilt maar je partner niet. Een kinderwens is toch iets waar je samen achter moet staan, maar wat toch met tijden weer terug komt, dus lastig blijft. Hopelijk verandert hij nog van mening, of kun jij het helemaal accepteren.
ja het is zeker rustig… maar er zijn er natuurlijk al veel niet meer bezig voor een 4e, maar al zwanger… of bevallen :inlove: .
Kan jullie natuurlijk wel vervelen met hoe leuk het tot nog toe nog steeds is. Echt … zwanger van de 2e had ik best weleens zoiets: aaah hoe moet dat met 2?? Bij de 3e… hoe moet dat met school etc etc. Dat soort twijfels had ik deze zw.schap niet en het was ook nergens voor nodig geweest. Het loopt tot nog toe heel soepel.
Of het komt omdat hij de 4e is of niet… onze jongste is echt een mega relaxte baby en het makkelijkste van allemaal. Hij doet voor ons ook rare dingen… namelijk doorslapen enzo :thumbup: .
Onze 3e deed dat pas na de vorige zomervakantie… en aangezien ik toen al zwanger was ging ik zelf minder goed slapen, dus zou eigenlijk niet weten hoe lang het geleden is dat ik bijna 2 weken achter elkaar door kon slapen :lol: .
Onze oudste heeft tijdens de zw.schap denk ik toch ook wel last gehad van ‘er komt een broertje/zusje’ want vanaf dat de jongste is geboren is hij weer veel relaxter in zijn doen en laten. Wil ook veel helpen met in bad doen etc, net als de 2e trouwens. Ze vechten er nog net niet om.
Ben errug benieuwd hoe het allemaal gaat als de jongste mobiel gaat worden en dus ook bij hun speelgoed kan.
Vanmorgen was ik ook gewoon zo blij met in de ogen van anderen net niks… de oudste 2 waren blijkbaar uitgeslapen dus niet chagrijnig, het ontbijten verliep gezellig, ze werkten mee met het de deur uitgaan, dus 5 minuten later liep ik met 1 baby in de draagdoek op mijn buik, een peuter in de wandelwagen, een kleuter aan de hand en een grote kerel die de wagen weer vasthield te keuvelen richting school :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Echt dan blijkt maar weer dat er heel weinig voor nodig is om zo’n geluksmomentje te beleven.
Voel mezelf echt een stuk relaxter nu de 4e er is (zeker in vergelijking met het laatste stuk van de zw.schap :shifty: ).
Sjouz :hug: