Wie gaat er binnenkort voor een 3e kindje?

Net overwacht middag thuis. Gedreven door mentale zwakte en (wan)hoop toch een testje er tegenaan gegooid. Helaas weer omowit. Nu dag 27, terwijl cyclus varieert van 29-33, maar bij vorige keer was er nu wel al een streepje te zien. Dus bevestigt het mijn voorgevoel helaas. :frowning:

Hmmm… LZ :hug:

Dat is echt weer even flink balen zeg!!

Tja, kan me indenken dat je hierdoor flink chago bent! De onzekerheid! Pfff…zou er ook gek van worden! En manlief? Hoe gaat hij hiermee om?

Ging het bij je andere 2 kinderen net zo? Of was je toen sneller zwanger?

Jammer LZ. Hier ook wachten op de Ongi of een positieve test. Spannend. Maar heb gevoel dat ik gewoon ongi ga worden. Heb steeds hoofdpijn, dus slecht teken. Maar hou nog beetje goeie moed.

Fijne dag voor iedereen !!!

Marjon wat jammer dat je huisarts zo denkt, inderdaad maar lekker advies van je gyn volgen :mrgreen: gelukkig nog geen bijwerkingen, hopelijk blijft dat zo :pray: :-*

Zou wel leuk zijn MM als je samen met je vriendin weer zwanger zou worden :slight_smile:

Balen lz, hier precies tzelfde en ik verwacht t pas vrijdag/zaterdag, maar mijn darmen beginnen al te rommelen en dat is eigenlijk wel iedere keer zo de laatste maanden vlak voordat er een ongi aankomt… Maarja we wachten t wel weer af…

Spannend carretje :pray:

Helaas… hier staat de teller weer op dag 1 :frowning:

Op naar ronde 8…

@MM: Bij mijn zoontje was ik snel zwanger; na 3 maanden. Bij mijn dochtertje was het 7 maanden. Daar ga ik nu dus overheen.

Balen meiden! Ik duim voor jullie dat volgende maand jullie geluksmaand wordt!!

@ LZ, bij mij ging het ook ongeveer zo… Bij de 2e duurde het ook iets langer, kwam mede ook door mijn schildklier, daar kwamen we later achter! Toen ik daar eenmaal medicatie voor kreeg was ik zo zwanger!

Hmm… wat was er toen met je schildklier? en hoe kwam je er uiteindelijk achter?

Ik ging naar de ha omdat ik problemen had met zwanger worden…had het ook vaak koud en was moe en lusteloos enzo…ondanks dat ik nog maar te kort bezig was om te worden doorverwezen naar de gyn, nam mn huisarts het wel serieus… Na wat bloedtestjes bleek dat mn schildklier te traag werkte en toen werd ik doorverwezen naar de internist en toen is het daarna allemaal heel snel gegaan en was ik zo zwanger… Blijkbaar vermindert een traagwerkende schildklier de kans op bevruchting dusdanig, maar met medicatie ( thyrax) is het zo onder controle… En ook alle bovenstaande klachtjes zijn symptomen van een traagwerkende schildklier…

Ik blijf nu onder controle bij de internist en als we weer de eerste ronde in gaan, moet ik daarvoor weer langs om eerst mn bloedwaardes te laten meten.

Ik zou gewoon eens langs de HA gaan en vragen of ze dat bij je kunnen testen!

Dank voor je snelle antwoord, MM. Hoe lang was je toen aan het proberen eigenlijk?

Die optie was ook wel eens door mijn hoofd gegaan. Maar moe en lusteloos wijt ik nu een beetje aan de winterdip en het feit dat ik simpelweg ook verdrietig/somber word van het niet-zwanger worden. En koud heb ik het altijd wel snel.

Maar goed, wellicht, als ik toch een keer eea bespreek met de HA, zal ik het eens vragen. Het is ook zo suf als je onnodig lang zit te wachten op het spontane als er eigenlijk iets aan gedaan kan worden.

Graag gedaan LZ :lol:

Ja, voor gynaecologische begrippen, nog veel te kort, iets van 6 of 7 maanden ofzo…ik werd het toen al zat! Haha…ik ben best ongeduldig aangelegd :oops:

Ja toch, nou vind ik ook! Stel dat dat het bij jou ook zo zou zijn dan zou het misschien veel sneller en makkelijker kunnen gaan… Zou gewoon een afspraak maken en dan onder het mom van trage schildkliersymptomen en als je er dan eenmaal zit, dan beginnen over het niet zwanger worden,haha!

