wie begint er binnenkort met clomid???

hallo allemaal..

Hier ben ik eindelijk weer PUCK

Heb net al jullie verhalen gelezen. Ik vind het heel mooi om jullie leventjes een beetje te volgen. Het is wel moeilijk het allemaal bij te houden zijn heel wat meiden op dit forum.

ik ga maar even opschrijven op een briefje wie wie is dan kan ik de volgende keer ook op jullie verhalen reageren HA HA

Ik zit nog helemaal in het beginstadium van het zwanger worden
Heb nu 12 dagen primolut geslikt en ben ongesteld geworden. Op dag drie heb ik bloed laten prikken..Nu heb ik ook echt het gevoel dat ik een beetje bezig ben met het zwanger worden. Het duurt allemaal zo lang na mijn gevoel. Maar ik weet dat ik nog veel meer geduld zal moeten hebben voordat het echt zover is.Mijn vriend heeft vorige week zaad naar het lab gebracht dat zal ook worden onderzocht> de 21ste kunnen we weer naar de gyn. die gaat ons alle uitslagen geven ik hoop zo dat ik dan ook met Clomid mag gaan beginnen

Hoe gaat dat eigenlijk. moet je elke dag een pilletje nemen. en op welke dag moet je daar meebeginnen.

Ik las ook iets over folikel meten. is dat om te zien of je eitjes niet te snel groeien door de clomit?

Weet jullie omgeving ook dat jullie bezig zijn met zwanger worden?

heel wat vragen alvast bedankt voor het reageren.LIefs PUCK

Naar boven

ik weet heel weinig van clomid…

mag je ha dit voorschrijven of moet je naar de gyn?

heb je veel neven effecten?

lieve sen

normaal als ik ongi word heb ik last van me onderbuik en mijn borsten deden pijn. dus ik had na clomid gebruik totaal niet het idee dat ik zwanger zou zijn . ik had alle symptonen van ongi worden, maar het kwam maar niet bij mij. en toen was ik gewoon zwanger. dus bij mij is ongi gevoel en zwanger gevoel hetzelfde. althans met de eerste zwangerschap dan.want nu na me eerst zwangerschap als ik ongi word voelt het anders als voor me eerste zwangerschap.nu heb ik alleen last van me onderbuik en meer niet. en dit na m,n eerste zwangerschap.

dus het scheelt echt per persoon.

bar , ja zeker grappig dat je ook in hoofddorp woont. me vriend wil graag naar hoofddorp omdat hij daar is opgegroeit en zijn kids wonen ook daar . ik wil totaal niet naar hoofddorp.ookal kom ik wel uit die buurt.(niet geboren).maar als we toch naar hoofddorp gaan willen we graag naar het floriande. waar woon jij ongeveer?

ps wanneer heb je de eerste echo ?? en hoever ben je nu?

puck, ik moest ook prinolut slikken 10dg lang. en op mijn 5 e ongi dag moet ik 5 dagen clomid slikken.50mg. dus 1 pilletje per dag.

daar kreeg ik geen ei van . de maand erop hetzelfde 50mg en weer geen ei. de 3 e maand kreeg ik 2 pillen =100mg en daar kreeg ik wel een ei van en ik was ook gelijk zwanger wat ik totaal niet had verwacht. dus puck geloof me het kan sneller gaan dan je denk!!!

meiden ik moet dinsdag naar het zh had me vergist met maandag.

xxxxx jody :kaars:

Bar, ik heb mezelf zeker goed verwend. Veel te dure dag- en oogcreme gekocht en toen besloot ik ook nog maar een duur oogmasker er bij te doen. Was een klein vermogen kwijt, maar dat voelde ook wel weer lekker… 8)

En als ik voor mezelf mag spreken…jij stoot mij niet voor het hoofd! Volgende keer ben ik het (hahahaha, zit nu hier op de bank heel hard om mezelf te lachen, stomme uitspraak!!). Ben gewoon heel benieuwd hoe het met je is en hoe je zwangerschap verloopt en vind het natuurlijk ook leuk om je te laten weten wanneer het bij mij zover is.

Jody: thanx nog voor je uitleg! Tuurlijk is het bij iedereen anders en ik geloof ook dat het na elke zwangerschap weer anders kan zijn. Het raakt me behoorlijk als ik lees dat je het over je 1e zwangerschap hebt. Ik heb je website gelezen. Wat moet jij het ook moeilijk hebben (gehad).

Ik duim voor je dinsdag!!

Puck, ik dacht al: waar blijft ze nou…:wink: Ik weet niet helemaal meer waarom je eerst primolut moet slikken, maar volgens mij gaan ze jou ook aan de Clomid zetten.Bij mij is het zo dat ik van dag 5 t/m 9 van mijn cyclus elke dag 50 mg. Clomid moet slikken. De echo die je krijgt is om te kijken of er uberhaupt een follikel groeit en om te kijken of er niet meerdere zich tegelijkertijd ontwikkelen (meerling). Bij mij was het er netjes 1 die genoeg groeide en dat betekent voorlopig dat ik hier gewoon mee door moet gaan.

En mijn omgeving weet al heel lang dat we bezig zijn om zwanger te raken. Ik ben daar heel open over… Op mijn werk weten ze echter van niks. Ik heb een zware leidinggevende baan en wil niet dat er onrust komt bij mijn mensen of bij mijn baas. Voorlopig zijn we al bijna 3 jaar bezig, dus die onrust was dan lange tijd voor niks geweest. Omdat ik vrij ben in het indelen van mijn agenda en veel buiten ben, valt het ook niet op wanneer ik naar de gynaecoloog moet. Lucky me!

Lenie, volgens mij mag alleen de gynaecoloog Clomid voorschrijven omdat je ook onder controle moet staan (althans, zo had ik het begrepen).

Meiden, geniet nog even van jullie zondagavond!

Liefs van Sen

Heeee meiden!

Ooohh wat kan dat HEERLIJK zijn he, van die lekkere dure prutsels te kopen, geweldig decadent om af en toe te doen! Vriendinnetje van me zei een tijdje geleden; ik voel me echt zo’n verslonste en getrouwde 30er worden met uitgroei in 't haar, onverzorgde nagels en een bleek vel…Hmmm daar herkende ik ook wel het een en ander in ( :slight_smile: ) We hadden allbei een rottijd doorgemaakt en…we hebben ons toen heerlijk laten verwennen; kapper, manicure, veeeel te dure mascara kopen, veeeel te dure ‘wallen wegwerkende’ oogcreme en een zelfbruinend cremetje…We voelden ons een ander mens! Als 't kan zou 't wel goed zijn als iedere vrouw in ieder geval een keer per jaar zoiets doet!!!

We moeten onszelf meer gaan verwennen vind ik… (weet niet of mijn banksaldo 't daarmee ens is hahaaa)

Puck; leuk weer van je te horen!!! Ben benieuwd wat de artsen je verder gaan voorschrijven…! Ik moest clomid slikken op dag 3 t/m 7. Bij ons in 't ziekenhuis doen ze geen follikelmetingen maar een bloedtest op dag 21 om te kijken naar de hoeveelheid progesteron. Zit er genoeg in, heb je een eisprong gehad. Wat betreft de omgeving; bij mij weet iedereen 't, familie vrienden en collega’s. Iedereen weet ook al een tijd dat we graag kinderen willen, mijn eerste miskraam had ik met 12 weken dus het nieuws was al bekend…Daarna wordt je natuurlijk wel een beetje in de gaten gehouden door je omgeving; is ze al zwanger !!! Toen we uiteindelijk naar het ziekehuis gingen heb ik dat aan mn familie/vrienden en op 't werk verteld - op t werk wordt er nu rekening gehouden met afspraken in 't ziekenhuis. Ook snappen ze waarom ik soms NIET geduldig ben (HORMONEN) of zeg maar behoorlijk pittig ben :slight_smile:

Lenie; heb ik meteen over de bijwerkingen die ik had verteld…De eerste keer had ik opvliegers en veel drukkende pijn op mn slapen tijdens het slikken. De tweede keer kreeg ik na mn eisprong ‘klachten’ (alhoewel, ik vond 't wel lollig aan de ene kant) Ik werd bv erg assertief en zei precies wat ik dacht (niet altijd handig tijdens een vergadering…)

Jody; ik heb waarschijnlijk de eerste echo op 20 feb (over 3 weken) maar ik moet ook nog de vk bellen en misschien doen zij eerder een echo, ik weet 't niet. Aan de ene kant ben ik wel blij met een wat latere echo; dan zie je, als 't goed is, in ieder geval wel een hartje kloppen. Iemand van kok had een vroege echo en ze konden nog geen hartje zien…een week lang in angst gezeten en toen zagen ze 't wel! Dus…k moet gewoon afwachten! Je vroeg nog hoever ik was; vandaag 5 weekies! Apart he, die 2 extra weken slaan eigenlijk echt nergens op maar ja…

Meiden, ik heb weer cursus vanavond dus…ik ga stoppen -

:-*

Hallo,

Heb ik net een heel eind getypt, gaat de verbinding eraf, alles weg.

