wie begint er binnenkort met clomid???

hoi dames

zijn er hier dames die binnenkort ook beginnen met clomid?ik ga dus snel weer beginnen . en ik zou graag de ervaringen met clomid delen en/of ervaringen delen met meiden die al eerder clomid hebben gebruikt.

ik moet zelf 14 dec naar de gyn. ik hoop op antwoorden.

heel veel liefs jody

Hoi Jody,

Ik ga binnenkort ook weer beginnen met clomid,

ik wacht op mijn menstruatie en dat kan nu wat langer

duren omdat ik vorige maand een miskraam heb gehad.

Zodra ik ongesteld wordt ga ik weer starten; ik verwacht

't deze maand…Zou leuk zijn om ervaringen te delen al

kijk ik niet altijd regelmatig op kok, zit wel in de planning

maar t lukt niet altijd…

Ik hoop dat de clomid aanslaat bij je,

groetjes van Bar

hoi bar

bedankt voor je mailtje. mag ik vragen waarom jij aan de clomid gaat. en als je een onregelmatige cyclus hebt kan je toch pilletjes vragen om een kleine ongi op te wekken en dan kan je gelijk aan de clomid. dat zou wel beter zijn .ik ga zelf 14 dec naar het ziekenhuis, dus ik hoop maar dat ik weer mag beginnen.

heel veel liefs jody

Ik moet het nog even afwachten of en wanneer de gyn mij ermee laat beginnen. Eerste volgende week nog afwachten (“live” samenlevingstest).

x Do

hoi dominique

ik moet zelf 14 dec naar het ziekenhuis. en dan maar weer aan de clomid he? misschien zijn we dan wel samen zwanger uiteindelijk hihi.ik had vannacht gedroomd dat m,n zwangerschapstest positief was. ik zag heel duidelijk 2 streepjes. en toen werd ik wakker. dat was minder haha

xxx jody

Hoi allemaal,

Hoe gaat t met jullie?

Zijn jullie alweer bezig met clomid?

Ik heb net mn laatste pilletje op dus

ik hoop dat t deze maand weer raak mag zijn!

Zijn jullie ook weer begonnen?

Groeten van Bar

hoi bar.

ik moet 3 januari naar het ziekenhuis en dan maar weer hopen dat ik mag beginnen met clomid. ben erg benieuwd hoe het met jou zal gaan. heb jij zelf ook pcos?en wat is de reden dat jij clomid moet slikken?

xx jody

Wij zijn ook al een hele tijd bezig met het zwanger proberen te worden.

Maar tot nu toe nog steeds zonder resultaat…

Zo’n jaartje geleden hebben we ons volledig laten onderzoeken en stelde de gyn clomid en iui voor. We waren niet echt enthousiast en ik was zeker niet klaar om een hormonenbehandeling op te starten ( bang voor nevenwerkingen en risico’s… )

Maar nu hebben we laatst toch beslist ervoor te gaan, weliswaar zonder de iui - maar dat mag van de gyn.

Binnenkort maken we dus een afspraak en hopen we dit jaar eindelijk resultaat te hebben van onze inspanningen…

Ik ben benieuwd om jullie ervaringen te lezen en hoop mee dat alles goed mag verlopen ! :pray:

Hee meiden,

Jody; succes morgen in het ziekenhuis - ik ben benieuwd…

Ik ben trouwens vergeten of je al eens eerder clomid hebt gebruikt

of is dit de eerste keer?

Een jaar of 7 geleden hebben ze in het ziekenhuis gezegd dat ik zeer waarschijnlijk pcos heb/had. Ze zagen het een en ander op een eierstok

en ik herkende ook andere pcos klachten (snel kunnen aankomen /afvallen, zeer onregelmatig ongesteld, overbeharing en gevoelig voor verandering bloedsuikerspiegel) Ik heb er toen verder niets aan gedaan - ik was niet bezig om zwanger te worden maar ik wilde weten waarom ik zo onregelmatig ongesteld werd.

Mijn man en ik proberen vanaf augustus 2004 een kindje te krijgen en het einde van het jaar was ik zwanger maar ik kreeg een miskraam met 12 weken… :cry: We zijn verder gegaan met ‘oefenen’ in 2005 en omdat ik het idee had dat ik weer een (hele vroege) miskraam had ‘gekregen’ zijn we begin 2006 zijn we naar het ziekehuis gegaan met de vraag: waarom duurt het zo lang en… is er iets wat de miskramen veroorzaakt?

Nu bleek die van 2005 niet te ‘gelden’ (klinkt raar) omdat ik geen zwangerschapstest gedaan heb. K was er toen namelijk niet zo mee bezig … kan ik me nu niet meer voorstellen…!

Op de echo zagen ze niets meer wat pcos aangeeft en mijn menstruaties waren inmiddels redelijk regelmatig geworden (nu om de 28 a 40 dagen ipv maanden niets en dan weer ineens wel…!) Uit de bloedtest bleek dat ik geen eisprong had gehad. Vandaar dus de clomid. Ik vond dat best heftig

en heb de pillen maandenlang laten liggen en ik ben gaan testen met die ovulatie staafjes. Wat bleek: elke keer twee weken voordat ik ongesteld werd een eisprong! Maar…mijn man is volgens het ziekenhuis verminderd vruchtbaar en hij werd doorverwezen naar de uroloog. Tegen mij werd verteld dat ik in ieder geval eisprong stimulerende hormonen moest gebruiken om de kans groter te maken en ik ben dus met de eerste ronde clomid begonnen in oktober. Eind oktober ontdekte ik dat ik zwanger was

maar…ik ‘kreeg’ weer een miskraam met zes weken… :cry:

Effe over de bijwerkingen (daar zei ‘ikke’ iets over toch?)

Ik heb de eerste ronde best last gehad van kleine dingetjes die vaak terugkwamen; warmteaanvallen, druk boven mn ogen en ik was behoorlijk fel - wat ik normaal helemaal niet ben dus dat was best schrikken…Ik ben vlak na de kerst begonnen met de tweede ronde en daar heb ik nauwelijks iets van gemerkt - alleen de eerste dag was ik een beetje huilerig.

Deze maand doen ze in het ziekenhuis een generale repetitie voor iui,

ze gaan kijken of het zaad van mijn man daarvoor geschikt is. Ik hoop natuurlijk eigenlijk deze maand zwanger te worden maar ja…dat hebben we niet voor t zeggen…helaas!

Nou t is een heel verhaal geworden, vind ik eigenlijk wel raar om zolang over mezelf te praten maar ik moet eerlijk zeggen; t is best lekker om het verhaal eens op te schrijven, typen dus…Ik praat er genoeg over hoor maar schrijven is toch anders…

Jody, ik heb jouw verhaal gelezen en ik heb op je website gekeken -

wat een enorm verdrietig verhaal… Ik heb zitten huilen achter mn computer. Wat heeft jullie kleintje een prachtige naam gekregen

en wat zullen jullie 'm missen… Ik hoop echt enorm dat Jeremiah snel een broertje of zusje krijgt…

Ikke; jullie moeten natuurlijk zelf beslissen over het gebruik van hormonen maar mijn ervaringen zijn dat dit best meevalt (50 mg dan)

Maar…t blijft natuurlijk ‘onnatuurlijk’ , het liefst wordt ik ook gewoon ineens zwanger zonder pillen maar t heeft voor ons nu lang genoeg geduurd…Ik kan me heeel goed voorstellen waarom jullie niet staan te springen om die hormonen te gebruiken…Succes met jullie beslissing!

Groetjes van Bar

Ladies,

Ik ben net klaar met mijn 2e kuur Clomid en het is nu afwachten of het deze keer wel lukt.

Jody: Wat een verdrietig verhaal over Jeremiah. Dapper dat je er zo mee om kunt gaan!

Bar: Af en toe toch heerlijk om van je af te schrijven en zeker naar meiden die hetzelfde moeten doorstaan.

Wij hebben in maart 2004 besloten om voor kinderen te gaan, maar sindsdien is het bij proberen gebleven. Afgelopen oktober hebben we de stap genomen om het medische circuit in te stappen. Dat ging allemaal heel voortvarend en zodoende ben ik inmiddels aan de 2e kuur Clomid bezig.

Tijdens het slikken van de pillen heb ik totaal nergens last van. Maar na de eerste ronde wist ik zeker dat ik zwanger was. Alle symptomen waren er, maar nee hoor, ik werd gewoon ongesteld. Volgens de gynaecologe komt dit door de eisprong die ik normaal nauwelijks heb (ben zeer onregelmatig van nature).

Enfin, allemaal heel spannend!

Ikke: ik zag ook erg op tegen hormonenbehandeling, maar ik kan gewoon functioneren en het valt me tot nu toe allemaal mee.

