wie begint er binnenkort met clomid???

Girlies,

Wat een spannende tijden weer voor iedereen!!

Chatty, je hoeft inderdaad geen cyclus te hebben van 28 dagen van de Clomid, Ik heb 29 dagen maar ik hoorde dat langer ook kan. Wel erg spannend. Hoop zo voor je dat ze vrijdag wel een mooi ei zien!

Bar, morgen testen…whoh!! Ben zo benieuwd en heb niet eens echt de kans om internet te checken morgen. Moet een training geven de hele dag. Daarna trouwens op babybezoek bij mijn beste vriendin. Die is vandaag bevallen van een dochter! Feest dus!

En je hebt gelijk dat het nu wel welkom zou zijn om zwanger te zijn. De moeder van mijn liefste is nl. nogal bezorgd over onze vorderingen. Ze heeft ten tijde van haar zwangerschap van mijn vriend het DES-hormoon geslikt en is bang dat dat de reden is dat het bij ons niet wil lukken. En dat terwijl dat helemaal niet de oorzaak is. Het zou fijn zijn om haar dat nog te kunnen bevestigen terwijl ze nog leeft (mentaal is ze nog heel sterk en af en toe is ze ook bij).

Puck, hoe is het bij jou nu?

Liefs,

Sen-die-bijna-niet-kan-wachten-om-te-testen

Hee meiden,

Heb getest…helaas niet zwanger…

Dus maar afwachten tot ik ongesteld wordt

en als ik dat overmorgen nog niet ben doe

ik maar weer een testje…Ik verwacht niet

echt meer dat ik zwanger ben (ik heb ook

helemaal geen zwangerklacht’jes’) maar diep

van binnen hoop ik stiekem wel een beetje van…

misschien geeft de test straks iets anders aan…

Ik ben nog niet ongesteld…ik heb ook geen vergelijkings

materiaal van de vorige keer want toen werd ik natuurlijk niet

meer ongesteld dus ik wacht maar af…Temperatuur is wel weer

36.8 dus dat is wel lager en kan een komende menstruatie aan

geven maar…ik kan niets anders doen dan afwachten…Wel

irritant want bij ieder rugpijntje en buikkrampje denk ik nu;

'Oh, daar komt ‘t…’ Ben wel een beetje dipperig :cry:

Sen; hoe was 't bij je vriendin met babytje? Ik kan me zooooo goed voorstellen dat je bijna niet kan wachten om te testen…! Ik hoop echt dat

je zwanger bent - dan hoef je geen hormonen meer te slikken en is die onzekerheid weg!!!

Chatty: balen dat je nu weer moet afwachten tot vrijdag…Hoop dat alles goed groeit de komende dagen…!

Groetjes van Bar :-*

lieve dames

hier ben ik weer. mijn computer is kapot dus ik moet het nu doen met het internet cafe. dus hier even een kort berichtje van mij. ik moet de 30 e naar het ziekenhuis en dan mag ik weer beginnen. ik hoop heel snel weer internet thuis te hebben want dit is niks. lieve dames

tot snel. xxxx jody

hier nog even een berichtje van mij. ik heb weinig tijd om alles te lezen ,dus de dames die hier mailen , zou ik in het kort jullie verhaal mogen weten. dat zou wat makkelijker zijn voor mij en dan weet ik gelijk wie wie is en met wie wat aan de hand is. alleen als jullie het niet erg vinden ok?? alvast bedankt meiden!!!

tot snel , heel veel liefs jody :vlinder:

Haihai,

Bar, dat je test negatief is wil nog niks zeggen. Het kan zijn dat je te vroeg test en dat je nog niet genoeg HCG-hormoon hebt waardoor je test niet reageert. Ik heb altijd gehoord dat een nee niet altijd nee hoeft te zijn (mijn schoonzus had pas bij test 5 die ochtend een positieve te pakken… 8) . Een ja is wel altijd een ja!

Ben benieuwd of je toch ongi bent geworden vandaag (ik hoop het niet) en wat er anders morgen uit je test komt.

