Hai hai,
Bar en Janine: na 10 dagen aan de Clomid, na 3 dagen? Ik moet Clomid slikken van dag 5 t/m 9 in mijn cyclus. Is dat anders bij jullie?
Bar: het is inderdaad even vreemd hier allemaal. Mijn liefste is gisteravond wel teruggekomen maar gaat straks weer naar Zeeland. Toestand is stabiel maar de vooruitzichten zijn niet al te best. Zal hier nog wel even zijn beslag leggen. Wel hebben we gisterenavond nog “geoefend” dus toch nog wel kleine hoop omdat ik volgens de telling gisteren of vandaag pas mijn eisprong heb. Voor mijn gevoel had ik hem woensdag (voelde gewoon mijn eierstokken, kan dat?) Volgende keer toch maar temperaturen voor de zekerheid.
Wat grappig dat die kapster begon over je haar. Zeker als je het zelf ook ziet/voelt. Volgens mij heeft het bij mij overal invloed op behalve op mijn haar… :lol:
Hopelijk heb je een goede nachtrust gehad!
Chatty: Had je de eerste ronde wel last van bijwerkingen? Ik namelijk wel heel erg en het lijkt me dat als je de dubbele dosis slikt dat erger wordt. Ik hoop voor je dat deze keer wel aanslaat en dat de bijwerkingen enorm meevallen!!
Liefs van Sen
Hallo,
de enige bijwerking die ik heb gehad is dat ik een week later heel chagerijnig was, dat ben ik normaal nooit, boos op iedereen en alles en nog veel meer. :wall: :x
Vandaag ben ik begonnen, eigenlijk voel ik me super best, heb veel energie de vorige keer had ik dat niet. volgens mij was ik toen juist down.
ga je na de eerstse keer clomid naar de gyn, denk je er zal wel een flink ei zitten, eieren zat, alleen veel te klein.
vertellen jullie tegen je werkgever dat je bezig bent? Tot nu toe heb ik het nog niet verteld, maar ik kan natuurlijk ook niet bezig blijven met uurtjes vrij nemen.
groetjes
chatty
Hallo meiden.
IK zou me graag bij jullie forum aan willen sluiten.beetje gek idee alles zo aan anderen te vertellen maar het lucht wel op alles een beetje van je af te schrijven.
ik ben al een tijdje aan het rondkijken op de site van kindje op komst.Een half jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Waar ik al bang voor was naar 5 maanden nog niet ongesteld.Ik heb ongeveer 10 jaar de pil geslikt daarvoor was ik ook altijd erg onregelmatig ongesteld.Ik heb een afspraak gemaakt met de huisarts en bleod laten prikken hij vertelde dat ik in het midden van een cycles zat.maar als ik me verder zou willen laten onderzoeken kon ik een afspraak maken met de gynacoloog.
Ik heb een afspraak gemaakt was wel benieuwd wat het kon zijn.
Vandaag ben ik bij de gynacoloog geweest en hij heeft vastgesteld dat ik PCOS heb.Wel eitjes maar ze “rijpen” niet goed genoeg om een eisprong te krijgen.( Ben heel blij dat ik er nu al achter ben wat ik heb en niet pas naar een jaar proberen doorgestuurd ben.)ik moet vanaf vandaag de komen de 12 dagen het edicijn primolut slikken.daarna zal ik ongesteld worden en moet ik laten bloedprikken. Ook mijn vriend moet zaad brengen. Alles word dan onderzocht. Dit zullen jullie allemaal ook wel meegemaakt hebben. Het was wel even schrikken.zo echt allemaal.Je hoopt toch dat je spontaan zwanger raakt zoals zoveel meiden van mijn leeftijd.Ik denk dat ik na de vervolgafspraak ook mag beginnen met clomit.ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat en zal het forum een beetje gaan volgen.
Ik ben trouwens 26 jaar en woon samen met mijn vriend waar ik nu 2 en een half jaar samen mee ben.
