Hey meiden,
Natas: welcom en gezellig toch als je mee praat en ja clomid ik vond t super maar het is niet voor iedereen het zelfde natuurlijk moet ook zeggen dat ik weinig bijwerkingen had .
Hoop dat je snel zwanger zult zijn
Hoe is het met de rest hier , lees dat jullie allemaal in de wacht weken zitten. Ik ga een :kaars: voor jullie branden hoor .
Nou hier de griep en voel me knap beroerd , maar verder gaat t goed en met de kleine ook .
Liefs loes
Hoi Natas,
Tuurlijk mag je mee schrijven hier.
Iedereen is welkom.
Ik ben trouwens erg zenuwachtig steeds als het bijna zover is als ik ongi moet worden.
Je bent inderdaad heel erg bewust bezig met zwanger worden.
Ik was in het begin boos op mijn lichaam, ik vroeg mezelf ook steeds af waarom bij mij niet en bij hun wel?!
Ik ga ff eten maken!!
Dikke kus,
Cin
ja dat boos zijn herken ik wel en dan moet ik natuurlijk niet zeuren want ik heb een lief gezond jongetje in zijn bedje liggen maar toch ik was toen ik het vanochtend hoorde ik heel erg teleurgesteld in mijn eigen lichaam…
Voor degene die last hebben van de bijwerkingen(b.v. huilerig) door de clomid hadden jullie dit ook al zonder de clomid en is het nu erger of was het voor jullie nieuw.
Ik heb nl. altijd heel erg last van mijn hormoonschommelingen, ook tijdens mijn zwangerschap was ik niet zo’n gezellig mens en daar ben ik dus heel bang voor.
Is er iemand verzwaard?
sorry voor al mijn vragen hoor maar ik ben ook benieuwd wie er allemaal meeschrijven, hoelang zijn jullie bezig etc???
groetjes natas
Natas: welkom hier!
Ik ben wel zwaarder geworden sinds de Clomid… Helaas. Huilen deed ik sinds het stoppen met de pil al meer en nu met de Clomid nog ietsje meer. Wordt er niet sjachrijnig van gelukkig.
Hoi meiden,
Ik lees al een tijdje mee en heb me vandaag aangemeld omdat ik ook m’n hart af en toe even wil luchten.
Ik zal me even voorstellen:
Ik ben dus Sanny, ik ben 35 jaar en we zijn bezig voor een 3e kindje.
Ik heb twee zoons van 12 en 5 jaar.
Van hen liep ik ook in de mmm omdat ik geen eisprong had.
Voor de eerste zwangerschap heb ik Clomid gebruikt en werd na 1 kuur (100mg) zwanger!
De tweede zwangerschap liepen we ook in de mmm, nog in het beginstadium, ik had net Provera gekregen en een kuurtje Clomid , die ik mocht gaan innemen zodra ik ongesteld was ( dag 3 ).
Alleen werd ik niet ongesteld na die kuur Provera …vreemd, want al die andere keren dat ik Provera gebruikte werd ik dat wel…
Gyn gebeld en die stelde voor om een zw test te doen.
Ik schoot in de lach en dacht, nou goed, zal het wel doen maar dit kan toch niet waar zijn…
Nou , wel dus, zwanger!..Zomaar, ineens, en de kuur Clomid lag nog onaangebroken in de kast!
Heel veel geluk gehad dus.
Nu weer in de mmm…eerste kuur Clomid ( meteen met 100mg begonnen ) achter de rug, cd 10 geweest voor follikelmeting, er zat een eitje van 15mm!
Dat zou goed komen volgens de gyn, nog een paar dagen en dan zou ie springen.
Nou niet dus, progesteron was 0.68… helemaal niks dus.
Nu 2e kuur Clomid , 150mg, afgelopen dinsdag follikelmeting.
Er zit een cyste in mn rechter eierstok en aan die kant ook een follikel van 14mm.
Niet slecht voor dag 10 dacht ik nog.
Toch maar even terug komen vrijdag, vanmorgen dus, weer follikelmeting en eitje zit er nog en cyste ook…
Follikel nu bijna 16mm…niet heel hard gegroeit dus maar wel iets.
Volgens mijn gyn maakt zó’n eitje zich heel langzaam aan en maakt op een gegeven moment een groeispurt en ze verwacht dat dit eitje dit weekend gaat springen.
Ik hoop het maar want vorige maand is ie ook niet gesprongen.
Nu aankomende maandag weer heen, follikemeting.
Ben benieuwd, hopelijk is ie dan gesprongen.
Is dit niet het geval dan werkt Clomid niet goed genoeg voor mij en zou de volgende stap Puregon en Pregnyl zijn…
Alleen zitten wij een beetje met de verzekering, onze dekt dat niet, niet met de basisverzekering die wij hebben.
En per cyclus kost zo’n ronde Puregon en Pregnyl 300 euro volgens mijn gyn.
Voor ons niet makkelijk op te brengen en mijn angst is nu, wat nou als clomid niet aanslaat, houdt het dan op voor ons?
Onze gyn weet het ff niet…
Sorry voor het lange verhaal maar moest het ff kwijt :lol:
Hoi Sanny,
jij ook welkom, ooh je verhaal van jullie eerste 2 kindjes geeft de burger moed!!!
Maar wat vervelend, ben je niet aanvullend verzekerd? Ik ben CZ aanvullend verzekerd en die betaald volgens mij alles, en anders kun je de rest in elk geval aftrekken van de belasting, ben je ook een stuk minder kwijt!!
Sterkte in elk geval meis en ga ervoor dit weekend, wie weet springt je ei wel!!
Ik heb vandaag ook de gyn gebelt, geen eisprong gehad, zondag begin ik met mijn eerste kuur clomid en dinsdag na pinksteren voor de 1e echo.
zijn er meer die dit ondergaan met kleine kinderen, neem je die mee, regel je oppas?? Ik wil niet dat veel mensen het weten dus oppas is moeilijk… en meenemen… hmm vind ik ook wel moeilijk met die inwendige onderzoeken, ik neem tenminste aan dat die echo vaginaal is.
natas
Hey meiden,
Ben ik ook weer. Heb straks de gyn gebeld voor de uitslag van de Progesteron, die was (maar) 23,6 en tussen 20 en 30 is zo’n grijs gebied, kan wel maar hoeft niet. Dus ik weet eigenlijk nog niets. Wel flink balen hoor. Dat het maar 5,3 hoger was, terwijl de dossering 50% verhoogd was. Hoe nu verder is niets van te zeggen, afwachten dus maar.
Minnie; ze zeggen dat een eisprong bijna hetzelfde voelt als een menstruatie, alleen lichtere krampen. Dus wie weet heb jij wel een eisprong gevoeld.
Cin; voor jou dus ook spannend. Ik hou voor mezelf ook dinsdag aan als NOD. Ik herken dat ook wel, dat je zenuwachtiger wordt namate de NOD dichterbij komt. Ondanks dat ik er geen goed gevoel over had en heb, krijg je toch steeds meer de kriebels. Waarom hebben we nou geen luikje in de buik zitten?!
Angelbaby; ook spannend voor jou zeg, hoeveel pogingen hebben jullie in totaal?!
Welkom Natas, kan me voorstellen dat je die MMM niet echt ziet zitten. Maar wij zijn wel blij dat het er is hoor. Anders was het vervullen van een kinderwens voor de meeste hier geen optie. Maar daarom zijn we ook hier, we delen hier lief en leed. Tuurlijk mag je meekleppen, gezellig!!!
De bijwerkingen had ik zonder Clomid niet, en nu met Clomid dus wel, helaas. Maar ze zijn te overzien en ik heb het er wel voor over. Van stemmingswisselingen heb ik geen last, althans dat denk ik zelf. Ik denk dat als je het mijn man vraagt, dat hij er iets anders over denkt, hi hi!!!
Ik zit inmiddels weer ruim 1 jaar in de MMM. Het is niet anders, denk ik dan maar.
Geen eisprong gehad, jammer, maar wel een menstruatie?! Of mocht je zomaar beginnen met Clomid?! Dat mag ik dus nooit, ik moet altijd Primoluur of Provera slikken. Welke dossering zit je nu op?!
De echo’s zijn inwendig inderdaad, en ik neem Anouk wel mee als ik het niet anders kan regelen. Maar mijn man zegt dan ’s morgens dat ze mijn hand maar goed moet vasthouden en mij moet beschermen, dan staat ze tenminste bij mijn hoofd en niet tussen de benen te kijken. Kun je Niels niet in zijn wandelwagen laten zitten, met zijn gezicht de andere kant op?!
