Wie gaat er binnenkort voor een 3e kindje?

mama chantal, gecondoleerd.

ik ben nieuw op het forum, maar zag direct dit topic staan. wij gaan in het nieuwe jaar voor een derde kleine spruit.

m’n twee knullen zijn dan 5 en 1.

heb nog niet alles kunnen teruglezen hier, zal dat snel doen zodat ik weet wat bij wie speelt :wink: maar voor nu veel succes voor diegene die spannende dagen hebben…

Volgens mijn ticketer ( heet dat ding zo?) nog 5 dagen…

Spannend Carretje… en welkom Kimbre. Hopelijk brengt het nieuwe jaar jullie veel goeds!

Spannend, nog vijf dagen wachten. Zou een mooi cadeautje zijn, zo’n positieve test (is natuurlijk altijd zo).

Dank je LZ, heb nog niet alle berichten kunnen lezen… maar zag net wel je berichtje over je frustratie (en grote hoeveelheid zwangeren om je heen).

Zó herkenbaar. Wat tyisch dat je altijd zwangeren ziet en tegenkomt wanneer je er zelf naar verlangt.

En hoewel ik een zwangerschap magisch vind en dat gevoel iedereen gun, voel ik toch altijd een kleine (jaloerse) steek wanneer iemand anders zwanger is (en ik nog niet).

Mag ik je vragen hoe jouw situatie is? Hoe oud zijn je kindjes?

Dag Kimbre,

Ja hoor dat mag :slight_smile:

We hebben een zoontje van 4 en een dochtertje van 2. Een kleine 6 mnd geleden zijn we voor een 3e gegaan maar dat wil nog niet echt vlotten. Sindsdien zijn er wel 7 van de 9 vriendinnen/(schoon)zussen met een kinderwens zwanger geworden. Sommigen die later begonnen en waarbij het vrijwel meteen raak was. Tja. Stuk voor stuk gun ik het ze allemaal, maar ik begin het steeds minder goed te trekken. Ik ben sowieso niet goed in het niet-zwanger-worden. De maanden duren erg lang, emotionele en fysieke rollercoasters, teleurstellingen, en dan maar blijven lachen om al die zwangerschapsverhalen. Overal waar ik heen ga (vrienden, buren, werk, familie) word ik er mee geconfronteerd en zelfs wanneer ik aangeef dat het niet zo goed gaat wordt er weinig naar gevraagd. Lastig dus. En ik vind het ook superstom van mezelf, wat het nog lastiger maakt. Ik zou er zo graag gemakkelijker mee om gaan. Ik weet dat ik niet mag klagen; twee gezonde kinderen na twee best goede zwangerschappen en bevallingen, geen medische mallemolen, maar tóch. Ik ben er dus niet goed in :-/ Sorry voor het hele verhaal en ge-emmer, maar ik kan dus ook niet overal mijn verhaal goed kwijt. Daarnaast zijn de laatste maanden erg druk geweest en heb ik sinds juni geen vakantie meer gehad dus ik kijk qua rust wel uit naar de vakantie!! En ik hoop natuurlijk eindelijk een positieve test in handen te krijgen, maar ik durf niet zo goed te hopen… Mijn luteale fase lijkt trouwens ook erg kort te zijn (tijd tussen ovulatie en menstruatie); die is 10-12 dagen en 10 lijkt een soort ondergrens te zijn; dan is er te weinig tijd voor het eitje om in te nestelen. Tja. Weet ook niet wat ik daar dan weer mee moet. Het is uiteindelijk wel 2x eerder gelukt.

En jij? Wat is jouw situatie? Heb je lang op je tweede moeten wachten of bewust langer gewacht?

Fijne avond!

Thnx meiden!

Oh Lz , meis toch, wat balem dat je je zo voelt, hopelijk een snel een psotieve test en dan met rust van je vakantie genieten!. Wanneer je er vior gaat is wachten nu eenmaal echt niet leuk :frowning: :-* :hug:

Dankje, Chantal :slight_smile:

Daar alles onder controle thuis? En hoe voel jij je?

Ja hoor gaat redelijk. Allemaal nog behoorlijk aan t herstellen van de griep pff

Voel me verder moe. Ben thomas aan t trainen om door te slapen en niet te drjnken snachts :roll:

Voor evt zwangershap moeten we nog 1,5 week geduld hebben :wink: al ben ik er ineens niet meer zo zeker van dat ik nu al zwanger wil zijn en wil ik misschein toch nog even wachten :roll: :wall: lekkere timing om te twijfelen whaha naja extra spannend dus over 1,5 week :mrgreen:

Hoe voel jij je verder?[/url]

Mama_Chantal, beterschap! En dan ook nog net de door-slaap-training beginnen… oei… Hoe gaat dat? En hóe dat je dat?

