wie begint er binnenkort met clomid???

hoi es

ik heb bijna elke keer een andere gyn. aan de ene kant wel vervelend maar aan de andere kant wel goed. want als ik het ergens niet mee eens ben luisterd de ene gyn misschien niet en de andere wel. ik zit in het vu amsterdam waar al deze dokters opgeleid worden. die school (vrije universiteit)zit er precies naast. dus vandaar dat ik vaak een andere heb. dit zijn gyneacologen in opleiding. die moeten misschien nog een paar jaar. hun werken en leren tegelijk. vandaar. hihi

misschien heb je wel gelijk over die eisprong. maar ik zit nu al op dag 21 of 22 dat vind ik wel heel erg lang moet ik zeggen. en vertel eens over zo,n samenlevings test?? hoe werkt dat , en heb je dan gelijk de uitslag??? en als de uitslag niet goed is kunnen ze dan wat doen. ik had geloof ik gehoor om je hormonen te geven of zoiets. klopt dat?

xx jody

Oh ships Angel :hug:

Natas nog gefeliciteerd. Wel een fijne verjaardag gehad? (ondanks de opmerkingen?)

Noemi :dance: Super dat alles goed is!

Femmie de eerste afspraak bij de gyn had ik op mijn vrije dag gepland. Ik moest de dag erna 's morgens bloed laten prikken. Toen heb ik op mijn werk gewoon gezegd dat ik naar de huisarts was geweest. (ze vragen me toch niet waarvoor). De tweede keer bij de gyn had ik een vrije middag genomen, omdat mijn vriend en ik ook nog wat geneus bij de bank wilden regelen. En nu moet ik op dag 21 bloed laten prikken. Dan zeg ik op mijn werk dus weer dat ik naar de huisarts ga. Ze weten dus nog van niks. Als ik echt serieus vaak naar de gyn moet dan vertel ik mijn baas wel iets in de trant van vrouwenproblemen. Hij durft dan toch niet verder te vragen.

Es balen dat je dikker bent geworden van de Clomid. Zou bij mij niet erg zijn. Mijn (onder)gewicht zou weleens de oorzaak van de pco kunnen zijn.

En balen van de bijwerkingen. Ik merk dus helemaal niks, nada, noppes van de Clomid.

En Jody? Goed geklust :wink: Kan me voorstellen dat je gewoon de 100 mg wilt en dan gewoon gaan met die banaan :lol: Maar ik zou het niet op eigen houtje gaan doen. :naughty:

Nee, niet mijn laatste. Dit wordt de laatste. 6x is standaard en dan gaan we in gesprek over hoe dan verder…

Het gaat wel weer aardig oké. Vandaag mijn eerste Clomidjes alweer geslikt, dus de poging is nu weer officieel begonnen. Volgende week vrijdag weer de eerst FM. We zien wel wat er gebeurd…

Bij ons zijn 4 gyns. Ik heb een vaste waar ik het meest kom, maar bij de andere 3 kom ik dus ook wel eens.

Een samenlevingstest stelt eigenlijk niets voor. Je moet dan de avond (of ochtend) voordat je naar de gyn gaat “klussen”. Dan moet je gaan liggen, komt die fijne eendebek en dan halen ze wat slijm uit je. Dat gaat onder de microscoop en dan bekijken ze of de zaadcellen nog in leven zijn. Soms kan het namelijk voorkomen dat jouw slijm, niet doorlatend is voor de zaadcellen van je man. Ik heb dit 2x gehad en beide keren was het heel goed.

heee meiden,

Ik ben net thuis, de boodschappen binnen, lekker hoor. En op zoek geweest naar een nieuwe paardrijbroek en een bijpassende shabrak (deken voor onder het zadel). Alleen ik ben nogal kieskeurig qua kleur. Mijn pony is een schimmel, dus daarbij is bijna alles wel leuk. Toch nog maar eens op internet neuzen.

Verder hier niets bijzonders, behalve dat ik gisteren de laatste Clomidjes heb gehad. En die bijwerkingen nemen vanaf morgen langzaam af. Over 7 dagen zijn ze weg, gelukkig maar, want het is echt niet fijn. Maar ik heb het er graag voor over hoor!!!

