wie begint er binnenkort met clomid???

Hey hey

Nou hier in de afwachting van wanneer mijn ongi begint , ik denk zondag of maandag …

Verder merk ik echt dat ik me niet zo lekker in me vel voel , ben moe en elke keer kan ik wel janken om niets… ma ja zal wel weer over gaan .

Cin : super zeg dat t is gekomen , zie je nu wel gedult :wink: en fijn he dat je dinsdag mag beginnen , maken ze bij jou niet ook een echo?

Bij mij wel op dag 3 en moet op dag 5 beginnen . Ze vertelde dat de echo was omdat ze zeker willen weten dat alles schoon is enz… grappig he dat t overal anders is.

Wel leuk dat we dus zo dicht achter elkaar zitten met clomid.

Jody : ik hoop voor je dat binnenkort je vriend toch weer anders denkt , want ja je zult t denk ik toch samen moeten doen .

Een kindje heeft denk ik als het even kan wel een papa en mama nodig …dus ik zou zeggen wacht rustig tot hij er ook geheel aan toe is of als jullie lekker een huisje hebben .

Want wat is er mooier als een goede start toch !

Wij hebben ook eerst een huis gekocht en de ruimte , vond t ook verschrikkelijk daar op te wachten maar moet zeggen dat ik t nu ook ok vind.

Liefs loes

Hey Loes,

Ik ben vandaag begonnen met Clomid, moest op dag 3 beginnen.

Een echo hebben ze gemaakt voordat ik met de primolut begon.

Moet morgen naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken (ziektes enz…)

De 27ste moet ik weer naar de gyn en dan krijg ik een echo om te kijken of ik eitjes heb, en dan krijgen we de uitslagen van alle testjes.

moet alleen wel zeggen dat ik niet echt heftig ongi ben geworden, tis maar klein beetje.

Ben dit helemaal niet gewend, meestal is het bij mij de eerste dagen heeol veel.

Maar ja dat zal wle door de primolut komen denk ik…

Ik kan trouwens niet naar baby programma’s kijken, heeft nog iemand daar last van?

Word daar heel emotioneel van.

Had het anderhalf jaar geleden ook heel moeilijk toen ik net die miskraam had gehad en mijn zusje beviel van mijn neefje…

Heb toen heel hard staan huilen toen ik hem in mijn handen kreeg.

Dikke kus,

Cin

Ik heb deze cyclus voor het eerst 5 dagen clomid geslikt. Ik heb deze maand namelijk mijn eerste IUI behandeling en ik heb de clomig geslikt om te proberen meer eitjes te laten springen. Het is er nu nog maar 1 geworden (ik heb van mezelf gewoon een goede eisprong, daar slik ik het niet voor)

Gisterenavond mijn Pregnyl-spuit gehad en morgen vindt de eerste IUInseminatie plaats.

Heb eigenlijk niet echt bijwerkingen gehad volgens mij. Alleen een beetje hoofdpijn.

Ik heb mijn eerste pilletje trouwens geslikt op dag 4. Toen had ik al een afspraak bij de gyn en die besloot toen, dat we maar meteen gingen beginnen. Ook eerst een echo gehad om te kijken of alles goed “schoon” was.

Wie aan het wachten is op zijn nod: Sterkte! Het wachten is echt altijd het zwaarst…

Hallo meiden ,

Nou nog geen duivels hier , maar wle hele dag ontzettend buikpijn …

Vandaag zijn we even lekker naar artis geweest was koud maar wel super gezellig .

Angelbaby: Je gebruikt alles dan nu of niet ?

Cin : En hoe voel je je met clomid? Ik heb trouwens ook ooit primolut gehad en ook bijna niet ongi erna heel iets maar .

Ik ben wel blij dat ze bij mij nog eerst nu een echo maken dan weet je ook zeker dat t goed zit .

Ook ga ik vragen om op dag 12 of zo nog een keer te checken of er een eitje is , ipv zoals zij zijden pas op dag 20 of zo , ik heb zoveel info gehad dat ik t niet eens meer preccies weet :stuck_out_tongue:

en ja ach vanaf dag 10 tm 20 gaan we gewoon klussen en dan zullen we wel zien .

Waarschijnlijk doen ze bij mij ook nog een samenlevingstest deze cyclus

liefs loes

Hoi hoi,

Kheb nog niet echt ergens last van, maar ja wat niet is kan nog komen.

tis pas mijn eerste pil.

De vorige keer had ik meer mg, toen had ik er wel erg veel last van.

Had toen opvliegers en constant last van mijn borsten.

wat ik wel de laatste 2 weken erg heb is dat ik heel moe ben. Kan wel de hele dag slapen. Lig savonds al om half 10 in bed omdat ik het anders de volgende dag niet red. Ben blij dat mijn zoon de komende week vakantie heeft, kunnen we lekker rustig aan doen samen!! (uitslapen bijv.) :dance:

Wat is trouwens een samenlevingstest?

is dat net zoiets als ze bij mij hebben gedaan met sperma en bloed controleren? (kheb namelijk nog nooit van zo’n test gehoord) :?

Bij mij hadden ze de dag voordat ik met primolut begon een echo gemaakt om te kijken of ik goed schoon was, anders mocht ik er niet mee beginnen.

Tis natuurlijk nu ook niet de natuurlijke manier van ongi worden.

Ik word het normaal gesproken maar max 3x per jaar en dit is niet eens omdat ik dan een eisprong heb gehad, tis dan gewoon grote schoonmaak vanbinnen.

Misschien viel er nu gewoon niet veel schoon te maken omdat ik in december nog ongi ben geweest.

Zal het eens aan de gyn vragen als ik er over een week ben.

Kheb het wel eens aan de gyn gevraagd hoe het kan dat ik wel ongi kon worden maar geen eisprong had. Ik dacht namelijk dat je altijd pas ongi kon worden nadat je een eisprong had gehad. Vroeger bij bio op school zeiden ze altijd dat menstruatie komt naar aanleiding van een eitje dat niet bevrucht is, en dus niet kan nestelen. Maar dit blijkt dus niet helemaal te kloppen :(.

Dikke kus,

Cin

Hee meiden!

Klopt hoor Cin, ik wordt enigszins regelmatig ongesteld maar ik heb niet altijd een eisprong - hoe dat kan snap ik ook niet helemaal ??? :think:

Loes; vervelend hoor, die buikpijn! Heb je een kruik in huis? Dat helpt bij mij altijd enorm!

Jody, wat hoor ik nu? Eerst een huis en dan weer verder gaan? Ik hoop dat jullie er samen uitkomen!!!

Cin; bij een samenlevingstest kijken de artsen of het baarmoederslijm en het sperma goed op elkaar reageren. Tenminste, zo is mij 't verteld…

Sen, hoe gaat ie met jou meis? Heb je t druk??!! Hoop op goed nieuws!

Hier gaat t goed, ben wel een beetje sloom hoor de laatste tijd… dinsdag een (eerste) echo…erg spannend moet ik eerlijk zeggen…Ik heb alleen maar negatief nieuws gehad tijdens vorige zwangerschaps echo’s dus 't is best moeilijk om daar niet van uit te gaan…

Meiden, in ieder geval een :-* voor jullie allemaal!

Misschien moet ik ook maar eens gaan vrgane naar zo’n samenlevingstest, je weet het nooit natuurlijk.

De volgende keer als ik bij de gyn ben zal ik eens vragen hoe hij erover denkt!!

Voor nu welterusten!!

Dikke kus,

Cin

Hey Cin ,

Een samenlevingstest is idd of het sperma door het baarmoederslijm komt, kan zijn dat t slijm heel agresief is en dat dat dus de sperma dood en dan word je ook nooit zwanger .Dat wilde ze al een tydje geleden doen maar dat kon toen niet omdat ik t niet werd, want je moet wat ik dan heb begrepen wel een eitje hebben / krijgen .

En idd als je toch bezig bent waarom dan deze test ook niet …

Liefs loes

Een samenlevingstest heb je vlak voor je eisprong. Geloof max. 2 dagen van te voren. Je moet dan eerst seks gehad hebben, voordat je naar de gyn gaat. Soms nog dezelfde dag of de avond laat ervoor. Ze halen dan een beetje slijm bij je weg en kijken dan onder een microscoop of de zaadcellen nog bewegen. Dus eigenlijk of ze nog leven.