Loes; jammer van de griep, maar dat de baby het goed doet is natuurlijk het belangrijkste. Goed uitzieken dan maar. Enne ik zie dat je de 3 maanden gepasseerd bent, fijn hoor!!!
Welkom Sanny, wat een verhaal zeg, en wat een geluk dat je net met je ene been in de MMM zat maar het toch niet nodig hebt gehad. Da’s nu dus anders, helaas. En ik ken het, bij mij zat er de vorige keer ook een eitje van 15mm, groeide in 5 dagen door naar 16mm. Dus niets. Mijn progesteron is ook te laat, maar dat van jou is helemaal laag zeg. Ben benieuwd wat 150mg bij jou doet. Hopen voor jullie dat het nu wel werkt, want de Puregon en Pregnyl zijn een kostbare aangelegenheid. Mijn verzekering dekt dat wel, maar dat hebben we dan ook bewust gekozen.
Ga snel posten, moet nog werken, ahum!!!
Liefs, Es
Hallo, wil even laten weten dat ik steeds wel meelees. Als ik eind juni weer naar de gyn ga en dan mag beginnen met de clomid, ga ik actiever met jullie mee schrijven.
Heb vandaag van een vriendin een heel mooi boeddha beeld gekregen nog voor mijn verjaardag. Ook heb ik van haar nog een ander boeddha beeld in bruikleen gekregen. Die boeddha staat voor de liefde en vruchtbaarheid. Toen zij hem kreeg was ze binnen 3 maand zwanger. Een andere vriendin heeft hem ook al eens geleend, toen ze hem meenam naar huis kreeg ze een innestelingsbloeding. Nu maar hopen dat de boeddha’s ook hun werk doen bij ons.
Liefs, Chantal.
Hoi!
welkom weer aan onze nieuwe schrijvers en lezers!
Er is inprinciepe geen maximum aangegeven. Eigenlijk zouden we 3x doen, dan een evaluatiefase en dan nog 3x, maar die evaluatiefase hebben we overgeslagen
Ik lees wel eens van vrouwens die dit 12x hebben gekregen. Zolang ze denken dat we op die manier kans maken, blijven ze het (eventueel met tussenposen) gewoon doen.
Hoi allemaal,
Dank voor het welkom
En we zijn niet aanvullend verzekerd, helaas, de vraag is nog of we kunnen bij verzekeren…dat zijn we aan het uitpluizen.
Wij zijn bij het zilveren kruis verzekerd en de Puregon is pas gedekt bij een verzekering met 3 sterren, wij hebben 1 ster, gewoon de basisverzekering.
Maar goed, we zien het wel, ik hoop dat het eitje dit weekend springt zodat we weten dat de 150mg is aangeslagen.
Dan kunnen we daarna nog een kuur proberen ( heb voor een half jaar liggen )…
Oh ja Natas, ik ken dat met kleine kinderen, mijn jongste is net 5 geworden en ik probeer de afspraken s’morgens tijdens de schooluren te plannen.
Gelukkig wonen mijn schoonouders bijna om de hoek en kan ik hem, als hij niet naar school hoeft, bij hen brengen.
Tis idd wel eens lastig, zeker met een heel kleintje, die laat je ook niet zomaar bij de gyn op schoot mee kijken.
Misschien kan ze gewoon bij je hoofd staan en je vasthouden, eventueel op een krukje, er is altijd wel een mouw aan te passen.
Denk dat de gyns er ook wel ervaring mee hebben
Eddepet: Ik heb idd wel een menstruatie, alleen mijn progestronwaarde is 5,12 of nog lager, mijn overige waardes zijn goed. Na inwendige echo van vorige maand zag mijn “kippen hok” :mrgreen: er verder ook goed uit. Mijn cyclussen zitten tussen de 21 en 26 dagen, heel kort dus.
Ik ben vandaag gestart met de chlomid en moet volgende week dinsdag voor de echo.
De medicatie die jij schrijft Eddepet, waar is die dan voor?
Ik ga Niels idd maar in de buggy laten zitten, hij kan nog niet lopen dus dat is dan mss maar het handigste, de eerstvolgende afspraak is onder slaaptijd dus dan moet ik toch opvang regelen.
natas
Hoi hoi,
Ik ben ook aangekomen door Clomid, maar ja het is bekend dat je van die hormonen een paar kilo aan komt. Had het 2 jaar geleden ook.