Bar: hopen dat je met deze kuur Clomid zwanger raakt en dat je het deze keer succesvol bij je kunt houden! :pray:

Jody: ik ben heel benieuwd of je weer begonnen bent.

Groetjes,

Sandy

Hee Sandy,

Volgens mij lopen we een beetje gelijk, ik had 1 januari mn laatste clomid pilletje, ook voor de tweede kuur. Hoop dat 't voor jou ook raak mag zijn deze maand! Spannend he?

Groetjes van Bar

Vanaf wanneer hebben jullie dan echo’s om de groei van de follikels te volgen?

Zou dat na de werkuren kunnen? :think: Ik denk niet dat ik daarvoor steeds vrijaf zou kunnen krijgen…

Hey Bar,

Jouw verhaal klinkt een beetje als de mijne. Bezig sinds februari 2005 en twee miskramen die niet gelden omdat ik geen positieve zwangerschapstest kan overleggen.

Mijn man is verminderd vruchtbaar (door liesbreuk operaties als klein jongetje) en voor hem staat nu een echo te wachten om te kijken waardoor precies. (spataderen als gevolg van de operaties bijvoorbeeld).

Bij mij een stralenkrans, maar wel een eisprong (bewezen via temperaturen en progesteron prikken) en een cyclus (zie banner). Alvorens met clomid te beginnen, heeft de gyn mij nu eerst metformin voorgeschreven, omdat hij wil zien of dit werkt (en dit niet hormonaal is).

Over 6 weken moet ik terug komen, dan weten we of de metformin werkt en de uitslag van mijn man.

Wellicht start dan voor ons de clomid en misschien zelfs meer… :shock:

Liefs Do

Bar: dan zitten we inderdaad in hetzelfde schuitje… 8) Zullen we gewoon afspreken dat de 2e keer lukt…Ik had 5 januari mijn laatste pilletje.

Alleen heb ik, godzijdank, nog geen miskraam gehad. Nadeel daar weer van is dat ik nog steeds geen “match” heb gehad met mijn liefste. Maar ik weet ook niet of ik wel had willen ruilen.

Ikke: ik had op dag 13 van mijn cyclus een inwendige echo voor een follikelmeting. Daarna kon de gynaecologe vrij duidelijk aangeven welke dag mijn eisprong zou zijn. Ware het niet dat ik net die week extern in training zat en dus eigenlijk 1 dag teveel tussen onze vrijpartijen had zitten, if you know what I mean.

Ik ben gezegend met een baan met veel vrijheid en kan zonder op te vallen met gemak overdag naar het ziekenhuis. Ik denk dat je het gewoon moet vragen aan je gynaecoloog of het heel vroeg of heel laat op de dag kan.

En anders moet je 1 x per maand er even tussenuit glippen… :oops:

Dominique: ik heb die naam Metformin wel vaker hier gezien. Wat is dat voor iets? Vind het wel raar hoor, die miskramen die niet gelden. Het gevoel is er waarschijnlijk voor jou niet anders door. Test of geen test, toch? Hoop voor jullie dat het meevalt bij je man en dat de metformin aanslaat!

Liefs van Sen

Heee allemaal!

Wat leuk dat hier zoveel gekletst wordt!!

Ik moest helemaal bijlezen; effe voor ik 't vergeet:

Ikke: In 't ziekenhuis in Hoofddorp maken ze niet zo makkelijk echo’s geloof ik…ik krijg geen echo tijdens het slikken van clomid maar ik denk dat als ik erop sta, ik er wel een krijg. Ik kijk dmv ovulatiestaafjes of ik een eisprong heb en dan moet ik op dag 21 bloed laten prikken om te kijken of er progesteron in zit. Ik hoef niet perse een echo omdat ik heel duidelijk voel (door de clomid) wanneer ik 'n eisprong heb; ik heb er echt drie dagen last van - buikpijn, rugpijn en een mega huilbui drie dagen van te voren… :cry: :cry: :cry: Echt niet normaal hihihi

Dominique; naar he dat ze die miskramen niet erkennen…soms voelt 't alsof ik die miskraam niet heb meegemaakt terwijl het toch echt zo was!!