Noémi; ik heb ook met 50mg last van de opvliegers, de lichtflitsen zijn nu wel heftiger dan met 50mg. Maar verder merk ik dus geen verschil. Ik reageer gewoon heftig op die pillen.

8 weken zwanger, ja er kan natuurlijk nog vanalles misgaan, maar daar moet je niet vanuit gaan hoor!!! Het gaat gewoon helemaal goed.

Jody; op dag 21 of 22 de eisprong, ja dat is wel laat. Ik had het op dag 18 of 19. Maar ik vond dat eigenlijk niet zo heel vervelend, ik was allang blij dat ik een eisprong had.

De samenlevingstest, je moet de avond ervoor dus vrijen (tijdstip onthouden!!) en de volgende morgen moet je naar de gyn. Met een eendebek opent hij de boel en met een tangetje schraapt hij wat baarmoederslijm (waar dus de zaadjes in moeten zitten) eruit. Legt het onder de microscoop en kijkt. En ik mocht toen ook kijken en ik zag een zaadje zwemmen, erg mooi om te zien. Er zijn nog mogelijkheden genoeg als blijkt dat jouw slijm zijn zaadjes niet verdraagt of accepteert.

Oh ik zie dat Angelbaby de uitleg voor de samenlevingstest ook al beschreven heeft.

Angelbaby; ik dacht dat dit al jouw laatste poging was, gelukkig dus niet. We gaan er gewoon vanuit dat de 6e keer wel slaagt.

Nou ik ga snel posten en wat eten, ik heb trek.

Tot later.

Kussss, Es

Jody, ik zou eerst even afwachten hoor, wie weet heb je wel helemaal geen clomid meer nodig :-*

Die 100 mg is natuurlijk toch nog meer rotzooi in je lijf dus als je met 50 ook een eisprong hebt ook al is het laat dan zou ik het niet doen of in ieder geval in overleg met de arts.

Ik snap het wel hoor, je baalt nu en je weet dat 100mg de vorige keer gelijk effect had maar ja iedere keer is toch anders.

Sterkte meid. Lijkt me overigens lastig iedere keer een andere gyn.

En es nog een nieuwe rijbroek kunnen vinden? Je hebt een eigen paard/pony? Gaaf !! Hier nog zo’n paardefan… rijd alleen helaas niet meer… :cry:

Late eisprong is toch niet zo erg, als de Luteale Fase toch maar lang genoeg is of heb ik dat mis?

Luna, wel fijn dat je geen last van de bijwerkingen hebt… hier helaas ook last vooral opvliegers.

Es als ik eerder ben is volgens mij niet de clomid maar ikzelf de oorzaak van het dikker worden. Door de clomid heb ik meer trek in lekkers en mijn zelfbeheersing… :silenced:

Noemi, snap ik wel dat je voorzichtig bent en in het begin gaat de zwangerschap idd wel erg langzaam (en op het eind ook… vond ik) maar voor je het weet lig je te bevallen hoor!

Ik ben vanochtend naar de rommelmarkt geweest, voor 7 euro een mooi sinterklaaskado voor Niels gescoord. Smoby werkbank nog als nieuw! Echt heel mooi.

Gaat nu de wast opruimen.

natas

hoi allemaal

es kan je gelijk meekijken naar de samenlevings test. je hoeft dus niet op de uitslag te wachten. en als je bm slijm niet helemaal ok is kan je hormonen krijgen of niet?dus het is niet zo,n ramp of ? of wel? ik ben vorig jaar ook in 1 keer zwanger geworden dus waarom zal het niet goed zijn eigenlijk. ik ben zo bang dat als het niet goed is dat ik dan gelijk met clomid moet stoppen en dat ik dan moet overgaan op iui of ivf. dat ik wat ik steeds in me hoofd heb maar dat is dus niet het geval zover ik begrijp.

nou meiden ik denk zeker niet dat ik zwanger ben hoor? vrouwelijk instinct noemen ze dat hehehehe. ik ga er vanuit dat ik volgende maand weer clomidjes moet nemen hoor.

natas wat goed dat je voor 7 euro een sinterklaas cadeau hebt kunnen vinden. dat is geen geld.

angel ik hoop het zo dat de laatste kans goed zal gaan meid. heel spannend weer allemaal. welke ronde is dit als ik vragen mag?(hoe lang ben je al bezig).