Groetjes
Heee meiden,
Hoe gaat t’met jullie? Hier is 't oppassen geblazen want ik ben echt MEGA assertief op 't moment!!! (Normaal dus helemaal niet - dus dit vind ik wel grappig) Helaas irriteer ik me op 't moment ook heel snel dus mn man heeft 't maar moeilijk… :x Hij vind 't wel grappig om te zien dat ik ook zo pittig kan zijn…wat dat betreft zijn die hormonen wel handig maar verder…Ik ben al dagen echt mega brommerig en k schiet snel uit mn slof…(thuis en op mn werk verbaas ik iedereen hahaa) Maar, we moeten er maar wat voor over hebben!!
Leuk dat je meeschrijft Puck! Is idd schrikken he, als je dat zo hoort…
En, in 't begin is t best vreemd om dit te vertellen aan vreemden maar ik vind t wel wennen en… 't is soms fijn om met mensen te schrijven die hetzefde meemaken…Wel goed dat ze in 't ziekenhuis meteen actie ondernemen! Ik hoop voor jullie dat 't hierbij blijft…Bij ons is 't ook zo gegaan; hormonen voor eisprong en zaadonderzoeken. Nu gaan ze kijken of 't zaad geschikt is voor iui. We horen 't aan t eind van deze maand.
Eigenlijk weet ik niet eens of ik dat echt wil doen want…ik geloof dat 1 op de 10 iui 's lukken en 't is best een gedoe, tenminste vind ik…Nou ja, we wachten de uitslagen wel af…
Sen; ik moet Clomid slikken op dag 3 t/m 7. Ik heb wel eens op internet gelezen dat t op verschillende dagen geslikt kan worden. In de bijsluiter stond ook vanaf dag 5 geloof ik…Ik zal de vlgd keer eens vragen waarom ik op dag 3 moet beginnen…! Wa betreft je schoonmoeder; ook al is 't ‘acute’ weg, als de vooruitzichten slecht zijn blijft 't moeilijk denk ik…Lijkt me verdrietig als je weet dat 't niet veel beter zal gaan…En ook heftig voor jullie; en een kindje proberen te krijgen - en zoiets…Ik hoop dat jullie binnenkort goed nieuws kunnen vertellen! Nogmaals - sterkte!
Oja - je eierstokken; ik heb een paar vriendinnen die hun eisprong voelen en hun eierstokken; ik voel 't heeeeel erg als ik clomid heb gebruikt…dus, dat kan wel volgens mij! Ik heb trouwens gewoon NOG STEEDS buik en rugpijn…Begon op dag 13, dag 14 en 15 was 't heftig
(ik dacht; da’s mn eisprong) dag 16 niets meer aan de hand en vanaf dag 17 weer buik en rugpijn…Alsof ik ongesteld moet worden…De vorige keer had ik dat helemaal niet - en toen was ik zwanger…Omdat 't nu zo anders voelt denk ik nu niet zwanger ben…maar je weet nooit…!
Chatty; wat betreft werkgever - mijn werkgever wist van mijn eerste miskraam; ook van de tweede en omdat hij erg geinteresseerd is heb ik m ook maar verteld over het ‘medische traject’. Dat was n goeie beslissing want als ik nu naar t ziekenhuis moet is er niets aan de hand!
Na mn derde miskraam heeft hij zelfs gezegd dat ik bij een volgende zwangerschap heeeel rustig aan moet doen en dat hij daar absoluut rekening mee wil houden!!! Wat dat betreft dus geweldig! ’
Meiden, ik ga de werkende mannen hier van koffie voorzien, goeie vriend van ons is loodgieter en hij is onze wc er aan 't uit slopen en zo’n hangpotje erin aan 't zetten…wordt erg mooi maar…wat n TROEP!!!
Fijn weekend nog!!!
Oja, voelen jullie je buik/rug ook nog zo op dag 17/18/19 ???
:-* Bar
Jody, ben jij er trouwens nog?
