Angel, toch wel spannend hoor!
En het is idd wel grappig dat clomid zoveel mensen kan helpen (mensen met veel eitjes en mensen met geen eitjes).
Natas, voel goede moed op naar de volgende ronde dus!
Succes!!
Jody, spannend dat je vandaag begint met je eerste clomidpilletje.
Es, alles goed? Op de hoeveelste dag zit je nu ook alweer?
Cin, alles goed met jou?
Luna, wanneer mag jij nu precies met de clomid beginnen?
Jody ik krijg ook geen follikelmeting. Ik moet bloed prikken op dag 21. Maar ik heb alvast ovulatietesten besteld. Ben veel te nieuwsgierig. Ik moet volgende week ergens met Clomid beginnen.
Angel nog even geduld voor jou. Positief blijven dan gaat de tijd het snelst.
Ik vind het ook wel grappig dat niet iedereen op dezelfde cyclusdag met Clomid begint. Waar zou dat voor zijn he? :think:
@natas1 wrote:
haha minie ik ben al zo openhartig over alles en vind dat nog best eng maareeeeeeeeeh ik woon in zeeland
natas
Tja, ik ben helemaal niet nieuwsgierig :liar: :mrgreen: . Ik dacht idd eerst aan Zeeland. Of een badplaats, Scheveningen of Noordwijk… of misschien een waddeneiland. Kan nu opgelucht weer je berichtjes lezen

Natas is het goedgekomen met je keuken? Ik hoor nou nooit eens; we hebben een nieuwe keuken en alles ging goed. Hoor altijd alleen maar verhalen over wat er allemaal mis ging :think: .
Balen dat je ongesteld geworden bent :hug: Fijn dat je in ieder geval wel een nieuw recept gekregen hebt en meteen weer verder kan.
Luna1 welkom hier! Ik ben zwanger geworden dankzij de Clomid. Maar ik ben hier wel blijven hangen. Vind de meiden hier zo meelevend en gun iedereen een positieve test . Dus ik blijf dit topic volgen en je zal me hier nog wel langs zien komen.
Jody, je zit nu in de dagen dat je clomid slikt. Gaat het goed met je of last van bijwerkingen?
Cin, je dosis is dus verdubbeld. Ben je daar al mee begonnen? Hoop dat met een hogere dosis de bijwerkingen niet erger voor je worden.
Angelbaby las dat je maandag IUI gehad hebt. Spannend . Wat fijn dat je er een goed gevoel over hebt? Positief denken :thumbup: .
Hee meiden,
Hier ben ik ook weer. Wilde vanmorgen al reageren, maar ik dacht “laat ik nou wachten tot ik de uitslag van de Progesteron van afgelopen maandag hebâ€?. En die heb ik, en ik ben er echt superblij mee. Het was dag 20 dat ik geprikt heb en de waarde was … 34,7. Dus een hele mooie waarde en gegarandeerd een eisprong. En ik zou eigenlijk maandag weer moeten prikken, maar de assistente overlegde ff snel met de gyn en zei dat dat niet nodig was. Vanmorgen dus weer geprikt, de waarde daarvan zal waarschijnlijk nog hoger zijn. Eindelijk doet mijn lijf dus wat het moet doen (welliswaar met behulp van, maar toch).
Gisteren gingen Anouk en ik Ian van school halen. Anouk gaat na de schoolvakantie naar school, en 2 maanden later wordt ze pas 4. Maar heerlijk vind ik dat, ze is er echt aan toe, nu al eigenlijk. Gisteren nog wel ff discussie met de juf (Ian wilde Anouk de klas laten zien), de grens was half oktober, kinderen die voor die tijd 4 jaar worden, mogen direct na de vakantie beginnen. Alleen hebben ze die datum verschoven naar 1 oktober. Dus Anouk zou daar dan weer niet bij horen. Maar aangezien ik de kinderopvang vanaf 13 augustus gewijzigd heb in BSO, kon het toch, deden ze niet moeilijk over. Maar we moeten wel stilhouden wanneer Anouk 4 jaar wordt, hi hi!!!
Verder werd het me deze week weer eens een keer duidelijk dat het behoorlijk kl!@#$%te is, de manier waarop wij zwanger moeten worden. Afgelopen week een collega van mij, melde dat ze zwanger was. En tuurlijk vroeg ik hoelang ze er over gedaan had. Ze voelde zich bijna schuldig dat zij er maar enkele maanden (en ik denk maar 1 of 2) over gedaan heeft. En ik heb sinds maart vorig jaar eindelijk 1 mogelijkheid gehad om zwanger te worden. Dat is wel balen, maar ja, we weten dat het kan lukken, dus dat houden we maar in ons hoofd.
