Luna, ik moest ook van dag 3 tot dag 7 clomid innemen.
En had geloof ik de eerste keer 1 eitje van 14mm, en na de clomidkuur zat er op dag 14 een eitje van 20mm en toen moesten we klussen :mrgreen:
Es, hoe gaat het met jou? Merk of voel je al wat?
Angel, hoe is het met jou?
Maandag is mijn volgende IUI. Op dag 14 al! De andere keren was het op dag 17. Eicellen zijn nu al super. En dat met de eerste echo weer. Vanavond Pregnyl laten zetten en dan maandag weer om 8.30 melden in het ziekenhuis.
Heb er echt een goed gevoel bij!!!
(sorry, dat ik even nog niet reageer op jullie berichtjes, lees ze straks allemaal weer door!)
Wat super Angel! Ik hoop dat het deze keer raak is! Ga heel hard voor je duimen. Maar alles wat je zegt klinkt wel heel erg positief!!
wisten jullie trouwens dat we in de lente en herfst het meest vruchtbaar zijn??
en van de 10 vrouwen die clomid gebruiken krijgen er 8 een eisprong en en 4 worden er binnen een half jaar zwanger. dus bij wie clomid werkt word de helft binnen een half jaar zwanger, toch wel positief vind ik.
xxx jody
luna welkom.
Angel, super zeg spannend en heel veel succes dan maandag!
dag 24… wanneer ga ik testen??? Mijn vorige cyclussen werd ik op dag 21 al ongi… maar netjes wachten tot 5 dagen na dag 28 tenzij er een ongi komt he want dan is een test niet nodig , wat denken jullie???
Positief verhaal voor de chlomid gebruikers van Jody! JA Jody ik wist dat, alleen weet ik ook de negatieve dingen… maar die vergeten we gewoon!!
natas
Natas, als je het kan volhouden, zou ik tot dag 30 wachten.
Maar dat is misschien wel zwaar/moeilijk.
Succes met wachten! :-*
Angel spannend voor jou!
Natas ik zou denk ik ook nog ff wachten met testen. Als je het vol kan houden natuurlijk, jezelf gek maken is ook niks.
Hey meiden,
Ben een tijdje weg geweest, maar nu ben ik er weer.
Kheb niet alles bij gelezen, want er is zoveel getypt.
Ik zal me even voorstellen aan de nieuwe mensen die er allemaal bij zijn gekomen.
Ik Ben Cin, ben 25 jaar en kom uit omgeving van Leiden en slik sinds januari Clomid.
Ben begonnen met 50mg, maar helaas is mijn dosis vorige week verdubbelt door de gyn. Ik slik Clomid omdat mijn lichaam uit zichzelf geen eitjes maakt. Ik word ook maar maximaal 2 keer ongesteld per jaar als ik geen hormonen slik.
Baal er echt een beetje van dat ik vanaf nu 100 mg moet gaan slikken. heb nu al heel veel last van opvliegers.
Nieuwe meiden welkom allemaal!!
Zwangere meiden: Gefeliciteerd. Ik wens jullie een goede, gezonde zwangerschap toe :d
Groetjes,
Cin
De wachtweken zijn weer begonnen! IUI 5 is een feit.
Wel al afgesproken dat er nog een eventuele 6e achteraan kan en dan gaan we met de gyn rond de tafel zitten, hoe we nu verder gaan.
Had net gepost heb het maar weer weggehaald… testen hier niet nodig… ik ga net naar de wc en de ongi is there…
alleen vraag ik me dus af… zit nu dus op dag 26…
heb 6 mnd een ongi op 21 gehad, 1 x 25 en 1 x 26…(vorige mnd) zonder clomid.
Nu clomid nog op dag 26. Eissprong wellicht gehad op dag 14. Dus 12 dgn lt fase.
Progestron was 29,5… hmmmmmmmmm
nu moet ik dus de gyn bellen voor een nieuwe kuur clomid… maar goed gyn is dus met vakantie… twijfel twijfel… zou ik het gewoon een maand zonder doen en dan volgende maand weer verder gaan?
gaat nu even verder in een hoekje zitten balen, 't zou ook te mooi zijn om waar te zijn gelijk van de 1e keer raak
natas
Natas, balen zeg!
Heb je al een voorschrift van de gyn gekregen of nog helemaal niets?
Als je nog niets gehad hebt, dan misschien nog eens een cyclus zelf afwachten? Moeilijke beslissing hoor! Wat zegt je man? Misschien kan je het met hem een beetje bespreken en dan kiezen wat je gaat doen?