Een bloedtestje is zo gepiept! En ik ben echt niet iemand die voor elk wissewasje naar de HA rent, maar ben toch blij dat ik toen ben gegaan.

Heb je een makkelijke HA? Die van mij is echt heel begripvol en mn internist net zo…

Tja, ik vrees dat ik gewoon moet afwachten. Ik ga nog wel navraag doen over mijn relatief korte luteale fase, en misschien dat we een huis- tuin- en keuken zwemmerstestje gaan doen. Stel dat dat wat minder is, dan moeten we het iig niet TE vaak doen :wink: Als ik echt twijfel over mijn schildklier dan kan ik dat wel vragen bij mijn HA. Ik ben pas net bij haar, maar zij doet daar niet moeilijk over als ik het zou vragen.

Twijfel een beetje over de ovulatietesten. Het kost me telkens toch best veel geld, en uiteindelijk lijkt het niet zoveel op te leveren. Ik ken nu de variatie van mijn cyli en ik weet dat ik relatief laat ovuleer. Het enige is dat het ook wel handig is om te weten wanneer het zover is zodat je dan geen “moetjes” meer hebt. Niet dat dat ZO vervelend is, maar soms ga ik wel liever gewoon slapen. Maar dit zou ik natuurlijk ook kunnen achterhalen door te tempen. Dat is gratis :slight_smile: Hebben jullie dit wel eens gedaan?

Net bij het eten toch maar even een glas wijn gedronken; heerlijk bij de zalm! “Vieren dat we nog een maand langer kunnen doorslapen”… Ahum… Tja je moet toch wat. Verder ga ik de wijn maar laten staan… Voor wat het waard is.

Hoe is het verder met de andere wachters??

ey lz. hoelang benje nu bezig dan?? bij mijn meiden was ik zo zwanger en heb nu toch ook te horen gekregen dat het niet goed zit. nu ben ik meteen gestart met medicijnen. je kan het ook is informeren bij jd ha. of ze gewoon een algemene bloedtest willen doen dat je hirr gewoon heel er onzeker van word. en dat je bang bent dat het niet goed zit. je lilt er gewoon nog een maandje of 2 bij.

zoals wat ik heb is ook al ik een bloedtest te zien.cdan is je testesteron bijv. te hoog.

Dag Marjon,

Nou zo lang ook weer niet; nu 8 mnd aan het proberen, dus op papier niet heel erg lang. Ik vind het zelf gewoon een moeilijke tijd. Heb nog nagevraagd wat betreft die luteale fase en daarmee zit ik nog net boven de onderwaarde. En verder schijnt het allemaal nog onzeker te zijn in hoeverre een te korte luteale fase écht een probleem is. Dus, verder zijn er geen aanwijzingen dat er echt een probleem is dus ik zie het nog een paar maandjes aan. En anders ga ik toch wat basistestjes laten doen, mijn HA zal daar echt niet moeilijk over doen. Maar nu vind ik het nog te vroeg hiervoor denk ik. Ik ben nog relatief jong (29), leef in principe gezond, 2 kindjes al gekregen, dus tja… Ik ben vooral ongeduldig en een stuk labieler dan normaal. Het zal het waard zijn!!

Fijne avond!

He lz balen zeg, hier ook weer niet hoor :frowning:

Hopelijk mogen we wel in 2014 een derde kindje krijgen, even 2 maandjes pauze hier. Hopelijk zijn we daarna wel meteen zwanger… Zou wel gaaf zijn kindjes uit 2010,2012 en een uit 2014 :mrgreen: maarjaaaa we hebben t niet voor t kiezen helaaaassss haha.

Hihi lz lekker genoten van je zalm en wijntje? Of heb je die wijn toch maar weer laten staan?

Dat zou inderdaad wel gaaf zijn, iedere x 2 jaar ertussen!