Ik denk dat ik maandag, dinsdag of woensdag mijn NOD heb. Ga alvast zaterdag testen, ongeduldig als ik ben, hi hi!!! Maar ik voel werkelijk niets. Vanmorgen moest ik in 1 uur tijd ineens 3 x naar de wc. Maar de gevoelige tepels zijn weg. Geen opgeblazen gevoel meer in mijn buik. Kan er dus niets van zeggen. Misschien is de test zaterdag veel te vroeg. De vorige cyclus begon ik 4 dagen voor ik echt ongesteld werd bruin te vloeien. Dus daar houd ik me dit keer maar een beetje aan vast.
Nu al weer zo’n verhaal en ik moet nog op jullie reageren, oeps!!!
Jody; heb jij last van de bijwerkingen?!
Clomid-resistent, dat heeft mijn gyn ook een keer genoemd, omdat de waarde van de Progesteron bij 100mg ook zo laag was. Dus ik was daar ook wel bang voor, want hoe gaan we dan verder?! Maar gelukkig, geen resistentie bij mij, hi hi!!!
Natas; die teleurstelling, die wordt steeds moeilijker te verwerken en ook langer voordat die verwerkt is. Dat vind ik nog wel het vervelendste.
Angelbaby; jij weet lekker wanneer je mag testen. Duurt nog wel ff, maar toch?!
Het is inderdaad wel raar, hoeveel manieren er zijn om Clomid te slikken, en dan ook de redenen waarom. Maar gelukkig is het er en het werkt.
Minnie; hoe gaat het met jullie, hi hi!!! Voel je je echt zwanger, inclusief de misselijkheid?!
Heb net mijn samenvatting in boekvorm uitgedraaid. Heb volgende week vrij om te leren. Maar zondag gaan we eerst voor 2 dagen naar Ieper, België. En maandags dan naar Plopsaland. Heb ik veel zin in hoor. Anouk gaat dinsdag de hele dag en woensdag 's middags en donderdag 's morgens naar de opvang, kan ik mooi leren. Donderdag 's middags heeft ze een oefenmiddag op school. Vrijdag heb ik 's middags een uitje en dan zaterdags het examen. Zou blij zijn als ik eraf was hoor.
Nu ga ik snel posten en weer aan het werk. Tot later meiden.
Kussss, Es
En ik ben zoooooo blij:
Es, go for it meid!!! Super prog. waarde, ik hoop het zo voor je, gaan jullie eigenlijk voor nummer 3 of begrijp ik dat verkeerd?
De duimen draaien hier!
Dat van die teleurstelling steeds erger wordt hebben mijn vriendinnen ook al gezegd… ik ben geestelijk wel voorbereid maar ja door die hormoontjes is steeds mijn geest van slag
MInnie ben blij dat je zoooo opgelucht bent dat je mijn post weer kan lezen :mrgreen: (woon je zelf soms ook aan zee dat je me tegen zou komen :lol: )
De keuken bij ons is nog steeds :? grrrrrrrrrrrrr.
Ik ben benieuwd of het ooit goed komt, ik heb de betaling achter gehouden en nu wordt het wellicht wie is eerder, de betaling of de keukenboer… Ach ja heb dan wel voor 4000 euro een halfafgemaakte nieuwe keuken en een rechtzaak aan mijn broek :mrgreen: (en weet zeker dat ik die win :thumbup: ). Maar goed mijn man denkt dat het allemaal wel goed gaat komen!
ik ga een dutje doen want Niels was oervervelend vandaag en ik daardoor ook heel erg chaga.
natas
Hey Natas,
Nee hoor, we gaan voor een 2e. Een echte 2e, zeg maar.
Wat een gedoe met jouw keuken zeg. Het is inderdaad bijna nooit in 1 keer goed, altijd is er wel iets fout. Het is alleen de manier waarop ze het oplossen. Bij jou dus waardeloos.
Zo eindelijk slaapt Anouk, ik heb haar wel 3x naar bed gebracht, uiteindelijk viel ze bij mij op schoot in slaap.
Ga snel weer posten, manlief komt zo thuis.
Kusss, Es
Natas wat een ellende dat een keuken nooit in 1 keer goed kan gaan. Het is allemaal zo verspilde energie die je er weer aan moet besteden.