Angel, spannend! We gaan er niet vanuit dat je IUI 6 nodig hebt, maar wel fijn dat je die meteen erachter aan mag doen.
Ik duim heel hard voor je dat het deze ronde wel raak is!
Noemi, mijn man die vindt het allemaal maar zo zo dus die heeft zo iets van mss de natuur niet dwingen… aan de andere kant wil hij ook graag nog een kindje en vindt hij het voor mij heel lastig dat ik me gewoon niet goed voel omdat mijn hormonen van slag zijn!
Ik heb sinds dit gesukkel ook ineens psoriasis gekregen, deze maand met de chlomid: :thumbup: (en natuurlijk de zon!) is het bijna terug weg. Dit is dus ook duidelijk erger onder invloed van mijn hormoonspiegel.
Maar heb net ff gebelt en zowaar iemand aan de tele gehad die ik ken dus die deed niet moeilijk en het recept is al onderweg! Nu zo nog een keer terugbellen voor de afspraak op dag 12… moeilijk is nu weer op een zondag.
natas
Ooh, super dat het receptje onderweg is!
Mijn gyn zei altijd dat als de datum in het weekend viel, dat ik dan de vrijdag moest komen. Maar aan de andere kant, zou ik dag 13 nemen ipv dag 10 (misschien nog niet genoeg te zien).
Anders toch nog even terug proberen te bellen?
Hee meiden,
Da’s raar, ik krijg normaal een mailtje als er nieuwe berichten zijn. Afgelopen week dus niet. Kijk ik nu, zijn er wel de nodige berichtjes geschreven. Moet dus ff bijlezen.
Hier gaat het dus goed, vandaag voor de eerste keer bloed geprikt, donderdag weer en dan maandag weer. Heb wel sinds begin vorige week gevoelige tepels. En normaal dacht ik dat ik dat had, maar nu heb ik het echt. Verder nog nergens last van hoor. Heb vorige week wel goedkope tests gekocht, dus ik ga nu niet zuinig doen.
Noémi; die misselijkheid is echt niet fijn, dan kun je niet echt genieten.
Natas; jammer dat je ongesteld bent geworden. Maar het is wel goed hoor, dag 26. Misschien moet je niet op dag 3 al beginnen, maar 2 of 3 dagen later. Maar is er maar 1 gyn waar je mee kunt overleggen?! Ik zou nooit een maand stoppen, weer een maand verloren denk ik dan. Goed dat je recepten al onderweg zijn, kun je toch verder. Ja mannen beleven het toch allemaal anders.
Mijn dag 12 viel dit keer ook op een zondag. En ik dacht nou we kunnen de maandag erna wel komen. De assistente hield vol, nee vrijdag. En maar goed ook dit keer, er zat toen al een eitje van 12mm. Maandags, dag 13, was die ruim 21mm.
Jody; ben je inmiddels al ongesteld?! En kun je dus met Clomid beginnen?! Ja dus, ff doorlezen Es. Begin je gewoon met 50mg?!
Dat wist ik niet, maar aangezien het nu nog net lente is, zou het toch moeten lukken dit keer.
Ik heb een positieve dochter rondlopen, zeg maar. Ook gekomen mede dankzij Clomid.
Minnie; ik had het best kunnen verzwijgen, maar nu hebben ze tenminste begrip als ik vroeg weg moet of later kom. Of zoals vandaag, ff tussentijds bloedprikken.
Welkom Luna1, maar jammer dat je ook PCO hebt. Begin je met 50mg Clomid?! Zoals je hebt gezien zijn er voldoende positieve resultaten mee.
Je produceert teveel eitjes en daarom groeit er niet een door om te kunnen springen. Tenminste dat is het probleem met PCO. Ik heb het ook en mijn gyn heeft het heel mooi uitgelegd. De hersenen moeten een hormoon afgeven om ze te laten groeien, maar als dan alle eitjes iets groeien, merken de hersenen dat er activiteit is en geven ze geen hormoon meer af. Resultaat is dat er steeds meerdere eitjes half of nog minder aan het rijpen zijn. En dat er verder niets gebeurt. De hersenen moeten namelijk ook een seintje geven als er een eitje rijp is, maar ja, zoals we al hebben kunnen lezen, dat gebeurt dus niet.
Angelbaby; succes vandaag met de IUI. Op dag 14 al, super zeg. Oh je hebt het al gehad, alles goed gegaan?!
Cin; succes met de bijwerkingen, heb je die alleen tijdens het slikken van de pillen?!
Jeetje ik heb er weer een heel verhaal van gemaakt. Ga snel posten en weer aan het werk.