Ik heb 2 jaar geleden 3 maanden Clomid geslikt en werd bij de derde cyclas zwanger van een tweeling. Helaas ben ik die toen verloren. Na een rust periode van bijna 2 jaar (wat ik echt nodig had na mijn miskraam) ben ik in januari weer voor het eerst bij de gyn geweest en heb gevraagd of ik weer met Clomid mocht beginnen. Hij vond het prima. nu ben ik alweer bij mijn derde maand en ben nu aan het afwachten of ik een dezer dagen weer ongi word of niet!!
Ik heb een zoontje van 4 en een half, hij is zonder de hulp van Clomid geboren. Maar wel met behulp van hormonen die toen in andere medcijnen zaten die ik op dat moment slikte. Een geluk bij een ongeluk dus eigenlijk.
Waarom zou je eigenlijk niet mogen klagen trouwens als je al een kindje hebt en een tweede keer zwanger worden wil niet lukken? De wens word niet minder omdat je er al een hebt. Ben toen ook een keer boos geworden op mijn leidinggevende. Die zei je moet blij zijn met wat je hebt, je hebt toch 1 gezond kind.
Voel me moe en heb last van mijn keel op dit moment, denk dat ik de griepgolf deze keer wel ga meepakken helaas :?
Veel succes meiden, en geef de moed niet op!!
Dikke kus
Hello girls,
Hier een beetje een verwarde Esther. Gisteren een beetje bruinige afscheiding, vannacht bloed en vanmorgen weer bruinig. Geen menstruatiekrampen, maar ook nog te vroeg voor een menstruatie. Weet niet goed wat ik er van moet denken hoor. Deze onzekere periode is niet echt leuk. Nog ff geduld hebben dan maar.
Krabje; mooi zo’n boeddha-beeld, wie weet werkt het bij jou ook!!!
Angelbaby; hebben jullie voor jezelf niet een maximaal aantal pogingen?!
Sanny; da´s vervelend als de verzekering de behandelingen niet dekt. Dan moet je een keuze gaan maken. Maar hopelijk voor jullie kunnen jullie de verzekering nog omzetten. En nog mooier zou zijn als deze dossering slaagt, Clomid wordt waarschijnlijk wel vergoed, toch?!
Natas; raar hoor, geen eisprong maar wel een menstruatie. Dat had ik met 50mg ook, met 100mg ineens weer niet. Hoe vaag kan je lichaam zijn.
Provera en Primoluut schrijft mijn gyn voor om een onttrekkingbloeding te krijgen, dan kan ik dag 1 van de nieuwe cyclus bepalen.
Cin; helemaal mee eens, waarom mogen wij niet klagen, omdat wij een 2e kindje willen, onzin. Onze kinderwens is echt niet anders dan een kinderwens van een stel die een eerste kindje willen. Sterker nog, wij weten dat het kan en daarom is het des te frustrerender dat het niet lukt. Lang leve de MMM!!!
Sterkte met de griep.
Ga Anouk maar weer wat aandacht geven, fijn weekend nog.
Kusss, Es
Dat is balen ja, die oh zo onzekere periode. Ik heb ook steeds bruinverlies voordat ik echt ongesteld word, sinds de Clomid.
We hebben onszelf nog geen maximum gesteld nee. De eventueel volgende stap zou IVF/ICSI zijn en dan mag je nog maar 3x.
Ga er ook nog wel vanuit dat het met IUI gaat lukken (Of gewoon al gelukt is, nog beter)
Sanny; da´s vervelend als de verzekering de behandelingen niet dekt. Dan moet je een keuze gaan maken. Maar hopelijk voor jullie kunnen jullie de verzekering nog omzetten. En nog mooier zou zijn als deze dossering slaagt, Clomid wordt waarschijnlijk wel vergoed, toch?!
Zelfs dat dekt de verzekering niet, Clomid moet ik ook zelf betalen.
We gaan proberen over te stappen naar CZ... dat schijnt een hele goede te zijn! :wink:
Eddepet: Ik zal nog even voor je :thumbup: :thumbup: :thumbup: en
. Nu maar hopen dat het geen voorbode is van een ongi.