Wij gaan ook voor 2014!! Het liefst ergens maart/april/mei, Maar inderdaad, we hebben het helaas niet voor het zeggen! :roll:

@ LZ, goed dat je toch even navraag voor die luteale fase hebt gedaan! Temperaturen heb ik zelf nooit gedaan en ovulatietesten eigenlijk ook nog nooit…

@ Marjon, hoe is het nu met jou? Nog geen vervelende bijwerkingen?

Hopelijk worden we deze keer op onze wenken bedient (hele zwangerschap, bevalling en erna :lol: :pray: :mrgreen: ) en krijgen we gewoon een 2014 kind :inlove:

Oooo ja lz… Had t gelezen , maarja… Vrouwen/ moeders… 10 dingen tegelijkertijd, forgotten dus…

Maar uh tempen, jaaa ik heb dat ook gedaan, dat scheelt nogal wat ovulatietesten :wink:

Ik deed iedere ochtend zelfde tijd tempen, ook in t weekend, dus een wekkertje erop, tempen en weer verder slapen(zat geheugenfunctie op voor laatst gemeten hihi) en hield dat bij op een site (pb maar als je die wil zien?)

Later na maar cycli deed ik t alleen nog maar tempen vanaf 2e week ofzo, want ja eerste 5 dagen of misschien langer verandert er toch nix haha.

En ik heb juist later naast t tempen ook vanaf 2e week ovutestn ernaast gedaan. Kon ik meer aflezen van beiden testen, maar was op zich alrijd wel heulll duidelijk :mrgreen:

Bij mij was t op zich ook wel zooo regelmatig dat ik t op begeven moment niet meer deed. Kon de klok er zowat op gelijk zetten… :stuck_out_tongue:

Dag dames,

Chantal jammer dat het bij jou ook niet raak is :frowning:

Ik heb idd op dag 1 genoten van een glas wijn, maar laat het sindsdien toch maar weer staan. Voor wat het waard is. Dank voor jullie BTC tips/ervaringen. Deze maand ga ik eerst nog maar eens een keer varen op signalen van mijn lichaam, en het om de dag principe. Verder heeft manlief gisteren een zwemmerstest besteld. Daarmee vind ik het wel weer mooi voor nu. Ben bang als ik ga tempen dat ik daar weer helemaal geobsedeerd mee bezig ga zijn :roll:

Wellicht mag het gewoon eens gewoon raak zijn deze maand…

Carretje al nieuws?

Lieve meiden,

Afgelopen dagen heb ik met jullie meegelezen en het lijkt me erg leuk om met jullie mee te schrijven!

Allereerst zal ik wat over mezelf vertellen:

Ik ben een gelukkig getrouwde, jonge moeder van 28 jaar van een dochter van 5 (okt 2007) en een zoon van net 3 (jan 2010).

Na de geboorte van onze zoon dacht ik dat ons gezin compleet was. Ik was er zo van overtuigd dat ik vorig jaar alle babyspullen heb verkocht. Sinds een aantal maanden begint het echter ontzettend te kriebelen voor nog een kindje. Sinds januari heb ik een nieuwe baan en daardoor hebben we geen opvang meer nodig voor onze kindjes. Dag en nacht droom ik van nog een kindje, zelfs de namen zijn al bedacht…

Manlief wil ook nog een kindje dus daar ben ik al heel blij mee. Doordat ik net een nieuwe baan (met jaarcontract) heb weet ik niet zo goed wanneer ik moet stoppen met de pil. Wat mij betreft liever vandaag dan morgen maar zonder mijn baan zou het allemaal een stuk moeilijker worden…

Hoe gaat het met jullie allemaal? Ik lees helaas ook verhalen dat een zwangerschap lang op zich laat wachten… Ik hoop en duim met jullie mee!

He lz, zeker balen, maar dan maar voor 2014 een kindje erbij en hoop zoooo dat we in april dan wel meteen zwanger mogen raken :pray: :pray: ben dr al zooo klaar voor nun :lol: :inlove:

Hopelijk is t bij jou( en de andere meiden ook) deze maand gewoon raak :pray: :pray: :-*

Ja carretje hoe gaat t met jou?

He lieneke welkom! Wat leuk dat jullie ook voor een derde kindje gaan, fijn dat je man en jij zo eensgezind zijn :inlove:

Hmzz lastig wbt je baan, dat wil je natuurlijk niet op t spel zetten…

Waren jullie de vorige 2 keren snel zwanger?