Bar: Gefeliciteer, heerlijk dat je zwanger bent, geeft ons weer moed om door te gaan.

Ik vind het ook heerlijk om van allerlei frutsels te kopen, meestal doe ik dat de laaste dagen van m’n menstruatie, de eerste dagen verdrink ik me eigen in chocola :oops: (hele repen heeeeeeerlijk, alleen die kater erna :roll: )

Ik heb een beetje vage hoofdpijn, zou dat nog van de clomid kunnen komen?

Groetjes

bar ik vind het zo leuk voor je. echt waar.

ik ben vandaag naar het zh geweest. ik heb een recept voor 20 pillen clomid meegekregen. ik begin met 50 mg omdat ik dat zelf wou. ik zou anders al gelijk met 100 mogen beginnen maar dat wil ik niet. ik moet me ongi afwachten , komt het niet binnen 10 dg dan moet ik nog 10dg prinolut slikken. maar ik denk wel dat me ongi eraan komt, ik voel het al een tijdje rommelen daar beneden. nou dames, kan ik eindelijk meeschrijven hierover.

xxx hihi jody

Hee meiden!

YES weer een week vrij!!! En daarbij…morgenochtend een lang weekend weg - heb ik wel zin in natuurlijk! De afgelopen dagen heb ik hier niet eens even kunnen lezen omdat ik én moest werken én daarna nog bijles geven - daarnaast nog plannen schrijven en administratie bijhouden…

Eerste vind ik leuk, tweede niet echt…Maar… t is weer gebeurd en straks genieten van rust!

Hoe ist met jullie allemaal? Sen; jij bent denk ik weer begonnen met clomid? Trek je t nog een beetje?

Jody; nou je hebt een hele berg pillen meegekregen zeg! Wordt je nog gecontroleerd na t slikken van die 50 mg om te kijken of je een eisprong hebt gehad?

Chatty; ik heb t ook een paar keer meegemaakt dat iets op de computer ineens weg was, nu kopieer ik tijdens het typen eigenlijk altijd tussendoor. Dat doe ik dus met alles, klinkt redelijk geobsedeerd… :think: Die vage hoofdpijn had ik ook tijdens het slikken van clomid, ik had t vooral boven mn ogen aan de zijkant…Ik had mezelf wijsgemaakt dat er dan allemaal hormonen aangemaakt werden ergens in mn hoofd maar of dat echt zo is???

Hier gaat t goed, ik heb een behoorlijk borrelende buik en dat vind ik een goed teken want voorgaande keren hield t geborrel op na een tijdje dus…Weet niet of dat echt een goed teken is hoor maar…Ik laat mezelf lekker in die waan. Moet zeggen dat ik behoorlijk rustig ben en niet (zoals de laatste keer) heel zenuwachtig en bang voor een miskraam…Als ik een steekje voel denk ik wel meteen ONEE maar ik spreek mezelf dan streng toe en ga iets anders doen. Voorheen werkte dat niet maar nu wel…Op de een of andere vage manier heb ik wel meer vertrouwen in deze zwangerschap…Hoop dat mn gevoel goed is… :pray:

Meiden, ik leef met jullie mee - ik weet hoe 't voelt om die pillen te slikken en de onzekerheid daarna…Ik hoop zo dat jullie binnenkort goed nieuws komen vertellen!

Tot volgende week!

:-*

Hallo allemaal,

Nou ik denk dat ik me ook hier kan voegen nu…

Heb dinsdag alle uitleg bij de gyno over clomid en dan gaan ze even kijken of ik meteen ga beginnen of toch dat we de menstruatie nog afwachten…

Aangezien ik nu 2,5 mnd geen heb gehad hoop ik dat ze t meteen beginnen .

Verder ben ik er aan over t lezen.

Misschien zijn er dames die zin hebben er wat over te vertellen, voor en nadelen ?