Ladies,
Weer terug van een weekend Zeeland. Inderdaad best heavy allemaal, een doodzieke schoonmoeder aan 15 slangen en slechte vooruitzichten (maar het kan nog maaanden duren… :think: ). Mijn liefste heb ik weer achtergelaten, maar die komt morgen voor de rest van de week terug. Zal toch ook nog iets van moeten werken.
Puck (als we ooit een meisje krijgen wordt dit de naam, wat een toeval!): welkom hier! Het is inderdaad soms raar om je hebben en houden toe te vertrouwen aan het wereld wijde web. Maar wat ikzelf heel erg fijn vind, is het idee dat de mensen met wie je het hier deelt, je ook begrijpen. In mijn naaste omgeving is dat een stuk moeilijker. Natuurlijk heb ik een aantal vriendinnen met wie ik lief en leed deel en die erg met me meeleven. Maar eigenlijk zitten ze allemaal in hele andere fases.
Chatty: mijn werkgever weet van niks en dat houd ik voorlopig ook zo. Ik heb een erg drukke en erg verantwoordelijke baan, maar daardoor ook wel weer veel vrijheid. Niemand merkt het als ik naar het ziekenhuis ben geweest en ik maak uren zat, dus daar voel ik me ook niet schuldig over. Ik ben heel bang dat als ik het nu zou vertellen mijn baas me met andere ogen naar me zou gaan kijken. Als het zover is, dan vertel ik het hem wel zo snel mogelijk. Toen wij bijna 3 jaar geleden begonnen heb ik er ook voor gekozen om niks te vertellen en in die 3 jaar heb ik 2 hele mooie promoties gemaakt. Ik durf te beweren dat ik die niet had gekregen als ze hadden geweten dat ik eerdaags zwanger had kunnen zijn (geluk bij een ongeluk, tenminste, dat houd ik me maar voor).
Bar: dank voor je medeleven. Wat grappig dat je zo assertief bent. Lekker pittig ding dus op het moment…hahahaha. Ik zie je al tegen die goede vriend de loodgieter brommen. :lol: Ben zo benieuwd of het gelukt is bij jullie deze ronde! Ik hoop het van harte!!
En ik ben ook benieuwd waarom je op andere dagen slikt. Keep me posted!
Verder is het bij mij een beetje raar dat de bijverschijnselen die ik vorige keer zo heftig had, deze keer schijnen uit te blijven. Heerlijk zou je zeggen, maar ik twijfel nu of de kuur wel is aangeslagen. Misschien morgen toch maar even de gyneacologe bellen of ik bloed mag laten prikken (of misschien komen we daar op een andere manier achter, behalve dan dat ik niet zwanger zal zijn).
Fijne zondagavond!
Liefs,
Sen
Owh, Bar, voor ik het vergeet. Vorige keer voelde ik op dag 17/18/19 niet zo zeer mijn buik of rug, maar wel enorm mijn borsten en dat hield wel aan tot ik uiteindelijk ging menstrueren.
x
Hoi allemaal,
Vandaag m’n laatste tabletten in genomen en nu maar duimen, dat er
22 jan bij de follikel meting wat te zien is.
Ik voel me een beetje labiel :? , en ben minder stressbestendig, dat zijn eigenlijk de enige bijwerkingen die ik heb.
O ja, de vreetbuien moet je ook niet vergeten, 'k zou de kast wel leeg willen eten…
Groetjes
O Chatty, wat spannend! Ben heel benieuwd naar wat ze bij je zien op de follikelmeting!!
Zo te horen heb je meteen al bijwerkingen van de Clomid. Ik kreeg ze pas na mijn eisprong de eerste keer. Hopelijk blijft het voor jou bij een beetje labiel, alhoewel dat ook niet erg lekker is om je zo 3 weken te voelen :think: :shock:
Hee meiden!
Heerlijk, ben weer lekker een week vrij!!! Ik heb ma/di/wo gewerkt en s avonds cursus gehad en bijles gegeven dus…heb nauwelijks kunnen kijken hier!
Sen; Ik herken t hoor - je twijfels of de kuur is aangeslagen! Ik had de eerste keer tijdens het slikken al bijwerkingen maar deze keer pas rond/na mn eisprong - en HOE! Gisteren is de buikpijn pas minder geworden, ik werd er op een gegeven moment echt gek van :wall:
K werd zelfs s avonds wakker van de pijn! Nou dat heb ik dus echt twee keer in mn leven gehad…BLEEHHH
Maar, k zit inmiddels op dag 24 dus…t wordt spannend!!! Vorige keer teste ik positief op dag 28 dus…K moet nog even geduld hebben!
Chatty; Hoe voel je je inmiddels? Nog last van bijwerkingen?
Mijn enorme assertiviteit verdween trouwens pas in de loop van deze week; ook op mn werk stonden ze verbaasd over me!!! Hihi dat vond ik eigenlijk best lachen
Voor alle andere meiden hier ook de groetjes!
Ik krijg bezoek dus ik stop snel, doeeeeegg :-*
Sen; heb je de gynaecoloog trouwens nog gebeld?
Nu ga ik echt stoppen…Dooeeggg
Hoi,
Ik vind de bijwerkingen niet echt prettig, heb om de zoveel tijd een opvlieger :oops: hebben jullie dat ook gehad?
Deze keer heb ik geen buikpijn gehad, maar de vorige keer wel op dag 9, van die vreselijke steken, maar dat duurde gelukkig maar een uurtje.
Hebben jullie ook en lage ochtendtemp? mij hangt rond de 36,2.
groetjes
Chatty
Hallo meiden
Ik moet nu eerst 12 dagen primolut slikken(ben bij dag 7) daarna wordt er bloed geprikt en het zaad van mijn vriend gecontroleerd. hebben jullie dat ook gehad? en wanneer mochten jullie toen beginnen met Clomid.Jullie schrijven dat jullie naar de gyn moeten om te kijken of de eitjes goed gegroeit zijn is dat om te kijken wanneer de eisprong is?Of kun je ook tempraturen om te kijken wanneer je en eisprong hebt.liefs
Veel vragen maar benieuwd hoe alles in zijn werk gaat??
Hebben jullie allemaal nog geen kinderen?
Heee meiden!
Hoe gaat t met jullie?
Sen, is alles weer relatief ‘rustig’ aan 't (soort van) thuisfront?
Chatty, ik had ook opvliegers toen ik voor de eerste keer clomid gebruikte. Dat had ik vooral tijdens en vlak na t slikken. De afgelopen keer heb ik daar geen last van gehad maar ben ik veel duizelig geweest,
was k dus mega assertief en kon ik ook enorm chago zijn…Ik kreeg buikpijn op dag 14/15 en op dag 17-22. Zeg maar, behooooorlijke buikpijn. :? Op dag 23 en 24 lichte buikkrampjes en beetje rugpijn(alsof je ongesteld bent/wordt) Ben benieuwd of ik dus ongesteld wordt of dat ik goed nieuws te vertellen heb over n paar dagen!!!
Puck; Ik heb bloed laten prikken op dag 21 nadat ik voor de eerste keer clomid had gebruikt. Ik had een ‘perfecte eisprong’ . Geen echo gekregen.
Ik was ook meteen zwanger maar helaas werd dit een miskraam. Nu heb ik voor drie maanden clomid meegekregen en als ik nog niet zwanger ben en de pillen op zijn moet ik terug komen. Geen bloedprikken of echo’s tussendoor. Beetje raar vind ik dit trouwens wel… :think: Als ik nu niet zwanger ben en ik dus opnieuw aan de clomid ga ik gewoon zeggen dat ik bloed wil laten prikken…(lekker brutaal) Ik wil dan gewoon weten wat die clomid nog met mn lichaan doet… Mijn man heeft voor de zoveelste keer zaad ingeleverd en volgende week (of die week daarna - ik weet t niet meer) krijgen we te horen of zijn zaad geschikt is voor iui en krijgt hij een uitgebreid onderzoek (echo enzo)
Zo ist dus bij mij gegaan…maar volgens mij gaat t in elk ziekehuis anders! Vreemd dat ze het zo verschillend doen…
Meiden, ik zit een klein beetje in spanning, zit nu op dag 24 en het is dus afwachten nu…Vorige keer testte ik positief op dag 28…
Hoop dat dat nu ook zo is!!!
Hoe voelen jullie je nu? En…wanneer kunnen jullie eventueel testen???
Alvast n fijn weekend!!!
:-*
Hallo Meiden,
Hier is het vrij rustig, 'k moet wel zeggen dat ik erg uit balans :? raak deze keer, 3 nachten slecht slapen, heb echt van de vreselijke dromen.
Toen ik de eerste keer bij de gyn kwam, kreeg ik een form. mee om bloed te prikken, we hebben toen ook gelijk een echo gemaakt. Toen kreeg ik gelijk de diagnose PCO. menstrueerde ook maar 1x in het half jaar.
Ik heb daarna nog een jaar afgewacht en geprobeerd af te vallen.
Vorig jaar sept zijn we weer naar de gyn gegaan en in november ben ik voor het eerst met clomid begonnen.
Op dat 12-14 moet je langs voor een echo, de vorige keer ben ik 2x geweest 1x op dag 12, 1x op dag 17, zonder resultaat.
Tussendoor hoef ik geen bloed te prikken.
Nu moet ik dus aanstaande maandag voor de echo, ik denk steeds dat het niet aangeslagen is, want mijn ochtend temp blijf laag.
ik blijf maar duimen, misschien dat het helpt.
Groetjes
Wel spannend denk ik Chatty, die echo maandag! As maandag is dus weer je 12e dag? Laat het ons weten als je wilt! Ben wel benieuwd…! Hoop voor je dat je een eisprong hebt gehad! Heb je iets gevoeld? Je vroeg in een van de vorige berichten nog naar ochtend temp, ik heb gisterochtend en vanochtend mn temp opgenomen; rond de 36.8 - maar ik heb van mezelf al een vrij hoge lichaamstemp dus of je jouw temp ermee kan vergelijken…? :think:
Hier ist verder rustig, weinig klachten maar…ben nog steeds erg pittig! Mn man zei daarnet nog dat hij 't nog steeds kan merken, hij moet er wel om lachen gelukkig…
Nog geen menstruatieklachten dus…
Groetjes van Bar
Ik heb nog geen eisprong oid gevoeld/gemerkt.
a.s. maandag is dag 15.
Bar, Misschien heb je nu wel een hoge temp, omdat je een een eisprong heb gehad.
Toen ik een half jaar geleden een eisprong heb gehad, was mijn temp 37,1.
groetjes
Ladies,
Nou, ook raar. Ik heb helemaal geen mail gehad dat jullie gepost hadden, dus ik vond het al zo rustig. Zit te wachten op bezoek, dus ik dacht: laat ik toch maar eens checken…en voila!..weer een hoop bij te lezen.
Hier is het relatief rustig vwb mijn schoonmoeder. Kort gezegd ligt ze nog steeds op de intensive care en is ze stabiel. Weinig hoop op beter worden, dus het heeft wel impact op de stemming hier.
Verder heb ik weer dezelfde bijwerkingen als de vorige kuur Clomid. Sinds een aantal dagen enorme borsten en de hele dag een soort van krampjes (net of je ongesteld moet worden). En de 1e jankbui is ook alweer binnen (normaal huil ik zelden…in ieder geval niet om niets… :shock:). Heb de gynaecoloog dus maar niet meer gebeld. Het werkt nog steeds bij me.
Bar, ik moest gisteren en vandaag zo aan je denken. Je zit net een paar dagen voor mij en ik moet nog 7 dagen wachten om te testen. Wat denk jij?
Chatty, het lijkt me heel vervelend wanneer de kuur niet aanslaat. Slik je nu 50 mg? Dan mag je misschien de volgende keer 100 mg. slikken.
Puck, volgens mij kun je inderdaad ook temperaturen om te kijken wanneer en of je een eisprong hebt. Maar bij mij wilde ze de eerste keer meekijken. Het had gekund dat ik heftig op de Clomid zou reageren en ik in 1 klap 4, 5 of zelfs 6 eitjes zou hebben. En ze kijken ook of je inderdaad uberhaupt wel een eisprong gaat hebben.
Ik heb nog geen kinderen, het zou de eerste zijn…
Zelf ben ik 33 en mijn vriend is 43 (heeft ook nog geen kids).
Nou dames, ik ben heel benieuwd!
Liefs,
Sen
Hee meiden, goeiemorgen!
Chatty; succes vandaag met de echo! Hoop op goed nieuws!
Sen - wat lijkt me dat moeilijk zeg wat jullie meemaken…Mijn man heeft ook een zieke moeder maar zij is geestelijk ziek (al jarenlang) en mijn man heeft geleerd daar mee om te gaan. Maar als dingen plotseling komen…ineens moet je leren omgaan met zoiets…Ik blijf t zeggen maar; sterkte…Wat zou een zwangerschap bij jullie goed nieuws zijn zeg!!
Hoop 't trouwens voor ons allemaal!
Puck; je vroeg of we kinderen hebben; wij gaan voor ons eerste kindje. Ik ben 31 jaar en mijn man is bijna 36. Op mn 29e was ik voor de eerste keer zwanger (vond ik zo leuk omdat ik graag voor mn 30e mn eerste wilde krijgen) Da’s dus anders gelopen allemaal…
Gister een ENORME jankbui gehad - het was echt niet normaal… :oops:
Ik kon niet meer ophouden…Het was echt extreem!!! No ja, ik wijt het maar aan de hormonen… ( :? )
Hier trouwens nog geen tekenen van ongesteldheid maar wel af en toe krampjes (net als jij Sen) en de afgelopen dagen heel af en toe beetje lage rugpijn gehad. Ik wil vandaag gaan testen maar ik moet er nog eentje kopen en de winkels gaan om 1 uur open… Ga ik dus doen maar ik geloof dat t beter is om 's ochtends te testen - dus misschien verschuif ik 't wel naar morgenochtend (ook n beetje zelfbescherming denk ik…)
Ik wist trouwens niet eens dat een hoge lichaamstemp. aangeeft dat je een eisprong hebt gehad…Dus wat dat betreft is t wel een goed idee om te temperaturen…Ik heb t vanochtend maar weer gedaan en nu heb ik gewacht to de piepjes gingen (normaal heb ik geen zin om te wachten en denk ik na een tijdje - zoooooo das wel lang genoeg) Nu had ik 37.1.
Las net op internet dat je temp omlaag zakt als je ongesteld wordt dus wat dat betreft is t wel een idee om 't bij te houden…
In ieder geval - als ik nieuws heb wat betreft een test horen jullie 't!
Heb een beetje rare dag vandaag, k ben weg van 4 tot een uur of 11 dus ik denk dat 't morgenochtend wordt…
Groetjes!!!
Hallo,
Vandaag dus naar het Zh voor de echo.
Ik heb nog geen follikel die groot genoeg is voor een ei-sprong,
maar dat kan, omdat je met clomid niet van een cyclus van 28 dagen moet uitgaan( zei de gyn).
Nu moet ik vrijdag terug voor een 2e echo, zit er dan nog geen goede follikel. dan moeten we afwachten tot dag 35, testen en overnieuw starten met primolut.
Ondertussen ben ik aan het proberen om er een paar kilo’s af te krijgen, schijnt goed te helpen.
groetjes