wie begint er binnenkort met clomid???

Bar: weet je al zeker dat je zwanger bent???zou echt geweldig zijn

CIN: spannend dat je mag beginnen met de pilletjes.zelf had ik toen ik primulit slikte echt het gevoel een beetje bezig te zijn met het zwanger worden…ik zelf word ook niet ongesteld en heb primilut gelikkt 12 gagen . naar die dagen moest ik bloedlaten prikken de 21 ste ga ik naar het ziekenhuis en krijgen we de uitslag of ik met clomid mag beginnen.

Ben je lang zwanger geweest van jullie tweeling. Wat erg voor je dat een miskraam hebt gekregen.

Chatty!!ben je al ongesteld geworden?of morgen pas zou mooi zijn als je uit je zelf ongestled word! Heb jij ook last van PCOS?

Dyfaine:Heb jij al eerser Clomid geslikt? wanner mag je beginnen

Sen:Hopen dat je zwanger word deze maand en anders heerlijk genieten in portugal!GA je het vaste voedsel niet vreselijk nissen. hoe lang suurd zon sapkuur eigenlijk?

Hier gaat het prima. op verjaardagvisite geweest.wordt vaak gevraagt wanneer wij aan kinderen beginnen. goed bedoeld maar toch wel moeilijk. Ik wil niet aan iedereen vertellen dat we bezig zijn. een hele goeie vriendin van me weet het wel en daar kan ik er altijd wel even over praten.mijn mijn vriend zijn we vaak aan het fantaseren hoe het zal zijn als er een klein babytje zou komen.zo leuk vind ik dat… MAar eerst even afwachten wat de uitslagen zijn de 21ste. nog een dikke twee weken.ben benieuwd of ik dan mag beginnen met clomid…hoop zo dat het zaad van mijn vriend goed ik anders word het nog ingewikkelder allemaal. hij is als kind wel twee keer geopeereerd aan een liesbreuk zou dat ook uitmaken voor de kwaliteit van het zaad?

hoe maak je een plaatje of foto zo klein dat je het gebruiken kan als plaatje onder je naam??bedankt

hoi puck

wanneer mag jij weer beginnen met clomid? ik ben net 2 dagen begonnen.

defaine hoe gaat het met jou?

het was ff een kort berichtje, heb een beetje haast .

xxxjody

Hey girlies,

Cin, welkom!

Jody, voor jou vandaag dag 3 van het slikken, voor mij was het gisteren de laatste dag. Zitten we vlak achter elkaar. Spannend hoor!! En natuurlijk gaan we gewoon heel hard duimen dat we eind februari/begin maart allebei heel goed nieuws hebben! (de rest natuurlijk ook!!!)

Puck, dat fantaseren met je vriend ken ik maar al te goed. Zo leuk is dat! Gisteren was ik samen met hem bij mijn beste vriendin die 2 weken terug bevallen is. Op een gegeven moment zat hij met dat kleine meisje in zijn armen en dat staat hem zo verschrikkelijk goed. Ik kan daar aan de ene kant van genieten en soms maakt me dat verdrietig omdat we het al zo lang willen. Maar goed, onze tijd komt ook echt, dat voel ik!

Bar, heb je lekker genoten van je lange weekend? Hoe voel je je?

Ikke: De stap lijkt misschien groot en het is inderdaad een enorme impact op je leven. Ik denk dat je er toen misschien toch nog niet helemaal klaar voor was en nu wel. You go girly!

Dat ontslakken heb ik vorig jaar ook gedaan. Je gaat een week lang op alleen maar groente- en fruitsap in combinatie met 3 x per dag sporten. Water en kruidenthee mag je ook drinken. De eerste drie dagen was ik behoorlijk van het padje af. Alleen maar heel koud en nagenoeg drie dagen geslapen. Kwam mijn bed uit om die sap te drinken en om te sporten en dook er daarna meteen weer in. Na 3 dagen lijkt het wel of er in 1 klap een knop omgedraaid wordt. Je bruist dan van de energie en je voelt je echt helemaal super. In een week tijd was ik 4 kilo kwijt. Hier moet je het niet voor doen omdat het er redelijk snel weer aan zit. Waar je het wel voor moet doen is de energie die je terugkrijgt. Ik ben normaal mijn bed niet uit te slaan 's ochtends, maar ik heb een poosje om 6 uur naast mijn bed gestaan (zonder moeite) om voor mijn werkdag begon een uur te lopen. Heel bizar!!

Je reinigt je darmen en maag, maar na een paar dagen trekt die reiniging ook door in je bloed- en haarvaten.

Hm, ik lees bovenstaande nog even door en het lijkt wel een verkooppraatje, hahahaha. In ieder geval: ik vond het een aanrader…:wink:

Fijne dag allemaal weer!

Liefs van Sen

Heeee meiden!

Ben weer terug van een lekker relax weekendje! Erg genoten! Honden nog meer geloof ik want ze mochten uren over t strand rennen en duinen beklimmen…

Loes, Cindy en Ikke; welkom hier! Ik vind t heel fijn om ervaringen (leuke en minder leuke) over clomid te vertellen/horen dus ik hoop dat jullie hier ook iets aan hebben! Loes; wat heftig zeg, de miskramen en een buitenbaarm. zwangerschap…En Cindy; jij hebt een miskraam van een tweeling meegemaakt…Erg hoor…Ik weet hoe 't is en ik hoop ook voor jullie dat, als jullie weer zwanger worden, er niet al te veel angst en zorgen zullen zijn! Ikke; doe alles lekker op jouw tempo (en dat van je man/vriend) Onze arts zei; ‘Wanneer jullie dit traject instappen zit je in een soort sneltrein. Denk goed na wat je wel/niet wilt en stap uit als het je te ver gaat. Blijf je er van bewust!’

Sen; wat een GEWELDIG verkooppraatje over de sapkuur zeg; IK WIL OOK MEE! Ben afgelopen mei met een vriendin een weekje naar Egypte geweest - naar zo’n resort waar we alleen maar hebben liggen zonnen, slapen, lezen, kletsen…We gingen er eigenlijk ook naar toe om in een ontspannen omgeving een bedrijfsplan te schrijven maar…daar hebben we echt NIETS aan gedaan!! Hahaha vonden we echt een goeie! Zo’n 'werk ‘vakantie moeten we ieder jaar doen!!’ zeiden we tegen elkaar… 8) We hadden 't er toen ook over om dit jaar een ontslakkingsvakantie te doen maar…ze verwacht eind april haar eerste dus dat ging in ieder geval al niet lukken…Misschien over een paar jaar!?!

Wel heftig hoor, dat je de eerste drie dagen alleen maar je bedje in wil…

Maar k moet eerlijk zeggen; dat idee trekt me wel aan! Hahahaa :smiley:

Nu effe serieus; t wordt dus óf Portugal, óf zwanger zijn…Ben benieuwd hoor; hoe t gaat lopen - hoop nog steeds voor je dat je snel zwanger bent maar zo’n tripje naar Portugal is natuurlijk ook HELEMAAL niet verkeerd!!!

Chatty; wat goed dat je bent afgevallen en dat je gezond eet! Compliment! :thumbup: Ik heb in 2004 een keer een maand of vier geen suikerhoudende producten gegeten en ik werd zwanger (wat volgens de artsen toen nogal bijzonder was dus…) Ga zo door!

Puck; ik weet niet hoe je dat doet met een foto, ben nogal een sukkel in dat soort dingen… :eh: En trek je maar niet al te veel van die opmerkingen aan hoor…mensen hebben vaak geen idee wat je doormaakt of weten er niet eens van. Een man die zelf 9 jaar geprobeerd heeft een kindje te krijgen met zijn vrouw (tot aan behandelingen in het buitenland toe) zei na mn eerste miskraam; ach, je bent nog jong dus je krijgt wel weer een ander…Hij had geen idee wat ik meemaakte en probeerde me een soort van op te vrolijken…(niet gelukt by the way) Maar…ik weet 't; je er niets van aantrekken is makkelijker gezegd dan gedaan…

Oja; iemand vroeg nog naar zwangerschapskwaaltjes; ik heb flink wat geborrel in mn buik gehad maar dat is dit weekend minder geworden. Vond ik toch wel een minder goed teken eerlijk gezegd maar mn borsten voelen op 't moment alsof er een ballonnetje inzit dat opgepompt wordt…anders dan wat ik bij vorige zwangerschappen voelde. Verder wordt ik wel vroeg wakker en moet ik iets vaker naar de wc voor een heeeeel klein plasje - maar dat heb ik ook wel eens erger gehad dus…

Heb me wel een beetje zorgen gemaakt dit weekend maar…als ik dat merkte ben ik weer snel iets anders gaan doen…Angst is idd een heeeeele slechte raadgever Sen! Vandaag 6 weken zwanger en we hebben 'm/haar Blijvertje genoemd; we roepen dus af en toe heel hard: ‘Het is de bedoeling dat je BLIJFT!’ Hoop dattie luistert! :slight_smile: Zou wel blij zijn als ik een gezond Blijvertje zou zien op de echo over twee weken…

Meiden; ik ga eten en naar cursus; tot later!!!

:-*

Bar, die naam ook…Blijvertje…GE-WEL-DIG!!

Ik ben vorig jaar met een collega naar Portugal gegaan en als ik ga, ga ik weer met haar. De dagen dat we dus niet op bed lagen, zijn we tussen de sappen en het sporten door met een autootje de omgeving gaan verkennen. En heel veel geshopt. Je voelt je natuurlijk een goddess, dus alles staat leuk… :think: :mrgreen:

Mijn collegaatje gaat sowieso en reist daarna door naar haar zusje in Spanje (Malaga). Als ik zwanger ben ga ik daar maar heen. Ook niet verkeerd! Opties: Niet zwanger = weekje Portugal, zwanger = weekje Spanje. :dance:

Liefs voor jullie allemaal!

Hey meiden,

Ten eerste wil ik zeggen dat ik probeer iedereen te volgen ,maar dat valt niet mee als je net nieuw bent, dus sorry als ik niet op iedereen reageer…

Verder heb ik morgen dus de inleiding van clomid bij de gyno en de planning wanneer te beginnen aangezien ik toch niet ongi word.

Ben echt op van de zenuwen…wel wil ik dat ze voor we er mee beginnen nog een keer me eisprong checken stel nu dat ie is geweest net en we hebben geklust en t is gelukt… daar ben ik echt heel bang voor.

Nou jullie horen het morgen wel, moet er om half 11 zijn en ben de rest vd dag vrij .

En wat ik wel moet zeggen dat t ontzetten leuk is dat we straks met een paar tegelijk ongeveer zijn begonnen … spannende tyd

Liefs loes

@dyfaine wrote:

Verder heb ik morgen dus de inleiding van clomid bij de gyno en de planning wanneer te beginnen aangezien ik toch niet ongi word.

Loes, volgens mij moet je eerst ongesteld worden voor Clomid? Toch?
En, het zou wat zijn, krijg je controle, blijk je zwanger te zijn. Zou toch wel shocking zijn. Maar, ik ken iemand van redelijk dichtbij die van allerlei verklevingen had, haar vriend traag zaad en toen ze gingen doorspreken wat ze voor behandelingen zouden krijgen (want zonder was niet mogelijk), bleek ze zwanger. Ach, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Goedemorgen allemaal!!

Je moet idd eerst ongi worden voordat je met Clomid mag beginnen, maar dat is zo geregeld hoor ik heb hiervoor nu Primolut gekregen. is vandaag me derde dag hiermee. Nog 7 te gaan en dan mag ik na drie dagen met Clomid gaan beginnen. Vind het allemaal wel weer heel spannend!!

Volgende week dinsdag moet ik naar het ziekenhuis voor mijn man, ze gaan hem onderzoeken.

Dit hebben ze 2 jaar geleden al gedaan, maar ze nemen het zekere voor het onzekekre zei de gyn.

Ik ben voordat ik met de primolut begon ook weer 2 mnd niet ongi geweest, dus had een klein beetje hoop, maar durfde niet teveel te hopen.

Jammer genoeg was ik niet zwanger :frowning: , maar we wachten het wel af.

We genieten volop van onze zoon van 4, en die heeft het er al een paar maanden over dat ook een baby wil net als zijn vriendje hihi.

Maar hopen voor hem en voor ons dat dat gaat lukken. Zal wel een hele omslag voor hem zijn als ie ons ineens moet gaan delen. Maar dat zal ook wel weer goed komen denk ik.

Gewoon positief blijven.

Ik heb trouwens de vorige keer dat ik Clomid slikte wel last hiervan gehad.

Ik zat op een gegeven moment aan de 200 mg (4 tabletten per dag) en kreeg zo´n gejaagd gevoel hiervan, maar nu mocht ik gelukkig weer met 50mg beginnen en maar hopen dat dat nu wel aan slaat.

Meiden hou je rustig en probeer overal van te genieten. Laat je zeker niet gek maken door anderen die geen idee hebben van wat je door maakt!!

Dikke kus,

Cin

Hee meiden!

Loes; hoe wast in t ziekenhuis?

Sen; klinkt ERRUG goed die twee opties! :smiley:

Jody; bijna de hele ronde clomid gehad, hoop dat 't goed gaat!

Cin; 200 mg is niet niks hoor, ik heb 50 mg gebruikt en ik voelde het effect (en de bijwerkingen) echt wel! Heb ook gehoord van een kennis die er niets van merkte dus ik denk dat iedereen er anders op reageert… Lekker in ieder geval dat je nu met een lage dosering kunt beginnen!

Meiden, ik hou t effe kort want ik moet nog even werken dus…

Dooeeggg

(oja, lachen he Sen , die naam Blijvertje, we hebben ook in een deuk gelegen - vooral toen m’n man dagelijks een paar keer ‘bestraffend’ naar mn buik (zeg maar helemaaaaaal onderaan mn buik) keek, met z’n vinger wees en ‘blijf!’ zei! Moeders vroeg zich af of we niet op een te ‘hondse’ manier ermee opgingen :lol: Hield ze snel mee op toen we zeiden; maar mam - je bent toch al OMA van twee mopshonden??? (Vindt ze verschrikkelijk als we dat zeggen) Hihihi je moet ons af en toe bezig zien…

ik ga gauw aan de slag

Hallo allemaal,

Nou ben net terug van t ziekenhuis en heb de uitleg gehad… t meeste wist ik al maar goed !

Verder krijg ik idd nu duphaston om t op te wekken ( net zo iets als primolut , die had ik vorige keer)

Daarna ga ik idd verder met clomid op dag 3… ook moet ik dan dag 21 voor de echo en bloed prikken .

Dus bij ons doen ze wel ook controle idd.

Ook gaat de gyno waarschijnlijk de samenlevings test er ook nog bij doen komende keer maar dat hoor ik als ik de echo krijg op dag 3 .

Ben echt happy dat ze nu echt iets doen en ben benieuwd hoe ik op deze medicijnen ga reageren .

Cin: wat leuk dan lopen we vlak achter elkaar aan … spannend.

Veel liefs loes

Ja idd spannend hoor!!

Moet je op dag 21 of dag 12 naar het ziekenhuis?

Ik namelijk op dag 12. dag 21 kunnen ze niet meer zien of je een eisprong hebt gehad.

Ik moet op dag 3 (als ik met de clomid moet beginnen) ook bloed laten prikken om te kijken of ik geen rare dingen/ziektes in mijn systeem heb, maar dat zal wel los lopen allemaal.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe oud jullie allemaal zijn?

Dikke kus,

Cin

Ik vind het zo echt “leuk” om al jullie verhalen te volgen…Zelf heb ik geen nieuwtjes maar wil toch even laten weten dat ik meeleef…Liefs Puck

puck: geeft toch niet als je er maar gezellig bent denk ik dan :thumbup:

Cin: ik moet op dag 21 , maar dat dag 12 is best een goed idee idd dan hoef je niet voor niets te klussen haha

Als ik dag 3 bij de gyno ben ga ik dit ook aangeven je weet nooit .

Vandaag was bij een verpleeg kundige en die vond t niet nodig dat ze nog een keer bloed gingen prikken om te kijken of ik in die week nog een eisprong had gehad , ik stond er op en ging ze overleggen met de arts en die vond t wel weer een goed plan.

maar helaas was geen eisprong hoorde ik om 1 uur dus meteen aan die pilletjes begonnen.

Dus wie weet straks samen raak, ik heb me voorgenomen om vanaf dag 10 gewoon te klussen :stuck_out_tongue: dan kan je er bijna niet naast zitten toch ?

Liefs loes

Vanaf dag 10 dan hihi.

Ik moet de 12de dag van mijn cyclus voor een echo omdat je dan kan zien of je eitjes hebt en dan meestal op dag 14 of 15 vind je eisprong plaats (tenminste dat zegt mijn gyn) Kan ook iets later zijn. Ik ben dus benieuwd.

Ik hoop natuurlijk dat de 50mg meteen aanslaat, zodat de dosis niet verhoogd hoef te worden.

Maarja eerst maar een mijn primolut opmaken en kijken of ik dan ongi wordt, zo ja dan gaat het grote telfeest beginnen :d

Dikke kus,

Cin

hoi allemaal

hoe gaat het hier. loes wel spannend he allemaal, en maar afwachten hoe alles zal verlopen.

cin ik moest geloof ik op dat 14 een echo hihi ,ik weet ook niet waarom iedereen op een andere dag moet. raar, maar goed. we zullen zien.

puck je mag meelezen en schrijven wat je zelf wil.helemaal geen probleem. ik heb het ook een tijdje gehad toen ik nog niet aan de clomid zat. ik kon niets anders doen dan meelezen. maar nu kan ik eindelijk meepraten!!! hihi

tja vandaag pilletje nmr 4 gehad en maandag naar het zh voor een echo.

xxxx jody

ps bar heb je last van kwaaltjes!!??? xxx

Hey jody,

Wat spannend dat je al bijna de echo hebt zeg…ik ga voor je duimen want ja je ligt duidelijk voor op mij en cin dus laten we hopen dat we jou als eerste mogen feliciteren :wink:

Ik heb trouwens een ander vraagje waar komen al de dames eigenlijk vandaan?

Wij komen sinds kort uit almere , ik zelf heb maar een 1,5 jaar in amsterdam gewoond daarvoor woonde ik in zutphen en me vriend is een surinaamse amsterdammer :stuck_out_tongue:

Wel leuk om te weten , misschien zijn er meer uit me buurt .

Liefs loes

Hoi Loes,

Ik kom uit Oude wetering, dit ligt ongeveer 10 minuten bij schiphol vandaan (met de auto). Woon hier sinds een half jaar, maar wel erg goed.
Ik kom wel uit deze gemeente, maar ben er 6 jaar uit geweest omdat hier niet zo makkelijk een huisje te vinden is.

Ik had trouwens vanmorgen gevraagd hoe oud iedereen hier ongeveer is. (ik zag net trouwens dat ik was vergeten om mijn eigen leeftijd erbij te zette),. Ik ben 25 en inderdaad een jonge moeder, maar ben wel "blij" dat ze er bij mij zo snel achter zijn gekomen dat er iets niet "goed"zit.
Ik ben nu 7 maanden getrouwd en heb een zoon van 4 jaar.

Dikke kus,
Cin

Hey hey ,

Ik ben 29 en nog geen mama… en kom dus uit almere haha

gr loes

Ladies!!

Wat grappig dat iedereen op andere dagen echo’s heeft en wel of niet bloed moet laten prikken. Ik moest de eerste ronde op dag 13 een echo en op dag 21 bloed prikken om te kijken of ik daadwerkelijk een eisprong had. Maar ik slik ook van dag 5 t/m 9 de piletjes en Cin (en Bar ook als ik het me goed herinner) weer vanaf dag 3. Jody, jij? Ook vanaf dag 5 toch?

Cin, ik vind het wel heftig klinken hoor 200 mg! Ik heb al last van 50 mg en zou volgens mij gek worden van 200 mg. Maar goed, duim voor je dat het bij 50 blijft en het meteen ook zijn vruchten afwerpt (letterlijk en figuurlijk ;-)) En ook fijn dat je mag starten!!

Loes, lekker idee inderdaad dat er aktie ondernomen is. Dan tellen is wel heel spannend vind ik, maar ook wel weer leuk.

Jody, spannende week volgende week. Volgens mij moet je dan zwaar aan de bak… :oops: Ook niet vervelend…:wink:

Bar, ik moet zo hard lachen om die opmerking van je moeder. Ik begrijp je humor helemaal. Volgens mij vind je het allemaal heel spannend, maar kunnen jij en je man het ook goed relativeren met humor. Heerlijk!

O ja, Cin, ik ben 33 en woon in Den Haag.

Nou, de komende dagen ben ik waarschijnlijk weer weinig hier te vinden. Als het kan check ik wel even, want ik ben elke keer zo nieuwsgierig naar jullie! Maar eerst drie lange werkdagen (3 zakelijke etentjes, pffff) en dan een erg spannend weekend (if you know what I mean!!).

Truste!

Liefs van Sen