De baby van vriendinlief is een poppetje. Altijd wanneer ze met een keizersnede ter wereld komen. Mooi rond koppetje. Toen ik uit het ziekenhuis kwam, had ik wel even een rotbui (komt ook door de hormonen van de Clomid denk ik), maar dat was ook zo weer over toen ik van een collega/vriendin waar ik logeerde een grote bak met ijs en heeeeel veeeel chocoladesaus kreeg…:wink:

Jody, fijn dat je weer wat van je laat horen. Stomme computers ook! Hopelijk kun je snel weer vanuit huis mailen en berichtjes achterlaten.

Even in het kort een opfriscursus Sen: sinds maart 2004 proberen we om zwanger te raken. Pas in november naar het ziekenhuis geweest. Nu 2e ronde Clomid 50 mg ivm zeer onregelmatige eisprong. Als je meer wilt weten, hoor ik het wel. Vind ik helemaal niet erg!!

Op dit moment heb ik nog steeds hele pijnlijke borsten en regelmatig kramp in mijn buik. Net had ik een behoorlijke kramp te pakken, maar het lijkt me heel vreemd als ik op dag 27 ongesteld wordt. Vanaf vrijdag mag ik testen en dan zit ik in een hotel in het oosten van het land. Heb 2 dagen externe training, vandaar. Betekent ook dat als ik vrijdag wel ongesteld ben ik daar zonder mijn lief en met 11 onbekenden de teleurstelling mag verwerken. Niet echt fijn…ach, aan de andere kant…we zien wel hoe het allemaal loopt.

Meiden, dat was het weer voor nu.

Liefs,

Sen3

Jody! Wat leuk om weer van je te horen; computers zijn handig, behalve als ze stuk gaan…grrrr :wall: Ik hoop dat 't goed met je gaat…! Wat gaan ze de 30e doen in 't ziekenhuis?

Sen; wat spannend meid, die krampen had ik ook behoorlijk heftig toen ik zwanger was dus…wel een goed teken; helemaal in combinatie met pijnlijke borsten…! Maar…als ik t me goed herinner had je dat de vorige keer ook en was 't toen een behoorlijke teleurstelling, of haal ik nu dingen door elkaar? In ieder geval; succes met de trainingen en maar flink :pray: dat je NIET ongesteld wordt!!!

Ik zit een beeetje in een dip hier; een lieve vriendin vertelde me vanochtend dat ze zwanger is; heerlijk want dit kindje is heel erg gewenst! Ik weet alleen wel nog wanneer ze vertelde dat ze graag nog een kindje wilde krijgen en dat is zeg maar, heeeeel kort geleden…Voor haar echt geweldig natuurlijk en ik gun het haar ook zo van harte maar…

ik werd weer erg stilgezet bij onze situatie en ik werd een beetje verdrietig toen ik weer thuis was. Gelukkig had ik een oprecht blij gevoel toen ze t vertelde want als je zwanger bent is het (vind ik) gewoon goed wanneer anderen positief reageren. Gelukkig kan ik er met haar wel over praten hoor, als ik een keer een moeilijk moment heb…Was er vanmiddag helemaal niet met mn koppie bij maar gelukkig geef ik bijles op woe middag dus kon ik me gedachten ergens anders op richten…!

Oh wat een verhaal dit - sorry hoor meiden maar ik moest t effe kwijt…

Morgen weer een weekie werken; wordt druk maar…k kan wel lekker afleiding zoeken!!!

Sen, nogmaals ik hoop echt dat t zover mag zijn bij jou en dat je die rottige hormonen niet meer hoeft te slikken!!! En idd chocola helpt ENORM! Vriendinnetje van me mailde net dat t geweldig is dat ik weer gezond aan 't eten ben maar dat chocola als medicijn soms noodzakelijk is hihi :smiley: Dat vind ik nou een goeie!!! Fijn dat je zo positief bent over de geboorte van je eeeehhh (hoe noem je t kindje van je beste vriendin?)

soort van nichtje (ik wordt nep tante genoemd, vandaar) Het is ook geweldig om je beste vriendin zo te zien, tenminste dat vond ik toen mijn beste vriendin met haar eerste meisje in haar armen lag…

Jody; mijn verhaal nog even snel; Eerste keer zwanger in dec. 2004 - miskraam met 12 weken (bij 9 wist ik 't al) Tweede keer in jan/febr 2005 en daarna naar het ziekenhuis. Ik heb volgens de artsen een onregelmatige eisprong en mijn man heeft een verminderde hoeveelheid levende en bewegende zaadcellen. In oktober voor t eerst aan 50 mg clomid en…zwanger. Helaas weer een miskraam met 6 weken… :cry:

Tweede ronde clomid net achter de rug, generale repetitie iui is gestart.