Kusss, Es
Es ik ga idd met 50mg Clomid beginnen. En de gyn heeft PCO net zo uitgelegd als jij. Door Clomid denken de hersenen dat er geen eitje groeit en gaan ze meer hormonen aanmaken (toch?).
Natas er zit dus verbetering in je cyclus. Ik zou ook geen cyclus overslaan hoor. Als het dan niet zo uitpakt als je hoopt dan valt het dubbel tegen.
Angel weer super spannend voor jou. Ik duim me dus dat er geen 6e keer nodig is
Cin balen dat je last van opvliegers hebt. daar ben ik ook een beetje bang voor, voor de bijwerkingen.
Hoi Natas,
Ik ken dat wel. als ik al ongesteld word, word ik het normaal gesproken op dag 28. maar sinds ik Clomid slik, word ik het pas op dag 32. denk dat je cyclus een beetje veranderd door de clomid.
Kuzz… Cin
Hoihoi,
Als het goed is, zorgt de Clomid er inderdaad voor dat er maar één eiblaasje groeit en dus ook doorgroeit. En dan voelen de hersenen dus activiteit en zodra het eiblaasje dan groot genoeg is, geven ze weer een hormoon af om het te laten springen. Erg ingewikkeld allemaal, het schijnt met de hypofyse (als je het zo schrijft) te maken, heeft een natuurgeneeskundige arts van mij verteld.
Cin; volgens mij is 32 dagen nog steeds een mooie cyclus, en het kan dus maar zo dat Clomid het iets verlengd. Maar waarom slik jij ook al weer Clomid, als je een cyclus hebt van 28 dagen, lijkt het er niet op dat je PCO hebt. Maar dat is natuurlijk niet de enige reden om Clomid te slikken.
Ga snel aan het werk.
Kusss, Es
hallo allemaal
vandaag begin ik met m,n eerst clomid pilletje 50 mg (dag 5 t/m 9). dus het is afwachten. op dag 13 krijg ik een follikel meting.
wel raar dat ik het nu wel krijg trouwens want vorig jaar kreeg ik dat niet en moest ik alleen komen voor een afspraak en om eventueel bloed te laten prikken. en toen was het ook de eerste keer gelijk raak met 100 mg.
cin ik ben blij dat je er weer bent. ik probeer nu ook weer wat meer te gaan mailen.
angelbaby ik vind het heel erg spannend voor je . vanaf wanneer kan je testen als ik vragen mag??
natas heel erg balen dat je test negatief is. maar het is idd nog maar de 1e poging he?? nog heel ff geduld en zwanger word je zeker wel binnenkort.
es ik krijg ook niet alles door op mijn mail als er een nieuw berichtje is van kok. maar goed. ik zou als ik jou was gewoon doorgaan , waarom wachten dat duurt alleen maar langer tenzij het je ff teveel word natuurlijk. gewoon positief blijven , je droom zal zeker werkelijkheid worden hoor??
luna nog heel ff en dan kan je ook beginnen met clomid, spannend he de eerste keer. dat herken ik nog heel goed. ik wist niet zo goed hoe alles werkte en toen ik een eisprong had gekregen van de 100mg=2 pilletjes was ik echt superblij omdat ik weleens had gehoord dat vrouwen clomid resistand zijn.(komt weinig voor). dus ik was alleen maar blij met mijn eisprong. blijk ik ook gelijk zwanger te zijn nietsvermoedend hihihi. dus wie weet is het voor ons dit keer weer zo snel werkelijkheid.
noemi hoe gaat alles met jou? ben je al een beetje ziekjes?
xxxx jody :vlinder:
jody, ik begin donderdag mijn eerste clomid pilletje op dag 4 dus meid, we gaan er gewoon voor met zijn allen deze ronde :thumbup:
Hoe is het verder met iedereen??
hier alweer over de teleurstelling heen… het was idd de 1e keer… het is gewoon zo gek… dat je verwacht had snel zwanger te zijn en dat dat niet zo is en dan nu dit "gedoe"er rond. Ik merk dat ik er gewoon nog wat moeite mee heb. Komt goed en zoals iemand al eens eerder zei het is goed dat het er is, zo komen wij ook aan beebs!
natas
als ik op 25 juni niet ongesteld ben geworden kan ik testen. Dat duurt nog even Positieve gevoel blijft nog wel even hoop ik.
Wat een tegenovergestelde redenen eigenlijk om Clomid te slikken. Mensen met PCO slikken het om minder eicellen aan te maken en mensen zonder PCO slikken het om meer eicellen aan te maken.