Ik hoop zelf ook dat de boeddha bij ons werkt.
Sanny: miss een rare en brutale vraag: Maar wat moet je betalen voor de clomid? Ik heb namelijk geen idee wat het kost en hoe dat gaat met de verzekering. Weet iemand van jullie hoe dat zit?
Liefs, Chantal.
Hoi Krabje…
Het valt mee hoor… ik heb voor een half jaar Clomid mee gekregen en ik moest er 35 euro voor betalen.
Vorige keer had ik 1 doosje met 10 tabletten en dat kostte me 9,35…
Dus das wel te doen!
M’n ei is trouwens gesprongen!!! :inlove:
Vanmorgen bij de gyn geweest en ze zeg dat de follikel ingezakt was en dus nog niet zo lang daarvoor gesprongen is!
Clomid heeft zn werk dus goed gedaan.
Nu nog zwanger worden ! :mrgreen:
@Sanny wrote:
Hoi Krabje…
Het valt mee hoor… ik heb voor een half jaar Clomid mee gekregen en ik moest er 35 euro voor betalen.
Vorige keer had ik 1 doosje met 10 tabletten en dat kostte me 9,35…
Dus das wel te doen!
M’n ei is trouwens gesprongen!!! :inlove:
Vanmorgen bij de gyn geweest en ze zeg dat de follikel ingezakt was en dus nog niet zo lang daarvoor gesprongen is!
Clomid heeft zn werk dus goed gedaan.
Nu nog zwanger worden ! :mrgreen:
Eddepet hoe is het ??? Sanny, wat zit jij hier achter de pc te doen als je ie is gesprongen moet je huiswerk doen :mrgreen: (enne mijn gyn zei dat ik daarvoor geen pen en papier nodig had tenzij ik het eerst wilde uittekenen :mrgreen: ) succes meid.
ik ben ook begonnen nu vind het zooooo spannend.
natas
Sanny: ooh dat valt dus wel mee. Had zo het vermoeden dat het erg duur zou zijn. Maar niet dus.
Enne gefeliciteerd met je ei!!! Enne flink geklust de laatste dagen???
Natas1: :mrgreen: :mrgreen: Sorry, ik lig even in een deuk om je uitspraak!!!
Eddepet: En hoe gaat het nu???
Liefs, Chantal.
Hee meiden,
Met mij gaat het goed. Weet niet zo goed wat er nu gaande is. Zaterdag bruinige afscheiding, ’s nachts helder bloed, klein beetje maar, gisteren nam de bruinige afscheiding af, en vandaag is het er weer een beetje. Ik weet het ook niet meer. Heb me al wel voorgenomen dit niet als menstruatie te tellen en mocht er verder niets gebeuren, zal ik vrijdag eens een test doen en afhankelijk van de uitslag, de gyn bellen.
Angelbaby; zou wel makkelijker zijn, dat de IUI lukt. Is toch minder ingrijpend dan IVF of ICSI. Maar ja, als dat dan toch moet, zou ik er zo snel mogelijk mee willen beginnen. Ik duim voor je dat het allemaal niet meer hoeft.
Sanny; welke verzekeraar nu echt goed is weet ik ook niet. Wij zitten bij Menzis, ik heb uitgebreid pakket 2, daarbij wordt alles vergoed. Bewust toen ook voor dat pakket gekozen.
Fijn dat je weet dat die echt gesprongen is, maarre hebben jullie wel goed jullie best gedaan?!
Chantal; een voorbode voor een menstruatie, daar denk ik ook aan. Maar zolang ik geen buikpijn heb, tel ik het niet als menstruatie. De afgelopen keren heb ik (voor mijn doen) enorm veel buikpijn gehad. Daarentegen heb ik niet de illusie dat ik zwanger ben zolang ik geen buikpijn heb. Tenslotte is het niet zeker of ik een eisprong heb gehad.
Clomid is wel te betalen hoor, de prijs staat er bij mij gewoon op, maar wat het nou precies is, dat weet ik ff niet, heb het na de laatste pilletjes zorgvuldig opgeborgen.
Natas; het is ook spannend. Ik vraag me elke keer af of mijn lijf doet wat het moet doen. Ben je met 50mg begonnen?!
Ga snel posten en eten koken, vanavond moet ik eindelijk weer een keer paardrijden.
Liefs, Es