Zo klinkt lekker zakelijk zeg :? Maar zo bedoel ik t niet hoor!!! Heb vd week nog flink zitten huilen vanwege mn miskramen…Moet af en toe kunnen…Ben denk ik ook erg emotioneel vanwege die hormonen…

voor jullie waarschijnlijk herkenbaar!!!

Ik ga lekker naar bed meiden,

voor jullie allemaal een :-*

En oja, als ik niet ongesteld wordt doe ik nog een test…ik laat t wel weten…!

Bar, ik ben zo benieuwd of je alweer een test hebt gedaan!! En ja, het klopt dat ik dezelfde verschijnselen vorige keer ook had. Goed zeg dat je dat onthouden hebt… :wink:

Oh, ik weet ook zo goed hoe het voelt als iemand je vertelt dat ze zwanger is. Heb de afgelopen 2 jaar 6 vriendinnen gehad die me dat vertelde en ik werk in de uitzendbranche, waar natuurlijk veel vrouwen in de vruchtbare leeftijd werken. Ik kan gelukkig ook altijd blij zijn voor ze, maar daarna moet ik altijd even slikken. En al helemaal als ze pas kort bezig zijn. Natuurlijk is het iedereen gegund, maar toch steekt het. Het ergste was wel mijn jongere stiefzus. Zij hadden een nieuw huis gekocht en bij de rondleiding had ze al de babykamer half ingericht, terwijl ze nog niet eens zwanger was. Ik vond het echt de goden verzoeken, maar 2 maanden later was ze zwanger. Un-be-liev-able!!!

Maar om je beste vriendin met haar kleine meisje in haar armen te zien liggen is een supermooi moment. En gelukkig kan ik er met haar ook echt goed over praten. Wel word ik altijd een beetje moe, dat iemand dan toch weer zegt: Goh, Sen, jij bent de volgende hoor!! (dat hoor ik al bijna 3 jaar… :frowning: )

Ik snap je verdriet Bar en ik had het al een keer eerder geschreven: het lijkt me echt verschrikkelijk dat je al 3 keer het euforiegevoel van een zwangerschap hebt gehad, maar dat je dat ook weer ontnomen is. Ik hoop ook voor jou dat je menstruatie uit gaat blijven, je ook die hormonen niet meer hoeft te slikken en dat je over een maandje of 8 je eerste kindje in je armen houdt… :pray: :pray: :pray:

Ik ga zo de deur uit. De krampen gaan nu wel erg lijken op menstruatiekrampen, dus ik denk dat ik vandaag of morgen eens lekker ongi ga worden :cry: Bah!

O ja, Bar, nog een vraagje…wat is een generale repetitie IUI? Hebben jullie die ivm de zaadcellen van je hubbie?

Liefs,

Sen

Owwww Sen, ZO herkenbaar - dat ‘jij bent de volgende hoor!’ Lief bedoeld van de mensen die dat zeggen maar…ik kan echt niets meer met die opmerking…

Wat een verhaal van je stiefzusje; wel hartstikke leuk voor haar maar…

inderdaad ongelooooflijk dat ze ook echt binnen no time zwanger was!

En ik kan me voorstellen dat dat helemaal slikken is; mn (jongere) zus en ik hebben 't er wel eens over gehad hoe het zou zijn als ze eerder zwanger is dan ik - lijkt me best moeilijk…

Wat balen dat je denkt dat je ongesteld wordt… Maar…als dat toch niet zo is kun je dit weekend testen toch? Ik hoop dat t ‘gewoon’ krampen zijn van je baarmoeder die zich voorbereid op een kindje!!!

Lief trouwens Sen, wat je zegt over het verdriet na een miskraam…

Ik hoop echt dat jullie dat nooit nooit nooit mee hoeven te maken…

Nog even over die iui; ze gaan dan kijken of het zaad van mn man geschikt is voor die procedure, sommige ‘zwemmers’ schijnen er niet op te reageren en ‘doen’ 't niet meer…zoiets (Mn lievie is zelf naar de uroloog gegaan en brengt 't dan zo over… :lol: ) Hij krijgt vlgd week een echo of een rontgenfoto - hij wist niet meer welke van de twee…Wat een figuur he?! (zegt ie; weet ik ook is hoe dat voor jou is; ik weet eerlijk gezegd niet of we die echo/rontgen kunnen vergelijken met de inwendige echo’s in die geweldige stoel bij de gynaecoloog… :hand: )

Maar ja, ik twijfel wel over die iui eerlijk gezegd…

Ben trouwens nog steeds niet ongesteld, zit morgen op dag 32…

Raaaar verhaal…K ga er morgen een test ‘tegenaan gooien’ want ik dacht dat een extra dag ertussen misschien iets uit zou maken…

Maar…bij de vorige test zat zelfs niet een heeeeel vaag tweede lijntje dus…ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet op reken…

Bij goed nieuws laat ik t weten!!!

Heb vandaag een internet protocol ondertekend waarbij je aangeeft (en ondertekent) dat je alleen op werk gerelateerde sites komt - dus in mn pauzes ga ik maar niet naar deze site…Maar, als ik werk laat ik tussendoor toch altijd onze twee hondjes uit dus dan kan ik wel even posten - bij goed nieuws…

In ieder geval allemaal een fijne dag morgen; sterkte Sen met de krampen en…ik blijf ook :pray: voor jou!!!

Hoe gaat t met de andere meiden?

:-*

hallo,

Bar; ik begrijp het best dat je moeite heb met het feit dat je vriendin wel zwanger is en jezelf niet. Zelf heb ik het ook een paar keer gehad.

Wat mij vooral opvalt is dat jonge moeders het een beetje vermijden om met je over hun kinderen te praten, terwijl ik dat juist zo leuk vind.

Een gekke vraag, maar kopen jullie wel eens het blad kinderen of zoiets.

ik heb het pas een keer gedaan, maar voelde me wel een beetje lopen in de winkel. Toen las ik al die leuke verhalen, kreeg gewoon een heimwee gevoel.

Morgen voor de 2e keer naar de gyn voor een fm meting. De gyn van morgen vind ik niet zo heel fijn, de vorige keer drukte ze zo hard op mijn buik, dat ik bijna tegen 't plafond zat. Weetje wat ze zei: U bent wat te dik mevrouw :stuck_out_tongue: .

Net of ik zelf mijn zwembandjes niet zie :eh: .

Maar nu kan ik mooi zeggen dat ik wat afgevallen ben.

Als er morgen niks te zien is, begin ik op dag 35 weer met primolut en ga ik voor 150 mg Clomid.

Groetjes.

hoi allemaal.

ben ik weer. hoe gaat het met jullie? ik moet maandag naar het ziekenhuis voor een echo en clomid. ze willen kijken hoe me pcos er nu uitziet op m,n eierstokken. maar ik ben blij dat ik mag beginnen met clomid.

verder wil ik even iets kwijt, woensdag heb ik sex gehad en daarna kreeg ik zo veel pijn in me baarmoeder en eierstokken , echt niet normaal, ik kon niet meer lopen. ik dacht ff dat ik zwanger was zonder dat ik het wist en dat ik een miskraam zou krijgen. het duurde een half uur 3 kwartier.ik weet nog steeds niet wat het geweest is. dus maandag moet ik het maar vragen. ik heb nog steeds wel een beetje last van me baarmoeder. en ik voel me ook totaal niet zwanger en ik bloed ook nog steeds niet , dus wat het is geweest??? geen idee!!!

maar goed.

chatty zou ik jou verhaal nog in het kort mogen weten. dan ben ik weer een beetje up to date hihi.

ok lieverds tot snel.

xxx jody

nog even een berichtje, die gevoelige borsten een een krampende onderbuik komt me heel bekend voor. het zijn niet echt krampen maar een drukkend gevoel. althans dat was bij mij zo. ik zelf dacht toen dat ik ongi moest worden maar toen was ik gewoon zwanger. dat was met clomid 100mg. :dance:

bar ondanks dat je mannetje verminderde goede zaadcellen heeft ben je gelukkig toch al een paar keer zwanger geweest. dus je weet dat je zwanger kan worden. nu nog stap 2 en dat is dat het moet blijven zitten. een vriendin van mij heeft al 3 keer een miskraam gehad zonder reden en ze is nu al 17 wk zwanger en dit is de 4 e keer. en ze weet totaal niet waardoor ze al die miskramen heeft gehad. maar vol blijven houden en hier lekker blijven mailen.met elkaar gaat het wel lukken lieverd!!! :vlinder:

xxx jody

Hee meiden,

'k ben net terug van de gyn, er zat geen follikel die groot genoeg was voor een eisprong. Dus nu moeten we de menstruatie afwachten of op dag 35 beginnen met primolut.

Jody; in sept 2004 pco ondekt, dec 2006 clomid 50mg, zonder resultaat, jan 2007 clomid 100mg, ws ook zonder resultaat.

groetjes

Hee meiden,

Chatty, wat balen zeg…K had zo gehoopt dat je een eitje zou zien… Ik hoop dat 't een beetje met je gaat meid…Is je ook iets verteld over een eventuele aanpassing van de hoeveelheid clomid? Misschien reageer je wel op iets meer - niet dat je daar op zit te wachten maar…

Jody; ik herken t niet wat je hebt meegemaakt maar…'t klinkt naar en pijnlijk…Ik kan me voorstellen dat je ervan schrikt zeg!!! Spannend dat je maandag een echo krijgt! Ben benieuwd…! En wat je vertelt over je vriendin is bijzonder - dat soort verhalen geven mij altijd hoop dus…

dankjewel!!!

Sen - hoe ist op training? Ik hoop echt dat je NIET ongesteld bent geworden!

Vandaag zou ik gaan testen maar…ik vond 't eigenlijk toch niet zo nodig…twee negatieve testen leken me wel genoeg. Nu heeft mn man een weekendje weg geregeld naar een huisje. (dat klinkt duf maar onze voor onze twee mopshonden is dat veeeel leuker dan een romantisch hotelletje dus…onze ‘varkentjes’ gaan voor :smiley: ) Hij wilde uitwaaien op Texel en dan in een huisje zitten met stoomcabine, sauna, zonnebank en whirlpool…lekker hoor! Echt even een verwenweekend dus! Hij wilde de boeking vandaag bevestigen en om uit te sluiten dat ik zwanger was toch uiteindelijk maar een test gedaan en…ik ben zwanger!!! Ongelooflijk maar waar! De digitale CB (is bij mij t meest gevoelig) liet een echte ‘zwanger’ zien! Toen ik de strip eruit trok was er wel een vaag tweede streepje maar…hij zat er…Nou dat had ik dus ECHT niet meer verwacht…we hebben nu maar een ‘gewoon’ huisje genomen, ook errug leuk natuurlijk!

Ben blij en gelukkig ook erg rustig…dat had ik vooral de laatste keer helemaal niet (dat rustige dan) Voel verder niets behalve die krampen in mn buik.

Wat zou 't enorm leuk zijn als alle clomid meiden hier binnen twee maanden ALLEMAAL zwanger zijn zeg, lijkt me geweldig!!!

Ik ga hard :pray: voor jullie!

En…als je effe niet wil reageren omdat je BAALT dat je nog niet zwanger bent: Ik weet PRECIES wat je voelt dus ik begrijp 't…Echt waar!

Nu de komende weken afwachten…

Liefs van Bar :-*

Oh ik lees net effe na en ik zie nog wat; ik heb begrepen dat je in t begin niet in een sauna etc moet gaan zitten en zonnebank leek me ook niet zo handig, vandaar die check vandaag…

kus Bar

• breek even in*

Bar, ik zag je naam staan en dacht, eens even kijken hoe het met haar is. Was namelijk zo benieuwd of je alweer getest had en wat blijkt, je bent gewoon zwanger!!!

Gefeliciteerd!!!

:-* tilly

breekt weer uit

Heee Tilly!!!

Ik was net een berichtje aan het typen op ‘zwanger worden na een miskraam!’ Wat leuk dat je even kwam kijken! Wat lief dat je zo enorm meeleeft! :-* :-* :-*

he bar

ik zie nu pas dat je in hoofddorp woont. ik woon zelf nu in amstelveen en ga over een paar maanden verhuizen naar hoofddorp. wat grappig zeg. misschien ken ik je wel . ik kom zelf ook uit die buurt hihi

en wat las ik nou ?? ben je zwanger?? volgens mij heb ik iets gemist. ik ga ff terug lezen.ik hoop dat ik het kan vinden.

liefs jody :vlinder:

nou bar, ik ben alles gaan lezen vanaf pagina 1 tot 4 en het berichtje dat je zwanger bent staat gewoon 2 berichtjes hierboven hihi. wat een sukkel ben ik zeg. ben heel erg blij voor je lieverd. nu wij nog hihi.

ik ga maandag beginnen. tot snel xxx jody

Nee Bar! Wat een GE-WEL-DIG nieuws!!! Echt grandioos!

En dan ook nog lekker een weekend weg met je man. Even alle tijd om door te laten dringen dat je zwanger bent. Super!

En ja, ik baal, want ik ben vandaag gewoon ongesteld geworden. En natuurlijk gaan er van allerlei dingen weer door mijn hoofd. Ik ben altijd heel positief ingesteld, maar heb nu even een bui van “kan het bij nou ook eens gewoon normaal gaan…pffff”.

Enfin, even balen en dan gaan we vanaf woensdag gewoon weer aan de Clomid… :cry:

Chatty, ik baal meteen maar even voor je mee meis.Hopelijk heb je niet al te veel last van de 150 mg maar krijg je er wel een superei door!

En wat ongelooflijk vervelend dat zo’n gynaecoloog jou nog even met je neus op de feiten drukt over je iets te aanwezige vrouwelijke rondingen… 8)

Jody, dat van die krampen en gevoelige borsten had ik ook al eerder gelezen en gehoord van vriendinnetjes. Maar de vorige keer was ik daarom in de veronderstelling dat ik zwanger was. Ik dacht nog: zo dat gaat snel. 1 rondje pillen en hup, ik ben zwanger. Maar toen werd ik ook gewoon ongesteld. Ben natuurlijk nu ook wel benieuwd wat ik dan ga voelen als ik zwanger ben, ha!

Nou girlies, ik ga maar eens flink mezelf verwennen in de stad ofzo. Heb ik wel verdiend.

Bar, je blijft toch wel hier schrijven hoe het met je gaat? Ik hoop en duim heel hard voor je dat je over een maand of 8 je kind in je handen houdt!

Geniet van jullie weekend!!

Liefs van Sen

Hee meiden,

Allereerst; heb je jezelf GOED verwend Sen?! Want dat heb je soms echt effe nodig als je ongesteld bent geworden…ik baal met je mee…Hoop dat de clomid flink aanslaat en dat je weinig last van bijwerkingen zult hebben…!

Hoop ik trouwens ook voor de andere meiden hier!!!

Ik heb helemaal over die belachelijke opmerking van die gynaecoloog heen gelezen Chatty; ik vind dat dus echt niet kunnen…Ik weet ook dat ik best het een en ander af kan vallen omdat dat beter is…vaak ligt dat onderwerp al wat gevoelig bij vrouwen en dan zegt zo’n mens zoiets…

En daarbij; je ligt al in een niet zo’n lekkere positie - ik voel me in ieder geval nooit erg prettig tijdens zo’n onderzoek…Kan me echt druk maken over mensen die zo ongevoelig kunnen reageren…

In ons ziekenhuis werken echt tig gynaecologen; je kunt ze gewoon uitkiezen dus als dat bij jou ook kan…Ik heb bv liever een vrouwelijke gynaecoloog en dat heb ik aangegeven - was geen enkel probleem!

Wat grappig Jody, dat je oorspronkelijk uit Hoofddorp komt! En…dat je hier weer gaat wonen! T is wel groot geworden hoor, vind ik! Mijn man komt hier niet vandaan en vindt Hoofddorp niet echt geweldig…Maar we wonen erg leuk hier en 't is erg handig wat betreft werk! Heee je gaat morgen toch naar het ziekenhuis? Sterkte en…ik ben benieuwd!

Het lijkt me erg leuk om mee te blijven schrijven maar ik hoop dat ik niemand voor 't hoofd stoot…Zou 't wel fijn vinden om iedereen hier te blijven volgen!!!

:-* Bar