luna ik heb 2 keer geklust. s,avonds om 12 uur op de dag dat ik naar het zh moest, eergisteren dus. s, en de volgende dag rond half 6 s,avonds.dus 2 keer en ik zie het wel . maar heb het gevoel dat mijn bm slijm niet ok is. normaal heb ik rond mijn eisprong dun slijm en nu is dat niet zo.

xxx jody

we zijn bezig sinds jauari 2005. Met de IUI’s zijn we bezig sinds febr. van dit jaar. Dit wordt de 6e keer.

angel heel vervelend dat het zo lang moet duren ,maar je weet ook dat het steeds dichterbij komt dat je zwanger word. want je word zeker wel een keer zwanger.en ik denk ook dat het niet zo heel lang meer zal duren ookal geloof je het misschien niet. :mrgreen:

nog ff zeuren over de clomidjes. ik wil gewoon de 100 mg volgende maand omdat de andere gyn die ik had een maandje geleden wou me al gelijk 100mg geven. en ik was toen degene die heeft gezegt dat ik wel gewoon met de 50mg begin. en vorig jaar had ik ook 100mg waar ik het goed op deed en ik had geen eens een fm gehad dus zo druk maken ze zich niet over overstimulatie of heb ik dat verkeerd. dan moet het toch kunnen . sorry maar ik kan het gewoon niet uitstaan. hahaha. ik weet dat de 100 perfect zal helpen. ik weet dat mijn gevoel gelijk heeft. wij vrouwen weten dat gewoon en zeker als het niet onze eerste keer is. toch??? :wall:

xxx

Jeetje wat wordt hier toch lekker veel gekletst :mrgreen:

Jody, ik ga voor je duimen. Ik herken je gevoel dat je bang bent het eitje gemist te hebben, maar hij was toch nog niet gesprongen toen je de echo had? Ik denk dat het dan dus best wel meevalt, want na het springen is hij 24 uur vruchtbaar hè.

Ik had afgelopen week ook het gevoel mijn ei te missen. Mochten niet klussen omdat mijn vriend voor het zaadonderzoek moest “sparen”. Ik dacht er goed aan te doen om de afspraak afgelopen week te plannen omdat ik nu alweer over de 30 dgn zit in mijn cyclus. Theoretisch gezien zou je dan geen vruchtbare cyclus hebben. Maar ja, dan begin je toch te denken, wat nu als?.. Maar goed, we zien wel, als ik over twee weken ongesteld wordt, weten we dat we net het eitje gemist hebben :?

Natas, ik vind het toch raar dat je deze ronde gewoon clomid mag slikken zonder echo’s. Ik had nml van mijn FA begrepen dat het ook kan zijn dat er teveel eitjes gaan rijpen en dat moeten ze controleren. Of is het zo dat bij jou bekend is dat een bepaalde dossering gewoon goed aanslaat?

Hoe is het nu met je? Stom hè dat een getalletje van je leeftijd soms zo confronterend kan zijn. Ik kan me er alles bij voorstellen. En tja, je hebt niets te willen, dat klopt wel ergens, maar er zijn er ook zoveel die het willen en gewoon krijgen. Wat dat betreft is het gewoon oneerlijk dat jij niets te willen hebt en een ander wel :hug:

Jody, kan je niet gewoon de FA bellen en de situatie en je gevoel uitleggen en overleggen wat het beste is, als ik het zo lees zal ze dan wrs wel zeggen dat je gewoon met de 100 mgr kan starten? Maar ik zou het niet zonder overleg doen eerlijk gezegt. :hug:

Noemi, in onze papieren stond dat de uitslag van het zaadonderzoek een week op zich zou laten wachten. We gaan morgen gewoon bellen en doen alsof we gek zijn. Probleem is nml dat de poli een dezer dagen dicht gaat. En dat zou dan betekenen dat we dan tot half augustus moeten wachten op de uitslag. Daar zou ik zo enorm van balen. Hoop dus echt dat we morgen de uitslag kunnen krijgen.

Verder mag ik mijn cyclus pas opwekken op dag 55. Dit vanwege de sluiting van de poli. Als ik eerder dan 26 juli ongesteld wordt, dan is deze cyclus weggegooid :frowning:

Lekker dat je je zo goed voelt. Hopelijk is de cyste snel weg.

Es mijn FA vertelde me dat ik bij lichtflitsen het zkh moest bellen ivm risico op netvliesloslating!!! :shock: Is dat jou nooit vertelt? Of hebben ze je aangeven dat de vorm waarin je het hebt geen kwaad kan?

Noemi, ik kan me wel voorstellen hoor dat je de tijd langzaam vind gaan. Hij gaat nml ook langzaam :wink: :mrgreen:

Ik had dat in het begin van mijn gestopte periode ook. Het kon me niet snel genoeg dag 28 zijn. Maar ja, nu is het voortaan anders. Moet zeggen dat ik afgelopen maanden achteraf toch voorbij heb vinden vliegen. En als buitenstaander vind ik juist dat alle zwangeren zo hard gaan! :-

Luna, Ik wil idd ook kijken of ik met mijn vrije dag kan schuiven voor de echo op dag 12, maar ik ben bang dat er daarna nog weer enkele echo’s zullen volgen om welke reden dan ook en dan kom ik in de problemen :shifty:

Angel :pray: dat dit voor jullie DE ronde gaan wezen :-

Jody, weet je al wanneer de samenlevingstest is. Ik denk dat je niet zomaar over hoeft op IUI of IVF hoor, gezien je vorig jaar ook zwanger hebt kunnen worden. Maar ik herken je gevoel wel hoor. Ik zit ook extreem in spanning. Stel dat het zaad van mijn vriend nu niet goed is? Dan is ook alles in een klap voorbij. :shifty: Hoop dus ook snel de uitslag te hebben.

Nou meiden, het zaadonderzoek is ingeleverd. We waren met een kwartiertje in het ziekenhuis. Ik had mijn vriend de opdracht gegeven om na te gaan hoe en wanneer we de uitslag konden krijgen. Hij heeft het wel gevraagd maar kreef alleen te horen dat we het bij de FA op konden vragen. Hij kwam er niet meer aan toe om te vragen wanneer dan, omdat hij ineens de onbeschrijvelijke behoefte had om heeeeeeeeel hard weg te rennen toen zijn potje daar open en bloot op de balie stond en de jufvrouw er nog eens iemand bij riep omdat ze hulp nodig had? :think:

Och gerem, ik had echt met hem te doen, maar goed, het is dus in onderzoek. Op de papieren staat dat de uitslag er na een week is, maar we gaan morgen gewoon bellen en alsof we stom zijn. Ik weet niet precies wanneer de poli dichtgaat, maar mij hangt iets bij van 1 juli, maar ook van 4 wkn lang dus ik hoop het laatste, want hij gaat weer de 8e augustus open. Dat zou betekenen dat we de uitslag nog kunnen krijgen. Zou echt balen als we daar ook zo lang op moeten wachten :snooty:

Dadelijk op kraamvisite. Ben benieuwd hoe ik het ga vinden. Hoop dat ik niet weer een terugval ga krijgen daarna :pray:

hoi femmie

klote is dat he?? dat gedoe omdat wij gewoon niets te zeggen hebben . en hun zien het echt als medisch maar wij luisteren naar ons gevoel!! mijn tem is al 2 dg 36.8 en normaal is hij 36.5 36.6 dus hij is iets omhoog gegaan. en toen ik zwanger was was hij tussen de 37 en 37.4.

ik blijf er echt over doorgaan , ik wil de 100mg hhihihihi.

hoelang moet je wachten femmie op de uitstlag van het zaadonderzoek??

spannend is dat he?

xxjody

Hey meiden ,

Spannend weer hier lees ik …

Jody: mijn temo was ookmaar heel iets omhoog gegaan hoor en is nooit boven de 37 geweest nu moet ik zeggen dat mijn ochtend temp ook nooit boven 36.2 a 36.3 was maar toch … omhoog is omhoog keep the faith!

Voor alle andere natuurlijk ook , houd vertrouwen !!!

Noemi: Je denkt dat t langzaam gaat maar je voelt je eigen lichaam en weet of t goed is of niet , ik heb nooit getwijfeld de eerste weken en als ik nu terug kijk denk ik echt damm wat ging dat snel zeg :stuck_out_tongue: Geniet er lekker van ookal is t nog kort !

Verder hier gaat t ook goed nog 1.5 week dan weten wat we straks verwachten ben echt nog nieuwschierig :lol:

Wel wat last van me rug maar werk nu iets minder en dat is goed uit te houden .

Als jullie t verder willen volgen kunnen jullie altyd even kijken op onze site he en een ber achterlaten :thumbup:

Liefs loes

hey meiden,

Ben ik weer, vanaf mijn werk, dus ff lekker de tijd nemen. Heb toch telefoondienst, dus tijd genoeg. Tenzij de telefoon gaat rinkelen, maar dat zie ik dan wel.

Natas; ik heb wel gevonden welke rijbroek ik wil, nog ff bestellen. Doe er dan meteen een bijpassen t-shirt, trui en shabrak bij. Ga straks nog ff zoeken en bestellen.

Wauw, voor EUR 7,00 een sinterklaaskado, een werkbank, geweldig. Zoiets zou Anouk ook leuk vinden.

Jody; ik kon meekijken via de microscoop, maar of dat altijd kan, weet ik niet. Stel dat je baarmoederslijm het zaad niet accepteert, zijn daar geen pillen voor, maar kan er wel IUI gedaan worden. Dan worden de zaadjes namelijk voorbij het slijm ingebracht. Maar je moet je daar niet al te benauwd voor maken, wat ik al zei, na Clomid zijn er nog heel veel andere mogelijkheden.

Ik snap jou wel hoor, vorige keer lukte het ook meteen met 100mg. Maar de geschiedenis herhaalt zich niet altijd. Gelukkig niet zeg.

Angelbaby; oh dit wordt dus de laatste. Spannend hoor.

Femmie; oeps, netvliesloslating. Da’s niet niks. Ze hebben mij daar nooit wat over gezegd. Ik moet gelukkig woensdag naar de gyn en dan zal ik het hem voorleggen. Toen ik zwanger wilde worden van Anouk had ik er ook veel last van, en toen zei de gyn ook dat ik het moest zeggen als het te erg wordt. Nu is het wel te erg, maar gelukkig is het nu niet zo vroeg donker ’s avonds. Overdag heb ik er geen last van, alleen als het donker is en de overgang ’s morgens van donker naar licht. Dus nu is het nog te overzien.

Mannen en HET potje inleveren, geweldig. Ik heb het 2x ingeleverd (manlief moest werken), en ik vond het echt geen probleem. De uitslag kreeg ik bij een echo-bezoek aan de gyn, hoefde ik geloof ik niet te lang op te wachten. Ik merkte aan manlief wel dat hij blij (lees: overtuigd dat dat wel zo zou zijn) was dat de uitslag goed was, je tast toch de mannelijkheid aan als blijkt dat het niet goed is. Wel vreemd dat jullie poli gewoon dicht gaat!!!

Loes; fijn dat het zo goed gaat, jeetje je zit bijna op de helft, wat vliegt de tijd zeg. Weten jullie over 1,5 week of het een jongen of meisje is?! Leuk joh!!!

Nou ik ga maar posten, en aan het werk, daar ben ik tenslotte voor naar hier gekomen.

Kusss, Es

hoi es

ik had gehoord dat je daar pilletjes (hormonen)voor kon krijgen. en dat dan het bm slijm weer normaal zou worden. wat het precies was weet ik niet .

xx jody

Hee Jody,

Ik denk dat niet. Een vriendin van mij heeft vijandig baarmoederslijm (zoals ze dat dan noemen) en zij zijn met IUI bezig.

