vind het hier wel meevallen eigenlijk hoor met de 3 heren…
Ze zijn met elkaar niet drukker, vervelender, in de haren vliegender als ik met mijn broers vroeger ofzo (of zegt dit meer over mij als over mijn jongens :mrgreen: ).
Tuurlijk hebben ze hun momenten… maar zoals gezegd… die momenten had ik vroeger ook. En die hebben de dochters van vrienden van ons ook samen…
Kwestie van voor zijn en op tijd even van elkaar losweken door een spelletje te gaan doen samen met 1 van hun alleen (en soms ook gewoon even laten gaan, leren ze ook van :shifty: ).
haha ja idd.
Hier zijn ze ook echt in periodes ehm meer lichamelijk zeg maar, dat ze sneller meppen enz. Dan laten we ze ook gericht stoeien als ze niet boos zijn, en zijn ze dat echt een beetje kwijt waardoor blijkbaar de behoefte om elkaar aan te vliegen minder wordt ofzo!
Hoi
Ben sjouz en moeder van een meisje van 4 en een tweeling(jongens) van net een jaar Maar we zijn er nog uit of we al klaar zijn met de kindjes we vinden het wel erg gezellig.
Maar 4 kindjes lijkt me wel erg druk ??
En we moeten dan ook verhuizen ,ik vind de keuze wel erg moeilijk
Ben wel benieuwd hoe jullie deze afweging gemaakt hebben??
groetjes sjouz
Wij zijn eigenlijk vooral op het gevoel afgegaan hoor, de (vooral van mij) enorme wens, verlangen naar, nog een kindje erbij.
Praktische dingen zijn maar bijzaak (vinden wij). We hebben geen auto dus daar hoeft geen nieuwe te komen (alleen kost het wat meer als we eens huren), we hoeven niet zo nodig een babykamer of voor ieder kind een eigen kamer, we maken wel wat ruimte in huis.
Ik zou er ook echt goed over nadenken of dat verhuizen echt moet (ik weet natuurlijk niet hoe jullie wonen maar hoor wel veel van mensen die vinden dat ze moeten verhuizen dat ik denk van joh meen je dat nou…).
Het enige wat voor ons wel echt belangrijk is is of het financieel te doen is, ook straks met nog meer zwem-, muziek-, voetbal-/balletlessen enz. Nou ja, dat is het probleem niet dus zijn we er gewoon voor gegaan
Hoi Lune
Het is denk ik van mij een wens om nog een keertje zwanger tezijn en lekker tetutten met zo heerlijk klein mensje,en vind het gewoon erg gezellig.
En ja het verhuizen we hebben een tweeling die liggen samen en onze dochter is en die heeft een kamer en wij zelf en om nu een baby op je kamer tekrijgen als je vijf of 6 bent?
Plus dat ze niet echt heel zachtjes doet we hebben al haakje op de deur van haar broers omdat we bang zijn dat ze,ze een keer uit bed haald.
We moeten er gewon goe dover nadenken
We hebben tenslotte 3 gezonde kindjes :inlove: :inlove: :inlove:
groetjes sjoukje
Sjouz, ik wil ook nog graag een keertje zwanger worden en de babyperiode meemaken. De eerste maanden na de geboorte van Luc en Stan zijn omgevlogen, omdat het verzorgen van een tweeling gewoon dubbel zo druk is, ik heb die babyperiode niet echt bewust meegemaakt.
De jongens zijn nu bijna 2 jaar en Pete is net 3 jaar geweest en het is nu best wel druk in huis. Soms vraag ik mij af of een vierde niet te druk zal worden? Maar Pete gaat vanaf oktober naar school en Luc en Stan ook over 2 jaar, dus dan is die drukte niet de hele dag door toch?
De jongens slapen nog steeds niet door na bijna 2 jaar en dat is een van de redenen dat we nog geen beslissing willen nemen. Op dit moment moeten we er niet aan denken om nog een baby erbij te hebben, maar de wens voor een vierde blijft wel aanwezig, hopelijk gaan de jongens snel wat beter slapen.
Wij hebben trouwens 4 slaapkamers, waarvan er eentje nu in gebruik is als fitness/rommelkamer Ook hebben we plannen voor aan aanbouw, waardoor de fitness/rommel naar de aanbouw zou kunnen gaan en we boven gewoon een slaapkamer kunnen inrichten.
@sassie1980 wrote:
@Debke wrote:en ik ook! :mrgreen:
typisch…Of misschien zijn jongens zo leuk, dat we er graag heel veel van willen hebben?