Wij hebben deze test al 2 keer gehad. Vorig jaar een keer toen we net bij de gyn kwamen en afgelopen zaterdag omdat ze wilde kijken of de Clomid invloed had op mijn PH waarde en slijm.

Hey meiden ,

Vandaag ongi geworden , ben echt blij …en ook behoorlijk erg ook !

We zit ik er helemaal doorheen , we waren samen vrij vandaag en kregen ontzettende ruzie zo erg dat ik me tas had gepakt … ik was aan t schoonmaken en hij zat een boekje te lezen en k werd zo boos dat ie me niet hielp. Wat eigenlijk nergens op slaat want hij helpt altyd met alles , koken , schoonmaken enz .

Maar goed toen wed hij ook boos nen zo ging het flink te keer .

Toen we nog in een discussie waren in de gang stortte ik echt in elkaar , kreeg bijna geen adem meer en huilde alles bij elkaar.

Hij vond t zo erg , hielt me onder de arm en heeft me in een warm badje gelegt daarna even geslapen en nu gaat t wel weer …zitten samen op de bank!

Soms vergt t zo veel van me , hebben jullie dat niet ?

Heb vandaag ook de gyno gebeld en ik moet donderdag voor de echo…en dan vrijdag beginnen met clomid . Dus op naar de eerste poging

Bedankt voor het lezen van mij shit :stuck_out_tongue:

Liefs loes

Hey Loes,

Herken je verhaal wel, die verrekte hormonen ook!!

Ik heb er ook last van gehad, Die dingen doen iets met je waardoor je heel snel emotioneel bent.

Huilen, boos, enz…

Ik had het bij mijn vorige "kuur"clomid heel erg.

Gin ruzie maken over niets, heb toen ook een keer mijn koffers bijna gepakt totdat ik instortte!!

Mijn man ook helemaal geschrokken en dus in paniek, die wist niet wat hem overkwam.

Ben vandaag trouwens bij het ziekenhuis geweest, moest bloed laten prikken. Ik had natuurlijk weer de mazzel dat er een meost prikken bij mij die nog niet veel geprikt had. Heb nu dus een blauwe plek :frowning:

Volgende week krijg ik de uitslagen van de testjes, vind het heel spannend!!

Spannend trouwens loes vrijdag beginnen met Clomid, ga voor je duimen!!

Dikke kus,

Cin

dyfaine: Dat ken ik, dat hebben wij afgelopen maand gehad.Het zat allemaal tegen en natuurlijk vertelde er net toen een vriendin dat ze zwanger is. Super gaaf natuurlijk, maar dat kan ik echt niet hebben op mijn eerste ongidag…

Het is allemaal ook een emotioneel iets. Je mag af en toe echt gewoon even doorslaan. Als je daarna maar weer met 2 voeten op de grond komt.

Hallo dames,

Vandaag dag 3 van Clomid en voelde vanmorgen al weer behoorlijk alles door mijn lijf jagen.

Leken wel opvliegers :s

Had het bloedheet en wist ff niet wat ik met mezef aan moest.

Maar we houden vol, nu maar hopen dat ik dinsdag goed bericht krijg bij de gyn!!

Dikke kus,

Cin

twee weken niet gereageerd zo erg sorry sorry sorry internetverbinding had kuren.. :? ik had zelf ook geen nieuwtjes maar...
Nog een nachtje slapen dan....Eindelijk is de afspraak bij de gyn.krijgen morgen de uitslagen van mijn bloed en van het zaad van mijn vriend.hoop zo dat we mogen beginnen met clomid.ben echt zo benieuwd.

laat morgen weten hoe het gegaan is..

Hallo meiden..
kom net terug van de gyn en hoopte zo dat ik jullie kon vertellen dat ik mocht beginnen met clomid..helaas

heb net even gehuilt hoor wat een spanning..ik heb de dagen afgeteld tot we naar de gyn konden .
de uitslag van het zaad van mijn vriend was niet best. er waren maar heel weinig goed bewegende zaadcellen te zien en die waren zelfs te traag..mijn vriend heeft vroeger een dubbele liesbreuk gehad dat kan een oorzaak zijn.