Es super dat je waarde zo goed was :thumbup: Nu maar weer voor je! Ik ken ook iemand die ’ per ongeluk ’ zwanger is geworden. Dan denk ik echt: Doe mij ook zo’n ongeluk!
Oh vriendlief moet even op de comp. Reageer straks verder (of morgen).
Natas, balen zeg dat de keuken nog niet in orde is! Maar groot gelijk dat je het geld achterhoudt hoor! Laat ze eerst al het werk maar afmaken, dan zullen ze (misschien :mrgreen: ) wel eens centjes zien.
Es, wat een goed nieuws zeg! Mag je overmorgen al beginnen met een test? Spannend!
Luna, hoe gaat het met de primolut? Merk je al iets? Wanneer moet jij ongi worden?
Jody, hoe gaat het met het innemen van de clomid? Niet teveel bijwerkingen hoop ik?
Angel, hoe voel jij je? Nog steeds positief gevoel?
Hier gaat alles z’n gangetje. Vandaag even dipje omdat ik me wat minder misselijk voelde de laatste dagen en maakte me dus even zorgen.
Gelukkig (jaja, wie had ooit gedacht dat je blij kon zijn met misselijkheid :mrgreen: ) werd ik deze middag weer misselijk. Als ik nu niet misselijk ben, ga ik dus gewoon even genieten.
Snel nog een laatste berichtje voor dit weekend… Morgenochtend eerst de konijntjes wegbrengen en dan naar Frankrijk!!! Heb er zin in. We zitten in een mooi hotel in La Rochette. 40 minuten van Parijs. Komt helemaal goed. Zondagavond ben ik er weer!
Fijn weekend allemaal!
Hey meiden,
Ik heb vanmorgen al een test gedaan, kon me niet inhouden, maar het is echt nog veel te vroeg. Maandag of dinsdag is mijn NOD. En ik weet het niet hoor. Het hele teststukje was lichtroze en de controlestreep was super rood. En op de plek waar waarschijnlijk de teststreep moet staan, was de achtergrond bijna wit en daarin zat een lichtroze streep. Weet dus nog niets. Zondagmorgen maar weer testen, ik heb er toch genoeg. Misschien morgen al wel. Hoezo ongeduldig?!
Maar ik heb met de gyn niets afgesproken hoor. Ik weet van vorige keren dat zij adviseren pas 4 of 5 dagen na de NOD te testen.
Luna; per ongeluk zwanger worden, heerlijk lijkt mij dat. Maar echt per ongeluk is dat natuurlijk nooit. Als je onbeschermd vrijt weet je dat het kan gebeuren. Maar ik ken ook stellen, hij hoeft haar alleen maar aan te kijken en ze is zwanger. Lekker makkelijk, zonder al te veel gedoe. Ja doe mij dat ook maar.
Noémi; waarom maak je je zorgen, alleen omdat de misselijkheid minder werd?! Lijkt mij heerlijk, ff niet zo misselijk. Precies, jij zegt het zelf ook al. Wanneer moet je trouwens naar de gyn?!
Angelbaby; fijn weekend in Frankrijk. Enne je zit lekker dichtbij Disneyland (tenzij je natuurlijk helemaal aan de andere kant van Parijs zit).
Nou ik ga Anouk maar weer aandacht geven. Ze gaat vanavond bij opa en oma logeren, wij hebben bruiloft vanavond. En ik mag haar morgen pas om 16.00 uur ophalen. Maar dat vind ik wel fijn, kan ik al een keer mijn samenvatting doorlezen.
Tot later,
Kusss, Es
Es, ooh, wat spannend zeg! Ik zou toch proberen te wachten tot zondagochtend (zegt degene die al op de maandag teste ipv de vrijdag :mrgreen: ).
Was gewoon even onzeker door alle verhalen. Even een soort dipje, zal ook wel door de hormonen komen zeker?
Heel veel plezier op de bruiloft vanavond!
Angel, geniet ervan! En tot zondagavond.
Ohja, ik moet 28 juni naar de gyn. 's morgens op gesprek en 's middags een echo! :dance:
jeetje er is heel wat bijgeschreven zeg??
ik heb bijna nooit bijwerkingen van de clomid. soms een beetje hoofdpijn. ik hoop echt dat het zal aanslaan maar ik denk het niet hoor. ik denk dat ik moet wachten tot volgende maand en de 100 mg neem. ik hoop ook zeker dat het weer in 1 keer raak zal zijn maar dat zal ook niet.
maar ik denk wel dat de niet zwangeren de zwangeren snel zullen opvolgen. toch , of niet???
xxx jody
Daar gaan we wel van uit Jody. Ik meld me vrijwillig aan als volgende zwangere. Wie volgt :mrgreen:
Leuk Noemi. Nu eens naar de gyn voor iets leuks!