Moet wel zeggen dat ik heel blij ben dat nu eindelijk na 2,5 jaar ze me echt willen helpen.(aangezien ik 1 buitenbaarmoedelijke en 2 miskr heb gehad ze wilde afwachten)

Ik hoop hier een beedje mee te kunnen kletsen en steun aan elkaar te vinden .

Groetjes loes

lieve bar, ik moet op cyclus dag 14 een echo voor een follikel meting. dat hebben jullie waarschijnlijk ook wel gehad. maar wel raar want de vorige keer kreeg ik dat helemaal niet. maar goed ,we zullen zien wat de 50 mg dit keer met me doet.

hoi defaine , welkom hier. gezellig dat je ook komt kletsen met ons. ik moet as zaterdag met me eerste pilletje beginnen. tja clomid steld zelf niet heel veel voor. de een heeft er veel meer last van dan de ander. daar bedoel ik de stemmingswisselingen mee. maar het valt best wel mee op zich. ik had er niet veel last van. waarom moet jij aan de clomid als ik vragen mag?

sen puck chatty ,hoe gaat het met jullie? hoop je snel van jullie te horen.

xxxx jody

hey jody,

Ik moet aan de clomid omdat ik geen eisprong vanzelf heb… of wel heb maar eens in de zoveel maanden.

Dus nu ook weer bijna 3 mnd geleden ongi… zo blijf je aan t klussen hahaha

En jij ? heb je al vaak een kuur gedaan?

Raak je er ook echt sneller zwanger van ?

Gr loes

Hoi meiden,

Welkom Dyfaine, ik had op een ander forum al gelezen dat je bij de gyn geweest bent enz. Dat is niet mis zeg een buitenbaarmoedlijke zwangerschap en dan 2 keer een mk. Ik hoop voor je dat de clomid gelijk aanslaat. Weet je al wanneer en met hoeveel mg je mag beginnen?

Bar heerlijk een langweekend weg, heb je veel last van zwangerschapskwaaltjes?

Waarom vind je heen huisje duf klinken en een hotel niet? Ik vind een hotel altijd duf, meer voor 65+. Wij zijn weleens een weekje op terschelling in een huisjes geweest heerlijk uitwaaien, de laatste paar jaar zijn we met een moterjacht weggeweest, maar dit jaar willen we weer naar Terschelling. Ik zou het liefst naar het buitenland gaan of zoiets, maar krijg manlief niet mee.

Sen: wanneer ga jij weer met de clomid beginnen?

Puck; waren al jullie lab uitslagen goed? Of krijg je die ook pas de 21e.

Mijn fam. weet wel dat we bezig zijn met clomid enz, maar mijn werkgever niet.

Als alles goed is moet mijn ongi maandag komen, ik hoop het wel, hoef ik tenminste niet weer aan de primolut.

Ben sinds vorige week bijna 2kg lichter, geeft een heerlijk gevoel.

Op advies van een collega ben ik meer gaan eten, zodat ik minder snoep en het werkt echt eet nu veel meer brood eerst 3 en nu 5 boterhammen, niet weg te krijgen, maar ik val er wel van af.

Groetjes Chatty

Ladies,

Loes: welkom!

Jody: die echo heb ik de eerste keer ook gehad. Ik heb al vaker gelezen dat vrouwen dat niet kregen bij gebruik van Clomid, maar ik vond het wel heel prettig. Het geeft je meer zekerheid over of je op de goede weg zit.

Chatty: ben benieuwd hoe je reageert op de Clomid. Die vage hoofdpijn kan natuurlijk heel goed van de pillen komen. Als je de bijsluiter leest, zou je jezelf het liefst 5 dagen opsluiten, maar bij mij valt dat enorm mee. Ik geloof wel dat iedereen er anders op reageert.

Bar: heerlijk een lang weekend. Vind het echt heel goed van je dat je rustig blijft. Angst is altijd een erg slechte raadgever. GENIET!!!

Pffff, druk weekje achter de rug op mijn werk, vandaag even wat meer Sen-time.

Ben woensdag weer begonnen met de 3e ronde Clomid. Moet dus nog tot en met zondag slikken. Tijdens het slikken van de pillen heb ik nergens last van. Niks van wat er in de bijsluiter staat komt bij mij naar boven. Da’s wel heel fijn. Wel heb ik de vorige 2 keren de laatste 2 weken van mijn cyclus enorm last gehad van mijn lichaam. Zelfs zo erg dat ik de eerste keer er zeker van was dat ik zwanger was. Maar dat was dus niet zo.

Wat ik wel een enorm voordeel vind, is dat ik nu wel een cyclus van rond de 4 weken heb. Zonder pillen is dat heel wisselend en uit onderzoek bleek dat ik ook niet altijd een eisprong had. Nu kan ik tenminste uitrekenen wanneer mijn eisprong is.

Afgelopen week heb ik wel de beslissing genomen om na deze poging het een maandje stil te leggen. Vorig jaar ben ik ook eind maart, begin april naar Portugal geweest om te ontslakken en dat kan ik echt iedereen aanraden. Omdat ik lichamelijk veel last heb van de Clomid, wil ik mezelf daarom na 3 rondes belonen met een weekje kuren en dat kan niet als je zwanger bent.

Dus: of ik ben zwanger of ik ga naar Portugal. Ha!

Meiden, lees jullie graag weer!!!

Trouwens, dat sapkuren/ontslakken heeft ook een hele positieve invloed op zwanger worden!!

sen wat is ontslakken?? is dat je darmen schoonmaken ofzo? wel eens van gehoord maar ben het echt vergeten wat het is.

morgen ga ik beginnen met m,n eerste pilletje. dus ik ben heel erg benieuwd wat het met me zal doen dit keer.

xxx jody

ps wat ik ook even wil melden is dat ik nog steeds heel erg last heb van zwangerschap dementie!!! ik vergeet heel vaak wat met wie aan de hand is.dus ik hoop niet dat jullie het erg vinden als ik jullie sommige dingen dubbel vraag. ok?? sorry voor dat .

xxx jody

IS ER NOG IEMAND??? HIHIHI.

XXXXX

ik ben vandaag met me eerste pilletje begonnen. dus nu is het afwachten.

bar hoe gaat het met je?

en hoe gaat het met de rest???

xxx

Hallo Allemaal,

Ik ga volgende week weer beginnen emt Clomid.

Was er 2 jaar geleden mee begonnen, ben hier ook zwanger van geraakt, maar helaas een miskraam gehad van een tweeling.

Na een jaartje rust ga ik er volgende week weer mee beginnen.

Ik word niet ongesteld, dus moet eerst primolut slikken om dat weer te worden en dan op de derde dag mag ik dan gaan beginnen.

Vind het wel weer spannend!!

Zou het leuk vinden om mijn ervaringen enzo met jullie te delen?!

Groetjes,

Cindy

Ik hoop binnenkort ook met Clomid te kunnen beginnen.

De gyn had het ons een hele tijd geleden al voorgesteld in combinatie met IUI, maar toen vonden we de stap nog te groot.

k’ Heb onlangs de moed gevonden om een afspraak te maken bij de gyn. Dan wil ik haar vragen of we aan de Clomid mogen ( voorlopig zonder IUI, want ik vind het al eng genoeg ).

Halfweg februari meer nieuws dus…

lieve cin

wat goed dat je ook mag beginnen volgende week zeg!!! ik vind het heerlijk om nu mee te kunnen praten. ik mail al maanden mee zonder dat ik erover mee kon praten , maar eindelijk!!!

hoi ikke

clomid steld niet veel voor hoor. het zijn gewoon pilletjes die je eisprong moeten opwekken meer niet. je merkt er ook niet veel van ,alleen dat je op controle moet bij het zh. tja en iui valt ook wel mee. het is gewoon sperma in je baarmoeder spuiten zodat het sperma de begin weg niet hoeft af te leggen. dus maak je niet al te druk en als jou gevoel zegt dat je alleen aan de clomid wil dan moet je dat gewoon lekker doen.

xxxx. jody

vandaag pilletje 2 hihi.

Hoi,

Ja vind het wel een fijn gevoel om erover te kunnen praten.

kheb toen ik zwanger was hier op het zwangeren forum gezeten, dat was ook erg leuk.

T was nog wel erg pril toen, maar was wel fijn om er met mensen over te praten die net zover waren als ik!!

Vind het nu vooral fijn omdat je je ei even kwijt kunt bij mensen die met hetzelfde bezig zijn als ik.

En ik hoop natuurlijk voor iedereen dat de Clomid aan gaat slaan!!

Dikke kus,

Cin