LZ, je hoeft sowiezo geen sorry te zeggen! :smiley: Ik denk dat we hier dat gevoel allemaal wel kennen. En alle logische antwoorden (je weet dat je zwanger kan worden, je hebt al twee prachtkinderen, zet het even uit je hoofd dan komt het vanzelf…bla bla) hebben geen nut, want je vóelt het nu eenmaal. Waarschijnlijk helpt de vermoeidheid waar je het over hebt ook niet echt mee.

Die fases ontgaan me eigenlijk een beetje. Ik heb daar nooit echt grip op gekregen, wat wij deden was om de dag/twee dagen ‘tijd’ voor elkaar nemen en dan zit je vanzelf een keer goed. Dus ik kan je daar niet echt mee helpen. Wel wat je zelf zegt, het is twee keer eerder gelukt (moest je toen lang wachten?)

Ik duim met je mee voor een positieve test en dan ben je dit gevoel ook weer helemaal kwijt.

Wij hebben twee kindjes, idd met 5 jaar ertussen, maar dat is niet echt bewust gegaan. Ik had al wel eerder aan een tweede willen beginnen, maar mijn mr had wat langer nodig om die knoop door te hakken dus heb hem alle tijd gegeven. Zodra hij het ja-woord gaf ging het ook wel vrij snel (binnen drie maanden) maar ik weet nog wel dat die eerste twee teleurstellingen ongelofelijk hard aankwamen!

We willen in het nieuwe jaar gaan voor een derde… mr is inmiddels helemaal ‘gewend’ en wil graag nog een keertje papa worden :smiley:

Dank beiden voor jullie hart onder de riem!! Het is precies wat je zegt, Kimbre, je wéét dat het hoogstwaarschijnlijk vanzelf wel goed gaat, maar toch voel ik me niet goed. En inderdaad, als je dan eenmaal zwanger bent, verdwijnt dat nare ook wel snel. Hoewel ik wel blij ben dat ik deze fase hierna waarschijnlijk niet nog een keer mee hoef te maken (als alles tenminste goed gaat); denk niet dat we voor een vierde gaan.

Wat leuk dat je man/vriend tóch voor een derde wil gaan! Dat zou je dan haast niet verwachten als hij toch wel even nodig heeft om voor een 2e te gaan. Leuk! Kon jij het geduld toen goed opbrengen?

Bij de 1e was ik snel zwanger ja; de derde ronde. Bij de tweede duurde het een maand of 7/8. Dat vond ik toen ook wel zwaar.

Gisteravond weer flinke buik-/rugpijn; lijkt qua aard en timing weer erg op de afgelopen maanden dus ik werd/ben er een beetje somber over. Het kán ook de innesteling geweest zijn, maar het voelt toch niet zo. Verder nog geen (hoopvolle) klachtjes.

Dit weekend gaan we logeren bij vrienden (zwanger) dus ik hoop dat me dat een beetje mee gaat vallen. Het kan zijn dat we verder met de kerst last minute de hort op gaan. Als we iets goedkoops kunnen vinden, zou me dat wel rust geven. Even niet geconfronteerd worden met alles. Mijn man snapt het gelukkig ook wel.

Verder nog een paar goede werkdagen en dan even pauze; daar kijk ik wel enorm naar uit! Hebben jullie ook vakantie? Chantal jij zal het ook wel kunnen gebruiken? Ik heb sowieso 1,5 week maar ik denk dat ik er 2 van ga maken.

Nu het zo dichtbij komt kan ik me wel voorstellen dat het wel spannend voor je is om er nu echt voor te gaan. Zeker omdat je 2e nog zo klein is. Uiteindelijk zal je gevoel je op het moment supreme wil de goede richting op sturen. Het is prima om twijfels te hebben. Hoe graag ik het nu wil; ik vraag me ook wel eens af hoe we het allemaal gaan bolwerken! En uitstellen is ook prima als dat beter voelt. Ook hoop dat je er uit komt.

Fijne dag allen en nogmaals dank voor jullie steun!

Vandaag ongesteld moeten worden, niet gebeurd, maar omo-witte test :frowning:

Ben er zo klaar mee. Dit weekend had mijn overbuurvrouw weer eens een positieve test in handen. Nummer 8.

“fijne feestdagen”… Jeu…

Hoe is het bij jullie?

Oh lz wat balen meis. Kom gaan we er samen voor komende maand :-*

Ik dacht er nog niet klaar voor te zijn. Hier heeft omo ook weer goed schoongewassen op mijn test want ook geen streep en heb dr best wel een teleurstelling aan overgehouden :frowning: :doh:

Hopelijk morgen gewoon weer ongesteld zodat t in ieder geval weer netjes loopt…

hoi hoi,

Ben weer ongi geworden… nou ja jammer dat het niet gelukt is. Maar het werkt wel weer allemaal :smiley: . Op naar de volgende ronde.

Balen carretje

We lopen wel bijna allemaal gelijk op haha ik werd gisteren ineens ook alweer ongesteld. Op naar een prachtig verjaardagscadeau :inlove: :pray:

lz. ken de frustratie is inderdaad vreselijk als er een hoop zwangere om je heen zijn en je wilt zelf ook graag. ik hou me altijd vast aan het feit dat ik het al 2 keer heb mogen ervaren dat dat je al zo een rijk mens maakt.

hier op dag 34 van me cyclus. lichaam maakt het steeds langer pff ook niet leuk.

Hallo allemaal,

Welkom in het kansrijke 2013!

Dat omo maar vlug minder goed haar best mag gaan doen.

Goede jaarwisseling gehad? Hier gezellig, met vrienden, links en rechts een extra knuffel gekregen, heel lief. Zat toch wel in een flinke dip, maar kom er door de vakantie, met veel sporten en een super steundende manlief weer bovenop. Jullie wat uitgerust?

Deze ronde probeer ik t wat meer los te laten, hier en daar een glaasje wijn met feestdagen, niet te neurotisch over koffie, geen ovulatietesten. Hopelijk gaat de druk er dan een beetje vanaf, en kan ik alles wat minder intens en meer lange termijn gaan beleven. Ben benieuwd of dat lukt. De wens blijft er natuurlijk :slight_smile:

hier vanmorgen gebeld en een belafspraak gemaakt met de huisarts zonder vermelding van reden. huisarts heeft me gelukkig gebeld. ha vond het ook een vreemde gewaarwording. zij denkt dat of mijn ei is blijven hangen. of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap of evt. een vruchtje dat gestopt is met groeien. zei zegt het is ook mogenlijk dat je alsnog zwanger bent dat sluit ik niet uit. maar woensdag om 8.10 gaat ze voelen en kijken en ze zei dan moet een echootje uitwijzen wat jou lichaam aan het doen is. dus nu afwachten. vandaag verging ik van de pijn in mijn buik en rug. doortrekkend naar mujn benen liep er krom van nu nog een heel vervelend rug en benen gevoel maar is voor 90% gezakt. emoties zijn niet meer te houden ineens vraagt iedereen ben je zwanger??? vandaag 3 fam van bewoners 2 collegas van een andere afdeling. zo niet leuk. emoties gaan hier de vrije loop zenuwen denk ik. moet om alles huilen pffff_________________

ik hoop dat het snel raak is lz dat je je kan aansluiten bij de andere zwangere

hier vanmorgen gebeld en een belafspraak gemaakt met de huisarts zonder vermelding van reden. huisarts heeft me gelukkig gebeld. ha vond het ook een vreemde gewaarwording. zij denkt dat of mijn ei is blijven hangen. of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap of evt. een vruchtje dat gestopt is met groeien. zei zegt het is ook mogenlijk dat je alsnog zwanger bent dat sluit ik niet uit. maar woensdag om 8.10 gaat ze voelen en kijken en ze zei dan moet een echootje uitwijzen wat jou lichaam aan het doen is. dus nu afwachten. vandaag verging ik van de pijn in mijn buik en rug. doortrekkend naar mujn benen liep er krom van nu nog een heel vervelend rug en benen gevoel maar is voor 90% gezakt. emoties zijn niet meer te houden ineens vraagt iedereen ben je zwanger??? vandaag 3 fam van bewoners 2 collegas van een andere afdeling. zo niet leuk. emoties gaan hier de vrije loop zenuwen denk ik. moet om alles huilen pffff_________________

Hoi Marjon,

Volgens mij heb ik een en ander gemist maar het is me in ieder geval duidelijk dat je behoorlijk in de rats zit. Wat is er precies aan de hand?

Veel succes in ieder geval!!