Misschien zijn 3 meiden al te druk :think:
neen hier, lekker gezellig hier met 3 meiden… wij gaan dus ook voor 4de wondertje…
sassie1980
Wij hebben ook een tweeling van 1 jaar maar idd die baby tijd i om gevlogen het is echt anders dan 1 baby.
Je hebt ook niet altijd de tijd omdater nog eentje moet.
Al vindt ik me wel bevoorrecht met een tweeling :inlove: :inlove:
Hier slaapt alles door mincke is vier dus die slaapt al een hele tijd door en de mannen slapen eigenlijk al door sinds ze drie maanden zijn (sorry)
Al is het sommige nachten maar dat is meestal als er tanden aan komen,en dan mag het.
We gaan er over nadenken.
groetjes sjoukje
Lunastar: Succes met zwanger worden!
Ik lees dat sommigen graag opnieuw zwanger willen worden om de zwangerschap en babytijd willen meemaken, voor mij persoonlijk is dat geen reden voor een vierde kindje te gaan, want die gaan (ook bij een eenling) sowieso relatief heel snel voorbij. Je hoort/leest ook vaak dat zo’n zwangerschap/babytijd niet bij elk kind even rooskleurig verloopt, dat is van te voren niet in te schatten. Is geen kritiek overigens, want ik vind dat een kinderwens iets persoonlijks is en ieder dat voor zichzelf moet beslissen. Maar voor mij zou de zwangerschap en babytijd niet de doorslag geven om voor een volgend kindje te gaan.
nee, voor mij ook niet, maar ik begrijp wel wat er bedoelt wordt.
Wij willen er heel graag een kind bij, een volle tafel, met zn zessen lekker dingen doen en lol maken. Maaar stiekem verheug ik me ontzettend op nog 1 keertje borstvoeding geven, de draagdoeken gebruiken, lekker tutten
Nou… een kwartetje van 2 om 2 is ook erg leuk kan ik zeggen :mrgreen:
Ben inmiddels behoorlijk gewend aan het hebben van 4 kinderen en dan zelfs met een zoon erbij die ASS heeft.
We vinden onze weg, staan open voor hulp en advies en merk dat we heel ver komen.
En hoewel ik nog echt geniet van Suus… ze lijkt er zelfs rekening mee te houden want dit kleine dametje is met 6 maanden een lekkere kleine 66 cm en goed 7 kilo :inlove: Maar toch vind ik het geweldig om nu de tafel vol te hebben. Suus zit sinds kort ook in de kinderstoel en ik had het niet verwacht… maar ik geniet!
En ja druk… dat is t wel. Maar het is toch overwegens leuk druk.
Het enige echte nadeel… ik heb sinds Suus d’r geboorte eigelijk geen dag meer normaal kunnen eten. De kinderen groeien en eten ons de oren van de kop… en boterhammen smeren lijkt soms wel lopende band werk. Er gaat gewoon ruim een brood per dag door.
Maar toch vind je ook daar je weg in.
Eeerlijk, zo beroerd als ik ervan was om te ontdekken dat er gewoon een 4e kwam terwijl dat voor mij niet zo hoefde. Zo geweldig vind ik het inmiddels. Wat een rijkdom is het toch eigelijk.
En kamers, ruimte, jongens meisjes… wat maakt het uit.
Ze kunnen je alles afnemen, maar je kinderen blijven je kinderen en op t eind van de rit telt je verhaal…
En ons verhaal is dat van een groot gezin met 4 kinderen :inlove:
Dat is ook niet de enige reden, een groot gezin gezelligheid.
Het zou gewoon erg leuk zijn maar er is ook nog de kans bij ons op nog een keertje een meerling.
bedankt voor jullie reacties
Ik blijf gezellig kletsen en de keuze ja de tijd zal het leren.
groetjes sjouz
@sjouz wrote:
Dat is ook niet de enige reden, een groot gezin gezelligheid.
Het zou gewoon erg leuk zijn maar er is ook nog de kans bij ons op nog een keertje een meerling.
Dat is een van de redenen dat mijn man minder enthousiast is, omdat de gynaecoloog heeft gezegd dat je normaal een kans van 1 op 80 hebt om een tweeling te krijgen, maar na het krijgen van een tweeling is de kans ineens 1 op 10 om weer een tweeling te krijgen.