Doeiii,

Es

ok dan zal ik het wel verkeerd hebben.jammer dat ze er niks voor hebben eigenlijk. zou wel makkelijk zijn mocht het niet goed zijn.

ik heb trouwens het zh net gebeld dat het me toch niet lekker zat over de clomid en of ik toch niet met de 100 mg mocht beginnen over een paar weken. ik had de arts zelf niet aan de tel maar de verpleeging. wat een botte trut zeg. ik moet met de 50 verder omdat ik er toch een ei van heb gekregen.(een week later dan normaal ,rond dag 21 22)

terwijl ik eigenlijk afgelopen maand al met de 100mg zou beginnen en het is dat ik zelf heb gezegt dat ik met de 50 wou beginnen. had ik het nu toch maar gedaan. soms kan ik mezelf wel voor me kop slaan hoor? nu heb ik helemaal het gevoel dat het nooit meer zal lukken om zwanger te worden. misschien stel ik me wel aan en valt het allemaal wel mee. heb nu ook totaal niet het gevoel dat het mogelijk raak zal zijn.

nu zit ik te twijfelen of ik aankomende maand helemaal geen clomid te nemen en te doen alsof ik de 50 heb geslikt zodat ze zien dat er niets groeit en dat ik dan wel de 100 krijg. OOOO,ooo wat ben ik toch erg eigenlijk. :?

wat denken jullie??

xxxx jody

Jody, ik zou het nog een keertje proberen met de 50mg. Je krijgt wel een eisprong, dus het kan wel raak zijn …

Es, gelukkig zitten de clomidjes er weer in! Wanneer moet je weer op controle nu?

Femmie, en??? Heb je vandaag kunnen bellen? Hoop dat jullie een uitslag krijgen! Wel raar trouwens dat de poli dichtgaat …

Jody wat ben jij erg inderdaad zeg :wink: Nee hoor grapje. Kan me goed voorstellen dat je zo denkt, maar ik zou het toch maar even afwachten. De ene maand 50 mg Clomid is de andere niet toch? Misschien dat je nu wel eerder een ei hebt.

Femmie inderdaad raar dat de poli dichtgaat. Heb ik nog nooit van gehoord :think:

Oja vergeet mezelf. Ik heb sinds gisteren steeds een beetje buikpijn. Wordt dus steeds nieuwsgieriger of de Clomid zijn werk doet. Is het zo dat je met Clomid je eisprong wat later hebt dan dag 14? weet jij nog wanneer je hem had Noemi? Ik zit nu op dag 14 en vanavond dus maar " even" klussen.

Luna, ik had pas eisprong rond dag 17 of 18 geloof ik. Maar gewoon goed doorgeklust hoor :mrgreen:

Geen risico nemen en gewoon blijven doorklussen!!! :mrgreen:

Jody, :hug: meis, je moet de boel niet gaan belazeren hoor. Ze doen dat wat het beste lijkt voor je lichaam. Kan me voorstellen dat je baalt dat je niet op de 100 over bent gegaan, maar je hebt toen op dat moment datgene gedaan wat jou het beste leek. Daar moet je jezelf niets in verwijten. Ik zou die stomme verpleegkundige gewoon links laten liggen en het met de gyn overleggen. De verpleegkundige zegt maar gewoon wat haar het meest veilig lijkt. Kan je niet een afspraak krijgen met de de gyn op korte termijn?

Dyfaine, willen jullie weten wat het is? Spannend hoor. Heb je zelf al een gevoel?

Es, tja de gyn benadrukte het, dus vandaar dat ik het je toch even wilde zeggen. Ik zou het woensdag zeker even voorleggen.

Ik moet zeggen dat ik bij mijn vriend geen hoogte kan krijgen over het spanningsniveau voor de uitslag van het onderzoek. Het enige wat hij zegt is dat ik me niet druk moet maken, dat dat onderzoek wel het minste is van alles wat aan onderzoeken moet gebeuren. Maar net zoals dat slecht zaad een aantasting in de mannelijkheid is, voel ik het falen van mijn lichaam ook een aantasting in mijn vrouwelijkheid eigenlijk :shifty:

Luna veel klusplezier :wink:

Ik lees hier op het forum wel vaker dat een cyclus wat langer duurt afhankelijk van de dosering. Ik duim heel hard voor je.

Noemi, hoe is het met jou?

De poli gaat dicht ivm vakantie :? Heeft ook te maken met een samenwerking met een ander zkh. Wel balen, maar het is nu eenmaal zo, heb me er al bij neergelegd. We hebben vandaag gebeld en mijn vriend wordt de 11e teruggebeld me de uitslag. Vind het wel erg lang 2 weken wachten, maar aan de andere kant ben ik allang blij dat het niet half augustus wordt. Er werkt 1 gyn nog wel en die gaat dan bellen :pray: