wie begint er binnenkort met clomid???

Ooh Angel nog steeds spannend voor jou. Ik hoop dat je snel iets weet en niet aan de volgende IUI hoeft te beginnen.

Zo denken wij er nu ook over Natas, maar als Clomid niet mag baten denken we er misschien wel anders over. Het is wat gezegd wordt. Je groeit mee met de behandelingen. De stap naar de ha was ook niet makkelijk (voor mij althans).

natas moet je van het zh 6x50mg en dan 6x100mg enz nemen??dat is wel heel erg raar hoor?als de 50 niet werkt dan heeft het toch geen zin om verder te gaan met 50mg? als je er niet tevreden over bent zou ik gewoon naar een ander zh gaan hoor? je moet doen waar jij je goed bij voelt?

angel wat goed dat je nog niet ongi bent geworden !!! vanaf wanneer kon je ook alweer testen??

noemi en luna hoe gaat het met jullie???

xx

Natas, bedoel je niet het aantal dagen dat je Clomid moet slikken per cyclus, dus 6 dagen?!

Nee meiden, Natas stelt de vraag of je het zo vaak moet proberen met 50mg voordat je naar 100mg over mag stappen.

Maar dat is dus niet zo! Misschien dat ze je een tweetal keer 50mg laten proberen (als de follikels goed groeien) en als ze zien dat ze niet goed groeien, dan ga je een dosis hoger.

Angel, heb je al kunnen testen??? En??? :pray:

Hier alles goed! Morgen de echo, dus hoop dat alles in orde is …

Noemi je hebt me goed gesnapt, ik had dat gewoon begrepen dat dat zo werkte. Niet van mijn gyn maar ergens heb ik geloof ik veel te veel gelezen … lees de klok horen luiden en de klepen niet weten hangen :mrgreen:

Angel??? :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Ik moet de Clomid overigens maar 5 dagen slikken. Ik ben wel eens benieuwd, verloor vanmiddag allemaal slijm alsof ik een eisprong heb/had. Ook sinds vanacht veel buikpijn. Deze maand dus niet nog een echo en geen bloedtest maar mijn man en ik gaan voor de zekerheid gewoon klussen (lees hebben geklust :wink: )

Jody, een ander ziekenhuis nemen zou hier niet zo eenvoudig zijn hoor, er is er maar 1!

Maar ik ben er erg tevreden over, mijn gyn is alleen nu 5 weken naar ZuidAfrika en daarom geen echo’s etc.

Ik wil deze gyn graag houden, hij is zo schattig met zijn zuidafrikaanse taal en zo correct dus voor mij alleen een ander ziekenhuis als ik nog eens moet bevallen! (Jammer voor de gyn maar dat mag hij niet meemaken)

natas

Noemi succes morgen! Geniet ervan! :mrgreen:

Angel weet je al meer? :pray:

Helaas, ik moet jullie (en vooral mezelf) teleurstellen. WEER niet gelukt… Heb echt een baaldag gehad vandaag…

Oooh Angel, wat balen meid :hug:

Had zo gehoopt dat het raak zou zijn voor je!

Sterkte meid :-

Natas, zolang jij je goed voelt bij de gyn, moet je daar zeker blijven!

En alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen!! :-

(en ik moest clomid ook 5 dagen slikken, van dag 3 tot dag 7 van mijn cyclus). Trouwens, goed dat jullie geklust hebben! Morgenavond nog eens :mrgreen:

Natas, gefeliciteerd met je verjaardag!

En mijn echo was goed! Hebben een hartje zien kloppen :inlove:

Wow meiden, wat is hier veel geschreven :shock:

Natas, gefeliciteerd met je verjaardag!

Noemi, wat geweldig dat je echo goed was! :dance: Nou meis, dat moet al een stukje gerust stellen. Hoe ver ben je?

Angel :x wat balen dat het niet gelukt is. Kan me voorstellen dat je een baaldag had. Hoe gaat het vandaag? Voel je je weer wat beter? :hug:

Natas, slik jij clomid zonder echo’s te hoeven laten maken? :think:

Luna, hoe is het met jou? Je zei dat je ook opzag tegen hoe je het moest combineren met je werk allemaal en dat het allemaal goed gekomen was. Kan je me vertellen hoe je het aangepakt hebt en hoe je eerste cyclusronde verlopen is kwa zkh bezoekjes?

Es, wat balen dat je dikker bent geworden van de clomid (lekker de schuld blijven geven :wink: ) en al helemaal als mensen daardoor denken dat je zwanger bent :x GRRRRRRRRRR hoe confronterend wil je het hebben :x

Nu kunnen die mensen er niets aan doen, maar toch…

hoi allemaal

ff een updatje. was vanmorgen in het zh voor een echo om eventueel met 100mg te starten. en plots zagen ze een eitje van 19mm die elk moment kan springen. 50mg help dus wel maar ik baal wel dat ik nu een langere cyclus heb. in plaats van 28dg is het nu 36 37dg. dus vandaag moest ik klussen van de gyn. hihi. dit had ik echt niet meer gedacht dat het zou werken. ps dit stukje zet ik ook in een ander forum, dus sommigen zullen dit dubbel lezen.

angel wat klote weer. en je was zo hoopvol. ik ken het gevoel maar al te goed.en gelukkig ben je niet de enigste hier. 1 voor 1 worden we allemaal wel een keer zwanger hier angel?bij de een duurt het wat langer dan bij de ander.

natas ik las dat je jarig word/bent. happy birthday alvast.

wie ben ik nog vergeten???

xxx jody

@jody wrote:

wie ben ik nog vergeten???

xxx jody

oa. mij jody, jullie schrijven hier niet met z’n drieen hoor :wink: :mrgreen: :-*

He wat super van die echo. Tja dat je cyclus wat langer is, so be it, op zich is het goed nieuws toch?

Heb je je vriend van z’n werk gebeld dat ie naar huis moest komen? :lol:

hoi femmie

nou ik was al met hem dus heb hem gisteravond/vannacht onder handen genomen hahahaha.

ik ben best bang dat ik dit eitje heb gemist. maar ik vind het ook heel vervelend dat ik nu zo,n lange cyclus heb en het wil helemaal niet zeggen dat de 50 mg volgende maand weer aanslaat en misschien is hij weer zo lang (36dg). ik probeer het nog 1 keer en anders wil ik gewoon de 100mg alleen om te kijken wat deze met mij doet. vorig jaar ben ik zwanger geworden in 1 keer met 100 mg dus ik wil gewoon de 100 weer hebben.

en nu heb ik ook een fm en ik krijg binnen een paar maanden ook een samenlevings test waar ik echt niet op zit te wachten. ik vind dat ik er dan teveel mee bezig ben . vorig jaar heb ik dit ook allemaal niet gehad. toen moest ik alleen bloed prikken zo nu en dan. dat vond ik veel fijner. maar goed. hoe gaat het met jou??

bedankt voor de felicitaties.

Angel :cry: :hug: balen meid… lekker even uithuilen en binnenkort nieuwe ronde nieuwe kansen hoop ik voor je!

Jody, hier ook gister een eisprong gehad, ik voelde het zo duidelijk, dus net als bij jouw wellicht ook heel laat zat gister op dag 18. O jee jij hebt dus ook je man onderhanden genomen… ik heb hem mij onderhanden laten nemen :wink:

Femmie, Ik moet in principe wel echo’s hoor alleen nu niet omdat gyn op vakantie is.

Noemi een goede echo, wat fijn, zo’n geruststelling geeft dat he? Ik vond dat pas echt genieten… alhoewel ik echt pas kon gaan genieten toen ik de 20 weken echo had gehad.

Ik heb gister de ogen uit mijn kop gejankt op mijn verjaardag, het luchte wel op. (ik had vorige jaar zo stellig gezegd, en voro mijn 36e wil ik weer zwanger zijn… stom stom … je hebt helemaal niets te willen…)

De vriend van mijn moeder was wat stomme opmerkingen aan het maken over een brusje voor Niels. Echt dom want hij weet dat ik bij de gyn loop maar ik geloof dat hij het nog niet helemaal heeft gesnapt dus vanavond mijn ma eens bellen om te zeggen dat hij dat niet meer moet doen. Toen ze weg gingen moest ik dus denken aan die opmerking van mezelf en ja toen kwamen de waterlanders… ach soms moet je die gewoon laten lopen!

Jody, ik begrijp wat je bedoelt, heel vervelend he om er zo mee bezig te zijn.

Wat vinden jullie mannen hiervan?

natas

hoi natas

dus jij gaat volgende maand ook weer beginnen met de 50mg. ik zeg eerlijk dat ik het echt vervelend vind zo,n lange cyclus. ik wil gewoon de 100 mg. dan weet ik zeker dat ik een ei krijg en waarschijnlijk ook gewoon op tijd.ik probeer het nog 1 keer anders zeg ik gewoon dat ik de 100 wil.

schat je bent nu 36 en in dit jaar word je echt wel zwanger hoor. er zijn vrouwen die na hun 40e nog kinderen krijgen. geduld is een schone zaak alleen wel heel vervelend moet ik zeggen.

IK WIL DE 100 MG HEBBEN.

ik heb ze wel in de kast liggen dus ik kan ze nemen volgende maand als ik wil hihi. wat denk jij natas?? zal ik het gewoon doen of zal ik nog een hele lange maand wachten??

xx jody

Jody, wat betekent fm?

En het kan alsnog raak zijn hoor meid!

Ik heb ook een late eisprong gehad met de 50mg clomid. Dag 12 zat er een goed eitje, maar die is pas een 6-tal dagen daarna gesprongen (zeker omdat mijn uitgerekende datum 7 februari is). Dus alles kan gewoon nog!

Ik zou denk ik niet zomaar 100mg gaan gebruiken, zou toch even willen bespreken met de arts. Want straks overstimuleer je en mag je niet verder omdat de eitjes te groot worden, dat zou ook zonde zijn.

Natas lieverd :hug:

Hoop dat het voor jou snel raak mag zijn! Wel heel erg vervelend die vriend van je moeder. Dat kwetst nog extra hard, zeker als je zelf als zo een stelling had dat je voor je 36ste weer zwanger wilde zijn.

Wel goed om te horen dat het huilen je heeft opgelucht.

Femmie, succes met het zaadonderzoek van je vriend! Wij kregen het dezelfde dag nog te horen (ik kon een emailtje sturen naar mijn gyn).

Wanneer krijgen jullie de uitslag?

En heeft de FA niet gezegd dat je je ongi weer mag opwekken als je boven een aantal dagen komt? Bijvoorbeeld op dag 38 van je cyclus mag je weer je ongi opwekken en dan beginnen met clomid? Anders dat eens vragen, want hoe lang duurt het anders voordat je weer ongi word?

Ik heb ook gebeld hoor toen ik niet ongi werd, en ik mocht het uiteindelijk opwekken toen (altijd wel voor de zekerheid een test doen natuurlijk).

Hier gaat het verder goed! Heb wel op mijn linkerkant een cyste zitten van 4 bij 5cm. Gyn zei dat die vanzelf wel weg zou gaan. Hoop het. Gelukkig er nog geen last van.

femmie een fm is een follikel meting.

op welke dag had jij je eisprong??ik merk nog niets op mijn tempratuur kaart. maar goed de gyn zou het wel weten toch?ik baal gewoon echt van de lange cyclus hoor?? nu moet ik heel vaak klussen omdat ik niet weet wanneer het eitje zal springen.

xxx

Hey meiden,

Ben ik ook weer eens. Vanavond de laatste Clomidjes en dan woensdag voor controle. Wat zal ik blij zijn als het woensdag is, want dan zijn de bijwerkingen ook minder aan het worden. Heb dus weer gigantisch last van de opvliegers en lichtflitsen, dat laatste kan ook gevaarlijk zijn, vooral met autorijden. Ga dan ook bij de gyn die bijwerkingen overdrijven. Ik wil ook actie.

Natas; ik heb eerst 50mg geprobeerd, uit het bloed bleek dat ik daar geen eisprong mee kreeg, hetzelfde verhaal met 100mg en nu dus 150mg, 3e keer alweer. Ik weet ook niet hoe lang mijn gyn daar mee door wil gaan.

Nog gefeliciteerd met jouw verjaardag gisteren, leuke dag gehad?!

Sommige mensen kunnen zulke ondoordachte opmerkingen maken. Mooi dat je je tranen hebt laten gaan, dat lukt soms nog op ook.

Jody; is er bij jou in het ziekenhuis maar 1 gyn?! Bij mij 4 en in Arnhem zelfs 10. Dus dan zou je over kunnen stappen. Ik heb er geen ervaring mee, wel dat de verschillende gyn’s ook echt verschillend zijn en doen.

Dus toch doorgegroeid, enne bij mij is de eisprong ook (pas) op dag 18-19-20. Dus best lang, maar ik ben allang blij dat het nu lukt. Wat ik alleen niet begrijp, waarom zou je 100mg willen gebruiken als 50mg ook werkt?! Als de gyn de periode te lang vindt, laat hij jou vanzelf overstappen op een hogere dossering. Ik zou het alleen niet uit eigen initiatief nemen, stel je voor dat je teveel eitjes krijgt?! En die worden allemaal bevrucht?! Je moet niet vergeten dat je lijf na de zwangerschap vorig jaar toch de nodige hormonen te verwerken heeft gekregen en daardoor nu misschien wel sneller reageert dan vorig jaar. Ik zou er voorzichtig mee zijn.

Die samenlevingstest stelt echt niets voor. Is niets meer dan een echo, alleen moet je de avond ervoor vrijen.

Ik vind het juist wel fijn dat ik zo goed gevolgd wordt. Zo weet ik zeker dat ik een eisprong heb, en ach dat verplichte vrijen maakt mij niet zoveel uit, er blijven nog genoeg spontane acties over.

Angelbaby; weer niet gelukt, balen hoor. Die baaldag kan ik me dus goed voorstellen. Maar hoe nu verder, als ik mij goed herinner is dit toch de laatste IUI?!

Noémi; fijn dat de echo goed is, en dat het hartje klopt, is toch een opluchting. Hoever ben je nu?! Ik mis wel een banner onder jouw berichtjes hoor!!!

Femmie; ik geef de Clomidjes ook de schuld ervan, of dat helemaal terecht is, weet ik niet. Maar na de bevalling van ons 2e kindje ga ik wel wat aan de lijn doen. Maar nu vind ik dat echt zonde van de inspanning.

Oh jee Anouk heeft aandacht nodig, nou dan ga ik meer.

Kussss, Es

Jody, gewoon lekker klussen en er proberen niet teveel bij stil te staan.

Het sperma overleeft wel een tijdje in het vrouwenlichaam, dus gewoon proberen te genieten. Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar dan is het misschien wel gewoon raak!

En anders vanaf dag 10 tot dag 20 continue klussen :inlove:

Es, balen dat jij zo’n last hebt van de bijwerkingen zeg! Maarja, dat is misschien ook door de hogere doseringen die jij neemt?

Hoop dat het snel raak bij je is hoor. En idd wel heel erg fijn dat je zo goed wordt opgevolgd.

Ik ben nu 8 weekjes. Gebruik mijn banner eigenlijk alleen bij de februari mama’s. Het is nog zo pril en ik ben bang dat er toch nog wat misgaat. En als ik niet elke keer die banner zie, word ik ook wat minder gedrukt op het feit dat de tijd zo traag vooruit gaat (nouja, dat gevoel heb ik vnl bij de eerste kwartaalstoppers, omdat ik daar veel post, dus dan elke keer mijn banner zien die op dezelfde dag blijft staan, vond ik wel moeilijk). Misschien denken jullie nu dat ik helemaal kierewiet ben, maar dat ben ik niet hoor (of tenminste toch niet altijd :mrgreen: ).