@Marda wrote:
Ik lees dat sommigen graag opnieuw zwanger willen worden om de zwangerschap en babytijd willen meemaken, voor mij persoonlijk is dat geen reden voor een vierde kindje te gaan, want die gaan (ook bij een eenling) sowieso relatief heel snel voorbij. Je hoort/leest ook vaak dat zo’n zwangerschap/babytijd niet bij elk kind even rooskleurig verloopt, dat is van te voren niet in te schatten. Is geen kritiek overigens, want ik vind dat een kinderwens iets persoonlijks is en ieder dat voor zichzelf moet beslissen. Maar voor mij zou de zwangerschap en babytijd niet de doorslag geven om voor een volgend kindje te gaan.
Ik zeg ook niet dat ik weer zwanger wil worden vanwege alleen de babytijd, maar het lijkt me leuk om de babytijd nogmaals mee te maken.
sassie1980
Met een tweeling is je baby tijd gewoon anders niet minder leuk maar anders.
En het idd niet alleen om zwanger tezijn nog een keer.
Gewoon een leuk groot gezin heerlijk :inlove:
Ik wist trouwens niet dat het 1 op 10 na een meerling zwangerschap op nog een meerling zwangerschap.
Hoe is het met de zwanger onder ons ???
groetjes sjouz
@sjouz wrote:
Hoi
Ben sjouz en moeder van een meisje van 4 en een tweeling(jongens) van net een jaar Maar we zijn er nog uit of we al klaar zijn met de kindjes we vinden het wel erg gezellig.
Maar 4 kindjes lijkt me wel erg druk ??
En we moeten dan ook verhuizen ,ik vind de keuze wel erg moeilijk
Ben wel benieuwd hoe jullie deze afweging gemaakt hebben??
groetjes sjouz
Waarom zou je dan moeten verhuizen dan?
Wij hebben 3 slaapkamers, 1 grote en 2 kleintjes van elk 6 vierkante meter. De oudste twee slapen samen op een kamertje in een stapelbed en de jongste heeft zijn eigen kamertje. Maar voor een vierde schuiven we gewoon de commode naar de overloop en kan er wel een wiegje bij. Ze hoeven er immers alleen maar te slapen. Of hebben jullie andere redenen om te moeten verhuizen bij een vierde?
@sjouz wrote:
Hoi Lune
Het is denk ik van mij een wens om nog een keertje zwanger tezijn en lekker tetutten met zo heerlijk klein mensje,en vind het gewoon erg gezellig.
En ja het verhuizen we hebben een tweeling die liggen samen en onze dochter is en die heeft een kamer en wij zelf en om nu een baby op je kamer tekrijgen als je vijf of 6 bent?
Plus dat ze niet echt heel zachtjes doet we hebben al haakje op de deur van haar broers omdat we bang zijn dat ze,ze een keer uit bed haald.
We moeten er gewon goe dover nadenken
We hebben tenslotte 3 gezonde kindjes :inlove: :inlove: :inlove:
groetjes sjoukje
ow haha, ik ben iets te snel met reageren. Tja, dat is idd wel iets om goed over na te denken met een kind van 6 en een baby. De baby eerst bij jullie en na een tijdje bij de tweeling, kan dat niet? Met een stapelbed voor de tweeling en een ledikantje erbij? Evt. zou je kunnen kijken naar zo’n kdv-ledikant die je aan de zijkant dichtmaakt, dan kan de tweeling de jongste niet uit bed halen
Wola
geeft niks :lol:
Het kan ook makkelijk hoor maar ik zou dan wel willen verhuizen om meer ruimte tekrijgen,ik weet nu al niet waar ik de spullen moet laten.
Het is gewoon best een lastige keuzen vndt ik :think: je hebt drie gezonde kindjes maar een vierde erg gezellig en leuk zo’n groot gezin :lol:
En daarbij hebben wij een kans van 1 op 10 dat het weer een meerling word (inplaats van normaal 1 op 80) dus, we hebben de tijd de tijd zal het leren.
groetjes sjouz
ach joh, als je te weinig ruimte hebt moet je spullen wegdoen, en niet verhuizen naar een groter huis hoor
Kamertjes kunnen gedeeld worden, kasten gevuld en dan is het gewoon klaar. Als er iets nieuws inkomt hier, gaat er ook iets uit. Meestal is dat dan speelgoed (of kleding) waar ze inmiddels te groot voor zijn geworden.
Waarom is die kans 1 op 10, is dat bij een eeneiige of twee-eiige tweeling? Want daar zit wel verschil in neem ik aan?