Wie gaat er binnenkort voor een 3e kindje?

He Chantal!

Idd fijn dat mijn man en ik wel op 1 lijn zitten! Op het werk zijn ze vooralsnog erg tevreden met me dus ik hoop dat een eventuele zwangerschap positief ontvangen zal worden. In februari slik ik in ieder geval nog de pil en dan gaan we kijken of we stoppen of nog niet…

Van mijn dochter was ik na een maand zwanger en van mijn zoon bleek ik al zwanger toen ik net een paar dagen met de pil gestopt was. Van beide dus heel snel zwanger!

Hoe gaat het met jou?

Lieneke, dat is lekker snel!

Hopelijk deze keeer weer zo snel om de trend voort te zetten hihi :mrgreen:

Hier was ik de eerste keer pas na een jaar zwanger, toen een MA en na 3 maanden werd ik toen “pas” zwanger van Tim, en na de bevalling hebben we t zijn beloop laten gaan en in de 6e maand dachten we aantal dagen voor de eisprong, kan nog net, en toen werd ik toch zwanger van Thomasje :lol:

Nu alweer 3 maanden steeds niet zwanger, en nu even pauze en hopelijk in april wel meteen zwanger :pray: , ben wel al sinds augustus gestopt met de pil…

Verder gaat t goed hier, maar vind t wachten altijd zoooo niet leuk :frowning:

Hoi Lieneke, welkom!! Leuk dat je meeschrijft!

Hier een beetje hetzelfde, mijn contract is deze maand ook weer met een jaar verlengd. Mijn manager is ook zeer tevreden en wilde me graag al eerder in vaste dienst nemen, alleen van het hoofdkantoor mocht dat niet…na dit jaar zullen ze wel moeten, maar als ik dan net met verlof ben is dat natuurlijk niet handig. Daarom gaan we proberen om ergens zo rond maart/april/mei 2014 te plannen.(Als mn geduld niet al eerder is op geraakt! Zou het liefst nu al willen!)…jan/feb zijn hoogseizoen maanden bij ons (werk op een reisbureau) dus als ik die maanden nog ff kan meedraaien, dan kan ik daarna lekker in de rustige tijd met verlof! Stom eigenlijk he, dat we daar zoveel rekening mee moeten houden… Gelukkig werk ik met allemaal moeders, dus zij begrijpen het wel en vinden ook dat ik me er niet druk om moet maken, maar toch… Zou lullig zijn als ik tijdens mn verlof ineens geen werk meer heb.

@mama_chantal, nu even lekker rust en in april gaan we duimen dat het gelijk raak is! Voor iedereen hier!

Fijn weekend meiden!

Hoi minimouse,

Ik snap helemaal wat je bedoeld! Het is eigenlijk te gek voor woorden dat je gezinsuitbreiding uitsteld voor een baan maar ja, zonder baan komen te zitten wil ik ook niet… Mijn verstand zegt dat het beter is om ook op voorjaar 2014 te mikken maar mijn hart wil zoooo graag nu zwanger worden! Mijn man wilde in ieder geval t/m feb de pil slikken en dan verder te kijken. Vandaag de eerste pil weer geslikt na mijn menstruatie maar had er toch best moeite mee.

Ik hoop voor je dat je rond het voorjaar 2014 een kindje in de armen kan sluiten! Nog een paar maandjes geduld en dan duimen dat je snel zwanger raakt!

@Chantal: Hopelijk helpt de pauze je om weer wat rust en ruimte te krijgen en kun je er in april weer volop tegenaan :wink: Het lijkt me best moeilijk om iedere maand weer een teleurstelling te moeten verwerken…

Fijne avond meiden!

Lieneke, ja echt he! Het is zo tegenstrijdig…maargoed, die paar maandjes langer overleven we ook wel :wink:

Gelukkig zitten we allebei in hetzelfde schuitje, dus kunnen we elkaar mooi moed inpraten als we dreigen ons geduld te verliezen, hahaha!!

Dus dit wordt dan je laatste pilstrip die je gaat nemen?

Ik heb nu ook nog anticonceptie (het implanonstaafje) en dat moet eerst verwijderd worden…die afspraak probeer ik gewoon zo lang mogelijk uit te stellen, dacht zelf aan eind april…maargoed, misschien doe ik het ook al wel eerder, zodat alle hormonen uit mn lijf zijn…in februari/maart ofzo :roll:

Ik heb nu ook echt al de neiging om zwangerschapstesten enzo te gaan kopen zodat ik ze vast in huis heb…slaat natuurlijk helemaal nergens op! Haha…moet je nagaan hoe erg ik er al mee bezig ben :wall:

Hoi Minimouse,

Fijn dat we elkaar idd moed kunnen inpraten als dit nodig is! Ik weet nog niet of dit mijn laatste pil strip is. Twijfel echt nog heel erg. :roll: Aan de ene kant wil ik niets liever dan zwanger worden maar aan de andere kant wil ik het wel goed doen en niets overhaasten. Ik heb van de week wel een sollicitatie de deur uit gedaan voor oproepkracht. Mocht ik het geluk hebben dat ik dit jaar zwanger raak en mijn jaarcontract willen ze niet verlengen, dan heb ik nog iets achter de hand. Geeft wel een fijn gevoel moet ik zeggen… Ben wel echt bezig met zorgen dat alles goed is voordat ik zwanger raak. Nou ja, mijn verstand is er mee bezig en mijn hart schreeuwt alleen maar: stop met de pil :stuck_out_tongue:

Wanneer hebben jullie het plan om met de anticonceptiel te stoppen? Vanwege je baan stel je het stoppen van de anticonceptie nog even uit? Kun je goed met je man praten over een derde kindje? Mijn man wordt soms knetter gek van me, hihi!

Fijne avond!

Hoi hoi,

Hier hetzelfde…een paar weken geleden had ik echt zoiets van, waarom wachten we nog!! Maar nu denk ik er wel wat meer met mn verstand over na ipv met mn hormonen,hahaha!

Ook vanwege mn baan, dat is wel belangrijk voor me, maar ook omdat ik liever geen dec/jan/feb kindje wil… Mn dochter is van 1 feb en we vinden het nu al lastig om kadootjes voor haar te bedenken zo vlak na de feestmaand. :roll: december is sowieso al een drukke maand en dus ook minder leuk voor haar/hem als het dan jarig zou zijn…

Mn man is er ook wel wat nuchterder erover dan ik, maar hij vindt het wel leuk om er over te fantaseren. Dus we kunnen er samen wel goed en ook lekker luchtig over kletsen… Hij wil nu vooral goed oefenen :evil: zn “soldaatjes” trainen voor als het eenmaal zover is…hahaha…echt weer mannen gedachtes :evil:

Verder heb ik ook wel een goede stok achter de deur, medio april gaan we nog een lang weekend naar Londen en eind augustus gaan we 2 weken naar Italie. Als ik nu zwanger wordt, dan loop ik met een dikke buik in die hitte, dat is ook geen pretje…dus als ik eind april stop met de anticonceptie dan zou het allemaal wel goed uitkomen…ervanuitgaande dat het dan nog wel even kan duren voordat het raak is.

Dat is inderdaad wel een goede van je, om alsnog een backup te hebben , heel verstandig inderdaad!

Heb je een goede band met je collega’s ? Kun je niet bij hun eens polsen hoe ze er tegenover staan?

hallo dames

tijdje niet geweest omdat iker niet te veel mee bezig wil zijn. voor de klappen in me geziht. ben vrijdag bij de gyn geweest helaas heeft de clomit niks gedaan nu slik ik 5 dagen een kuur om mijn ongestelheid op te laten komen dan op dag 3 starten met 100 mg clomit. dubbele dosis. en op dag 12 kijken of ik een groeiend ei heb. pff dikke vette tegenvaller. had eerlijk wel goede hoop dat mijn lichaam alleen een duwtje in de goede richting nodig had. maar helaas. helaas ook last van de bijwerkingen dat nu alles in me lichaam op pillen in gang gezet word. maar ja niks aan te doen. denk dat dit heel cru klinkt maar krijg ineens ook steeds meer twijfels of het wel goed is wat we doen. pff k*t hormonen.Â

hier gelukkig geen last van evt. plannen met werk. heb een vast contract.

mini mouse lijkt me inderdaad heel vervelend en krom om door je werk de keuze van een evt. zwangerschap uit te moeten stellen.

@chantal, snap hoe je je voelt. haha. ik was van de eerste meteen zelfde maand zwanger en de 2de na 3 maandjes. nu ook van augustus bezig. pff en bij ons nog maar de vraag of het allemaal gaat lukken. hopenlijk bij jullie na de pauze snel een goede zwangerschap.

lieneke welkom, en suc6 met de keuze is heel lastig als hooft en hart elkaar tegen spreken.

hallo dames

tijdje niet geweest omdat iker niet te veel mee bezig wil zijn. voor de klappen in me geziht. ben vrijdag bij de gyn geweest helaas heeft de clomit niks gedaan nu slik ik 5 dagen een kuur om mijn ongestelheid op te laten komen dan op dag 3 starten met 100 mg clomit. dubbele dosis. en op dag 12 kijken of ik een groeiend ei heb. pff dikke vette tegenvaller. had eerlijk wel goede hoop dat mijn lichaam alleen een duwtje in de goede richting nodig had. maar helaas. helaas ook last van de bijwerkingen dat nu alles in me lichaam op pillen in gang gezet word. maar ja niks aan te doen. denk dat dit heel cru klinkt maar krijg ineens ook steeds meer twijfels of het wel goed is wat we doen. pff k*t hormonen.Â

hier gelukkig geen last van evt. plannen met werk. heb een vast contract.

mini mouse lijkt me inderdaad heel vervelend en krom om door je werk de keuze van een evt. zwangerschap uit te moeten stellen.

@chantal, snap hoe je je voelt. haha. ik was van de eerste meteen zelfde maand zwanger en de 2de na 3 maandjes. nu ook van augustus bezig. pff en bij ons nog maar de vraag of het allemaal gaat lukken. hopenlijk bij jullie na de pauze snel een goede zwangerschap.

lieneke welkom, en suc6 met de keuze is heel lastig als hooft en hart elkaar tegen spreken.

Hoi Marjon,

Jeetje, dat is inderdaad echt een dikke vette tegenvaller zeg…je moet inderdaad echt alles uit de kast halen om nog een x kans te maken…kan me heel goed voorstellen dat je op het gegeven moment hier zo je twijfels over kan krijgen of je hier wel goed aan doet… Zou denk ik precies hetzelfde hebben…pfff moeilijk hoor!

Hoe reageren je andere kinderen hier op? Of hebben ze het niet echt door dat jullie nu even veel energie steken in andere dingen dan doorgaans?

Ja, het is inderdaad lastig, maargoed… Die paar maandjes wachten voordat we gaan beginnen lukt me ook nog wel :liar: :liar: :liar: hihihi…

Dag dames,

Allereerst welkom Lieneke en :hug: Marjon.

Hier helaas ook weer mis. Een valentijnsdag die begon met menstruatie en zal eindigen met de avonddienst van mijn manlief.

Ronde 9 gaat in. Ben ook minder vaak online om te proberen wat afstand te nemen. Ik ben bang dat ik hier ook enorm in de herhaling ga vallen (al die zwangeren die er nog steeds OVERAL zijn, de eerste bevallingen in het tijdperk dat ik begon “er voor te gaan”, een collega die ontdekt al 23 weken zwanger te zijn van de 3e… AARRGhh…) En al die mensen die mijn gevoelens proberen “tegen te gaan” door te zeggen dat die 3e vanzelf wel komt en dat ik me toch nergens zorgen over hoef te maken omdat ik er al 2 heb en nog jong ben. Ik word er een beetje gek van. 90% van de vrouwen van mijn leeftijd die voor een derde gaan was inmiddels wel zwanger, dus zo vanzelf gaat het niet. Dus.

En intussen loopt mijn aanstelling per oktober af, moet ik onder enorme tijdsdruk mijn project afmaken en bedenken wat ik hierna kan en wil doen, en áls ik zwanger raak, heb ik waarschijnlijk dus geen fatsoenlijke verlof-uitkering meer.

Ik zal ZOOOOOOOOOOOOOOOO blij zijn als dit gedoe voorbij is. Het om-de-dag principe doet intussen mijn libido de nek om dus we gaan komende tijd proberen weer ons “eigen” seksleven weer op te pakken. Na 8 maanden op commando weer even iets natuurlijkers opzoeken, alhoewel ik nu al weet dat we rond de vruchtbare tijd weer alert zullen zijn waarschijnlijk 8)

Nou, dat was mijn update. Sorry voor het gemopper. Op een kleine huilbui vanmorgen na gaat het naar omstandigheden nog eigenlijk best goed hoor :slight_smile:

Jullie nog updates? Dames die niet “op pauze staan”?

groetjes!

Hoi Marjan,

Heftig verhaal heb je zeg… Ik kan me voorstellen dat dit ontzettend moeilijk voor je moet zijn. Ik wens je dan ook heel veel succes met de behandelingen en je keuzes…

Heb een tijdje niets bericht, mijn excuses hiervoor :slight_smile:

Mijn man en ik hebben gisteren nog gesproken over een derde kindje. Hij heeft zijn twijfels. Vertelde het de ene keer heel graag te willen en de andere keer weer niet. Ik snap dat wel. We hebben het ontzettend goed en fijn samen. Af en toe heb ik ook nog wel mijn twijfels maar meer in de zin of het allemaal goed zal gaan, ook met de kindjes onderling. Mijn dochter heeft mijn man en mij eens horen praten over een derde kindje en ze is razend enthousiast. Ze vroeg gisteren nog aan me of we alsjeblieft nu al een babytje konden krijgen… De schat!

Voorlopig blijf ik dus nog even aan de pil…

Deze week ben ik ongesteld geworden maar pas nadat ik al 3 dagen overtijd was. Dit heb ik 1x eerder gehad en was toen zwanger van mijn zoontje. Ik was er niet gerust op dus heb een testje gedaan. Dik negatief natuurlijk. Mijn man gelijk gebeld en eigenlijk was het goed zo. Ik was ook wel teleurgesteld maar het was gezien mijn baan echt nog te vroeg geweest… Blijft moeilijk hoor!

Hoe gaat het verder met jullie allemaal? Ben heel erg benieuwd!

Groetjes!

Lz, wat een tegenvaller weer zeg, pfff sterkte meid :hug: :hug: :hug:

Lieneke, goed dat jullie er nog eens goed over gesproken hebben en kan het me wel voorstellen hoor! De twijfel is hier ook wel geweest…tenslotte hebben we al 2 prachtige kids en zijn we erg gelukkig! Maar we willen allebei zo graag nog een kindje :inlove:

Ach, als jullie van gedachten veranderen kan het wellicht alsnog, toch?

Hier nog even geduld hebben, 1 maart gaat mn implanonstaafje eruit :dance:

Eerder dan gepland, maar dat doe ik bewust zodat mn lichaam zich even kan herstellen, cyclus weer op gang kan komen en over een paar maandjes dan gaan we ervoor!

Hallooo

Wat jammer dat t weer zo stil is hier.

Ben benieuwd hoe t met de rest is.

Lz? Hoop dat je goed nieuws komt brengen! :-*

Ik niet maarja had eigenlijk nog op pauze gestaan afgrlopen maand als manlief niet wat vergeten was haha. Maar weer niet zwanger dus over een maandje kom ik weer meedoen met zenuwachtig worden. Hoop zooooo dat we dan gewoon meteen zwanger worden en blijven pff.

Marjon hoe is t met jou?

Helaas Chantal, geen goed nieuws! Nog niet ongesteld maar gisteren negatief getest :frowning: Manlief en ik beiden behoorlijk ontdaan.

Nu wachten op ongesteldheid… als die niet binnen een paar dagen komt krijg ik natuurlijk weer hoop, maar ik denk niet dat het raak is… Lastig…

De eerste babies beginnen te komen van al die mensen die zwanger zijn geworden vlak voordat of sinds ik “begon”… 3 van de 11 zijn er al… 2 op springen.

Als het weer mis is gaan we tempen en naar de HA voor een verwijzing zodat ik we uit kunnen zoeken of het “gewoon” vette pech is of dat er toch iets aan de hand is, zodat ik me daar ook een beetje aan aan kan passen.

En verder is het idd stil hier!

Hoe kijk jij naar je herstart, Chantal?

He jeetje lz. :hug: :hug: Weer niet dat is echt niet leuk!

Die telerustellingen zijn zwaar zeker als t steeds langer duurt.

Voor ik voor t eerst zwanger werd duurde het ook een jaar en dat kindje mocht ook nog geen eens bij ons blijven :cry: toen heeft t 3 maanden geduurd voordat Tim kwam. Ben zo bang voor herhaling. Nu al 3, naja miss bertje 4 met afgelopen maand meeegerekend, maanden weer niet zwanger geworden.

Ik kijk er zooooo naaar uit vooral na deze teleurstelling.

Nog 1 ongi en dan gaan we dr weer volledig voor. Hoop zooooo dat ik dan geen telerustelling meer heof te verwerken. Al gaat t niet zo onwijs goed uitkomen met t huisje dat nog gebouwd moet worden. Maarja daar valt ook nog geen planning op te maken. Op zijn vroegst is t in oktober klaar n op zijn laatst denk ik februari/maart…

Maar ik kan niet wachten al ben ik wel beetje bang voor weer teleurstelligen. Ik had deze maand al beetje jn mijn hoofd dat er een kindje bij kwam en t past er volledig bij. De jongens zijn zo lief en makkelijk nog 1 laatste kindje :inlove: kan er niet op wachten :inlove:

Goed dat je gaat tempen! Altijd handig. Heb je beetje houvast aan je maand. Tenminste dat merk ik bij mezelf. Ik ben afgelopen maand ook weer gaan tempen omsat ik wilde weten wanneer ik ongeveer mijn eisprong had. (Of dat na de bevallingen nog tzelfde is gebleven :slight_smile: )

Oh ja dus als je een site zoekt om te bij te houden ik heb wel een goede daarvoor die trekt zelf een crossline aan de had van je gegevens :thumbup:

Nou Chantal, dat klinkt alsof het voor jou ook weer erg spannend gaat worden om weer te starten met proberen. Pittig he? Ik hoop dat je niet te vaak teleurgesteld wordt en als dat wel zo is dat je de (veer)kracht hebt om er mee om te gaan.

Hier nog altijd niet ongesteld maar gisteravond weer neg test :frowning: Wat een teleurstelling en een gedoe. Mogelijk dus veel later ovulatie dan verwacht en ik weet dat we toen NIET actief zijn geweest door drukke avonden, buikpijn (dacht toen nog aan innesteling) en daarna griep van mijn kant. Mijn veerkracht en vertrouwen begint een beetje op te raken; ik wil me zo graag weer op iets positiefs kunnen focussen, iets hebben om echt naar uit te kijken. Hopelijk begint de lente nu gauw!

Hoe is het verder ook met de anderen?

Ohja en die site lijkt me wel wat! Dankje! :slight_smile:

He lz,

Ja kan niet wachten hoor ben dr steeds meer klaar voor :slight_smile:

Alleen deze maand nog voorbij laten gaan en dan beginnen we :inlove:

Nja blijft pittig als je ervoor gaat om dan met die teleurstelligen om te gaan. Maar dat weet jij nu maar al te goed :frowning: :hug:

Niet leuk meer dat je weer niet zwanger bent. Hopleijk jij komende maand en volg ik je dr maand erna :pray:

Hopelijk word je er met temperaturen wat wijzer van in ieder geval wanneer je ovulatie is… Vind dat toch wel handig ook al is y achteraf ???

Maar als ik deze 2 maanden heb getempt weet ik eind april wel wanneer mijn ovulatie ongv komt :thumbup: superrrr handig hihi

Ik zal je ff pb’en!

Hier dus toch door naar ronde 10! Buh…