Af en toe twijfel ik zelfs omdat er ook zomaar overheen wordt gepraat;

‘Ja die ene geldt niet…’ Nou voor mij dus wel! En idd; onze verhalen lijken op elkaar! Deze maand wordt mn man weer onderzocht en getest -

ze denken bij hem ook aan spataderen (is ie vorig jaar ook aan geopereerd - ouwe vrouwen kwaal hihi) Het enige voordeel dat we zien

aan het ‘allebei een probleem hebben’ is dat je je goed kunt inleven in de ander…

Metmorfim (n?) is dat niet hormonaal? En waarom gebruik je dat vóór Clomid?

Sen; n vriendin van me is ook lang aan 't proberen geweest en ze zuchtte wel eens; ‘jij weet in ieder geval dat je zwanger kunt worden’…dus ik begrijp wat je bedoelt…Het niet weten of kan een heel onzeker en naar gevoel geven…

Je had op 5 januari je laatste pil - nou dan komt jouw eisprong er denk ik ook aan!!!??? Sterkte!!!?? Hihihi -ook voor je mannetje!-

Nou ik duik lekker mn bed in, heb vanavond nog even gewerkt dus ik ben lekker moe - daarbij mogen mijn man en ik weer aan de slag want ik heb een overduidelijke eisprong - morgen start 't afwachten weer, dat kan ik soms zo moeilijk vinden…!!!

Leuk om met jullie te kletsen, zo digitaal…

Groetjes van Bar :hug:

ow ik zag niet dat t ene popje huilde (heb mn brilletje niet op)

ik dacht dat de rechter de linker effe knuffelde

dus ik bedoelde;

knuffel!

groetjes van Bar

Bar, hopelijk is het gisteravond allemaal goed bij je gegaan. Nu inderdaad de spanning van het wachten. Spannend hoor!

Bij ons is het een soort van dramatiek. Mijn liefste is gisteravond hals over kop vertrokken naar Zeeland omdat zijn moeder daar in het ziekenhuis ligt en gisteren in 1 keer met sprongen achteruit ging. Voorlopig komt hij morgenavond pas weer thuis. En dat terwijl ik vandaag toch echt dacht dat ik mijn eisprong had (zo voelde het). Maar goed, zo zie je maar weer dat het leven rare sprongen kan maken. In ieder geval denk ik dat ik deze maand (cyclus) maar oversla… :cry: We’ll see.

Liefs weer van Sen

Hoi hoi

Vandaag ben ik begonnen weer mijn menstruatie op te wekken dus moet ik 10 dagen lang Provera slikken.

Daarna mag ik weer beginnen met Clomid! Ben ik wel weer super blij om!!! :dance:

Liefs, Janine

ik moet vrijdag beginnen met clomid voor de 2e ronde (100mg).

eerste ronde 50mg. sloeg niet aan.

ben heel benieuwd, moet 22 jan naar de gyn.

groetjes

chatty

Hoi allemaal!!

Wat naar zeg Sen; ik hoop dat je schoonmoeder snel weer opknapt!

Schrikken he, als mensen ineens enorm achteruit gaan…En 't zal wel

raar zijn zonder je mannetje!

Janine; idd super dat je in ieder geval weer clomid mag gebruiken;

die provera - heb je daar veel last van? En hoe reageer jij op clomid?

(misschien heb ik dat al eens gevraagd - sorry dan :oops: - maar 'k

ben 't eventjes vergeten…Mag je na die tien dagen meteen aan de clomid

of begin je ook op dag 3?

Chatty; spannend hoor…ik hoop ook voor je dat de 100 mg aanslaat…!

Heb je veel last vd bijwerkingen gehad de vorige keer?

Ik zat een paar dagen na mn eerste kuur bij de kapper; zegt ze - of je bent zwanger, of er is iets anders met je hormonen aan de hand…Ik zat voor 't eerst in die kapsalon!!! Knap hoor dat ze dat zag…Ik baal er namelijk best van dat mn haar er echt niet uit ziet als ik clomid heb gebruikt…echt vijf uur na het wassen is het vet, terwijl ik normaal droog haar heb…bleehhhhhhhh Ik zit nu op dag 17 na mn eerste menstruatiedag en ik kreeg op dag 14 en 15 echte eisprong ‘klachten’…

(ik blij natuurlijk :smiley: ) Gister ging 't weg maar nu krijg ik 't ineens weer;

alleen de buikpijn is erger…Hebben jullie daar last van?

Ik ga lekker slapen - is wel nodig eerlijk gezegd want mn wallen zijn net zo erg als bij mn omaatje…

:-* voor jullie allemaal