ik had zo gehoopt te kunnen beginnen met clomid dan heb je toch het gevoel er mee bezig te zijn.maar dat had volgens de gyn geen zin. als we tijdens mijn eisprong sex zouden hebben is er ongeveer 1 procent kans om zwanger te worden. het zou zonde van de tijd zijn om dat eerst een jaar te proberen. het wordt dus IVF ( voor uiu was het zaad te slecht)

volgende maand moet mijn vriend eerst nog een keer zaad brengen. (voor de zekerheid )dat wordt dan getest over 5 weken pas terug komen. als de resultaten van het zaad hetzelfde zijn als deze ( wat eigenlijk zeker is)worden we doorgestuurd naar een IVF kliniek

In de auto eerst maar een potje gejankt mijn vriend is zoooo lief.hij vind het ook zo erg. maar we houden natuurlijk wel hoop er zijn veel kinderen geboren dmv IVF ga strakt maar even wat informatie opzoeken op internet..maar ik ga niet naar aan ander forum hoor vind julie veel te leuk..liefs puck

Naar boven

Jeetje! Kan me heel goed voorstellen dat je daar van moet uithuilen! IVF heeft inderdaad al veel mensen een prachtig kindje gegeven, dus dat gaat jullie hopelijk ook gebeuren! dikke :hug:

hoi allemaal

ben weer terug. ik zat in finland bij familie.jeetje jullie hebben wel weer veel geschreven zeg.

puck ik hoop echt dat je onderzoeken beter zijn dan de vorige. en mocht het ivf worden dan moet je denk ik alles maar over je heen laten komen. wie weet lukt het wel in 1 keer wat vaak gebeurt.

loes wat erg dat je zo,n ruzie hebt gehad zeg. ik voel echt met je mee. die ruzie ken ik namelijk ook wel. het valt nu wel mee maar er zijn tijden geweest dat ik dacht dat het voorbij zou zijn . maar gelukkig niet. hoe heet je vriend eigenlijk?? die van mij heeft een ijslandse naam, hihi en dat voor een surinamer. arni heet ie. haha terwijl zijn broers echte surinaamse namen hebben. ach ja,

cin hoe gaat het met jou, moeilijk he als je andere kindje moet zien of vasthouden, niet dat het erg is maar het doet wel pijn af en toe. onze tijd komt ook wel

angelbaby hoe gaat het met jou??

bar hoe ver ben je nu?? vind het zo spannend zeg!!!

xxx jody

Hey meiden,

Vandaag gaat het wel weer, heb minder last van de hormonen dan gister.

Heb wel dat ik heel erg emotioneel ben. Nu ben ik dit wel al van mezelf, maar met de hormonen huil ik nu nog sneller.

Mijn man is zenuwachtig voor de test uitslagen van volgende week… kan me er wel oets bij voorstellen.

Morgen m’n laatste pilletje en dan word het flink klussen volgende week!!

Puck: hou je taai he, jouw tijd komt echt wel!!

Loes: gaat alweer ee3n beetje met je?

Dikke kus,

Cin

Hey meiden ,

puck: wat vervelend joh de uitslag … en idd van ifv worden ook veel kindjes geboren. komt vast goed voor jullie ( ga nog duimen voor de volgende test misschien is die wel goed , you never know)

cin : ohh jee de hormonen … dan staat me nog wat te wachten hihi

Jody : mijn vriend heet kenneth de normale surinaamse naam :stuck_out_tongue: , grappig de naam van je vriend is weer eens wat anders dan idd de standaard namen toch!

Verder gaat t met mij wel weer wat beter ben vandaag naar t werk gegaan maar halve dag en toen weer na huis, ben zo moe en verlies echt zoveel bloed dat ik er soms duizelig van word! ma ja alles er voor over he hihi

Verder morgen om 10 uur bij de gyno voor de echo en dan vrijdag aan de clomid… dus we zullen wel zien .

Als die ongi maar weg is dan zal t wel weer wat beter gaan hoop ik :?

Lijkt wel een beedje of ik op instorten sta terwijl ik me juist zo happy voel dat er nu iets gebeurd.

Nou meiden jullie horen t morgen wel weer verder …

Sweet dreams voor straks !

Hier niets nieuws. Kan natuurlijk ook nog niet na 2 dagen (hoewel ik constant mijn lijf naloop of ik niets vreemd voel of zo…) Ik blijf in ieder geval :thumbup: en een :kaars: -je kan misschien ook nog helpen.

Cin: succes volgende week 8)