Oh Es wat spannend voor jou. Ik ben ook heeel geduldig :liar: :mrgreen:
Angelbaby: veel plezier in Frankrijk!
Morgen laatste dag Primolut. Dan wachten op de ongi. (waarschijnlijk de eerste en laatste keer in mijn leven dat ik daar blij mee zal zijn :lol: ).
Morgen lekker los bij Guus Meeuwis. Heb er echt superveel zin in. Zit nu alvast lekker te oefenen achter de comp.
Kreeg net zo maar een enorme bos rozen van mijn lief :inlove:
Oooh Luna, wat lief van je vriend zeg! Wat een verwennerij!
En veel plezier morgenavond!
Jody, tuurlijk volgen jullie allemaal snel.
Het liefst nog allemaal tegelijkertijd natuurlijk!
Es, weet je nu al wanneer je gaat testen? :mrgreen:
Hoi meiden,
Mag ik me hier ook melden? Ben vandaag bij de FA geweest en heb de diagnose PCO gesteld gekregen. Ik heb clomid meegekregen. Moet daarmee gaat starten op dag 3 van mijn vlgd cyclus. Vraag is alleen wanneer die zal komen. Zit vandaag op dag 18 (maar mijn afgelopen cyclus heeft 84 dgn geduurd)
Als het te lang duurt moet ik mijn menstruatie met provera opwekken.
Ik heb voorheen orgametril gebruikt om een menstruatie op te wekken. Zonder resultaat. Ja wel resultaat, in zoverre dat ik er mega moodswings door kreeg, maar geen menstruatie. Ik hoop heeeeel erg dat ik bij de provera en clomid niet van die bijwerkingen ga hebben, want ik was echt doodongelukkig die twee weken dat ik er last van had. Moet zeggen dat ik er dus best wel tegenop zie. Maar goed, ik moet iets over hebben voor een kindje hè…
Hoi Femmie, welkom!
Ik hoop dat je van de provera minder bijwerkingen krijgt dan van die orgametril.
Hoe moet jij het doen met de clomid? Ook de medicijnen slikken natuurlijk, dan bloed prikken + misschien echo (dat heb ik gehad op dag 14 en toen zag je een mooie follikel zitten)? Dan weer bloed prikken (om te zien of je een eisprong hebt gehad)?
Hoop dat je snel resultaat ziet! :-*
hoi femmie
welkom hier?(helaas). ik heb nog nooit van orgametril gehoord? wel van provera en prinolut.
ik heb vandaag mijn laatste pil clomid geslikt. ik moet vanaf dag 5 t/m9 1 pil =50mg nemen. mocht het geen effect hebben dan ga ik volgende maand over op 100mg=2 pilletjes.
vorig jaar was ik met de eerste eisprong met 100mg gelijk zwanger. dus ik hoop dat het voor ons allemaal hier ook zo snel mag gaan hoor? ben alleen wel bang dat het lang zal duren dit keer, waarom weet ik niet.
om een bloeding op te wekken heb ik prinolut gebruikt.
dit is trouwens mijn eerste maand dat ik weer bezig ben.
xxx jody
Noemi, ik moet o dag 3 van mijn vlgd cyclus bloed laten prikken en starten met clomid 50mgr voor 5 dgn. Dan op dag 12 een echo. Afhankelijk van wat daaruit komt gaan ze bekijken hoe het verder gaat. Wrs moeten we dan een samenlevingstest doen en misschien wel weer terugkomen voor nog meer echo’s. Over nog meer bloed prikken hebben ze het niet gehad.
Hoe gaat het met jou? Al ergens last van?
Jody, skip orgametril ook maar weer heel snel uit je woordenschat. Jeetje wat een troep is dat. Het is iets vergelijkbaars als provera. Die heb ik nu gekregen, hopelijk heb ik daar minder bijwerkingen van.
Raar is dat, die voorgevoelens hè? Dat heb ik ook, maar ik vraag me af en toe af of het echt voorgevoelens zijn of angsten. Kan het niet goed op de juiste plek zetten. Ik hoop dat het het laatste is, maar mijn voorgevoel voor PCO kwam ook uit helaas…
Heb je website gelezen. Meis wat moet dat moeilijk zijn wat je hebt doorgemaakt vanaf aug vorig jaar. :hug: